week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:57

en mijn paard heeft zeker geen stalondeugden, krijgt normaal aandacht genoeg maar soms kan ik het ook niet helpen dat het wat anders loopt. en dat de rest hem eng vind

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:59

runningkawa schreef:
waarom bij zoiets subtiel zijn?
ze is zelf toch veel gemener naar het paard, dan ik hier gemeen kan zijn met 10000 woorden?

en ja, ik weet wat 40 graden koorts is...
Ik weet wat het is om erg ziek te zijn.
En dat is geen rede om een paard op stal te laten staan, want dan laat je een ander je paard uit stal halen.

verder ben ik met hele hoge koorts, wel regelmatig bij mijn paard te vinden.
Dit omdat ik nogal vaak koorts heb, nee net geen ijlen, maar veel scheelt het dan niet.
Dus ja, ik weet waar ik over praat (helaas)

Tja maar 1 verschil: jij hebt de paarden aan huis staan én uitloop mogelijkheden. Ik niet...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:01

Waar rij je dan eigenlijk? Alleen maar de straat op (of het bos in)?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:05

ik heb op een afstanw wel een openbare rijbak, maar dan moet je langs de weg en door een ongeluk is mijn pony bang geworden voor verkeer. dus moet je helemaal omlopen en dat doe je neit snel als je bang voor hem bent. Verder heb ik wel parken in de buurt. En over het uitmesten: word braaf elke week gedaan. Morgen word de stal uitgemest en dat is vorige week ook gebeurd. Elke dag krijgt hij water, hooi en schoon stro en een beetje biks.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:06

Welshcobfan schreef:
runningkawa schreef:
waarom bij zoiets subtiel zijn?
ze is zelf toch veel gemener naar het paard, dan ik hier gemeen kan zijn met 10000 woorden?

en ja, ik weet wat 40 graden koorts is...
Ik weet wat het is om erg ziek te zijn.
En dat is geen rede om een paard op stal te laten staan, want dan laat je een ander je paard uit stal halen.

verder ben ik met hele hoge koorts, wel regelmatig bij mijn paard te vinden.
Dit omdat ik nogal vaak koorts heb, nee net geen ijlen, maar veel scheelt het dan niet.
Dus ja, ik weet waar ik over praat (helaas)

Tja maar 1 verschil: jij hebt de paarden aan huis staan én uitloop mogelijkheden. Ik niet...

klopt, sinds 1 jaar heb ik dat
en al die jaren daarvoor dan?

de rest is allemaal slap gezever...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:08

Welshcobfan: Je zegt dat je verzorgster niet kon...maar konden je ouders dan niet ofzo? Of iemand anders?? Er moet toch wel iemand zijn die jij kent die je pony durft los te gooien?? En mag ik vragen wat er met je aan de hand is/was??

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:09

En heb je er nooit bij stil gestaan wat een week op stal met zo'n pony doet?

Frekja

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:09

Welshcobfan, ik vind je onderschrift wel 'apart':
mijn pony is een grasmaaier die helemaal automatisch loopt en maait!
Kies voor jouw grasmaaier dan een ander 'grasveld' waar hij wel zijn bewging kan krijgen! Hij heeft geen keuze; jij wel.
Laatst bijgewerkt door Frekja op 07-12-05 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:11

1x per week uitmesten ... Waarom vind ik dat niet goed
Of is dat mijn gedacht maar?

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:12

idd .... 1 keer in de week is weinig of er moet elke dag stro bij gegooit moeten worden

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:14

Ik heb zelf een behoorlijke griep, met alle ellende erbij. daarbij heb ik nu brochitis gekregen omdat ik astma heb. Mijn ouders zijn schijtsbenauwd vooor paarden. De meiden met wie ik de stal deel (we staan met maar 2 pony's op een buitenstal) durven ook niets te doen omdat hij wel eens heeft gedreigt naar hun toe. Dus zij voerden alleen. Mijn verzorgster kon het paard ook geen beweging geven door school. en tuurlijk denk ik erbij na wat een week zoner beweging met hem doet, daarom opende ik dit topic ook. en nogmaals ik heb echt geen uitloop mogelijkheden.. 1 keer in de week goed uitmesten is voldoende hoor. aangezien er elke dag flink veel schoon stro bij komt. De vieste plekken worden om de dag wel verwijderd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:17

Ik heb ook eens een flinke griep + bronchitis gehad ... Weet ik niet meer veel van (dat is toen geweest toen ik naar het ziekenhuis moest), maar ik weet wel dat ik niet aan de pc kon geraken ...

En ik vind als je aan je pc kan zitten kan je ook naar je paard gaan .. je ouders mogen dan wel bang zijn, ze zullen je toch wel kunnen brengen en een beetje helpen veronderstel ik? Ik weet het: mijn ouders zouden ook niet gelukkig zijn en me het liefst binnen houden ... maar ik weet toch wel dat mijn paard dan altijd voorgaat ... en dan kunnen ze op hun kop gaan staan ... Nuja, ik denk (weet je natuurlijk nooit) dat het bij mij nooit zover zou komen, aangezien ik wel van in het begin zal zorgen dat er iemand even dingen voor mijn paard kan doen moest ik daar echt niet voor in staat zijn ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-05 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:18

Dan wordt het tijd voor een andere stal of voor een betere back-up.

Je kunt namelijk altijd ziek worden, je been breken, enz, enz. En dus moet je ervoor zorgen dat er in alle gevallen een back-up is zodat dit nooit meer voor kan komen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:19

En je hebt geen instructuer, stalhouder, kennis, die het wel kan?

kom op, dat maak je me niet wijs.
Niet willen, dat is wat anders als niet kunnen vinden.
en dit kan vaker voorkomen, wat doe je dan?

en je denkt niet na wat een week op stal met hem doet, want dan had je niet aan rijden gedacht..laat staan aan springen...

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:23

er is helaas geen andere stal. we hebben met veel pijn een moeite een proces gewonnen voor deze stal. normaal ga ik ook heen als ik ziek ben, been breek oid. aangeizen ik wel een zwak afweersysteem heb door de astma en dan rij ik ook of longeer, maar voor het eerst in 4 jaar kon het gewoon niets anders. Ik ben pas sinds vanavond weer op zo'n nivo dat ik weer uit bed kan. dus ik had ook liever anders gewilt, maar ik wist ook neit dat mijn vriendinnen mijn pony nu eng vonden. Normaal gaven hun hem wel wat beweging of anders mijn verzorgster. maar het kón gewoon nu niet. En ik heb niemand anders die uberhaupt verstand heeft van paarden. Ik sta in een stal met maar 2 paarden en verder niets.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:24

vlug verhuizen dan

en hoe kon je dan vanmiddag bokken als je nu pas uit bed kunt?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:25

runningkawa schreef:
En je hebt geen instructuer, stalhouder, kennis, die het wel kan?

kom op, dat maak je me niet wijs.
Niet willen, dat is wat anders als niet kunnen vinden.
en dit kan vaker voorkomen, wat doe je dan?

en je denkt niet na wat een week op stal met hem doet, want dan had je niet aan rijden gedacht..laat staan aan springen...

Tuurlijk dacht ik er overna. daarom stelde ik juist de vraag. Ik wou al van te voren niet dat ze ging springen, maar zij dacht dat het geen kwaad kon. Dus ik goeide de vraag maar in de groep. Wat is er mis met gewoon wat advies vragen als je zelf de weg kwijt bent?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:26

Nou Welshcobfan, dan heb jij wel een heel lastige pony als echt niemand het ken

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:26

runningkawa schreef:
vlug verhuizen dan

en hoe kon je dan vanmiddag bokken als je nu pas uit bed kunt?

nu pas ben ik defenitief uit bed, ik ben vanmiddag even uit bed geweest. maar nu ben ik weer aardig op de been, gelukkig morgen vroeg nog ff langs dokter en dan ben ik weer opgelapt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:28

beetje veel spanned penny geleuter nannes...

zeker als je nog moet vragen of je op je paard moet gaan springen
dan was mijn eerste post zo raar niet over waar het verstand zit

ja sorry, maar van deze antwoorden word ik echt niet vrolijker..als dat paard iest heeft word het door een stal pennys dus ook veel te laat opgemerkt
moet er niet aan denken...

en nu pas naar de dokter
doe je dat altijd als het over is?

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:29

Nogsteeds een zwak excuus .... Als je een paard neemt sta je ervoor klaar .. punt uit

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:31

runningkawa schreef:
beetje veel spanned penny geleuter nannes...

zeker als je nog moet vragen of je op je paard moet gaan springen
dan was mijn eerste post zo raar niet over waar het verstand zit

ja sorry, maar van deze antwoorden word ik echt niet vrolijker..als dat paard iest heeft word het door een stal pennys dus ook veel te laat opgemerkt
moet er niet aan denken...

en nu pas naar de dokter
doe je dat altijd als het over is?

Whaha jah, heeft ze hem ook met groentesoep groot gebracht?
Sorry, moest er ff uit

Ik hoop niet dat ze dat ook met der pony doet, pas naar de DA gaan als het al over is

Ineke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:33

Welshcobfan schreef:
er is helaas geen andere stal. we hebben met veel pijn een moeite een proces gewonnen voor deze stal.

Wat heeft dat er nou weer mee te maken Moet je daarom dan maar altijd op deze stal blijven?

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:34

(ik ben weer terug de weg is weer veilig )

Heej de TS is geariveert, heb mezelf weer even bijgelezen, ik ben weer op de hoogte.

oké ze zijn bang voor je pony, je verzorger is op kamp en jij bent ziek. Dus dan gebeurt er mar niks met je pony?? Voordat ik aan een paard begon heb ik eerst een gekeken naar mogelijkheden als ik niet kan, ik heb mensen gevraagt en geinformeert over mijn paardje, laat ze regelmatig met haar bezig zodat ze aan elkaar wennen en ik bijvoorbeeld met vakantie of erge (en dan bedoel ik echt erge) ziekte haar met een gerust hart over kan laten aan anderen. Die ik meld dat ik niet kan, en als er problemen zijn, bellen zei mij. Ik vind dit echt een noodzaak bij het hebben van een paard. Al kom je onder een auto, er moet gewoon iemand zijn die je paard verzorgt !!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:36

Tja....ze hebben wel gelijk...een dag ok...dat kan nog...maar je kon een hele week niets regelen? Krijg je geen les van iemand die je pony wel durft te pakken?

Wanneer gaat je verzorgster nou naar je pony toe? En wat gaat ze met hem doen?