Ik vind ook, al ruiters nou gewoon normaal afstand houden en niet afsnijden is dat hele rode lintje nergens voor nodig.
Als ze niet goed genoeg kunnen rijden om hun paard normaal om andere heen te sturen dan moeten ze niet met andere in een bak rijden.
Maar helaas zijn er dus wel van die verschrikkelijke ruiters en moeten mensen met een dominant of angstig paard een roodlintje voeren, en ik vindt het wel een goede regeling.
Overigens heb ik wel ergere dingen mee gemaakt... In een bak (20x40), waar een groot paard mijn paard bij haar schoft greep, terwijl ik er dus op zat. Dát is pas eng, ik heb met mijn zweep dat andere paard net zolang gemept totdat ie oprotte. Of een dominante ruin die mijn merrie in de hoek dreef en óver de schutting trapte, ook toen heb ik met mijn lange dressuur zweep het aanvallende paard gemept en heb ik geschreeuwd en met mijn jas gewapperd, toen hield ie op en kon ik gauw uit die hoek. De ruiter van het andere paard kon hem duidelijk niet aan. Of paarden die echt beginnen te vechten, en 2 ruiters erop die dus niets durfden te doen. Toen moest ik er met een longeerzweep tussen.
Er zijn dus helaas zat ruiters die rijden op een paard die ze niet aan kunnen.
Mijn pony merrie is ook erg dominant en de eerste keer met iemand anders in de bak was ook wel spannend, want ze gooide ook echt haar oren in der nek en ging knarsentanden, toen kreeg ze van mij ook een schop, onder het rijden laat ze de rangorde maar even voor wat het is.... Nu heb ik eigenlijk ook nooit problemen, ook niet als ze echt gigantisch bumperkleven...