runningkawa schreef:Bij paarden die weinig buiten komen zou ik het ook doen
nee dat jok ik, die zou ik meer buiten zetten...
*gniffel gniffel*
Mooie opmerking, en zoals wel vaker, ben ik het helemaal met je eens. Buitenzetten die handel.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Bij paarden die weinig buiten komen zou ik het ook doen
nee dat jok ik, die zou ik meer buiten zetten...

Noukie schreef:moeten ze wel buiten kunnen he
en aangezien mijn uni niet verhuisd naar daar waar wel ruimte is moeten ze t voorlopig toch doen met 5uur per dag van april tot november
( dom dom dom) en de volgende ochtend lagen ze netjes over de muur van de stal op het gangpad
vivanes schreef:Noukie schreef:moeten ze wel buiten kunnen he
en aangezien mijn uni niet verhuisd naar daar waar wel ruimte is moeten ze t voorlopig toch doen met 5uur per dag van april tot november
Als je niet de mogelijkheid om je paard buiten te zetten, geef je ze geen paardwaardig bestaan en hoor je geen paard te hebben totdat je wel de ruimte hebt om ze buiten te zetten!
vivanes schreef:Als je niet de mogelijkheid om je paard buiten te zetten, geef je ze geen paardwaardig bestaan en hoor je geen paard te hebben totdat je wel de ruimte hebt om ze buiten te zetten!

) Urielle schreef:Ik lees hier een aantal opmerkingen over paarden met witte haren/littekens op de benen door beschermers. Nou had mijn vorige paard ook van die plekken (wellicht denkt de nieuwe eigenaar dat het komt door peesjes) maar: die is uitgebroken en het draad heeft in verticale lijnen wat haar afgesneden. Er waren geen wonden van maar daar is dus wit haar terug gegroeid en dat lijkt precies op van die littekens van peesjes. Dus mocht je paard het bij aankoop al hebben gehad: ga er niet gelijk van uit dat het van peesbeschermers is
Lieke schreef:Helaas loopt die van mij met springschoenen om.
Hij sinds februari op wiggen en sindsdien trapt hij zijn voorijzers eraf. Gelukkig werken springschoenen hier goed tegen, maar het liefste heb ik hem met blote beentjes in de wei.
.....maar goed ,zoals jij al schrijft ...het is nu met die ijzers niet anders!....
] toen waren alleen die rubberen te verkrijgen en die heeft m'n pa z'n toemalige KWPN hengst 1x overdag buiten met los lopen omgehad , .... de kootholtes waren echt helemaal naar de zo gezegde Fillestijnen...van de combinatie zweten en zand !
wat zag dat eruit! om te
zo erg!!!en dat na 1 dag ff lekker buiten spelen!!....jullie begrijpen dus dat na dit incident we noooooit meer wat om hebben durven doen! als het harige tuig los liep!
...Dennis schreef:Niet.
Ze lopen 24/7 buiten(ook mijn sportpony's) dus heb geen rare uitbarstingen. Wel af en toe speelkwartier(heb wat jonge pony's er tussen lopen) waar het er hard aan toe kan gaan.
Ook mijn dekhengst kreeg nooit bescherming om toen hij wel op stal stond en af en toe uit z'n dak ging. Hij let maar op zijn eigen benen.