Sugarmiss schreef:Ik denk dat je instructeur nog niet zo goed ontwikkelt is op dit gebied (wat de boer niet kent... etc).
Het boomloze principe bestaat al zo lang er op paarden gereden wordt en door de eeuwen heen zijn er veel modellen geweest.
Zelf rijd ik al een jaar op een boomloze Bob Marshall en het bevalt mijn paarden en mij uitstekend.
Canis schreef:Ik denk dat jij niet zo goed kan oordelen over iemand ald je de feiten niet op een rijtje hebt.
Ik reageerde op onderstaande quote:
lorie schreef:
Volgens mijn ex-instructrice was boomloos nog niet zo goed ontwikkelt want ik wilde er eerst ene op Laukje gooien want het idee stond mij wel aan.
Zij heeft me uiteindelijk overgehaald tot een zadel met een flexwerking te kopen omdat boomloos volgens haar nog niet goed genoeg ontwikkelt is..
Als de poster hierboven er niet dieper op ingaat kan ik er niet anders over oordelen.
Citaat:1 je weet niet in welke contekst deze instructrice dit heeft gezegt.
Klopt, maar het is wel behoorlijk kortzichtig om dan maar te zeggen dat iets nog niet is uitontwikkeld.
Citaat:2 Niet aal boomloze zadel zijn het zelfde. Een CRATES vergelijk je ook niet met een zadelmarkt montana.
Nee, en een BareFoot is ook niet te vergelijken met een Bob Marshall. Beide zijn ze wel boomloos. Net zoals een Crates en een Zm-zadel beiden wél een boom hebben. Dus die vergelijking gaat wel degelijk op.
Citaat:3 Barefoot wordt nog steeds ontwikkeld. Wachten tot verdere ontwikkeling is daarom een goed advies om aan iemand te geven. Zadels met een boom kunnen heel goed passen en kunnen heel geschikt zijn.
Alle zadels (ook die met boom) worden steeds verder ontwikkelt. Als iedereen nu zou wachten met het kopen van een zadel, worden de zadelmakers en verkopers daar niet blij van.
Door een zadel te gebruiken leer je de tekortkomingen kennen, waar de makers dan weer op in kunnen spelen. Zonder feedback zouden er dus geen ontwikkelingen zijn.
Citaat:4. Wat de boer niet kent.... van te veel olijfolie in een keer ga je aan de sch***, dus het is juist goed om nieuwe dingen niet klakkeloos aan te nemen.
Als je hiermee bedoelt dat ik niet weet waar ik het over heb, moet ik je teleurstellen.
Citaat:5. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar jouw ervaringen met zadels.... en je boomloze eindresultaat..
Mijn ervaringen met boomzadels hebben me er toe doen besluiten om boomloos te gaan. Hierboven kun je lezen hoe lang dat ondertussen al is. Voor boomloze begrippen niet zo lang, maar ik ben de eerste niet. Voor mij zijn er al ruiters geweest die met 'mijn merk' meerdere lange enduranceritten met goed resultaat hebben afgesloten.
Ik ben ook niet over 1 nacht ijs gegaan
en heb me ter dege voorbereid (ingelezen) wat de voors- en tegens van boomloos en de verschillende merken zijn.