ik heb een anky probleem wie weet raad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: ik heb een anky probleem wie weet raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:09

ik ken het probleem..
ik zal eens een foto plaatsen waarop je kunt zien wat het probleem is..

Het is denk ik vooral het probleem bij paarden met een hoge schoft of een holle rug.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:12

Let niet op de houding van mijn paard
Hierop kun je zien dat hij aan de achterkant in de rug druk omdat hij aan de voorkant omhoog gedrukt word.

Afbeelding

voor het verschil

(Br event)
Afbeelding

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:05

Jeetje dat verschil zie je heel goed...
Ik heb dus hetzelfde, mijn pony heeft een holle rug dus moet ik het dekje met het zadel naar beneden drukken.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:09

Nu ik dit lees weet ik niet of ik er nou wel of niet een aan moet schaffen. Het plrobleem is dat het huidige dekje van mn vzpaard heel erg schuurt nu zag ik dat de anky's in de aanbieding waren maar als ik dit zo lees weet ik het niet meer

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:12

Jodievanmij schreef:
Denk eigenlijk dat je ook niet echt alleen maar op de menigen van anderen moet afgaan.. Kijk elk dekje ligt op elk paard net iets anders.. Dat is met dekens ook zo. het ene paard kan wel last hebben van de anky pads maar zo hoeft het andere paard er geen last van te hebben.. dat is heel verschillend..Dus een anky pad hoeft niet per difinitie niet goed te liggen maar dus ook niet altijd verkeerd te liggen.. mocht je er echt niet uitkomen dan kan je altijd eerst een geleende anky pad proberen of je koopt er een mocht het niet bevallen dan merk je dat gauw genoeg en kan je hem altijd hier op bokt of elders op internet te koop aanbieden zoals je ziet is er altijd wel vraag naar en raak je de pad meestal voor een lekker bedrag nog kwijt...succes met je keuze

Dank je wel , Ik vind ze namelijk wel heel erg mooi. Maar mijn pony heeft een dun velletje, dus als het dan gaat schuren, dan is ie denk ik wel snel open. Ik laat wel weten of ik 1tje gekocht heb maar dat duurt nog wel ffuh, want ik moet eerst nog ffuh sparuh En ga in de voorjaarsvakantie ( 20 febr) weer spulletjes kopen, dus rond die tijd zal ik hem dan ongeveer kopen. Ik zal nog wel ffuh zien, misschien dat ik ook wel wat anders koop die ik ook mooi vind, of het neppe merk Maar ik laat het wel weten in dit topic en ook wat mijn mening (als ik hem koop) er over is , Hoe bevalt het jou dan?? (of heb je dat gezegd) srry als het er in stond

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:18

hey ik heb zelf geen anky.. vind ze wat te prijsig aangezien die look al likes precies hetzeflde zijn alleen er geen anky op staat.. en dan nog ik hoef niet persee zn dekje omdat er nou zo nodig anky op staat ik ben ulka geen anku:P maar goed.. ik heb wel de look a like gehad maar ik hou niet zo van die pads zonder lusjes etc.. weet neit maar vond het minder.. die hh pufferpads heb ik wel die bevallen me super.. hh heeft nu weer een andere soort (jammer had liever gezien dat ze de pufferpad die er al was in nog wat meer kleuren gingen uitbrengen maarja) ik weet niet hoe die liggen maar ga zodra er een leuke kleur van komt er maar is een proberen..ik rij zelf ook vaak met een divopad die ligt op zich wel mooi alleen ga ik er wel klitteband aan maken omdat ie nogal snel glijd (kan ook aan mn paarje liggen want op mn ene paarde lag ie beter)

maar goed.. de anky pads zijn mooi om te zien als ik nog een keer het oude model in het zwart, legergroen of donkerblauw tegen kom dat koop ik die denk ik wel maar ik hou het voorlopig op een pufferpad. of gewoon een mooi sjiek dekje!

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:54

Oke bedankt, en ik hoef ze eigenlijk ook niet beslist omdat er Anky op staat, maar vond ze zo mooi maar misschien kan ik ook wel een keer z'n pufferpad uitproberen Hoe zien die er uit? Of heb je daar wel foto's van in je profiel?
En wat is het verschil dan van de anky dekjes nu en de oude modellen? (srry ik = )
Maar bedankt voor je verhaal, en het antwoord op m'n vraag

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:55

noraahlover schreef:
Oke bedankt, en ik hoef ze eigenlijk ook niet beslist omdat er Anky op staat, maar vond ze zo mooi

haha dat snapte ik wel

ja heb wel foto ik pb je wel even want we gaan een beetje offtopic..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 02:56

De onze is ietwat week in de rug, weinig schoft en brede schouder, de andere is wat strakker in de bovenlijn met brede schouder en schoft, de derde is wat alnger in de rug, normale schoft en wat smaller in de schouder.
Leg is daar een Ankypad kaal op, dat ligt op ie op geen enkele "normaal" .
Pak ik nu een BR event, HH pad of welk merk dan ook voorgevormd dan liggen die kaal heel netjes.
Maar de wat minder stugge dekjes, zoals event op HH pad gaan onder een zadel rimpelen en trekken omdat ze niet de onderlijn van een zadel volgen maar de ruglijn van het paard.
Daarentegen kun je een pad met een rechte bovenlijn verder optrekken en onstaat er zo een, gecreerde, pasvorm onder je zadel....

Een ieder roept en gilt over de bovenlijn van de ankypads.... terwijl de kussens van het zadel recht moeten lopen......
en hoe werkt die rechte lijn in het zadelpad dan bij de westernpads???

en bij de gelpads???

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 09:35

je kan misschien ook proberen om de pad aan de achterkant ook in de kamer te trekken, het ziet er misschien niet mooi uit maar dan heb je denk ik geen schuurplekken meer en ik denk ook niet dat het kwaad kan

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:51

Ik heb echt gewelidge pads!!!
Het merk is mijn niet helemaal duidelijk, ik koop ze hier bij de duitse grenzland. Ze kosten E20,- en zijn super groot. De stof is richting spijkerstof, en toch zacht. Slijten niet, en in de wasmachine kunnen ze ook prima. Er zit geen enkele lus aan voor een singel oid, maar schuiven doen ze dus absoluut niet. Ze zijn heel erg dik, en ik heb nog geen enkel paard gehad met schuurplekken. Ben erg tevreden, en als ik dat zo lees heb ik meer waar voor mijn geld gehad dan die ankypads, die ik eigenlijk wou hebben.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:56

heb het idd al veel vaker gehoord! ik heb er zelf geen omdat ik ze zo ontzettend duur vind! heb dan liever 2 dekjes dan 1 anky pad kan ik vaker afwisselen!

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:31

mijn pufferpad ligt toch echt perfect.. doordat de merrie waar ik op rij drachtig is ligt haar zadel minder perfect dat wanneer ze niet drachtig is.. het hinderd haar niet want er is nagekeken en kan er gewoon mee rijden.. de pufferpad zorgt daardoor dat mijn zadel eindelijk is niet schuift.. maar de pufferpad lag ook mooi op het paardje dat niet drachtig is.. niks rimpelen of trekken en het zadel is een aangepast zadel.. ligt er maar net aan wat voor bouw je paardje heeft denk ik

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:33

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:34

die br pads vind ik niet mooi.. ze liggen wel goed inderdaad maar vind ze niet mooi:P wij hebben net onze beige br pad verkoch..

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:36

Ik vind ze wel mooi

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:37

ik ben blij dat ik geen anky pad heb genomen als ik dit zo zie

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:03

Dekje gewoon goed in je zadel trekken en niks aan de hand!

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:54

Ik heb er nu een stuk of 6 en op alle manege paarden en pony's ligt er ook 1.
Er is maar 1 paard bij wie het schuift en dan nog heeft ze geen schuurplekken.
Het ligt misschien wel gewoon aan een combinatie van dingen.
een moeilijke rug / slecht passend zadel / verkeerd opzadelen / slecht aansingelen etc
Er zijn genoeg redenen waarom het verkeerd zou kunnen liggen.
Maar zoals al vaker gezegd...
Omdat iets niet past op jouw paard en bij jou, hoeft het nog geen slechte kwaliteit te zijn...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:17

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik probeer ze zo goed mogelijk naar buiten te vouwen die puntjes, voor het rijden.
Verder bevallen ze uitermate goed! Ik vind ze erg mooi van kwaliteit en liggen ook erg mooi verder. Alleen moet ik er goed om denken, dat ik de voorkant iets 'omhoog'til bij de schoft wanneer ik aansingel, omdat anders de voorkant gaat knellen.

Ik vind BR trouwens ook supergoede dekjes van heel goede kwaliteit.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:31

Alane schreef:
De onze is ietwat week in de rug, weinig schoft en brede schouder, de andere is wat strakker in de bovenlijn met brede schouder en schoft, de derde is wat alnger in de rug, normale schoft en wat smaller in de schouder.
Leg is daar een Ankypad kaal op, dat ligt op ie op geen enkele "normaal" .
Pak ik nu een BR event, HH pad of welk merk dan ook voorgevormd dan liggen die kaal heel netjes.
Maar de wat minder stugge dekjes, zoals event op HH pad gaan onder een zadel rimpelen en trekken omdat ze niet de onderlijn van een zadel volgen maar de ruglijn van het paard.
Daarentegen kun je een pad met een rechte bovenlijn verder optrekken en onstaat er zo een, gecreerde, pasvorm onder je zadel....

Een ieder roept en gilt over de bovenlijn van de ankypads.... terwijl de kussens van het zadel recht moeten lopen......
en hoe werkt die rechte lijn in het zadelpad dan bij de westernpads???

en bij de gelpads???

ik heb dit alleen bij dit dekje. Onder het zadel word het nog erger. dan drukt die harde rand in zijn rug. omdat die zeg maar strakker is als het stuk stof van het dekje zelf

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 08:42

Trek je dan de pad niet te strak over de rug van je paard?
Ik leg de pad op de rug, dan het zadel, dan maak ik de singel vast. Pak dan de voor en achter kant van de pad en trek hem (voorzichtig) omhoog tot ik voel dat hij de onderkant van het zadel raakt, maar nergens gaat rimpelen. Dan singel ik aan.
En zo kan de achterrand niet trekken/duwen en blijft de rugwervel pad vrij.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 09:06

Moet een dekje niet gewoon goed liggen zonder van alles recht en strak te hoeven trekken?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:08

vlasta schreef:
Moet een dekje niet gewoon goed liggen zonder van alles recht en strak te hoeven trekken?

Trek jij je dekjes nooit in de kamer???

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 09:09

Alane schreef:
vlasta schreef:

Trek jij je dekjes nooit in de kamer???

nee moet dat dan?