vreemde koper voor paard...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: vreemde koper voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 01:13

Heb even het hele topic doorgelezen, en alles gaat per mail.
Neem aan dat ze in Amerika ook telefoontjes hebben en zou het niet een stuk vertrouwelijker overkomen als er gewoon iig 1 telefoontje gepleegd wordt?

je hebt nederlandse dislecten, ws dus ook Amerikaanse
En verkopen per foto of video zou ik wel doen, maar zou die mensen toch eerst aan de telefoon willen hebben, daar haal je meestal toch al een stuk meer uit.

Maar ik hoop dat ze betrouwbaar is en gewoon serieus geintresseerd zodat je niet alle moeite voor niets doet, moet zeggen dat als ik geld zat heb en een leuk paard zie die ik echt zie zitten ik er ook niet mee zou zitten om buiten de grenzen te gaan kijken.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 02:12

zou hem wel pas laten castreren als het geld en alles binnen is en op je rekening staat. Straks blazen ze het op het laatste moment af en heb jij je hengst geruind

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 02:18

Cassidy schreef:
Lees eens even deze pagina, en hoe snel er daar doorgaans gereageerd wordt.

http://bustedupcowgirl.com/scampage.html

Veel leesplezier.

.

WOW! Ik zit met verbijstering te lezen, geweldig! Dat ze dat niet eng vindt..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 02:45

Maya schreef:
Ik denk dat je me daar even verkeerd begrepen heb Heb het totaal niet over Kit, waar haal je dat nou vandaan? Is toch niet relevant voor dit topic? Ik reageer op je opmerking over ruinen en foktechnisch. Ik bedoelde dus met name (maar ook andere rassen) rijpaardruinen (dus KWPN'ers oid) vanaf de 15.000 euro enzo. Ik bedoel een ruin, daar heb je fóktechnisch niks aan. Dus dan is het krom om daar bedragen van boven de 15.000 euro voor neer te leggen, vind ik, en ik dacht te begrijpen dat jij dat ook bedoelde. Maar toch worden die bedragen en veel hoger neergelegd.

Tuurlijk is een ruin verder een uitstekend geschikt rijpaard, en kan je er nog veel aan hebben, maar imo kan je voor hengsten en merries dus meer vragen omdat je daar nog mee kan fokken.

En toch willen veel mensen een ruin.
En dat komt idd omdat de kosten voor transport goedkoper zijn inverband met qaurantaine!

Verder is de manier van handelen die ik vaak tegen kom.
De koper uit amerika komt ong een week hierheen.
gaat samen met een tussenpersoon een aantal paarden per dag bekijken.
die tussenpersoon maakt ook video's. (soms krijgen ze al video's voordat ze naar NL gaan)
ze gaan terug naar Amerika en bekijken de video's nog een x en beslissen dan wat ze doen.
de tussenpersoon regelt transport en geld.
de amerikanen wachten aan de andere kant van de oceaan op het paard.

Over het rontgen keuren is het bij ons meer een regel dan een uitzondering dat de koper voor de kosten opdraaid als het paard goed is en de verkoper voor de kosten opdraaid als het afgekeurd word.
Als verkoper maak je zelf die keuze daarmee akkoort te gaan of niet.
Als je verwacht dat hij/zij niet goedgekeurd word ga je er waarsschijnlijk (niet altijd) niet mee akkoord.
En dan weet ik als koper ook al meer..

het zal vast gebeuren dat er via foto's op internet en dan de mail of telefoon paarden verkocht worden naar Amerika.
Ik heb het alleen nog niet meegemaakt.

Ik vind het trouwens vaak wel leuk die Amerikanen.
5 rijlesjes en ze kopen de duurste hoog opgeleide paarden.
ze zijn altijd VOL LOF over het paard, (willen alle "lieve penny" dingetjes weten over het paard)
je kunt meestal niet van hun reactie op aan want ze vinden je paard altijd geweldig, ookal kopen ze hem niet.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 02:51

irish_lady schreef:
bah wat vind ik dit naar! Arme vrouw wordt al veroordeeld voordat ze het recht heeft om zichzelf te bewijzen! Het doet mij pijn dat mensen al zo ver gekomen zijn dat ze zo direct en zo hard over mensen oordelen! Natuurlijk is er de mogelijkheid dat de vrouw niet ter goeder trouw is, maar zo als de waard is vertrouwt hij zijn gasten!

Ze word niet veroordeeld.
Ik zeg je als het om mijn paard ging handelde ik ook zo geen verkoop af.
Niet omdat haar niet vertrouw, maar omdat je teveel verhalen hoord dat je je paard en je geld kwijt bent.
Als het om jou lieve trouwe paard gaard gaat wil je toch ook zeker zijn van een goed huisje?

Als je bijvoorbeeld door een man belazert word betekent het niet dat een andere man het zelfde doet, maar je bent toch meer op je hoede!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 03:18

Ik moet zeggen: her English sucks Het zou mijn voorkeur ook niet hebben om mijn paard zo'n roteind te laten reizen. Maar goed, als je dat op zich geen probleem vind, waarom vraag je haar niet om je even te bellen. Ze kan best dyslectisch zijn of niet goed hebben opgelet op school maar dan kun je in elk geval horen of ze echt uit de VS komt!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 03:22

tja, en dan weet je of ze uit de VS komt.
Maar dan weet je in principe nog niks...

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 03:53

Ik moet zeggen dat haar engels ook het eerste was wat mij opviel. Vind het meer schoolengels van een nederlander in het tweede jaar middelbare dan engels van iemand voor wie het de moedertaal is.

Wat ik ook raar vind als het om dezelfde persoon gaat: bij de eerste persoon geeft ze aan al twee paarden gekocht te hebben en er nog een derde voor zichzelf bij te willen, bij de tweede persoon wil ze opeens twee paarden kopen. Vind het wat vreemd.

Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 04:25

Haar Engels vind ik wel heel beroerd. Ik ben zelf ook Amerikaanse (Nederlandse moeder), maar ben ook wel eens lui en vergeet een hoofdletter hier en daar. Ach ik denk niet dat er zoveel te vertellen is over haar manier van schrijven, er zijn altijd mensen die niet zo netjes typen. En misschien is haar moedertaal wel geen Engels, maar Spaans oid, dat weet je nooit in Amerika

Bovendien is het niet zo heel raar dat Amerikanen niet zomaar overkomen om een paard te bekijken als je na gaat dat de meeste Amerikanen maar recht hebben op 14 vakantiedagen per jaar. En die dagen zijn niet net zo makkelijk op te nemen als hier.

Maar al met al, als je het niet vertrouwt moet je het niet doen. Altijd op je gevoel afgaan, anders krijg je spijt.

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:40

daantjuhhh schreef:
Maya schreef:
Ik denk dat je me daar even verkeerd begrepen heb Heb het totaal niet over Kit, waar haal je dat nou vandaan? Is toch niet relevant voor dit topic? Ik reageer op je opmerking over ruinen en foktechnisch. Ik bedoelde dus met name (maar ook andere rassen) rijpaardruinen (dus KWPN'ers oid) vanaf de 15.000 euro enzo. Ik bedoel een ruin, daar heb je fóktechnisch niks aan. Dus dan is het krom om daar bedragen van boven de 15.000 euro voor neer te leggen, vind ik, en ik dacht te begrijpen dat jij dat ook bedoelde. Maar toch worden die bedragen en veel hoger neergelegd.

Tuurlijk is een ruin verder een uitstekend geschikt rijpaard, en kan je er nog veel aan hebben, maar imo kan je voor hengsten en merries dus meer vragen omdat je daar nog mee kan fokken.

En toch willen veel mensen een ruin.
En dat komt idd omdat de kosten voor transport goedkoper zijn inverband met qaurantaine!

Verder is de manier van handelen die ik vaak tegen kom.
De koper uit amerika komt ong een week hierheen.
gaat samen met een tussenpersoon een aantal paarden per dag bekijken.
die tussenpersoon maakt ook video's. (soms krijgen ze al video's voordat ze naar NL gaan)
ze gaan terug naar Amerika en bekijken de video's nog een x en beslissen dan wat ze doen.
de tussenpersoon regelt transport en geld.
de amerikanen wachten aan de andere kant van de oceaan op het paard.

Over het rontgen keuren is het bij ons meer een regel dan een uitzondering dat de koper voor de kosten opdraaid als het paard goed is en de verkoper voor de kosten opdraaid als het afgekeurd word.
Als verkoper maak je zelf die keuze daarmee akkoort te gaan of niet.
Als je verwacht dat hij/zij niet goedgekeurd word ga je er waarsschijnlijk (niet altijd) niet mee akkoord.
En dan weet ik als koper ook al meer..

het zal vast gebeuren dat er via foto's op internet en dan de mail of telefoon paarden verkocht worden naar Amerika.
Ik heb het alleen nog niet meegemaakt.

Ik vind het trouwens vaak wel leuk die Amerikanen.
5 rijlesjes en ze kopen de duurste hoog opgeleide paarden.
ze zijn altijd VOL LOF over het paard, (willen alle "lieve penny" dingetjes weten over het paard)
je kunt meestal niet van hun reactie op aan want ze vinden je paard altijd geweldig, ookal kopen ze hem niet.

juist
die Amerikanen hebben wij nou ook.
Alleen het keuren varierde bij ons nog wel eens.Wij hebben er ook bijgehad die de keurings kosten altijd zelf betaalde.Maar dan had je ook iets van 28 foto's

Ik heb het overigens wel een keer meegemaakt dat een paard per video verkocht is.

Sione

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:30

Wil even zeggen dat ik het eens ben met Sily. Ze kan toch op zijn minst een keertje bellen. Vind ik een beetje apart, helemaal toen naadje liet merken dat ze het niet vertrouwde, ik zou direct aan de telefoon hangen om te laten zien dat ik betrouwbaar ben. Ik zou niets doen voor er PERSOONLIJK contact is geweest ipv enkel via mail.
Verder wil ik even opmerken dat iedereen zegt dat men pas paard moet verschepen / keuren / castreren als het geld binnen is. Dat geld kan zo weer teruggeboekt worden hoor. Sta je nog met lege handen. Dat het het ene moment op je rekening staat wil niet zeggen dat het er de volgende dag nog op staat, en inmiddels is je paard weg of gecastreerd!!
Je hoeft niet gelijk iemand voor bedrieger uit te maken maar enige voorzichtigheid kan absoluut geen kwaad!

Anoniem

Re: vreemde koper voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:05

Ja? Nou ik niet niet hoor, zoveel paarden te koop, die ene dan maar niet hoor. Sjammers.

Als iemand met vooroordelen rond loopt omdat ik uit het buitenland kom en op verschillende paarden heb gereageerd, dan heeft die persoon pech.