zouden jullie een pony (niet) kopen a.g.v zomerexceem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:40

flair schreef:
Ik zou het niet doen... mits je aan zee woont.
Ik ken een paardje dat gigantisch zwaar zomereczeem heeft maar er hier in Den-Helder totaal geen last van heeft. Zelf zou ik het paard er niet om laten staan maar dat puur om de reden dat de zomereczeem hier aan zee toch niet naar boven komt.

aan zee wonen geeft niet de garantie dat het eczeem dan helemaal weg blijft hoor. Het is waarschijnlik stukken minder maar ook aan de kust zijn er paarden met erge mate zomer eczeem

Brit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:45

Ik zou het wel doen.

Als het met het beeste klikt en jij ben bereid voor de zomerexceem te zorgen. Ik heb zelf een pony die zo een 3 jaar geleden zomerexceem heeft gekregen. In de zomer behandel ik haar iedere dag met spul en dan gaat het erg goed! Maar die van mij gaan ook iedere zomer mee op vakantie naar Ameland waar ze 100 meter van de dijk (dus het strand) staan.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 20:24

mijn eigen pony heeft ook licht exceem en ik smeer haar in met gel zomers en ik geef haar dan knoflook door het voer, bij haar helpt dit tot nu toe goed. je kunt altijd wat proberen elk paard is anders.
ik zou zelf wel heel goed overwegen of ik een paard met zomerexceem zou willen maar ik weet zeker als verder alles me goed leek ik het paard er niet om zou laten staan,
ik zie ook hoe gek ze nu al met dit beestje is... maar goed ik snap dat sommige mensen absoluut geen exceem paard willen hebben..
maar ik zou het paardje er niet om laten staan. het meisje rijd alleen recreatief, heeft het beestje bij huis staan en er zelf ook geen problemen mee, ze weet hoe exceem paardjes verzorgd moeten worden want onze shetten schuren ook.

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:56

als die vriendin van jou helemaal weg is van die pony en het klikt dan zou ik hem gewoon kopen als ik haar was.
window had toen die bij ons kwam zwaar last van ecxeem zijn manenkam en staart helemaal kaal zag der niet uit en nu heeft hij geen last meer van.
hij heeft mooie staart alleen schuurt ie zomers wel eens aan zijn manen, maar niet dat ie kaal word der van

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:01

Als het echt zo erg wordt in de zomer, dan doe je hem een boett deken op en dan heeft ie nergens last van. Als je verliefd bent op een paard, dan moet je hem kopen.
Ik heb zelf twee jaar geleden een luchtzuiger gekocht en nog nooit spijt gehad.

tones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:22

Kris25 schreef:
Als het echt zo erg wordt in de zomer, dan doe je hem een boett deken op en dan heeft ie nergens last van. Als je verliefd bent op een paard, dan moet je hem kopen.

Een luchtzuiger heeft ook geen jeuk!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:32

tones schreef:
Kris25 schreef:

Een luchtzuiger heeft ook geen jeuk!

het was meer om aan te geven dat het geen probleem hoeft te zijn wanneer je een "probleem" paard koopt. Maar ik her er ook nog wel eentje hoor, een paard met zomereczeem heeft niet zo vaak koliek als een luchtzuiger....

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:56

Ik heb 2 excemers gehad, nooit meer!
Ik heb dan wel ook een pony gehad die de manen tot bloedens toe schuurde!! En dat terwijl ik ook bij de kust woon!!
De zilte lucht geeft geen garantie dat het minder wordt, ik heb van alles geprobeerd maar het bleef een drama.

Een van die 2 heb ik ooit is meegenomen naar de veluwe, lekker onstspannen door de bossen en over de hei rijden, ik heb alleen maar kunnen smeren, smeren en smeren. En dan ook nog eens 2x op een dag druppels geven.
Nee was geen beste vakantie.
Die boett dekens lijken leuk maar ook die geven geen garatie dat het goed gaat.

Ik zou een excemer laten staan, hoe leuk of goed die is.
Ik weet hoeveel pijn het moet doet als een paard door de jeuk maar alles kapot schuurt en nog eens vrolijk verder gaat als het kapot is.

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:01

Ik zou het persoonlijk niet doen. We wonen namelijk in de broedplek voor van die ****vliegjes. In de buurt van stilstaand water en een bos...

Het zou met deken en vliegenspul nog geen leven zijn voor dat paard.

Mocht ik ergens anders wonen waarschijnlijk wel, als ik het klikt met dat beestje en ik er voor de rest helmaal van weg ben.

Goldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:52

Kris25 schreef:
een paard met zomereczeem heeft niet zo vaak koliek als een luchtzuiger....

Wij hebben op stal een luchtzuiger gehad en we hebben er nu weer 1. En ze hebben allebei nog nooit koliek gehad. Dus misschien heeft een exceem paard dan wel vaker koliek

mijntjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:03

ik zou het niet doen. mocht mijn paard dadelijk exceem krijgen dan zal ik hem er niet om weg doen natuurlijk. maar als je hem nog niet gekocht hebt, mooi laten staan! ik heb vroeger ook een pony gehad met exceem en dat was geen pretje. beest had er ontzettend veel last van en ik ben geen middels tegengekomen die goed hielpen helaas. was gewoon zielig! als je aan zeee woont is het wat anders, maar ook dat is geen garantie dat ze het niet krijgen!

elmiran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:41

Goldie schreef:
Kris25 schreef:
een paard met zomereczeem heeft niet zo vaak koliek als een luchtzuiger....

Wij hebben op stal een luchtzuiger gehad en we hebben er nu weer 1. En ze hebben allebei nog nooit koliek gehad. Dus misschien heeft een exceem paard dan wel vaker koliek

Wij hebben ook een luchtzuiger, maar vind het minder erg dan zomereczeem. als je de band gewoon goed om doet (hebben wij niet meer om, pony kreeg er wondjes van en nu doet ze het nog amper) is er niks aan de hand. Pony heeft nog nooit koliek gehad. Dus zou zelf eerder een luchtzuiger kopen.
Zou het zelf niet erg vinden al die dekens en zalfjes maar vind het niet eerlijk tegenover t paard. Ze schuren zich gewoon helemaal kapot en altijd met een deken op staan is ook maar niks. Ookal zou ik het paard heel leuk vinden en klikt het dan zou ik hem toch niet nemen omdat die paarden hier gewoon geen leven hebben.

Fellowww

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:06

ik zou nooit een paard/pony met exceem kopen want dan kun je ze voor wedstrijd ook heel moeilijk en vaak niet invlechten en het lijkt veel minder mooi dan een mooie hengste vlecht of knoetjes. ook lijkt het me heel iritant als het paard binnen staat en de hele tijd aan het schuren is. gelukkig hebben onze pony's die we in de sport gebruiken het niet!

judithM

Re: zouden jullie een pony (niet) kopen a.g.v zomerexceem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:20

Ik zou persoonlijk geen paard kopen waar van ik weet dat deze zomerexeem of een luchtzuiger is, ookal is het nog zo'n leuk dier!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:37

Over de jeuk : vraag eens aan iemand die gordelroos heeft gehad hoe het is om constant jeuk te hebben.
Nog afgezien van de kosten om het te behandelen, het is voor de pony geen leven om constant jeuk te hebben.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:58

Fellowww schreef:
ik zou nooit een paard/pony met exceem kopen want dan kun je ze voor wedstrijd ook heel moeilijk en vaak niet invlechten en het lijkt veel minder mooi dan een mooie hengste vlecht of knoetjes. ook lijkt het me heel iritant als het paard binnen staat en de hele tijd aan het schuren is. gelukkig hebben onze pony's die we in de sport gebruiken het niet!

Jammer dat je alleen aan de wedstrijden (en jezelf) denkt, en niet aan de paarden.....

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:23

Ik ga helemaal mee met Aafje87.
Ik heb er 2 met exzeem en het is zware ellende, het erge is dat het gewoon steeds erger word lijkt wel.
Succes met je beslissing.