Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
manie schreef:Tja de vergelijking met Salinero slaat natuurlijk nergens op. Je hebt een basissport paard hoor, geen Olymische topper.
en ben altijd wel voorzichtig met mijn sportpaarden.
maar stel er gebeurt wel wat met dit weer...
. Het is dus echt niet zo dat paarden die dagelijks buiten komen niet gek doen hoor!
manie schreef:Nog nooit van een sneeuw zooltje gehoort!! Blijkbaar niet (niveau penny denk ik). Is heel handig voor je peperdure paard in de wei zet. Ik heb medelijden met jullie zogenaamd ZEER dure paarden, koop maar gauw weer een leuk" setje", voor hem ik denkt dat dat z'n tekort aan paard zijn geheel compenseert. Dream on.
Verder eindig ik mijn discussie jullie weten mijn mening inmiddels wel
manie schreef:Nog nooit van een sneeuw zooltje gehoort!! Blijkbaar niet (niveau penny denk ik). Is heel handig voor je peperdure paard in de wei zet. Ik heb medelijden met jullie zogenaamd ZEER dure paarden, koop maar gauw weer een leuk" setje", voor hem ik denkt dat dat z'n tekort aan paard zijn geheel compenseert. Dream on.
Die paarden uit Namibie zijn trouwens ooit eens gedomestiseerde paarden geweest.
Verder eindig ik mijn discussie jullie weten mijn mening inmiddels wel
Noukie schreef:nou, de sneeuw plakt ook niet aan het ijzer, maar vormt ijsklompen in de ruimte tussen het ijzer...
en die klompen worden dan zo hoog dat ze uiteindelijk op de klompen lopen en niet op het ijzer.
lijkt me duidelijk dat je dat zelf ook wel kan begrijpen en dat het dus niet nodig is om te doen alsof hier een stel debielen zitten.
daarnaast redeneer ik persoonlijk niet naar prijskaartje, maar gewoon naar dat ik niet wil dat ze zich blesseren.
mijn paarden gaan met trailer laden ook altijd rondom in transport bandages overigens (nadat er idd 1 een tijdje kreupel is geweest door verstapping)
verder heb ik 's winters nou niet bepaald de luxe van een wei en zullen ze het met een paddock/longeerbak moeten doen. Een vlak bevroren weiland of paddock vind ik prima, ja, dat is hard, maar daar redden ze zich wel.
Een longeerbak, hobbelig opgevroren enz en dan sneeuw erover? nee, dat dus niet.
, en staat Rien alleen voor op ijzers.
)
). Mijn oplossing is een sneeuwzooltje. Niet door een hoefsmid gezet, maar zelf gemaakt. Dit is heel eenvoudig, je knip uit plastic (bijv deksels van emmers) een zooltje. Dit steek je tussen de hoef en het ijzer of je maakt het vast met van die platte widia-stiftjes in de schroefgaten. Dit stukje plastic zorgt ervoor dat de sneeuw niet blijft zitten tussen de hoeven en het ijzer. Het werkt perfect. 
XchantjuhX schreef:Ik denk dan Nimme
rdor, noukie e.a. daarmee willen duidelijk maken hoe belangrijk het paard voor ze is.