wie gebruikt er een pessoatuig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:05

Loesjuh schreef:
Ik had zelf al een topic geopend, aangezien ik dacht dat deze alleen ging om wie wel of niet de pessoa gebruikt. Maar dat was dus niet zo.

Ik heb op pagina 3 van dit topic 4 plaatjes zien staan over hoe je de pessoa kan gebruiken. Kan iemand mij misschien vertellen welke manier het beste werkt voor mijn pony? Het gaat om een Haflinger die haar rug en nek wel eens vast wil zetten. Vandaag heb ik de eerste manier geprobeerd, lang en laag. Maar dat werkt alleen in stap. Is dat een kwestie van wennen?

Het was dus de eerste keer?

Bij mijn powny de eerste keer gaf ze ook alleen 'toe' in stap, en ik had fotos geplaats en toen hadden ze geadviseert om hem gewoon een stuk strakker te zetten (ik had hem vrij los, omdat ze moest wennen), dat ze er 'doorheen' komt (ze snapte de bedoeling waarschijnlijk niet, en als je hem strak genoeg zet snapt ze dat sneller) en toen inderdaad kreeg ze het door, heb ik hem weer wat losser gezet en toen ging het perfect.
Maar zoiezo heeft ze veel meer moeite met draf, maar als ik de boekjes e.d. geloof werkt ie dus ook alleen in in draf.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:36

ik heb er ook een en gebruik hem heel erg veel. minstens 1 keer per week. mijn paard is echt zo'n drukte maker die eigenlijk iedere dag gereden moet worden, maar omdat ik denk dat echt 6 dagen per week training en 1 dag wedstrijd niet echt super is maak ik veel gebruik van de pessoa en gebruik m ongeveer 1 keer per week. omdat mijn paard best veel karakter heeft en echt heel erg kan zijn met rijden soms, longeer ik hem dan ook een paar dagen tot hij weer een klein beetje uit gestierd is.
ik vind het een heel fijn ding waar mijn paard ook echt super op gaat ontspannen.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:23

@ Toydoll: Het was niet echt de eerste keer. Toen ik Indy net had (9 maanden geleden) hebben we het al een keertje gedaan.
Dat van dat strakker zetten had ik al eens ergens gelezen, en dat heb ik dus ook gedaan. Misschien toch niet strak genoeg. Ik zal eens kijken of ik binnekort foto's kan maken.

Goldie

Re: wie gebruikt er een pessoatuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:48

Ik heb er ook een, op zich wel tevreden over. Ik ben nog van plan om een paar touwtjes aan te schaffen *slof is me ff te stug*, omdat ik denk dat dit voor mijn paard beter is.
Mijn paard wordt namelijk wat onrustig in het hoofd, door al dat gerammel en gedoe (paard is van zichzelf ook al onrustig) Een ander paard liep er weer super mee...

XUlyssesX

Re: wie gebruikt er een pessoatuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:17

ik heb een 4 jarig paard Ulysses

die een half jaar onder het zadel is.
kan ik hem hier ook mee longeren?

hij is onder het rijden ook nageeflijk maar ik wil hem sterker maken door het longeren.

ik heb mijn pony en mijn andere 4 jarige er ook al aan gelongeerd bij mijn pony ging het super en bij de andere 4 jarige heel erg slecht omdat hij alleen maar bokte en galopeerde wat op de lang laag stand niet mag.

kan ik hem bij Ulysses wel gebruiken?