Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:10

wat een verhaal joh !

ik hoop voor jullie dat het goed afloopt,
merrieveulen, leuk initiatief !!

mocht er een behandeling mogelijk zijn om dit paardje een paardvriendelijk leven te laten leven heb ik ook minstens een euro over voor hem hoor !

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:14

mijn gezin telt 4 mensen, dus onze 4 euro heb je,!!
zeer goede actie

anders moet je even een mod hierover inlichten

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:51

is er al meer nieuws?

Rivano

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 01:58

Ik dacht, ik ga even melden dat de tussenpersoon dit weekend het contract gaat opstellen, eerder had ze geen tijd, en dan wordt mijn geld teruggestort, en dan is het officieel. Mocht ze zich niet bedenken dan.. en vervolgens lees ik het aanbod van merrieveulen.

Zit je daar met een brok in de keel.
Vindt het echt helemaal fantastisch en compleet onverwacht.

Maar.. (er is altijd een maar ) ik denk niet dat ik het zou kunnen aannemen. Het was mijn keus om voor zoiets te kiezen, en niet om er "anderen mee lastig te vallen." Dan had ik wel een topic geplaatst: "Redt dit paard, stort nu." Zou me een beetje bezwaard voelen, dan lijkt het net of ik het daarom doe.

Maar wat ik wel kan zeggen: Als hij straks echt echt van mij is, dan laat ik uitzoeken of behandelen eerlijk is voor hem. Tot nu toe zeggen alle dierenartsen (behalve eentje uit Duitsland) dat behandelen zinloos is. Hem langdurig pijnvrij krijgen wordt ook afgeraden, om dezelfde reden waarom zenuwsnedes bij HKO afgeraden wordt. Dus tot nu toe zijn alle adviezen: inslapen.

Maar omdat (zoals Merrieveulen ook al zei) Dak gewoon zo levenslustig is, vindt ik hem niet bij voorbaat een inslaapkandidaat. Ok, aan de longe wordt hij boos en kreupelt hij moeizaam een eind voort, maar in de wei is er niet zo veel aan de hand, dan galoppeert hij ook.

Heb 3 opties:
- inslapen.
- tijdelijk pijnvrij spuiten, leuke dingen zoals buitenritten met hem doen, en dan laten inslapen.
- behandelen.

En behandelen is eigenlijk de moeilijkste optie. Hoe weet je of hij echt pijnvrij is? Hij heeft geen gezond been die hij tijdelijk wat meer kan belasten. En misschien belast je hem wel extra door te behandelen. Hij heeft gewoon echt heel veel. En durf je het aan om er tijd en geld in te steken, hoop te hebben en het paard onnodig "van hot naar her" te slepen. Dan de kosten, die zal ik laten berekenen. En pas als het geld echt echt echt een probleem wordt dan kom ik misschien even aankloppen. Maar niet omdat er misschien geld beschikbaar komt als reden om Dak toch te laten behandelen. Het is erg verleidelijk om dat aan te grijpen om het toch te proberen, maar dan verlies ik de redenen uit het oog waarom ik hem niet zou behandelen.

Ok, wordt misschien een beetje een vaag verhaal. Het initiatief vind ik echt shocking gaaf. Maar voordat ik ergens voor instem, wil ik eerst alle mogelijkheden bekijken, uitrekenen wat het gaat kosten, of dat op te brengen is, en dan alsnog zien. Misschien zijn er in Nederland ook mogelijkheden. Voor de therapie die ze in duitsland in gedachte hadden moet hij stilstaan met mensen om hem heen. Aangezien hij mensen niet zo vertrouwd moeten ze hem ook nog platspuiten.. Toen de dierenarts dat een keer probeerde, kon hij dronken nog trappen en bijten. Ook met een hele spuit tranquigel kan hij nog prima op 3 benen verder springen. Succes.. Misschien moet ik hem laten hypnotiseren.

Maar verder:
Ben er stil van.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 02:36

Ook nog helemaal vergeten om de foto's te plaatsen wat ik eigenlijk van plan was..

Wil jij mijn vriendinnetje zijn?
Afbeelding

Ik vind jou lief!!
Afbeelding

Siameese tweeling...?
Afbeelding

IEKSSSSS... een mens in de buurt!!!
Afbeelding

Ow.. het is het vrouwtje. Dan durf ik misschien wel even te kijken.
Afbeelding

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 05:28

Ik wens jou en Dak het beste toe, je hebt veel voor hem over en hij verdient het om nog een goed, leuk leven te hebben. Als dit niet zal gaan en je laat hem inslapen dan weet je wel zeker dat hij pijnvrij is. Misschien niet zo leuk voor jou, maar hij is uit zijn lijden verlost.
Het is wel een knapperd trouwens!!!

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 08:39

HIj ziet er inderdaad erg rustig en redelijk ontspannen uit met zijn vriendinnetje.
Succes de komende dagen en ook met het uitzoeken wat het beste voor hem is.
Ik snap best waarom je hem in de eerste instantie al wilde kopen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 08:57

hij staat er goed bij! als je hem zo ziet, met van die sprekende ogen, zou je niet zeggen dat ie pijn heeft ofzo, het is echt een mooi beestje !
nog veel succes met de verdere zorg voor hem!

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:03

het is echt een kanjer om te zien ! snap heel goed dat je daar heel veel voor over hebt hoor !

enne als di ebehandeling mogelijk is gaan we je gewoon steunen hoor, of je het nou wilt of niet !
hij verdient het en jij verdient het net zo!

sterkte de komende tijd !

LottewJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:19

Wow wat een verhaal. Echt super wat je allemaal voor dit (ontzettend knappe ook nog ) paard doet!! Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren maar ben ervan overtuigd dat wat er ook gebeurt dit het beste voor het paard zal zijn.

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 13:26

ijsklontje schreef:

Op papier zag het er ook perfect uit.
8 jaar, ruin, 1.70m, halfbloed Kinksy. (en als je de rasbeschrijving leest van een Kinksy dan is dat het ideale paard) Zijn halfbroer loopt Grand prix, zijn vader is de bekendste Kinksy dekhengst. Hij heeft veel jachten gelopen (vraag me niet hoe.. ) dus verkeers/bos mak, was met rijden heel braaf, heeft ook een paar samengestelde wedstrijden gelopen (laagste niveau), had de bouw waar ik naar opzoek was, en viel wegens zijn niet altijd even vriendelijke karakter in een voor mij betaalbare prijscategorie. EN ik mocht hem op proef hebben, EN ik mocht hem zonder reden terugsturen, EN hij was op de foto en klinisch goedgekeurd. (jaja..) En met springen h ad hij zijn oortjes zo leuk naar voren. Toen hij kwam viel ik voor die rare gezichten die hij kan trekken.
Hij is vreselijk expressief. En tja, toen was ik verkocht.

Ik hoopte zooo dat ik er een leuk rijpaard aan zou hebben dat ik hem niet meteen terugstuurde toen hij kreupel aankwam. (wat je normaal wel zou doen) Ach dacht ik, die kreupelheid is zo weer over. En dan, jaaaa, dan heb ik een heel leuk paaaard. Wie A zegt moet ook B zeggen en niet meteen opgeven en terugsturen. Daarbij ga je dan elke dag naar hem toe, maar niet om te rijden, maar om te tutten en omdat hij niet zo van aandacht houdt om naar hem te kijken en observeren, zo krijg je een band met een paard en voor je het weet wil je een ziek kreupel vals onbruikbaar paard kopen al kost het je een rechtszaak....

De volgende keer wordt het gewoon een hamster...

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:50

Potverdorie wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat je je zo hecht aan dat dier. Het is een plaatje hoor.

Dat je voor em vecht, of het nu inslapen of een beter leven voor het dier is, snap ik ook heel goed. Ik zou denk ik hetzelfde proberen !!! Ik wens je veel suc6 en duim met je mee van het weekend...

Ik hoop op het beste voor jullie beide !!

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 15:39

Rivano schreef:
ijsklontje schreef:

Op papier zag het er ook perfect uit.
8 jaar, ruin, 1.70m, halfbloed Kinksy. (en als je de rasbeschrijving leest van een Kinksy dan is dat het ideale paard) Zijn halfbroer loopt Grand prix, zijn vader is de bekendste Kinksy dekhengst. Hij heeft veel jachten gelopen (vraag me niet hoe.. ) dus verkeers/bos mak, was met rijden heel braaf, heeft ook een paar samengestelde wedstrijden gelopen (laagste niveau), had de bouw waar ik naar opzoek was, en viel wegens zijn niet altijd even vriendelijke karakter in een voor mij betaalbare prijscategorie. EN ik mocht hem op proef hebben, EN ik mocht hem zonder reden terugsturen, EN hij was op de foto en klinisch goedgekeurd. (jaja..) En met springen h ad hij zijn oortjes zo leuk naar voren. Toen hij kwam viel ik voor die rare gezichten die hij kan trekken.
Hij is vreselijk expressief. En tja, toen was ik verkocht.

Hij is echt ontzetend gaaf! Van Atom? Als er ooit nog een hengst op Mandorra komt dan is het een kinsky; volgens mij zijn dat superpaarden (al had ik dat al bedacht voor ze in Bit stonden )

MotherGoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:07

Ik heb het verhaal vanaf het begin gevolgd ... In één woord: WOW !

Lottie, petje af voor je en respect.

Ik hoop echt dat je hem een pijnvrij leven kunt bezorgen.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:09

gatsiej wat een niet leuk onderwerp !
kus miej

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:24

Ik ben ook je verhaal blijven volgen en ik krijg steeds meer respect voor je!!
Gelukkig gaat het wat betreft de overdracht van Dak naar jou nu wat beter uitzien. Ik hoop dat het contract snel ondertekend wordt.
Dak verdient echt nog een goed leven, en vooral een pijvrij leven. Zoals iedereen al schrijft: Hij oogt zo levendig! Ik hoop dat het behandelbaar is!
En mocht je het idee van merrieveulen toch willen aannemen: Mijn eurootjes heb je! Van elk van mijn paardjes ook eentje, dus dat zijn er alvast 6 (de andere verzorgster en mij included)

Ik blijf dit volgen..........Succes!!!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:46

Heb je een e-mail gestuurd.

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 13:40

Rytir schreef:
Hij is echt ontzetend gaaf! Van Atom? Als er ooit nog een hengst op Mandorra komt dan is het een kinsky; volgens mij zijn dat superpaarden (al had ik dat al bedacht voor ze in Bit stonden )

Klopt, Atom is zijn halfbroer. Heb Atom ook bezocht toen ik hem ging halen in Duitsland. Hij is heel braaf voor een dekhengst, echt lief.
Die kinksy's worden gefokt op karakter, zie je niet vaak meer...

Ook stond er in de Bit iets over dat ze zo slim zijn. Helaas wel ja.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:57

....slik..... ben er even stil van, hele verhaal gelezen en had om dezelfde reden als merrieveulen nog niet eerder dit topic gelezen....

Petje af hoor! mijn euro's heb je alvast! En als alles rond is gaan we op stal ook nog wel met de pet rond en ik denk dat vele bokkers zullen volgen.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:26

Fijn dat het nu zo'n goede afloop krijgt! Het euro idee vind ik nog niet zo gek hoor; zou er best aan mee willen doen.
Op de foto's komt hij eigenlijk heel vrolijk over. Misschien een idee om bijv. eens een telepatisch consult te laten doen? Dan kan je laten vragen hoe Dak er zelf over denkt. Vera van bokt doet het bijv. ook en heeft het voor mij en mijn paard een keer gedaan. Ze doet het voor een vriendenprijsje; dus daar zou ik het iig niet voor laten.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:34

idd, op die manier kan je het hem zelf vragen. en mocht je tot behandeling overgaan, die Euro's krijg je hoe dan ook. dan is geld wat minder een obstakel. het zal niet goedkoop zijn, maar ik lees hier dat het merendeel van de bokkers eraan mee wil doen! met zijn alleen moeten we wel een leuk bedragje bij elkaar kunnen krijgen. een 'garage sale' kwam ook al in mijn hoofd op. ik heb een hoop leuke spullen voor paarden liggen die ik niet gebruik. als ik de verkoop, voilá, de euro's stromen binnen. en die geef ik dan leiver aan een goed doel uit dan aan weer een hebbedingetje. vandaag ging ik wat kopen voor mijn beestjes. het is gebleven bij een paar beugelriemen en een dekje. als ik nu alles opmaak heb ik straks niks meer over voor Dak, hihi. plus dat ik het altijd nog kwijtkan op mijn spaarrekening.
voorlopig wachten wij af wat er met Dak moet gebeuren. maar mocht het zover komen, dan staan er zo te lezen genoeg mensen klaar om een Eurootje toe te steken!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 12:50

Heb het nieuwe contract nog niet gekregen. De tussenpersoon mailde dat ze het waterdicht wilde hebben en dat ik er daarom nog even op moet wachten. Ze doet het allemaal vrijwillig, want ze was eigenlijk ingehuurd door de verkopende partij. Het feit dat ze die tjsechische advokaat geregeld heeft en nu dat contract voor mij maakt, maakt dat ik haar niet wil pushen..
Zij was er beter van geworden als Dak terug zou gaan en voor de volle pond aan iemand anders verkocht zou worden. (dan krijgt zij er een percentage van) Nu krijgt ze een percentage van 2.5x de slachtprijs. Tenminste.. weet niet hoe de verhoudingen nu zijn tussen die 2.

Contract tekenen, geld terug en klaar. Maar.. nog even wachten.
(wachten is wel een terugkomend item in mijn verhaal, en ik ben zoooo slecht in wachten.. )

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:31

tjonge, wat een gedoe is het toch, alles bij elkaar. maar het is het waard! ik wens je veel geduld toe bij het wachten, en ik hoop dat het snel allemaal een beetje rond is...

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:35

Ik vraag me af hoe het nu gaat?Met Dak en de rest.Kan je het zelf nog een beetje volhouden?En het wachten is verschikkelijk!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:05

Jij verdiend echt 1000.0000 toejuigingen! Echt super wat je doet!!! HEEL Veel respect voor!!!

Mijn oude paard heeft voor hele erge artose en achter piephakken en slechte knieen.. haar pezen zijn "rot " etc. Op een gegeven moment had ze pijn en ik wist niet of ik ze in moest laten inslapen of niet. Toen is ze ge-read en is er een karmische sessie gedaan op haar en geloof het of niet (ik ben met alles van mening baat het niet dan schaad het niet) ze is daar zoooo van opgeknapt!

Niet dat het daarvan overgaat maar mn paardje voelt zich veel beter. In zo'n reading of karmische sessie kijken ze wat een paard heeft meegemaakt ook (even in mijn woorden.. misschien is het net iets anders) en proberen ze de lading van trauma's af te halen. Misschien kan het je paard helpen en wordt ze ook minder vals. Ook kun je meer te weten komen van wat het paard voelt. Zo kon degene die haar behandelde (via een foto) vertellen dat (mn nerveuze) Atreyu erg veel last had van een paard naast haar die groot was en de hele tijd tegen de wand aan stond te trappen.. dat kon ze echt nooit weten! Toen dat paard een aantal weken later weg ging werd atreyu een stuk rustiger in de stal.

Mocht je een adres willen weten dan hoor ik het wel.

Heeeeel veeel succes!!!