Wat zouden jullie betalen voor de volgende pensionstalling?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:37

Is dat een standaard formaat 8 meter? Heb je er dan ook iets van geel zand in? Wat is goede grond voor een rijbak?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:39

Ik weet niet wat de standaard is, maar dat is wat IK graag zou willen

en met welk zand een goede bak bedekt is??????/ al sla je me dood

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:41

Nee dood slaan zou ik niet doen hoor

Weet iemand anders dit hoe groot een longeercirkel moet zijn?

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:03

12 tot 20 meter in doorsnee.

Ik zou zelf gewoon een 20x20 bakje aanleggen dat je daarvoor kunt gebruiken.

Kan dan dienst doen als longeercirkel / speelbakje / losgooibakje / mogelijkheid om paard apart te zetten wegens ziekte ofzo.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:34

ik betaal € 165.00
voor een ponystal.
de pony's worden elke ochtend in groepen buiten gezet (behalve zondag) bij goed weer, bij slecht weer worden ze los in de bak gezet.
worden gemest, gevoerd.
elektrische waterbakken.
2 poetsplaatsen met warm en koud water, en solarium tegen betaling.
1 grote binnenbak, middenbak, en een kleine longeer/loszet oid bak.
2 buitenbakken met 2 waterbakken en een brug.
je loopt zo het zandpad op, de bossen in.
helemaal geweldig

voor jou, denk ik, 180,- ?

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:59

@RK: heb je stallen inmiddels al vol? Als het toekomstige bokkers
zijn die bij je komen staan kun je ze ook makkelijk screenen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:34

Ja dan kijk ik eerst hoeveel ow's ze hebben

Er werd gezegd dat de prijzen vergelijkbaar zijn qua grond huisprijzen met friesland, maar dat is niet zo.
In de huizen jacht een paar jaar terug heb ik op funda voor de fun me zitten verbazen wat de huizen in friesland kosten.
Daar heb je hier een 2 onder 1 kap voor, wat daar een huis met 1 hectare kost

Met een ruim dubbel aantal paarden zou de wei nog goed moeten blijven.
we hebben 3 ha wei.
Dat bijna altijd droog is. (dat is hier in de buurt wel een zeldzaamheid, we wonen op een bult )
Nu staan ze op ongeveer 1 ha, waar niets van kapot is.

Ik heb zelf ook nooit een longeer cirkel gehad, ook nooit gemist.
Maar aan al die reacties te zien, blijkbaar wel erg belangrijk voor vele
Mooi punt om eens aan te gaan denken.

Een luxe kantine zal het niet worden.
Maar die ene ruimte zou idd wel een gezellig kantinetje kunnen worden bij wat schilderwerk.
Met idd een waterkoker en een koffie pot.
We hebben al een idee waar het toilet moet gaan komen.
Want geen toliet is een crime (weet ik uit ervaring)

Allemaal bedankt voor de tips
Heel gemakkelijk om eens te kijken wat mensen belangrijk vinden

RUBYWHITE

Re: Wat zouden jullie betalen voor de volgende pensionstalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:03

Citaat:
Er werd gezegd dat de prijzen vergelijkbaar zijn qua grond huisprijzen met friesland, maar dat is niet zo.
In de huizen jacht een paar jaar terug heb ik op funda voor de fun me zitten verbazen wat de huizen in friesland kosten.

Waarom denk je dat ik in friesland op een dikke boerderij woon

Citaat:
Ik heb zelf ook nooit een longeer cirkel gehad, ook nooit gemist.
Maar aan al die reacties te zien, blijkbaar wel erg belangrijk voor vele
Mooi punt om eens aan te gaan denken.

Een longeercirkel is toch weer een investering, je moet zo denken, nu met 2 paarden in je eigen bak valt t nog mee, wat als je straks 4 pensionklanten erbij hebt die allen ook 1x per week (of vaker) longeren.

Dan kan t vervelend zijn als 1 longeert en de ander wil gaan rijden...en je bakbodem, die heeft er zeker wel wat van te lijden.

Je kan het altijd aanzien, mocht je een extra paddock willen aanleggen hou dan evt rekening mee dat je daarnaast een longeercirkel kan aanleggen. Zelf heb ik "vroeger" ook een longeercirkel gehad, nog voor de bak er was. Die cirkel hebben we later maar "opgeruimd" mijn ervaring is dat ik na een tijdje minder longeer en toch meer rijd...

Citaat:
Een luxe kantine zal het niet worden.
Maar die ene ruimte zou idd wel een gezellig kantinetje kunnen worden bij wat schilderwerk.
Met idd een waterkoker en een koffie pot.
We hebben al een idee waar het toilet moet gaan komen.
Want geen toliet is een crime (weet ik uit ervaring)

Luxe kantine is onzin, je gaat de zomer tegemoet probeer t eerst eens met een tuintafel en stoelen buiten
Op ons bedrijf komen meer mensen dan alleen pensiongasten of klanten, wij zaten ook te dubben waar we een extra wc en douche konden aansluiten maar nu dat we op riool komen blijkt t allemaal wel te kunnen. Beetje passen en meten maar t gaat...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:07

Tuinbankje staat er al
Met zicht op de rijbak, heerlijk genietend van de eerste lente zon

De longeercirkel ga ik idd nog eens goed overwegen.

En ik heb nog ff tijd, want de stallen zijn ook nog niet af

floorlayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:10

150 euro. Ik betaal zelf in 125 euro en dat is voor ongeveer hetzelfde als bij jou.

-een aantal stallen van 4 bij 4
-Een ruime buitenbak met hindernismateriaal
-Een aantal poetststangen
-Afspuitplek(waterslang)
-een soort longeerbak(je kunt er met een shet wel in rijden)
- Weidegang mogelijk
-En er is zijn 2 toiletten en een paar kasten voor je spul.

maar goed, ik denk dat rond de 165 wel rieel is als er wc's zijn.. maar is het nou jou'n pensionstal?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:11

En in welke regio woon je?

Als dit door zou gaan is het idd mijn pensionstalletje

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:21

Bij ons in Twente kost een soortgelijke stal 190 euro voor een paard dat 's nachts binnen staat en 165 voor een pony. 24 uur op de wei kost rond de 65 euro per maand met schuilstal in de winter.

Wij hebben dan ook nog een kleine binnenbak en de paarden worden binnen en buiten gezet.

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:26

Longeercirkel of paddock erbij (tenzij de paarden los in de bak kunnen?) en een wc, dan zou het mij echt geweldig lijken ! Alleen jammer dat de stallen niet net iets groter zijn en dat hier niet zoiets te vinden is ...
Geen idee wat in Limburg de prijzen zijn alleen, hier zou je er ongeveer 220 euro voor betalen denk ik ...

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:34

Bij ons kost zo iets 200 euro. (En dan is het nog niet eens heel erg goed. )

Wij hebben een pensionstal (nog niet geopend) met een binnenbak (25 x 50), buitenbak (25 x 60), solarium, was/poetsplaatsen(met warm water en solarium), kantine, wc's, douche, 3 paddocks, longeercirkel, boxen van 3.5 x 3, 4 keer per dag voeren, elke week uitmesten, bos tegenover en mogelijkheid tot priveles.
Dat kost voor een pony 240 euro en voor een paard 280 euro.

Vergeleken met een aantal bedrijven in de buurt is het wat hoog, vergeleken met andere is het laag. Er zijn pensionstallen die in vergelijking met elkaar evenveel te bieden hebben en 60 euro in prijs verschillen.

De longeercirkel is vierkant. (Dus het is geen longeercirkel. ) Dit omdat het met longeren niks uit maakt, maar met het slepen van de bak wel. Vierkant is veel handiger te slepen dan een cirkel.

Je pensionstalling moet vooral kwaliteit hebben, dan maakt prijs weinig uit. Op prijs concureren met anderen heeft geen zin. Je moet op kwaliteit concureren.

Mensen willen iemand die verstand heeft van paarden en dat hun paard er goed bij staat. Mooie ruime boxen, goed eten en veel stro. Een goede bodem is ook een must.

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:44

Ik denk 200 euro of iets meer... Vlas is duur, maar brokken kunnen daar zeker bij.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:10

ik ben €140,- pm kwijt excl brok.
hiervoor heb ik:

weidegang
2 binnenbakken 20 x 40 en 18 x 35
2 buitenbakken 20 x 40 en 80 x 30
ruime boks 3.25 x 3.25
kantine
spuitplaats
paarden staan op stro of zaagsel en je kunt zelf de keuze maken tussen hooi of kuil.

ik denk voor de facciliteiten die je aanbied in limburg je met 150,- volp aardig in de richting komt, nu moet ik wel zeggen dat ik héél erg goedkoop sta met mijn paard in de randstad!

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:35

Jeetje, jij staat wel héél goedkoop zeg, judithh. Voor in de randstad ...
Wij betalen 100 euro pm meer en hebben alleen 1 buitenbak en een kleine stal ...
Maargoed, ik denk dat je rond de 175 euro pm in Limburg wel goed zit. Miss nog een beetje extra omdat je bij een moddie met persoonlijkheidsstoornis (of zoiets was het toch?) op stal staat

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:32

runningkawa schreef:
Ja dan kijk ik eerst hoeveel ow's ze hebben

Dat beweerde ik

Vergelijk prijzen Funda: Nederweert met straal van 15km en perceeloppervlakte meer dan 5000m2 (prijs tot 7ton) maar met Drachten en dezelfde voorwaarden.
Je hebt Friesland en Friesland. De prijzen in ons gebied, Friese wouden en richting grens Drenthe en richting midden Nederland zijn wel degelijk vergelijkbaar. Het begint zo richting de 350.000 euro, waarbij je het woonoppervlak, staat van onderhoud en ligging ook in de gaten moet houden.
(die valt erg tegen in de prijsklasse beneden de 4 ton)
Bij jullie beginnen de prijzen voor vrijstaand huis met minimaal 5000m2 ook zo rond die prijsklasse. voorbeeld Kelpen
Het goedkoopste gebied is het buitengebied van het kleigebied (waddenzee, overigens geldt hetzelfde voor groningen, maar dat is dan net weer een beetje goedkoper), maar daar is alleen kale vlakte en weinig tot geen werkgelegenheid.

De huizen in een grotere plaats, 2 onder 1 kap en vrijstaand, zijn afhankelijk van de wijk en beginnen iets lager, maar lopen ook als snel op naar dezelfde prijsklasse als buiten wonen in landelijk gebied. In verhouding is in een grote plaats wonen dus duurder dan buiten wonen en je moet geen appels met peren vergelijken.

Maar goed, ik weet de prijs van jullie huis niet en dat hoeft ook niet
Je kunt heel simpel uitrekenen wat jullie weiland per ha heeft gekost en hoeveel rente je erover moet betalen per jaar, dan weet je wat je minimaal zou kunnen rekenen als weidegeld gedeeld door het aantal paarden dat je er op hebt lopen (en daarbij op evt. nog de kosten voor onderhoud, stal en afschrijving daarvan, en andere bijkomende kosten) Dat is je kostprijs en eronder zitten zou onverstandig zijn.

Je kunt prijzen vergelijken met je omgeving en dan is het maar net hoeveel concurrentie er is of je mensen krijgt. Als je er niet van afhankelijk bent (wat bij jou het geval is) dan kun je gewoon voor jezelf bepalen wat je wilt binnenkrijgen als extraatje voor de privacy die je verliest en het werk dat je er van hebt.

Veel plezier en succes!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:46

Wat jij daar gevonden hebt is spotgoedkoop
die mail ik meteen door naar een vriendin van me

Dit zijn toch echt niet de gewoonlijke prijzen hier
lig stijl achterover

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:05

Verschil van prijs voor stal en 24 uurs weidegang. ( Voor stal 125 euro incluis vlas ) Voor weidegang 24 uur 70 euro.
Voor de ontworming zou ik een vast bedrag per maand erbij reserveren , en zelf het ontwormingsbeleid uitvoeren.

Zelf staan wij voor een habbekrats met weinig voorzieningen maar met zeer goede uitrijmogelijkheden en weidegang met 5 buiten boxen.We doen alles zelf .Mesten voeren buiten/binnenzetten.
(Voor 6 paarden -300 euro en kuil 55 euro per maand , ze staan op vlas , dat koop ik groot in op de pallet.)

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:28

runningkawa schreef:

lig stijl achterover

Als je idd goedkoop wilt zitten kan je vriendin kijken op dat wat joyceb zegt. Idd boven groningen/friesland en ook wel drenthe aan de grens van duitsland woon je "spotgoedkoop". Vriendin van mij heeft aan de duitse grens 2jr geleden een boerderij gekocht met land en stallen voor een prijsje waar je in het westen krap aan een huis voor hebt.

Wij hebben trouwens ook een picknicktafel bij de bak, errug gezellig zomerdag

* zucht, hoopt dat het snel zomer wordt*

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:51

RK, heb je ook al met andere pensionstallingen in de buurt gebeld over wat hun vragen?

Voor wat je allemaal te bieden hebt zou ik ook zo tussen de 150 en 185 euro zitten denk ik!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:53

150/180 en dan houdt het wel op.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:54

runningkawa schreef:

lig stijl achterover

Als je zoekt op die voorwaarden dan heb je toch een stuk of 6 woningen beneden de 4 ton, vervolgens een stuk of 8 tussen de 4 en de 5 ton.
Er hoeft maar 1 geschikt te zijn toch?

Ik zoek al maanden via Funda en weet wat de prijzen zijn in onze regio, die meer richting stad Groningen en die meer richting Heerenveen en Wolvega/Zwolle. Hihi, valt echt tegen hoor, de laatste jaren zijn de prijzen hier flink gestegen. Aan de grens zoals RubyWhite zegt, Waddengebied, waddenkant/grensgebied met Duitsland en voorbij Emmen
richting Duisland en net over de grens is heel goedkoop wonen. Maar daar heb je ook heel weinig Voor eigen bedrijf vanuit huis zou het mooie goedkope oplossing zijn, ze zijn vaak ook geschikt voor dubbele bewoning.

Laat je foto's zien van je uitbreiding als het zover is? Ben heel benieuwd!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:36

RK: longeercirkel zou ik niet doen.
Wij hebben er ook 1 en er wordt nauwelijks gebruik van gemaakt.

Paddock zodat paarden even apart gezet kunnen worden, is wel heel handig. Afmeting: 12 x 20. Zo groot zijn ze bij ons ook en dat is prima. Zelfs voor 2 paarden.