Paard verkopen naar Italië?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:29

Ik heb er wel vrede mee op deze manier. Ik weet alleen wel dat ik dus iedereen afraad zijn paard naar 'vreemde' te doen als zijnde gezelschapspaard. Heeft hij echt iets doe hem dan zelf naar de slacht of zet hem zelf op de wei. En als je geld wilt zien, tja dan verkopen. Zou ik niet snel doen, maar ja...

Jol1

Re: Paard verkopen naar Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:37

Wij hebben ons paard (met artrose) wel eens in bruikleen gegeven aan mensen die bij het bos woonden. Dat is heel goed gegaan. Nu is ze gelukkig weer terug, omdat we zelf weiland hebben gekocht. Zodra je je paard verkoopt, dan ben je gewoon alle zeggenschap kwijt. Wij vonden verkoop gewoon geen optie.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:39

Ik zou het niet doen.
Dan maar 600 euro minder en er zeker van zijn dat je paard niet naar de slacht o.i.d. in Italie gaat.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:42

Ik vraag me alleen af of de vader van TS er ook zo over denkt...........

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:43

Ik heb ook een paard met artrose die volgens mij wat ik heb gehoord in Italie gewoon bereden zou worden totdat ze niet meer kan lopen. Ik heb haar lekker thuis op de wei staan. Als je je paard erbij wilt zetten kan dat hoor, wel tegen een vergoeding natuurlijk want ik wil hem niet kopen ofzo... Idee?

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:18

Heeft iemand een idee van de slachtprijs in Italie? Dan kun je een beetje berekenen of het uberhaupt wel rendabel zou zijn voor de koper. Dat lijkt mij stug, 1600 euro voor een slachtpaard waar je nog geld op wilt verdienen.

Hoe ik het trouwens zo lees in je advertentie kun je met je paard gewoon nog rijden... heeft je vader toch niet verzwegen dat je er geen zware training mee kunt doen?

Nieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:16

Blijkbaar heeft Tatjana , de TS het effe druk om terug te reageren. Graag wil ik er wel effe nog een reactie aan toe voegen.
Ik zou het absoluut niet geloven van de mooie weide enzo... Ik weet dat je zelf de ambitie hebt om hogerop te geraken met een ander paard, maar doe Venus geen transport aan naar Italië. Ik denk dat ze inderdaad naar de slacht zal toegaan ipv voorts gebruik als recreatiepaard. Misschien wil je papa je geen verdriet doen en het op een 'mooiere' manier voorstellen. De prijs die je ouders er nog graag voor willen is veel te hoog gegrepen... Rond de zeshonderd euro zal je haar nog wel kunnen verkopen als wandelpaard en dan spaar je gewoon even door voor een ander te kopen hé.

Denk goed na voor je iets beslist, zodat je er later geen spijt van krijgt..

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:20

amondi schreef:
ellenlouise schreef:
Waar blijft de topicstartster eigenlijk?

Waarschijnlijk is ze haar paard al op de caminon aan het zetten......

Die transporteurs hebben natuurlijk haast.

Tegen zo'n reacties kan ik echt niet tegen! Als je niet geloofd dat ik mijn pony super graag zie kan ik er ook niet aandoen! Ik heb zelf ook niet te kiezen voor hoeveel mijn paard weggaat! Ga jij even tegen mijn vader zeggen voor hoeveel hij mijn paard moet verkopen?? En ik denk dat ik nogaltijd zelf kan beslissen of ik mijn paard verkoop of niet!En dan heb ik het niet meer over jou,maar over de vele andere die hier bezig zitten van 'arm paard'. Ik ben heus niet de eerste die haar paard verkoopt hoor! En op mijn paard kan nog gewoon dressuur gereden worden! Ik heb heel het topic nog niet doorgelezen,zover ben ik nog niet gekomen,ik werd gewoon al zo kwaad van alle reacties die ik heb gekregen! Ik had nog nooit gehoort van de transporten naar Italië dus sorry dat ik overwogen heb om ze naar Italië te doen,dit was het eerste dat ik erover heb gehoort!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:25

atreyuevita schreef:
Ik heb ook een paard met artrose die volgens mij wat ik heb gehoord in Italie gewoon bereden zou worden totdat ze niet meer kan lopen. Ik heb haar lekker thuis op de wei staan. Als je je paard erbij wilt zetten kan dat hoor, wel tegen een vergoeding natuurlijk want ik wil hem niet kopen ofzo... Idee?

Ja,misschien wel,mar voor hoeveel zou dat dan zijn? Want ikz ou dat dan wel zelf moeten betalen en het probleem is dat ik in België woon

Iig al bedankt!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:27

figora schreef:
Heeft iemand een idee van de slachtprijs in Italie? Dan kun je een beetje berekenen of het uberhaupt wel rendabel zou zijn voor de koper. Dat lijkt mij stug, 1600 euro voor een slachtpaard waar je nog geld op wilt verdienen.

Hoe ik het trouwens zo lees in je advertentie kun je met je paard gewoon nog rijden... heeft je vader toch niet verzwegen dat je er geen zware training mee kunt doen?

Dat weet ik niet,maar de man die mijn vader kende zij dat ALS ik ze naar daar zou verkopen ik meer dan 750 euro moest vragen omdat ze anders direct naar de slacht gaan

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:14

@ venusjah: Dat was vast niet zo kwaad bedoeld, het betekent alleen maar dat de mensen hier het beste met je paard voor hebben, en hoe hard t ook klinkt, zo gaat het er nou eenmaal wel aan toe in de grote boze zakelijke wereld. Jij wilde advies over Italie, dan krijg je dit, aangezien het land hier ook om bekend staat...Ik denk dat je vader alles idd een beetje mooier wil maken dan wat het is om jou geen verdriet te doen, en op die manier Venus te verkopen voor de volle pond. Als je een beetje inspraak heb, verkoop haar dan aan iemand waar je zeker van weet dat ze goed terecht komt, of, net wat atreyuevita je aanbood, dat ze naar een plek zoals dat gaat. Dan maak je zeker weten de juiste keuze voor je paardje. Want echt, er wordt niet overdreven hier, en dan is die 600 minder toch veel beter als belanden in de handel of erger? Toch?

Linet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:23

Niet doen, die gaat naar de slacht daar!

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:25

sylva schreef:
@ venusjah: Dat was vast niet zo kwaad bedoeld, het betekent alleen maar dat de mensen hier het beste met je paard voor hebben, en hoe hard t ook klinkt, zo gaat het er nou eenmaal wel aan toe in de grote boze zakelijke wereld. Jij wilde advies over Italie, dan krijg je dit, aangezien het land hier ook om bekend staat...Ik denk dat je vader alles idd een beetje mooier wil maken dan wat het is om jou geen verdriet te doen, en op die manier Venus te verkopen voor de volle pond. Als je een beetje inspraak heb, verkoop haar dan aan iemand waar je zeker van weet dat ze goed terecht komt, of, net wat atreyuevita je aanbood, dat ze naar een plek zoals dat gaat. Dan maak je zeker weten de juiste keuze voor je paardje. Want echt, er wordt niet overdreven hier, en dan is die 600 minder toch veel beter als belanden in de handel of erger? Toch?

Ja,dat is waar,maar die reactie van" Ze is haar paard wrs al op de camion aan het zetten" vond ik TE ver gaan. Als ze weggaat voor 1000 euro is het voor mijn vader ook goed,maar voor minder mag ze niet weg,en daar kan ik ook nix aan veranderen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:28

En je had toch een leuke koper die 1000 euro ervoor bood, zou zeggen, neem het aan! Dan weet je ook waar ze heen gaat!
Want geloof me, Italie komt niet goed...

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:34

sylva schreef:
En je had toch een leuke koper die 1000 euro ervoor bood, zou zeggen, neem het aan! Dan weet je ook waar ze heen gaat!

Wie dan?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:41

Citaat:
sylva schreef:

Wie dan?

Ho, sorry, heb even terug gelezen, en ze staat in Belgie gewoon te koop voor 100 euro. Is dat eerdere aanbod hier in dit topic niks dan? Kleine vergoeding, zal wel geen levensgroot bedrag zijn toch? kan je ondertussen rustig uitkijken naar een nieuwe en betrouwbare eigenaar, die dichterbij is. Doe je je paardje meer een plezier mee!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:54

1000 euro is geen reële prijs voor een paard van die leeftijd met artrose en zonder papieren. Kijk de advertenties er maar eens op na.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:52

venusjah schreef:
Ja,dat is waar,maar die reactie van" Ze is haar paard wrs al op de camion aan het zetten" vond ik TE ver gaan. Als ze weggaat voor 1000 euro is het voor mijn vader ook goed,maar voor minder mag ze niet weg,en daar kan ik ook nix aan veranderen.

Als je zo gek op haar bent als je beweert dan zou je haar ook zelf kunnen houden. Dan maar geen wedstrijden. Is dat echt zo belangrijk voor je?

Het lijkt er soms een beetje op of wedstrijd rijden het grootste goed is. Belangrijker dan het paard zelf.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 07:59

Sorrie als ik te hard was, maar ik zit op 1 lijn met ellenlouise, of je vader heeft niet verteld dat er sprake is van artrose, of hij verteld jouw de echte verkoopprijs niet. Van hem( lijkt het wel) moet het paard NU weg, liever gisteren dan vandaag. En als ze dan met een salamitransport mee moet, so what. Ik kan me nog voorstellen dat jezelf zo onschuldig bent dat je niet zou weten wat een Italiëtransport voor vee inhoudt, maar je vader weet dat wel.

de vraagprijs van €1000,00 is al veel te veel voor een 15 jarige pony met artrose en zonder papieren of hoge klassering in de dressuur of springsport. En dan zou er iemand zelfs €1600,00 voor geboden hebben zodat ze lekker in het zonnetje op een ranch mag staan? Je weet nu igg wel dat dit niet waar kan zijn, iemand liegt.

Als je paardje nog zo goed is, kan je er voorlopig zelf op blijven rijden, tenzij idd de wedstrijden voor jou zo belangrijk zijn dat ze weg moet. Maar die beslissing is aan jou of aan je vader! Je weet nu wat voor een transporten er naar Italië gaan. Als jouw vader bereid is om dat jouw paard aan te doen, omwille van jouw wedstrrijdambities dan moet je zelf een keuze maken.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:55

Ik denk niet dat ik ze naar Italië ga verkopen,zeker niet nadat ik alles heb gehoort dat er daar kan gebeuren .. Ik wete ook dat 1000 euro veel is voor ene paard van 15 met artrose,maar aan de prijs kan ikzelf ook niets veranderen spijtiggenoeg.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:00

Ach ja 1 voordeel voor jou, als 1000 euro echt te veel is, dan zal hij nog lang bij jullie staan, en kun je nog lang van je paardje genieten

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:36

dit klinkt heel vaag. sowiezo weet jij nauwelijks waar hij heen gaat, en de veelbeloofde weides, daar heb ik nog een trauma van, dat vertelde ze me vroeger op de manege altijd.

'die staat lekker op een wei in friesland.'

echt meis, ik zou het niet doen. ik heb nu al zoveel gehoord hier, ook het bloedtappen van cassidy, jekkes. staan ze op een wei, zijn ze nog niet 'veilig'.

echt, niet doen.