Waarom helemaal in een setje tijdens clinic?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:54

Doe je het toch goed

Ineke2

Re: Waarom helemaal in een setje tijdens clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:57

Omdat ik dat mooi en verzorgd vind staan
Een clinic is toch een andere gelegenheid dan een 'gewone' les.

Tijdens een gewone les rijd ik meestal niet in een setje, alleen als ik daar zin en tijd voor heb. Ik heb wel altijd rijlaarzen aan tijdens een les (zonder les trouwens ook, alleen soms met buitenrijden niet, dan heb ik mijn mountain horse schoenen aan. Ik rijd nooit met gympies, supergevaarlijk...)

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:09

Ik heb het voordeel dat ik de paarden aan huis heb en niemand me ziet rijden. Ze staan altijd buiten en zien er meestal niet uit. Poetsen doe ik alleen op de plekken waar het zadel en hoofdstel zit. Nu ze een regendeken op hebben valt er helemaal weinig te poetsen .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:57

Als ze zomers in de wei staan en ze nat zijn en onder de modder zitten, maak ik ook alleen de zadelplek en hoofd schoon. De rest zal mij dan een worst wezen

Maar voor een clinic (of wedstrijd uiteraard) zou ik hem dan wél helemaal schoon en droog maken, desnoods sta ik daar een uur eerder (of langer) voor op

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:52

Ik heb ze ook aan huis staan...
En toch worden ze geheel gepoetst en gereinigd als er gereden/getraind/gelongeerd wordt.
En wordt er voor gezorgd dat alles er schoon en bijpassend uitziet als we naar les gaan/ thuis trainen of wat dan ook.... ieder passantje zit op z'n plaats, geen krulletjes, geen vuiltjes helemaal niets (heb me het apezuur ge-ergerd dat de pony schuurde en dat ik moest knippen en dat de mane niet in te vlechten waren voor de wedstrijden, de kleuren kloppen en de pony's zijn schoon... het leer is gereinigd en wordt gepoetst... en of het nu een prive buitenritje is of een wedstrijd het hoort MI te kloppen, te passen, te horen en vooral perfectie en de drang naar perfectie uit te stralen....
en zo is mij dat ooit vroeger geleerd....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 07:54

Alane, als ik ze aan huis had gehad had ik dat zeker ook precies zo gedaan
Het weiland van mijn stal ligt niet naast de stal...ik moet daar een half uur voor lopen met de pony's en het is een uur reizen van mijn huis af.

Ik heb dus helaas niet altijd tijd om ze op stal te zetten en te laten drogen voordat ik ga rijden. Dat probeer ik zoveel mogelijk wel, maar als ik moet gaan kiezen tussen een nacht op stal omdat ik les heb of een ietwat minder schoon maar blij paard dan kies voor het laatste

De nacht voor de clinic die ik meedeed stonden ze ook buiten en ben ik 2 uur eerder opgestaan om hem toch netjes mee te krijgen.
Dat doe ik voor een gewone les dus echt niet

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:22

dat je paard eruit ziet als een weide paard is niet het onderwerp... de rijpony van mijn dochter staat onder dekens enz.
Ik heb ook 2 weide pony's, geen deken en nooit schoon als je ze wilt gebruiken.. en omdat die pony's bloot buiten rond rennen en op stal staan worden die minder uitgebreid geborsteld. (waar ik me dan eigenlijk weer aan erger omdat ze niet geheel schoon zijn )
Maar dan nog worden ze getraind/gelongeerd of wat dan ook met schoon, bij elkaar passend spullen ...

Daarnaast is het ook wat je ervoor hebt, letterlijk en figuurlijk.
en doel ik enerzijds op mensen die liever bankhangen ..
en als je gewoonweg geen tijd over hebt omdat je naar school moet, werkt of wat dan ook... (snap je wat ik bedoel?)

vecindario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:33

Ik vindt het er gewoon bij horen, je netjes presenteren

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:38

Inderdaad, het is wel zo leuk
Hoeft van mij ook nie tpersé wit, maar een fel kleurtje als bandages toont 't beenwerk van je paard extra.

Vlechten.. ligt aan de lengte van je paard zn manen. Zijn ze netjes kort getrokken vind ik 't onnodig, maar heeft je paard een bos manen, zou ik er wel een hengstenvlecht of iets in doen