Kan ik het betalen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:20

je weet eigenlijk al dat je het niet gaat redden je wil alleen de bevesteging.Dat is hetzelfde als ik heb weinig geld als ik dan zwanger blijk te zijn ga ik het dan redden?

Blackmystery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:28

FlOriss schreef:
ikverdien hetzelfde en ik haal het mijn vrije tijd boeit me niet al mn tijd gaat op in school werk en paard ik betaal alles zelf alleen de verzekering voor mn paard die batalen mn ouders en ik start dit jaar en de wedstrijden betalen mn ouders ook maarja nieuwe kleren koop ik niet ofzo alleen als het nodig is dus ik gebruik niet onnodig geld ofzo als je er echt voor gaat lukt het!! veel succes

bij mij precies het zelfde.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:36

Zou je het nu niet eens eindelijk met je ouders bespreken??? Ik vind het maar gek dat je al half plannen zit te maken etc. terwijl je ouders zo goed als van niks weten... Als hte dan toch niet doorgaat, heb je alleen maar meer verdriet omdat je in je binnenste alles al voor ogen had...
Ik wordt in juli 18 en heb sinds enkele maanden mijn paard. Ik betaal er nu nog geen 50 euro per maand aan (heb hem thuis staan) en het loopt op rolletjes.
Jammer genoeg is niet elke situatie identiek. Je kan je niet echt baseren op anderen hun mening (denk ik). Denk goed na over hetgeen het beste is voor zowel jou als het paard, anders heb je er achteraf misschien spijt van. Stel dat je er niet meer voor kan zorgen, zit je daar met een paard dat ongelukkiger wordt en waar jij aan gehecht bent. Dan zit je pas met een probleem. Zorg dat je genoeg geld hebt, niet zo net genoeg want dan kan ik je verzekeren: je redt het NIET. Uiteindelijk kan niemand van ons echt zeggen of jij het kan betalen of niet, dat met jij berekenen. Maar als dat rekenwerk al lang duurt, kan je het eigenlijk vergeten.
Ik zou zeggen: overleg met je ouders, denk vooral aan het paard en wees niet te naïef: liefde maakt blind!

casanova

Re: Kan ik het betalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:15

vergeet de leskosten niet!!

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:40

Zelf heb ik eerst mijn opleiding afgemaakt, een auto gekocht, op mezelf gaan wonen daarna gewacht tot ik een vast contract had van mijn werkgever en toen heb ik pas een paard gekocht.

Zeker als je ouders niet achter je staan lijkt het me van groot belang dat je zelf de kosten van je paard kan dragen. Een paard is niet goedkoop, maar overdrijven is ook een vak.

Als ik lees wat voor bedragen sommige kwijt zijn dan zou ik mij geen paard kunnen veroorloven. Ik ben heel goed voor mijn paardje maar ben toch echt minder dan 300 euro in de maand kwijt. (heb wel een goed gevuld spaarpotje voor eventuele dierenartskosten)

Wat je beslist moet je uiteraard zelf weten, zorg wel dat je ouders achter je beslissing staan.