zadels die écht lekker zitten en betaalbaar zijn

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:14

Citaat:
ik heb ook een 2e handse rossner gekocht was wel 400 euro maar heb je ook wat vind ik en hij zit heeerlijk heerlijk diepe zit enz.

heb hem alleen nog niet op paard uitgeprobeerd (paard moet nog beleerd worden ) maar bij divoza op de bok was ik er iig heel tevreden over..

Kijk en dat snap ik nu niet!!!!!!

Dat zadel zit jou dus lekker...maar je hebt het niet gepast bij je paard en dat is nu net het belangrijkst.

Ik heb zoiets van als het mijn paard maar goed past dan went mijn kont er vanzelf aan
Overigens heb ik een Rossner die perfect past en die zit mij ook idd heerlijk.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:29

waarom zijn er nu altijd mensen die blijven volhouden dat slechts een peper duur zadel goed zou kunnen passen?

ben niet altijd zo arm geweest al nu

toen ik net mijn pablotje kocht zaten we een stuk ruimer in de slappe was en heb wel 100 zadels gepast goed koop duur en peper duur
merkloos minder merk en luxe popie jopie merken
echt van alles

om uiteindelijk te eindigen met een zadeltje van 150 euro 2e hands zgan ...zucht

man wat was ik blij na ruim 2 jaar eindelijk een goed passend zadel gevonden te hebben

en nu , nu is er niet eens geld voor een duur zadel
en gelukkig is er ook genoeg betaalbaars op de markt waar je ook rustig een paar jaar mee kan doen

en ja we hebben een potje voor de dieren , voor de dieren arts wel te verstaan , en nee die word NIET aangebroken voor bv een zadel

zucht ..

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:36

CarS schreef:
Citaat:
ik heb ook een 2e handse rossner gekocht was wel 400 euro maar heb je ook wat vind ik en hij zit heeerlijk heerlijk diepe zit enz.

heb hem alleen nog niet op paard uitgeprobeerd (paard moet nog beleerd worden ) maar bij divoza op de bok was ik er iig heel tevreden over..

Kijk en dat snap ik nu niet!!!!!!

Dat zadel zit jou dus lekker...maar je hebt het niet gepast bij je paard en dat is nu net het belangrijkst.

Ik heb zoiets van als het mijn paard maar goed past dan went mijn kont er vanzelf aan
Overigens heb ik een Rossner die perfect past en die zit mij ook idd heerlijk.

hij past wel op het paard hoor, heb hem alleen met rijden nog niet getest omdat ze nog niet bleerd is zo bedoel ik dat

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:23

Oké...ik dacht je het zadel nog niet gepast had ...vandaar

Enne Nickyu.....duur is idd niet altijd beter.
Ik heb A merken vastgehad ...nou dat wil ik mijn paard niet aan doen.
Ik geloof zeker dat je voor een paar honderd euro veel slechte nieuwe zadels hebt maar een 2de handsje moet kunnen voor een mooie prijs(heb mijn Rossner van 3 jaar oud even duur als jouw zadel )

Ik heb zelf een goed passend zadel maar ben helemaal weg van een zadel dat ik op het i-net gezien heb....
Tsja dat zadel zal wel even(nou ja even) moeten wachten....ook zijn ze amper 2de hands te krijgen.....en 2800 euro...Sorry maar dat ga ik niet aan een zadel uitgeven.

Goed zoeken op het I-net en mailen wat ze ervoor willen hebben(ook al staat er vaste prijs en blabla)....er kan wel b.v 500 euro staan maar vaak koop je een zadel voor heel wat minder.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:32

hahah nee ga geen zadel kopen waarvan die niet past een zadel is eemaal niet zo goedkoop

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:17

Ik vind dat iedereen in dit topic teveel conclusies van te voren trekt.

De TS vraagt toch gewoon naar ervaringen van mensen over hoe hun zadel zit. Zodat ze wat reacties heeft, en zelf naar zadels uit kan gaan kijken.
Dat ze daarbij een limiet van 200 euro stelt, dat is toch geen reden om zo raar te reageren. Niet iedereen heeft veel geld. En dat ze weinig geld voor een zadel overheeft, betekent nog niet dat ze dan maar het eerste beste zadel koopt of ie nou past of niet.
Ik vind dat er te snel conclusies getrokken worden. Zowat niemand kent elkaar hier, dus dr moet ook niet zo snel een oordeel klaar staan voor iemand.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:38

irish_lady schreef:
Ok die opmerking van Sox was iets te grof, maar ik vind jouw opmerking ook wel erg ver gaan Ymke. Wie ben jij om te oordelen over anderen ( en ik denk dat Sox dat ook bedoelde)?

Ik heb niet gezegd dat zij haar ponies heeft laten inslapen vanwege geldgebrek dus dat gesteiger is niet nodig. Maar af laten maken omdat DA-kosten te hoog zijn gebeurt wel regelmatig. Dan keert de verzekering nog wat uit. En ik bedoelde inderdaad dat het zo makkelijk is te oordelen over een ander zonder dat je van de hoed en de rand weet. Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren! En dat gevloek en getier zegt mij ook al genoeg.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:46

Fredt schreef:
Ik vind dat
iedereen in dit topic
teveel conclusies van te voren trekt.

. Zowat niemand kent elkaar hier, dus dr moet ook niet zo snel een oordeel klaar staan voor iemand.

Denk dat iedereen ook wel een erg snelle conclusie is

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:22

CarS schreef:
Fredt schreef:
Ik vind dat
iedereen in dit topic
teveel conclusies van te voren trekt.

. Zowat niemand kent elkaar hier, dus dr moet ook niet zo snel een oordeel klaar staan voor iemand.

Denk dat iedereen ook wel een erg snelle conclusie is

Ok ok, heb je gelijk in. Ik bedoelde ook meer een aantal mensen..

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:33

Fredt schreef:
Ik vind dat iedereen in dit topic teveel conclusies van te voren trekt.

De TS vraagt toch gewoon naar ervaringen van mensen over hoe hun zadel zit. Zodat ze wat reacties heeft, en zelf naar zadels uit kan gaan kijken.
Dat ze daarbij een limiet van 200 euro stelt, dat is toch geen reden om zo raar te reageren. Niet iedereen heeft veel geld. En dat ze weinig geld voor een zadel overheeft, betekent nog niet dat ze dan maar het eerste beste zadel koopt of ie nou past of niet.
Ik vind dat er te snel conclusies getrokken worden. Zowat niemand kent elkaar hier, dus dr moet ook niet zo snel een oordeel klaar staan voor iemand.

_/-o_ Amen Fredt!

MoonWencke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:40

Go Fred! Go Fred!

Ontopic: Alex, ik heb een Thorowgood Maxam en die zit echt
super lekker Heb alleen het idee dat het de laatste tijd niet
meer zo goed op Wencke ligt, maar misschien moet ik de singel
aan andere singelstoten vastmaken (heeft er 4). Het is een
kunststof zadel en wij hebben er 290,- voor betaald. Zaten ook
meteen stijgbeugels, beugelriemen en singel bij.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:58

Oké, on topic over een goedkoop zadel. Toen ik mijn paard kocht had ik niet veel geld over voor een nieuw zadel dus dat moest een tweedehandsje worden. Ik ben naar Divoza gegaan en die hadden net een 2e hands zadel binnengekregen dat op een Fjord gelegen had dus met een wijde boom. Ideaal voor mijn brede paard. Ik rijd er nog steeds mee want het zit prima. Het is een Olympic Riding vzh, wat bruin verkleurd en redelijk hard maar dat vind ik niet erg. Ook amper kniewrong maar dat vind ik juist lekker. Ik heb het 3 1/2 jaar geleden voor 75 euro gekocht. Met nieuwe singelstoten, die zette Divoza er gratis op. Zonder singel/beugelriemen. Je kan dus wel tegen een betaalbaar zadel aanlopen wat ook goed past op je paard.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:07

Vind het moeilijk om dit te beantwoorden.
Zelf ben ik super blij met mijn Wintec 500'tje.

Loverhorse vind de Thorowgood erg fijn, tja en die vind ik weer niet lekker zitten.

Ik denk dat je toch het beste een paar zadelwinkels af kan gaan, en daar lekker rondneuzen!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:14

of-topic: Ymke oordeelde niet maar vroeg iets....

On-topic: Allereerst zal er een zadelmaker moeten komen om het paard te bekijken en de ruiter.... Als je niet weet welk zadel past, en dan qua model, dan kun je roepen tot je een ons weegt en heb je aan een financieel limiet helemaal niets.
Heb je bijv. een 18 inch bips maat nodig maar mag het zadel niet veel lengte hebben dan zit je bijna vast aan een Barnsby
Dan de variatie in boombreedtes als je vast zit aan halve maten, wel of geen keilkussens.
Zweetbladen, normaal, kort of extra lang.. en zo kan ik nog even doorgaan.
Daarnaast een zere bips kan ook komen door je onderbroek of de zelfs de rijbroek ....

en een beauty heb je al onder de 100 euries moet je even zoeken...

flicka

Re: zadels die écht lekker zitten en betaalbaar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:19

Quote Ymke "Waarom heb je in godsnaam een paard gekocht als je niet eens een fatsoenlijk zadel kunt betalen?" Unquote.

Verschil van interpretatie?

On topic: Ik heb trouwens een Imperial Riding en geen Olympic Riding, slip of the fingers

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:50

is en blijft een vraag op een openbaar forum die je net zo kunt lezen als jezelf wilt.... waarbij derden menen een antwoord te moeten geven dan diegeen waaraan die vraag gesteld is.....

vraag me af wat de reacties zullen zijn als ik een topic over voer zou openen met de strekking: Ik heb 3 pony's en morgen komt de 5e... wie weet er een goedkoop alternatief om te voeren omdat mijn ouders me voergeld geven voor 4 ......
(is dus even fictief...)

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:55

Ik heb een Euroriding diamant zadel (dressuur) die zit heerlijk zacht, heeft een diepe zit en de kniewrongen bieden veel steun. Maar hij kostte dan ook tweedehands 800 euro.
Maar goed, daar vroeg je niet om. Als ik een goedkoop, zacht zittend moet bedenken dan denk ik aan een Thorowgood (Maxam of Griffin). Hebben een heel dikke zit en zijn heerlijk zacht.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 00:01

maar ik ga me niet weer aan de kunststof wagen denk ik. Straks zit ik weer met het probleem, maar Bedankt

findi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 09:43

ik heb een wintec pro dressuur
het zadel ligt zeer goed op mijn paarden
en het is een lekker zadel om op te zitten
en meer hebben wij (ik en mijn paard) niet nodig

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:23

Even een verzoekje tussendoor om een beetje aardig tegen elkaar te blijven.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:13

ik heb voor 100 euro een 2e hands JC zadel gekocht. En ik moet zeggen, ben helemaal verliefd op dat zadel! Hij zit erg fijn

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:35

@punkies: ik heb een tweedehands JC veelzijdigheidszadel (springgericht) te koop voor 150 euro inclusief dekje, leren singel, beugelriemen en stijgbeugels. Is in het voorjaar nog opgevuld en singelstoten vervangen. Het is een ouder zadel maar tiptop in orde. Interesse??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:46

ik heb een tweedehandsje van marktplaats gekocht, zonder merk... was maar 150 euro, en past en zit prima!!

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:59

Idd ga voor de rossner amerika of rossner sydney, die zadels kosten 640 om 700 nog wat nieuw en zitten super zacht en als een huis.. Ik heb zelf de rossner amerika voor 640 nieuw. Bel divoza voor een demo scheelt het zo 50 euro nog of kijk voor een 2dehands, maar die zadels zijn echt heel zacht en hebben een goede pasvorm.. Ben er zeer te vreden over

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:07

Mensen het gaat niet over dat het goed op haar paard ligt, haar vraag is of jullie misschien een zadel hebben dat niet te duur is oke?
En het daar wel op haar kont en niet omdat het zadel slecht is ?!