Wie rijden hier nog meer met (alleen) les met slof?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: Wie rijden hier nog meer met (alleen) les met slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:47

Bonny4life schreef:

maar ik bedoel met les wil je weer wat bijleren en ik vind dat een slofje haar dan net wat gehoorzamer kan maken..

wat ik met dit topic wil zeggen is dat ik gewoon mijn schuldgevoel over de slof (mede door anderen aangepraat) kwijt wil!

Met les wil ik graag beter leren paardrijden ik wil geen oefeningetjes leren.Jij bent zo gebrand op het rijden van oefeningetjes je hebt het over schoudervoor en travers maar als je je paard nog niet gewoon ontspannen kan laten lopen dan ben je nog helemaal niet toe aan oefeningetjes vind ik.leer eerst eens je paard los te rijden zodat hij ekker over de rug gaat lopen mooie ruimere passen gaat maken en van voor lekker gaat zakken{ja zo simpel is het}

Ik gebruik maar 1 hulpmiddel en dat is mijn instructrice ik heb er zelfs 2 en ik ga echt niet iets anders aan mijn paard hangen om hem in model te krijgen ik heb liever dat het een paar keer niet goed lukt maar dat ik uiteindelijk zelf met mijn pony het voor elkaar heb gekregen dat het ons lukt.

Als ik jouw foto zie dan vind ik dat je hem wel met zijn kin op de borst trekt hij loopt veel te strak en dan heb ik het niet over de slof die overgens ook veel te strak zit.En als je het dan ook nog er over hebt dat hij middendraf moet lopen dan begrijp ik er helemaal niets meer van leer je niet dat je dan juist ruimte moet geven zodat hij ook ruimte heeft om zijn benen er goed en nog ruimer onder te zetten en zijn hoofd en hals iets kan laten zakken hij moet echt niet zo hoog blijven lopen dan.Hij heeft hier helemaal geen ruimte om lekker te lopen en het is echt geen moment opname dat is wel erg makkelijk dat had ik mss nog kunnen geloven als je er niet bij had gezet dat je middendraf reed nu is het echt ongeloof waardig vind ik.

Ik ga je hier echt niet van je schuldgevoel afhelpen ik begin juist steeds beter te begrijpen dat je er 1 hebt

Oh ja ik vind het ook jammer dat je het steeds wil afschuiven op het karakter van je paard een beetje karakter is juist heerlijk jij moet er alleen mee leren omgaan.Je mag blij zijn dat je pony niet nog meer karakter heeft want dan had hij je er met die slof allang afgewerkt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:13

Monsera super verwoord

en bonny over dat rennen, was niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar gewoon een algemene opmerking die je hoort als je zegt dat ze los moeten laten

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 19:47

monsera schreef:
Bonny4life schreef:

maar ik bedoel met les wil je weer wat bijleren en ik vind dat een slofje haar dan net wat gehoorzamer kan maken..

wat ik met dit topic wil zeggen is dat ik gewoon mijn schuldgevoel over de slof (mede door anderen aangepraat) kwijt wil!

Met les wil ik graag beter leren paardrijden ik wil geen oefeningetjes leren.Jij bent zo gebrand op het rijden van oefeningetjes je hebt het over schoudervoor en travers maar als je je paard nog niet gewoon ontspannen kan laten lopen dan ben je nog helemaal niet toe aan oefeningetjes vind ik.leer eerst eens je paard los te rijden zodat hij ekker over de rug gaat lopen mooie ruimere passen gaat maken en van voor lekker gaat zakken{ja zo simpel is het}

Ik gebruik maar 1 hulpmiddel en dat is mijn instructrice ik heb er zelfs 2 en ik ga echt niet iets anders aan mijn paard hangen om hem in model te krijgen ik heb liever dat het een paar keer niet goed lukt maar dat ik uiteindelijk zelf met mijn pony het voor elkaar heb gekregen dat het ons lukt.

Als ik jouw foto zie dan vind ik dat je hem wel met zijn kin op de borst trekt hij loopt veel te strak en dan heb ik het niet over de slof die overgens ook veel te strak zit.En als je het dan ook nog er over hebt dat hij middendraf moet lopen dan begrijp ik er helemaal niets meer van leer je niet dat je dan juist ruimte moet geven zodat hij ook ruimte heeft om zijn benen er goed en nog ruimer onder te zetten en zijn hoofd en hals iets kan laten zakken hij moet echt niet zo hoog blijven lopen dan.Hij heeft hier helemaal geen ruimte om lekker te lopen en het is echt geen moment opname dat is wel erg makkelijk dat had ik mss nog kunnen geloven als je er niet bij had gezet dat je middendraf reed nu is het echt ongeloof waardig vind ik.

Ik ga je hier echt niet van je schuldgevoel afhelpen ik begin juist steeds beter te begrijpen dat je er 1 hebt

Oh ja ik vind het ook jammer dat je het steeds wil afschuiven op het karakter van je paard een beetje karakter is juist heerlijk jij moet er alleen mee leren omgaan.Je mag blij zijn dat je pony niet nog meer karakter heeft want dan had hij je er met die slof allang afgewerkt.

jemig wat kunnen mensen overdrijven zoals jij! ik lach er alleen maar om hoor, krijg er heus geen schuldegevoel door als jij dit naar mij typt, en ik weet echt niet precies op welk moment mijn foto is genomen maar ik dacht de middendraf weet het niet eens zeker dus maak je asjeblieft niet zo druk! en ik ben ook blij met mijn pony en haar karakter maar je hebt ook de zweverige typjes zoals jij die denken dat een paard niet een eigen wil kan hebben en dat je sommige paarden best kunt helpen met af en toe een hulpteugel maar als jij mij probeert een schuldgevoel aan te praten nou probeer het dan maar ergens anders!!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 19:48

runningkawa schreef:
Monsera super verwoord

en bonny over dat rennen, was niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar gewoon een algemene opmerking die je hoort als je zegt dat ze los moeten laten

nee weet ik maar ik reageerde even hoe ik dit zie! en het dus op dat vlak met je eens ben.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:03

Ohh ik weet echt wel waar ik het over heb hoor rijdt ook een merrie met een zeer sterk karakter en een eigen wil dus alsjeblieft zeg.Maar ik hang daar echt geen slof aan maar neem les en probeer het zelf op te lossen en het maakt mij niet uit dat ik daar dan wat langer over doe ik heb het wel zelf voor elkaar gekregen.

Ik vind het zo grappig he mijn eigen ruintje is ook wel eentje met karakter maar daar ben ik al wat verder mee dus dat ziet er gewoon mooi uit terwijl ik wel beter weet want hij heeft nog steeds veel moeite om zijn rechter achterbeen er onder te zetten maar daar kijken ze niet naar en dan vragen sommige mensen aan mij hij is wel makkelijk he en dan lach ik maar wat.Die snappen dus niet wat rijden is.Rijden kun je niet zien dus daarvoor hoef je geen hulp teugels voor te gebruiken met sporen te prikken of met een zweep te slaan om hem vooruit te krijgen.Nee been is weg en zwaar zitten is terug en als je netjes doet wat je geleerd is en je rijdt van achter naar voor dan geeft je pony na en ziet het er heel ontspannen uit zo simpel is het.{dit is even een algemene opmerking}

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:44

Juist een paard dat zich zo gemakkelijk in een positie laat plaatsen, heeft minder karakter dan de ruiter denkt...

Dat de ruiter het een karakter paard vind, zegt meer over hoe ver de ruiter is (niet negatief bedoeld, want we leren allemaal elke dag)
Zet een manege ruiter op de bokkende polly, dan zal die zeggen dat dat een karakter paard is.
Terwijl wij dat een suffe bok vinden...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:51

precies ga maar eens na hoeveel topics we gehad hebben over lastige jazzen, ferro's of noem maar op.

die paarden zijn niet lastig, DIE hebben pas karakter......... en je moet inderdaad van redelijke huizen komen wil je met zo een dier wegrijden......... ze pikken het gewoonweg niet.

Paarden zijn niet lastig, ze uiten alleen dat ze niet begrijpen wat je bedoeld (zoals gasgeven en remmen tegelijkertijd) OF zeggen, HEEEEI dit heb in niet verdient

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:53

runningkawa schreef:
Juist een paard dat zich zo gemakkelijk in een positie laat plaatsen, heeft minder karakter dan de ruiter denkt...

Dat de ruiter het een karakter paard vind, zegt meer over hoe ver de ruiter is (niet negatief bedoeld, want we leren allemaal elke dag)
Zet een manege ruiter op de bokkende polly, dan zal die zeggen dat dat een karakter paard is.
Terwijl wij dat een suffe bok vinden...

volgensmij is dit allebij karakter, maar een heel ander soort karakter

Ik heb zelf een paard die weer een ander soort karakter heeft, namelijk een eigenwijs karakter. Als hij in zn kop heeft dat ie rechtdoor wil, moet je wel even weten hoe daar mee om te gaan, als jij linksaf wilt

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 20:54

nou hoe jullie het ook bedoelen, ik bedoel het allemaal niet zo verkeerd als jullie denken,

en ik denk echt zeker weten niet dat 1 half uurtje in de hele week met slof rijden mijn pony kan verpesten en had ik maar meer foto's gehad!!! dan hadden jullie niet naar 1 foto zitten wijzen maargoed die heb ik niet en ik dacht ik plaats hem gewoon, ik zoek hier helemaal geen ruzie of steeds het welles nietes spelletje maar je kan mij ook in mijn waarde laten en ik leer ook elke keer weer bij dan denk ik oh dat moet anders en sjit dat had ik zo moeten doen, maar waarom jullie toch meteen denken dat je door de slof alles verpest en de hele basis kapotmaakt en je paard verrot trekt, tja maar jullie geloven toch niet dat ik hem goed gebruik maar dat ik lekker op haar zit te plukken aan dat ding, het tegendeel wilde ik bewijzen en op die manier laten zien dat ik de slof echt als hulp en niet als dwang gebruik maar ik weet nu dat het toch geen nut heeft en jullie mij toch zullen blijven toeroepen dat ik er helemaal niks mee bereik en m verkeerd gebruik en zo mn pony naar de mallemoer rijd....
denk dat ik hier ook maar een slotje op ga vragen, ik had gewoon een algemene vraag aan mensen die m ook gebruiken met les maar ik had kunnen weten dat het zo uitliep! jammer maar geeft verder niet.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:56

wat was je vraag dan? imo zoek je alleen maar op bevestiging dat het prima is zoals jij het doet...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 20:58

nee hoor gelukkig niet zo ben ik niet,
maar wel dat het bij mijn pony heel goed werkt!!!zoals ik het doe!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:59

Ik moest in de lessen met een slofteugel gaan rijden. Mijn paard deed volgens m'n instructrice dingen die volgens haar niet kunnen. Ze was de laatste les erg moeilijk nagevelijk te krijgen en hield het bit vast(logisch de volgende dag kwam ik er achter dat ze een wondje in haar mond had) Mijn paard is pas 4jaar en nog niet eens zo lang onder het zadel. Thuis ben ik erg tevreden over haar en is ze makkelijk nagevelijk te rijden. Ik ben tegen een slof...kan er gewoon niet tegen als ik iemand ermee buiten zie rijden. Voor mijn paard vond ik het zelf niet nodig en ik ga niet zomaar een slof eraan hangen ze is nog jong en ik wil haar niet verpesten. Los liever iets op zonder hulpteugels. Wil niet zeggen dat ik er tegen ben, als het maar goed gebruikt word door de mensen die ermee rijden, en het echt nodig is.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:59

Ik moest in de lessen met een slofteugel gaan rijden. Mijn paard deed volgens m'n instructrice dingen die volgens haar niet kunnen. Ze was de laatste les erg moeilijk nagevelijk te krijgen en hield het bit vast(logisch de volgende dag kwam ik er achter dat ze een wondje in haar mond had) Mijn paard is pas 4jaar en nog niet eens zo lang onder het zadel. Thuis ben ik erg tevreden over haar en is ze makkelijk nagevelijk te rijden. Ik ben tegen een slof...kan er gewoon niet tegen als ik iemand ermee buiten zie rijden. Voor mijn paard vond ik het zelf niet nodig en ik ga niet zomaar een slof eraan hangen ze is nog jong en ik wil haar niet verpesten. Los liever iets op zonder hulpteugels. Wil niet zeggen dat ik er tegen ben, als het maar goed gebruikt word door de mensen die ermee rijden, en het echt nodig is.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:02

Bonny zoals je ziet gebruik ik ook de slof, vandaag ook weer/......... ik moest op een voor mij vreemd paard op een voor hem vreemde locatie gaan rijden....... paard kan super vrolijk zijn.

Gisteren heb ik even op hem gereden om het gevoel aan te voelen, en ik besloot er vandaag een slof om te doen omdat hij gisteren best wel praatjes had. en gisteren was thuis.

hij heeft geen stap verkeerd gezet, slof hangt er dan ook voor spek en bonen bij....... gelukkig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:05

Waarom schriijf je dan in elk topic dat je met slof rijd

Zoals bij een topic over de vraag, welke klasse rijden of trainen jullie
daar is het toch helemaal niet relevant dat aan te halen?
maar keer op keer blijf je dat doen?

Verder zijn er wel 10 vragen over de slof
En weet ik hoeveel rt vragen over dat je pony toch niet zo geweldig loopt (geeft niks, maar komt raar over als het zo goed gaat met slof en geweldige instructie)

En dan plaats je nog eens een foto van echt verkeerd gebruik en blijf je volhouden het goed te doen.
Dat komt dan echt niet meer geloofwaardig over.

En idd, wij zitten achter de pc en kunne alleen reageren op wat wij lezen en zien van die foto
En ik moet zeggen, daar word het oordeel over jou met de slof niet beter van..sorry

daarmee wil ik je niet de grond in duwen, maar wel tot nadenken zetten.
wat je waarschijnlijk ook wel doet, anders niet topic 10 hierover

Verder reageer ik ook algemeen over slof gebruik
En zie dat 99 van de honderd keer, dat ding verkeerd gebruikt word, maar de ruiter wel roept dat hij het goe doet
En dan word ik verdrietig
om het paard, die zo niet meer kan laten weten wat er mis is.
want dat doet hij door eens in protest te komen
Wij zien dat vaak als klieren, maar luister er in de plaats eens naar, dat is namelijk zijn stem..stop die aub niet weg door een slof

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:14

elmiran schreef:

ik vind rijden met slof geen probleem, zoals op de foto van KiWiKo bv, niks mis mee! Mijn eigen paard kan buiten wel eens wegschieten. Helaas krijg je die niet terug als hij niet wil. Een slof gebruik ik dus wel buiten. Naja, alleen als hij lang niet buiten is geweest of als hij heel erg druk is, anders rij ik zonder. En buiten, ach, slof gewoon los, alleen erbij pakken als het nodig is Het is voor mij dan een extra noodrem

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:13

runningkawa schreef:

Dit is ook mijn rede om op je vraag te reageren.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:05

runningkawa schreef:

En weet ik hoeveel rt vragen over dat je pony toch niet zo geweldig loopt (geeft niks, maar komt raar over als het zo goed gaat met slof en geweldige instructie)

En dan plaats je nog eens een foto van echt verkeerd gebruik en blijf je volhouden het goed te doen.

En idd, wij zitten achter de pc en kunne alleen reageren op wat wij lezen en zien van die foto
En ik moet zeggen, daar word het oordeel over jou met de slof niet beter van..sorry

En zie dat 99 van de honderd keer, dat ding verkeerd gebruikt word, maar de ruiter wel roept dat hij het goe doet
Wij zien dat vaak als klieren, maar luister er in de plaats eens naar, dat is namelijk zijn stem..stop die aub niet weg door een slof

gelukkig weten mensen in mijn omgeving wel hoe ik rijd en met mn pony omga, wat ik jammer vind van jou is dat jij altijd je oordeel klaar hebt en dat niet tactisch kan brengen, en wat maakt het nou uit watvoor topics ik open? ik mag toch zelf weten wat ik neerzet?

en ik heb er geen speciale reden mee hoor, wil gewoon graag veel lezen en weten enzo maar jij denkt meteen dat ik het topic plaats om mijn gelijk te krijgen! en jij denkt dus dat 30 minuten in de week met slof je paard helemaal kan verpesten??? zoals mijn topic al zegt gaat het me om het lessen met slof!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:06

monsera schreef:
runningkawa schreef:

Dit is ook mijn rede om op je vraag te reageren.

nou dat nadenken heb k gedaan en doe ik nog maar ik zie het kwaad er niet van in, als het jou en je paard af en toe helpt wat is er dan zo mis mee??

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:09

runningkawa schreef:

en trouwens ik vermeld alleen in topics dat ik met slof rijd als het met mijn les ofzo te maken heeft hoor, jij wilt het gewoon zien dat ik dat dan neerzet zodat je er weer over door kan gaan... bespaar je de moeite toch en verplaats je ook eens in de ruiter en denk niet dat elk paard alleen maar door protest altijd iets wil zeggen (paarden kunnen geen eigen wil hebben of lui zijn of een duw in de rug nodig?) maar ik weet het dit is weer onbegonnen typen.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:16

alles wat tegen jou getypt word is onbegonnen typen
jij wilt gewoon horen dat het slofgebruik wat jij doet niet slecht is...
en het is idd wel zo dat je het erg vaak hebt over je slof...

niemand hier valt je aan, maar jij gelooft toch alleen jezelf en de mensen die het wel met je eens zijn...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:19

Quidou schreef:
alles wat tegen jou getypt word is onbegonnen typen
jij wilt gewoon horen dat het slofgebruik wat jij doet niet slecht is...
en het is idd wel zo dat je het erg vaak hebt over je slof...

niemand hier valt je aan, maar jij gelooft toch alleen jezelf en de mensen die het wel met je eens zijn...

nee niemand hier valt me aan, dat zal best.
en dat jullie de slof niks vinden dat maakt me niks uit maar ik hoef er egt niet zo persoonlijk op aangevallen te worden!!!!!jullie denken nu bij mij meteen een slof terwijl ik m hooguit alleen met les erom heb!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:20

en het was van mij een vraag wie hem ook gebruikt en hoe diegene dat bevalt? en niet om deze discussies!!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:27

Ik zet een slotje op dit topic . Ik geloof dat Bonny4life voldoende reacties heeft gehad van mensen die met slof rijden en hoe dat bevalt . Ook het correcte slofgebruik is weer aan bod gekomen.