dierengesprekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:12

Huh? Oh ok. Ik wist dat niet. Ik dacht dat Monique haar praktijk alleen had. Ik had Monique inderdaad en dat was grandioos.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:17

Dat dacht ik al!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:54

hey faas,

Ik wilde ook een gesprek laten doen met mijn veulen. Alleen staat er erg veel op bokt over hem. heeft het nu wel zin om een gesprek te laten voeren? ik bedoel hij is zo jong, er staat veel op bokt en ik heb hem nog niet zo heel lang.. en denk jij dat dit dan echt de geschikte persoon is om dit bij te doen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-05 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:58

Faas schreef:
Ik heb het laten doen bij www.praktijkparcival.nl

Maar dan niet Gerda maar Monique toch?

Edit: inderdaad dus

Parvcival is alleen van Monique, maar omdat ze het te druk kreeg heeft ze de minder dringende verzoeken doorgestuurd naar collega's van haar. Met medeweten van de betreffende personen natuurlijk.

Ik wacht ook nog op bericht van Monique van Parcival. Ben heel erg benieuwd wat er uit mijn paard komt. Ik weet zelf niet eens zoveel van hem en heb Monique ook niets meer dan noodzakelijk verteld. Nu afwachten maar...
Laatst bijgewerkt door Djilna op 13-12-05 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:59

Ik heb het inderdaad bij Monique gedaan.

@Share: dat weet ik niet. Van mij staat er ook wel het een en ander op internet. Toch kreeg ik diverse dingen te horen die ze niet van internet had kunnen halen. En ook niet van anderen. Dus wat dat betreft...

Ik zou echter wel zo'n gesprek pas doen als je er een reden voor hebt. Voor onze drie paarden had ik een reden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:06

Ik heb wel een reden... maar zit eraan te denken om toch maar een jaartje te wachten denk ik. maar aan de andere kant... hmm lastig hoor!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:10

Share, deze mevrouw heeft het zo druk met verzoeken dat ze denk ik weinig tijd heeft om alles van elk paard op internet te gaan opzoeken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:10

haha jah ik weet niet alles kan.. tog? het lijkt me wel spannend.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:25

Bovendien denk ik dat het heel moeilijk te achterhalen is. Mijn ruin heeft Tychon mijn Bokt naam is Ludora...... Beetje ver gezocht vind ik persoonlijk. Ze hebben wel wat beters te doen dan hopen dat er op Bokt info staat zodat ze geloofwaardig over gaan komen.. Nee het kan, dat weet ik zeker....

wreckh

Re: dierengesprekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:33

Ik geloof hier ook in. Vooral na verschillende verhalen hier op bokt.

Ik heb mijn paardje nu ong 2 jaar. Ze wordt al wat ouder en er zijn veel dingen die ik van haar en van haar geschiedenis wilde weten. Ik heb dus ook een gesprek aangevraagd en voor een groot deel zijn mijn vragen beantwoord. Er waren ook dingen in die Gerda (waarbij ik het gedaan heb) niet kon weten. Zo is ze kort geleden van stal verhuisd. (nu is ze onderhand weer terugverhuisd). Dat is toch wel frappant. Mijn paard had het erover dat er op die stal geen kleine beesten waren. Die waren wel bij ons thuis waar ze nu staat.

Ik vond dat veel dingen klopten, andere dingen zag ik niet zo. Maar als ik er langer over nadacht en het op mijn eigen manier interpreteerde klopte dat ook wel. Ik had gevraagd waar ze bang voor was. Ze zei vuur en vuurwerk, maar ze zei ook dat ze dat nooit zou laten merken.
Ik heb laatst met haar langs vuur gereden en ik voelde dat ze spande, maar ze zette geen stap opzij.

Ook stonden er dingen in die niet klopte. Maar goed, het is ook moeilijk om alles te vertalen naar onze mensentaal. Maar goed, ik ben heel blij dat dit gesprek geweest is en alles is een beetje op zijn plek gevallen.

Wat ik helemaal bizar vond is dat Gita als ze in de wei staat nooit naar mij toekomt, hoogstens de laatste paar passen. Na het gesprek kwam ze direct naar me toe en was veel knuffeliger als anders. Voelde heel speciaal. Dat is mijn paardje en ik ben trots op haar!!!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:29

Monique heeft ook een gesprek met Jaike gedaan, staat het stom als ik nu zeg dat Jaike en ik een paar weken na dit gesprek wat meer naar elkaar toe gegroeit zijn? Althans zo voel ik het wel, voor mijn gevoel is Jaike nu in haar element en rustiger, alles valt een beetje op z'n plek lijkt wel!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:34

Barb schreef:
Monique heeft ook een gesprek met Jaike gedaan, staat het stom als ik nu zeg dat Jaike en ik een paar weken na dit gesprek wat meer naar elkaar toe gegroeit zijn? Althans zo voel ik het wel, voor mijn gevoel is Jaike nu in haar element en rustiger, alles valt een beetje op z'n plek lijkt wel!

Klinkt helemaal niet gek!

Het gesprek met Allegria is ook door Monique gedaan, in dit gesprek kwam ook naar voren dat Allgria het soms best moeilijk had om te "integreren" in de kudde (ze staan met zijn 5-en hele jaar door buiten) sinds dit gesprek is Allegria veel meer op haar gemak tussen de andere paarden, ze eet nu samen uit een bak hooi, laat zich niet meer wegjagen door de andere paarden als ze aan het eten is, etc.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:45

Leuk om eens te lezen allemaal! Moet raar doen als de band dan erna echt versterkt, of zou dat alleen psychiologisch zijn? Ik heb het nog niet gedaan, maar als mijn paard echt met een probleem zat zou ik zeker weleens iemand laten 'spreken'.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:53

Ik ben er tijdelijk even mee gestopt omdat ik gewoon te moe ben en een tijd overwerkt ben geweest.

Ik vind het wel leuk dat dit onderwerp steeds meer bespreekbaar word. Als ik een jaar geleden vertelde dat ik met dieren communiceerde lachte ze me keihard uit. Als ik het nu vertel zijn mensen geintresseerd en willen een consult.

Het communiceren met dieren is erg leuk maar de feedback krijgen van de eigenaar is soms doodeng. Ik hoor wel eens dat eigenaren constant hun mail checken om te kijken of ik al het verslag geb gestuurd. Maar andersom is dat net zo. Met zenuwen in mijn keel kijk ik dan steeds of ik al een reactie terug heb.
Het verbaast mij ook gewoon nog steeds telkens weer hoe precies dieren iets kunnen omschrijven en vertellen waardoor ik als 'goed' bestempeld wordt. Maar het ligt dan niet aan mij, ik ben alleen een doorgeefluik.

Ik hoor wel heel vaak dat na gesprekken de band tussen de eigenaar en het dier versterkt. Je begrijpt elkaar beter. En vaak is het dier dankbaar voor de moeite die de baas voor hem heeft gedaan.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:55

Ik vraag me af of 'gewone' mensen dan ook niet een telepatisch gesprek kunnen hebben en hoe?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:02

ja dat kan, en zijn cursussen voor.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:04

Jazeker ! Daar bestaan cursussen voor. Alleen ben ik wel van mening dat je je moet kunnen concentreren en moet kunnen/willen mediteren.

En doordat het best onzekerheid met zich meebrengt moet je stevig in je schoenen staan en tegen een stootje kunnen.
In het begin kan je nml echt wel foutjes maken en dat is wel eens pijnlijk als je dan een reactie terug krijgt van een eigenaar.
Je moet blijven oefenen ondanks dat je soms denkt 'ik verzin dit.'. Gelukkig zijn dieren op die momenten altijd extra duidelijk en heb ik juist bij onzekere momenten de beste gesprekken.
En hoe meer je oefent hoe beter je wordt.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:05

kun je dan misschien ook een beetje uitleggen wat je zou moeten doen?Voelen? Wat doe je als je een gesprek aangaat? (ofwel wat leer je dan op zo'n cursus?

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:14

Op de cursus leer onder andere aarden, afsluiten en visualieren en dus ook contact maken.
Het klinkt 'moeilijk' maar het valt best mee.

Je leert in de cursus hoe je een dier moet benaderen met je vraag. Op welke manieren jij een vraag kunt stellen en op welke manieren jij antwoord kunt krijgen. Je leert om op jezelf tevertrouwen, wat ook echt moet.
Je leert de antwoorden herkennen en je word je bewust van wat je zelf onbewust ook uitzend.
Je oefent met het communiceren van dieren van een medecursist via een foto en via een beschrijving en je leert communiceren met een dier in je directe omgeving. Ook leer je comuniceren met overleden dieren.

Het is echt hartstikke leuk maar ook intensief. Mensen die al ervaring hebben met het paranormale zullen deze cursus makkelijker vinden dan mensen die nog niks met het paranormale hebben.
Het is nml best een confrontatie, er gaat echt een wereld voor je open.
Maar.....het is de moeite waard !!!

Ik heb zelf de cursus bij Irene Bras gedaan en kan haar zeker aanraden. Ze is niet duur, 70 euro geloof ik maar zeker net zo goed als bv Cecilia vd drift die een vermogen vraagt voor haar cursus.
Ze is erg kundig en helpt je ook na de cursus met alle vragen die je hebt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:18

Jenna schreef:
Op de cursus leer onder andere aarden, afsluiten en visualieren en dus ook contact maken.

Bedankt voor je uitleg. Kan je hier iets meer over vertellen. In de letterlijke zin

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:19

Ik ga in februari ook zo'n cursus doen. Ik kan op zich vaak al redelijk goed aanvoelen in wat voor emotie een dier zit, maar meer nog niet. En ik wil verder. Hopelijk lukt het.
Ik ga met een vriendin naar een cursus van De Witte Wolf.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:20

Jawel..maar ik moet nu eerst even werken
Ik pb je vanavond wel .

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:20

super

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:12

Djilan schreef:
Ik ga in februari ook zo'n cursus doen. Ik kan op zich vaak al redelijk goed aanvoelen in wat voor emotie een dier zit, maar meer nog niet. En ik wil verder. Hopelijk lukt het.
Ik ga met een vriendin naar een cursus van De Witte Wolf.

aah dan ga je naar mn schoonmoeder! haha Het verschil met Ilonka Heideveld (van de witte wolf) en bijv. Cecilia vd Drift is dat je er bij ilonka ook een stukje healing bij krijgt. Dus leert hoe je dieren met energie ook verder kunt helpen (natuurlijk met toestemming van de eigenaar) als dit nodig is.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:24

Wat grappig
Nou, ik heb er ook zeker zin in! Ben erg benieuwd naar de cursus