Bonny4life schreef:
maar ik bedoel met les wil je weer wat bijleren en ik vind dat een slofje haar dan net wat gehoorzamer kan maken..
wat ik met dit topic wil zeggen is dat ik gewoon mijn schuldgevoel over de slof (mede door anderen aangepraat) kwijt wil!
Met les wil ik graag beter leren paardrijden ik wil geen oefeningetjes leren.Jij bent zo gebrand op het rijden van oefeningetjes je hebt het over schoudervoor en travers maar als je je paard nog niet gewoon ontspannen kan laten lopen dan ben je nog helemaal niet toe aan oefeningetjes vind ik.leer eerst eens je paard los te rijden zodat hij ekker over de rug gaat lopen mooie ruimere passen gaat maken en van voor lekker gaat zakken{ja zo simpel is het}
Ik gebruik maar 1 hulpmiddel en dat is mijn instructrice ik heb er zelfs 2
en ik ga echt niet iets anders aan mijn paard hangen om hem in model te krijgen ik heb liever dat het een paar keer niet goed lukt maar dat ik uiteindelijk zelf met mijn pony het voor elkaar heb gekregen dat het ons lukt.Als ik jouw foto zie dan vind ik dat je hem wel met zijn kin op de borst trekt hij loopt veel te strak en dan heb ik het niet over de slof die overgens ook veel te strak zit.En als je het dan ook nog er over hebt dat hij middendraf moet lopen dan begrijp ik er helemaal niets meer van leer je niet dat je dan juist ruimte moet geven zodat hij ook ruimte heeft om zijn benen er goed en nog ruimer onder te zetten en zijn hoofd en hals iets kan laten zakken hij moet echt niet zo hoog blijven lopen dan.Hij heeft hier helemaal geen ruimte om lekker te lopen en het is echt geen moment opname dat is wel erg makkelijk dat had ik mss nog kunnen geloven als je er niet bij had gezet dat je middendraf reed nu is het echt ongeloof waardig vind ik.
Ik ga je hier echt niet van je schuldgevoel afhelpen ik begin juist steeds beter te begrijpen dat je er 1 hebt
Oh ja ik vind het ook jammer dat je het steeds wil afschuiven op het karakter van je paard een beetje karakter is juist heerlijk jij moet er alleen mee leren omgaan.Je mag blij zijn dat je pony niet nog meer karakter heeft want dan had hij je er met die slof allang afgewerkt.