Wie heeft er ervaring met barefoot? HOT OR NOT?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wie heeft er ervaring met barefoot? HOT OR NOT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:56

Sugarmiss schreef:
Ik denk dat je instructeur nog niet zo goed ontwikkelt is op dit gebied (wat de boer niet kent... etc).
Het boomloze principe bestaat al zo lang er op paarden gereden wordt en door de eeuwen heen zijn er veel modellen geweest.
Zelf rijd ik al een jaar op een boomloze Bob Marshall en het bevalt mijn paarden en mij uitstekend.

Canis schreef:
Ik denk dat jij niet zo goed kan oordelen over iemand ald je de feiten niet op een rijtje hebt.

Ik reageerde op onderstaande quote:

lorie schreef:
Volgens mijn ex-instructrice was boomloos nog niet zo goed ontwikkelt want ik wilde er eerst ene op Laukje gooien want het idee stond mij wel aan.
Zij heeft me uiteindelijk overgehaald tot een zadel met een flexwerking te kopen omdat boomloos volgens haar nog niet goed genoeg ontwikkelt is..

Als de poster hierboven er niet dieper op ingaat kan ik er niet anders over oordelen.

Citaat:
1 je weet niet in welke contekst deze instructrice dit heeft gezegt.

Klopt, maar het is wel behoorlijk kortzichtig om dan maar te zeggen dat iets nog niet is uitontwikkeld.

Citaat:
2 Niet aal boomloze zadel zijn het zelfde. Een CRATES vergelijk je ook niet met een zadelmarkt montana.

Nee, en een BareFoot is ook niet te vergelijken met een Bob Marshall. Beide zijn ze wel boomloos. Net zoals een Crates en een Zm-zadel beiden wél een boom hebben. Dus die vergelijking gaat wel degelijk op.

Citaat:
3 Barefoot wordt nog steeds ontwikkeld. Wachten tot verdere ontwikkeling is daarom een goed advies om aan iemand te geven. Zadels met een boom kunnen heel goed passen en kunnen heel geschikt zijn.

Alle zadels (ook die met boom) worden steeds verder ontwikkelt. Als iedereen nu zou wachten met het kopen van een zadel, worden de zadelmakers en verkopers daar niet blij van.
Door een zadel te gebruiken leer je de tekortkomingen kennen, waar de makers dan weer op in kunnen spelen. Zonder feedback zouden er dus geen ontwikkelingen zijn.

Citaat:
4. Wat de boer niet kent.... van te veel olijfolie in een keer ga je aan de sch***, dus het is juist goed om nieuwe dingen niet klakkeloos aan te nemen.

Als je hiermee bedoelt dat ik niet weet waar ik het over heb, moet ik je teleurstellen.

Citaat:
5. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar jouw ervaringen met zadels.... en je boomloze eindresultaat..

Mijn ervaringen met boomzadels hebben me er toe doen besluiten om boomloos te gaan. Hierboven kun je lezen hoe lang dat ondertussen al is. Voor boomloze begrippen niet zo lang, maar ik ben de eerste niet. Voor mij zijn er al ruiters geweest die met 'mijn merk' meerdere lange enduranceritten met goed resultaat hebben afgesloten.
Ik ben ook niet over 1 nacht ijs gegaan en heb me ter dege voorbereid (ingelezen) wat de voors- en tegens van boomloos en de verschillende merken zijn.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:25

Ik heb de maat 1 besteld. Mijn paard heeft een vrij korte rug en ik heb een niet al te grote kont

babettefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:29

ik heb de maat 2 nodig, niet omdat mn kont te dik is, gewoon omdat mn paard een redelijk lange rug heeft en redelijk groot is. ze is zo'n 1.75m groot. dan is zo'n maat 1 wel degelijk te klein hé :-D

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:44

@sugermis
tja.. de instructrice is kwestie wist wel waar ze over praten hoor.. maar het ging dus om paard in kwestie ik had een hoop dingen over de Bf gehoord die me wel aanstonden maar naar een topic geoepen te hebben over de bommloose zadels heb ik ook een lading pbtjes als waarschuwing gehad.. ik dacht toen hmm ga het een soverleggen met mensen die er wel verstand van hebben en tja. van e 3 zeide er twee dat ik beter iets anders kon gaan zoeken. dat werd een equiflex deze is gepast met zoon ruggengraat ding en heb ik nu een half jaar.. en toch blijf ik er bij dat Laukje met engelse zadel beter loopt.
En ik schijn er beter op te zitten dus ik ga er niet meer over ik discussie maar naar een aantal verhalen over de BF ben ik wel blij dat ik nu op mijn engelse zadeltje zonder paard dat niet lekker loopt door kan!
en ik ben erg blij voor de mensen waar een BF wel lekker op licht of wel zadel dan ook.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:14

het gaat erom hoe jouw paardje gebouwd is lorie. er is ook niet gezegd dat een boomloos zadel egt op IEDER paard past. op sommigen kan het ook gewoon niet. als jouw huidige zadel goed past, je paardje loopt er lekker mee en jij zit lekker dan is dat toch goed? mijn zegen heb je!
er zijn voorstanders van dit zadel en je hebt tegenstanders. ik denk dat je dat altijd wel zult houden met welk merk of zadel dan ook. ik wens je in ieder geval nog veel rijplezier met je zadel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:35

Canis schreef:
Ik zou graag wat verschillende ervaringen en meningen willen horen over het rijden met een barefootzadel.

Ik vraag me af waarom je dit topic gestart hebt.
In het verleden heb je zelf een BareFoot gehad en weer verkocht, want blijkbaar was het bij jouw paard niet positief (ik meende vanwege een oude rugblessure).

Ik vraag me dus af wat de achterliggende gedachte is.

Sabbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:13

Ik heb ook een week een barefoot zadel (maat 1) getest op mijn fjord. Ik vond het opzich een heel fijn zadel. Het zat heerlijk, mijn zithulpen kwamen veel beter door, en mijn pony liep er ook heel goed onder, en de ruggengraad lag mooi vrij. Wat ik wel een nadeel vond is dat ik het idee had dat al het been contact in 1 keer weg was, ook nog na een week testen. Dus voor mij voorlopig maar gewoon een engels zadel met boom.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:19

wyona schreef:
het gaat erom hoe jouw paardje gebouwd is lorie. er is ook niet gezegd dat een boomloos zadel egt op IEDER paard past. op sommigen kan het ook gewoon niet. als jouw huidige zadel goed past, je paardje loopt er lekker mee en jij zit lekker dan is dat toch goed? mijn zegen heb je!
er zijn voorstanders van dit zadel en je hebt tegenstanders. ik denk dat je dat altijd wel zult houden met welk merk of zadel dan ook. ik wens je in ieder geval nog veel rijplezier met je zadel

Ik snap ook wel dat het niet op ieder paard past! was het maar waar als er ooit zoon zadel uitgevonden wordt ben ik een van de eerste die hem heeft!
ik ben ook niet tege de Bf hoor! de mensen bij wie die volkomen goed licht ben ik heel blij voor! maar helaas is het voor kijn knol geen god idee

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:09

Het is net een gewoon zadel hè , de 1 wil niks anders meer , de ander vindt het maar niks.....

Vaak is het zo dat als mensen het niks vinden , er wellicht nog wel een oplossing zou zijn voor dat probleem , als men ECHT boomloos wil. Maar het is gewoon niet voor iedereen geschikt , je moet er echt achter staan en als je dat niet doet kun je beter gewoon een ander zadel kiezen waar je je wel lekker bij voelt.

Je mag met de Barefoot / Torsion types gewoon dressuur wedstrijden rijden tot M niveau , hebben al meerdere mensen nagevraagd de afgelopen jaren.

"Grappig" vind ik wel dat er in dit topic en elders op internet af en toe een reactie is van iemand die zegt vrij ernstige problemen mee te hebben gemaakt in gebruik van een Barefoot of Torsion. Laten we het in dit geval even op Barefoot houden

Het rare vind ik dan dat die verhalen voor mij onbekend zijn ?

Alle mailtjes die naar BoomloosRijden.nl worden gestuurd komen bij mij terecht. Als iemand problemen heeft dan verwacht je toch dat ze ERG rap bij mij aan de bel trekken ? Ik krijg zelden problemen te horen. Zo af en toe eens een probleempje zoals je die overal zal hebben. Een productiefoutje , iemand die de spullen niet goed gebruikt..... Bvb. een te korte singel gebruiken voor het betreffende paard , waardoor het brede deel met de gespen direct achter de elleboog komt ipv het smalle deel (onder het elastiek) wat er juist zit zodat de plooitjes achter de ellebogen de ruimte hebben en die gevoelige huid daar niet beschadigd. Mensen weten me echt wel te vinden als er iets niet goed gaat , dan win je toch eerst info in , of als je pissig bent dan meldt je dat toch even , hoe dan ook : ik moet er wat van horen zou je zeggen. Nouja dat gebeurd dus zelden... zou geen 5 gevallen op kunnen noemen van de afgelopen 3 jaar , en ik heb over het algemeen best een aardig geheugen

Ook het probleem dat vhnele en smurf aangeven , van de trekkerige singelbevestiging / plooi in de zweetbladen. Daar heb ik met hun erbij totaal 3 mensen over gehoord. Veel mensen hebben nav. de reacties van vhnele en smurf hun zadel gecontroleerd en konden net als ikzelf dus niet hetzelfde effect voor elkaar krijgen. Dus tja wat moet je er dan mee.... 3 op de (ik schat) 500 zadels in Nederland , ik heb het uiteraard gemeld bij Barefoot maar die hadden nooit iemand erover gehoord en konden het effect ook niet voor elkaar krijgen toen ze zelf op onderzoek uit gingen. Dus zal dan wel een hele specifieke combinatie van factoren zijn waardoor dat is voorgekomen met die Barefoots van destijds ?

Over hoelang de zadels mee gaan kun je niks zeggen. De Barefoots bestaan nog niet zo lang , en worden steeds beter.

De eerste Barefoots vond ik kwalitatief nog niet goed genoeg om ze echt zelf te gaan verkopen. Pas toen een aantal van mijn aan Barefoot genoemde punten verbeterd was durfde ik dat aan , die 2 jaar garantie zijn een makkie nu. Op zich kan er ook weinig aan kapot...het nubuckleer slijt tot glad leer , een stiksel kan wellicht losgaan door de wrijving van de stijgbeugelriemen er steeds overheen (dit had ik met mijn Torsion en ook met mijn eerste Barefoot) maar voor de rest.... als je er gewoon normaal zuinig op bent dan is de houdbaarheid van het zadel goed genoeg vind ik persoonlijk. Zal afwachten zijn hoelang ze gemiddeld mee gaan.

De Barefoot met de Torsion vergelijken is een beetje lastig.

Je hebt al snel 2 totaal verschillende types die niet echt eerlijk te vergelijken zijn. Leg je een 3 jaar afgeragde standaard nubuck Torsion naast een een half jaar oude zeer zuinig bereden Barefoot , dan heb je grote kans dat de Barefoot er heel wat beter uitziet en roept men dat de kwaliteit van de Barefoot een stuk beter is.

Leg je een 2 jaar oude Barefoot (en dus minder ver in de ontwikkeling destijds) naast een nog hele mooie Torsion , dan wint de Torsion weer. Bovendien kun je een wat slordige Torsion treffen , en een hele puike Barefoot , of juist een wat slordige Barefoot en een hele puike Torsion.... een echt eerlijke vergelijking maken is heel moeilijk.

Vergelijk je een standaard Barefoot (altijd nubuck) met een Torsion die van een heel ander materiaal gemaakt is , dan kun je ook niet echt eerlijk vergelijken qua kwaliteit.... het materiaal is gewoon anders. En ieders voorkeuren. De 1 vindt BF fijner , de andere Torsion. En dan nog verschillende modellen die best een heel ander gevoel geven... is puur een kwestie van proberen wat je zelf vindt. Net als bij boomzadels , ieder zijn keus

Ik ben zelf iemand die heel veel dingen (dus ook zadels) interessant vindt. Zal nooit zweren dat de Barefoot of boomloos voor mij voor altijd is....ik zie heel vaak zadels waarvan ik echt ga kwijlen , mis ook wel eens die zit van een dressuur of springzadel en denk er dan serieus over om er toch maar weer eentje bij te kopen , of die , of die....of wauw dat zadel ziet er super uit en klinkt enorm goed ontwikkeld !

Ellende is dan alleen dat ik nu boomloos gewend ben , en terwijl ik helemaal bezig ben om dat zadel dat ik op dat moment op het oog heb , te gaan kopen , realiseer ik me dat het altijd weer waardeloos aanvoelt om weer op zo'n rare hoge en stijve bult te zitten zoals een zadel met boom aanvoelt als je eenmaal boomloos gewend bent. En die onrust die ik altijd had : zou hij (nog) wel passen ??

Is die pony vervelend en dan pak ik haar niet aan omdat ik bang ben dat ze dat doet om aan te geven dat haar zadel niet goed past , weet je wel

Dus ik blijf voorlopig nog maar even bij boomloos. MET een goede pad onder het zadel.

Voor slijtage foto's (bruine BF) zie onderaan :
http://www.boomloosrijden.nl/groot%20Barefoot-zadel.htm

babettefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:26

bedankt voor die informatie, nu is alles al een beetje duidelijker vind ik. ik heb je raad opgevolgd en heb bij Gladys een testzadel aangevraagd:D we zullen zien wat er van komt...

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 16:09

Sugarmiss schreef:
Canis schreef:
Ik zou graag wat verschillende ervaringen en meningen willen horen over het rijden met een barefootzadel.

Ik vraag me af waarom je dit topic gestart hebt.
In het verleden heb je zelf een BareFoot gehad en weer verkocht, want blijkbaar was het bij jouw paard niet positief (ik meende vanwege een oude rugblessure).

Ik vraag me dus af wat de achterliggende gedachte is.

Zoals je bij een aantal reacties van mij al kunt lezen ben ik dit topic gestart omdat ik wil weten waarom het bij het ene paard wel past en bij het andere paard niet.

Ik kreeg te horen dat de BF voor mij ongeschikt was ivm oude blessure en daardoor een slechte rug bespiering + hoge ruggengraad. Toch ben ik ook andere mensen tegen gekomen met een goede rug bespiering die ook drukplekken hebben gekregen.

Verder ken ik mensen en heb zojuist een verhaal hier op de site gelezen over iemand die een gelijke bouw heeft als mijn paard, alleen past de BF bij haar wel goed.

Zoals je merkt ben ik een wetenschappelijk type en ik wil gewoon uitpluizen waarom dit zo is. Misschien kan ik hier een antwoord vinden, misschien ook niet....

Daarom wil ik gewoon zoveel mogelijk ervaringen weten...

Misschien dat jij weet waarom bij sommige paarden de druk van de dijen niet goed wordt verdeeld.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:18

Ik heb ook 2 paarden, waarvan 1 van 19 met een ingezakte rug, weinig bespiering en dus ook een hoge schoft. Met mijn BM heb ik dus ook geen problemen. Haar rug is kortgeleden gescheckt door Steffi vd Laarse en OK bevonden.
Canis schreef:
Misschien dat jij weet waarom bij sommige paarden de druk van de dijen niet goed wordt verdeeld.....

Je bedoelt dat mensen het gevoel hebben dat hun benen niet genoeg aan het paard komen ??
Ik denk dat dat heel persoonlijk is en met de manier van zitten te maken heeft.
Ik ken mensen met korte beenjes die er totaal geen last van hebben, maar ook mensen met lange benen die ook aangeven niet prettig te kunnen drijven c.q. kontakt te hebben.

Persoonlijk merk ik wel duidelijk verschil tussen mijn 2 zadel (met boom en zonder boom), maar met beide kan ik goed kontakt maken en drijven.
Het kan te maken hebben met de breedte van de 'twist' in de zitting. Bij boomloos heeft dat weer direkt te maken met de breedte van het paard. Bekijk eens een BareFoot van boven af (als hij op een paard ligt, niet plat op de grond ) en het verschil met een Freeform. Die laatste heeft nl een smallere twist en zit daardoor voor veel mensen prettiger.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:20

misschien ligt dat meer aan de zit kunsten van de ruiter dan aan het paard? Omdat het een boomloos zadel is komt de druk daar waar jij zit, als je dan bijv. een verkeer maat zadel heb, en je dus niet daar je gewicht heb daar waar BF ontworpen heeft dat ie komt, krijg je daar problemen. Of als je (ik weet verder niets hoor, ik denk hard op :p) teveel naar voren hangt omdat je de steun van je boomzadel mist ofzo, daardoor komt ook de druk anders.... misschien in combinatie met een paard wat al niet te gunstig gebouwd is voor boomloos, kan hetproblemen geven?

ik heb nog steeds erg blij met mn BF

Canis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 16:35

[/quote]Het rare vind ik dan dat die verhalen voor mij onbekend zijn ?

Alle mailtjes die naar BoomloosRijden.nl worden gestuurd komen bij mij terecht. Als iemand problemen heeft dan verwacht je toch dat ze ERG rap bij mij aan de bel trekken ? Ik krijg zelden problemen te horen. [quote]

????, Om eerlijk te zijn zou je mijn mailtje dan gehad moeten hebben.

Deze stuurde ik in augustus. Hierin vermelde ik dat de BF die ik had toch niet geschikt was voor mijn paard. Ik vroeg toen wat de oorzaak zou kunnen zijn en om advies. Ook vroeg ik mijn BF mocht aanbieden op de site.

Ik heb nooit wat terug ontvangen.

Zelf heb ik niet zo'n behoefte om achter mensen aan te lopen.
De BF had ik een week later al weer verkocht.

Toch wil ik weten waarom de druk bij sommige paarden wel goed verdeeld wordt en bij andere niet. Daarom ben ik andere mensen naar hun mening gaan vragen. Ik kwam zo meer mensen tegen die ook last hadden van een matige drukverdeling. Van twee van hen heb ik ook te horen gekregen dat zij geen tegen reactie hadden ontvangen. ????

Hoe dan ook, ik wil voor mijzelf weten wat de oorzaak is van de slechte drukverdeling van BF bij mijn paard. Waar kun je meer meningen en ervaringen vinden over BF dan hier???

Ik had eerst de hypothese dat de slechte drukverdeling bij mijn paard kwam door een hoge schoft/ruggenwervel en matige bespiering. Dankzij dit forum ben ik er nu achter dat de oorzaak daar niet in zit. De haflinger van Wyona heeft nl ook een matige rugbespiering en dit gaat prima.....

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 16:51

Sugarmiss schreef:
Je bedoelt dat mensen het gevoel hebben dat hun benen niet genoeg aan het paard komen ??
Ik denk dat dat heel persoonlijk is en met de manier van zitten te maken heeft.
Ik ken mensen met korte beenjes die er totaal geen last van hebben, maar ook mensen met lange benen die ook aangeven niet prettig te kunnen drijven c.q. kontakt te hebben.

Persoonlijk merk ik wel duidelijk verschil tussen mijn 2 zadel (met boom en zonder boom), maar met beide kan ik goed kontakt maken en drijven.
Het kan te maken hebben met de breedte van de 'twist' in de zitting. Bij boomloos heeft dat weer direkt te maken met de breedte van het paard. Bekijk eens een BareFoot van boven af (als hij op een paard ligt, niet plat op de grond ) en het verschil met een Freeform. Die laatste heeft nl een smallere twist en zit daardoor voor veel mensen prettiger.

Leuke tip voor mensen die niet lekker zitten, maar dan levert dit nog steeds geen druk plekken bij het paard op.

Bij een aantal paarden, waaronder mijn eigen paard onstaan drukplekken omdat de drukverdeling van de ruiter niet goed is. Dit heeft niet met het type BF te maken, blijkbaar niet met de slechte rugbespiering te maken en ook niet met het gewicht van de ruiter of de rijkunst van de ruiter...

Er lopen 6 totaal verschillende paarden rond met totaal verschillende ruiters en allen hebben zij witte haren op de plaats waar de dijen rusten. Dit komt dus niet door schuiven of knellen, maar door de druk van de ruiter die niet goed wordt verdeeld. Waarom is dat bij de een wel en bij de ander niet?

Een zadel met boom kan knellen, dit is duidelijk zicht baar. Een BF sluit netjes aan, vormt zich totaal naar de rug van het paard. Geen holtes, geen bubbels, geen schuurplekken.... maar waarom is het dan toch niet goed???

Momenteel heb ik mijn hypothese bijgesteld en denk ik dat het de intensiteit is van het rijden. Hoeveel uur achter elkaar per dag per week in combinatie met zwaardere dressuuurmatige oefeningen.

Maar ook dit laatste gaat niet helemaal op. Een van de 6 mensen rijd puur recreatief. 2x per week een rustig buitenritje met veel stap. De ruiter weegt 65 kilo en het paard heeft een mooie diep liggende wervelkolom.

Canis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 16:56

Citaat:
misschien ligt dat meer aan de zit kunsten van de ruiter dan aan het paard?

Zie bovenstaande uitleg...

Nee het heeft niet met de rij/zitkunsten van de ruiter te maken.
Daarnaast als de ruiter te ver naar voren zou zitten dan zouden de drukplekken ook meer naar voren moeten zitten.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:56

Er is geen paard hetzelfde, dus er zijn ook paarden waar een BF niet op past. Dat heeft niks met de BF te maken en ook niet met het paard of de ruiter.
Ik vind wintec mooie en fijne zadels en ik gebruik liever zo min mogelijk leer. Maar helaas, wintec zadels passen niet op mijn paard. Geen een, ongeacht de maat. Maar er zijn genoeg paarden waarbij een wintec perfect ligt. Om maar even een voorbeeld te noemen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:01

@Canis: Net als bij mensen zijn er misschien ook paarden die wellicht een gevoeliger huid hebben, misschien zelfs wel dunner.
Als dit paard dan ook nog eens niet veel vet heeft zou het misschien kunnen zijn dat er dan eerder huidirritatie in de zin van een drukplek ontstaat.

Je ziet dat ik eea uiterst voorzichtig omschrijf

Ik denk dat het erg moeilijk te achterhalen is waarom het bij deze paarden wel voorkomt of je moet eea puur wetenschappelijk aanpakken. Waaruit dan waarschijnlijk komt dat het percentage paarden waar dit voorkomt zo klein is dat het voor de fabrikant te verwaarlozen is.
Gevalletje pech voor de betrokkene dus (wat natuurlijk triest genoeg is natuurlijk)

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:14

Canis schreef:
Citaat:
misschien ligt dat meer aan de zit kunsten van de ruiter dan aan het paard?

Zie bovenstaande uitleg...

Nee het heeft niet met de rij/zitkunsten van de ruiter te maken.
Daarnaast als de ruiter te ver naar voren zou zitten dan zouden de drukplekken ook meer naar voren moeten zitten.

In je uitleg staat nergens waarom het niet aan de zit van de ruiter kan liggen, eventueel in combi met de bouw van het paard.

Als jij je bekken niet goed kanteld en dus 'naar voren' hangt zit je toch echt wel op dezelfde plaats maar wel verkeerd op je zadel. Dát kan drukplekken veroorzaken.

Waar het trouwens ook heel goed aan kan liggen is de beugelriem ophanging en de zit van de ruiter. gevoelige paarden kunnen last hebben van die 'bobbel' maar als de ruiter net even anders zit, en dus net niet al het gewicht op de ophanging heeft kan een ander paard er dus totaal geen last van hebben.
Als je er wel op zit, zit die beugelhaak precies onder je dij.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:20

Canis schreef:

Het rare vind ik dan dat die verhalen voor mij onbekend zijn ?

Alle mailtjes die naar BoomloosRijden.nl worden gestuurd komen bij mij terecht. Als iemand problemen heeft dan verwacht je toch dat ze ERG rap bij mij aan de bel trekken ? Ik krijg zelden problemen te horen.
Citaat:

????, Om eerlijk te zijn zou je mijn mailtje dan gehad moeten hebben.

Deze stuurde ik in augustus. Hierin vermelde ik dat de BF die ik had toch niet geschikt was voor mijn paard. Ik vroeg toen wat de oorzaak zou kunnen zijn en om advies. Ook vroeg ik mijn BF mocht aanbieden op de site.

Ik heb nooit wat terug ontvangen.

Zelf heb ik niet zo'n behoefte om achter mensen aan te lopen.
De BF had ik een week later al weer verkocht.

Het komt wel eens voor dat een mailtje niet aankomt om 1 of andere reden , maar lijkt me sterk dat dat net de "negatieve" mailtjes zijn

Ik heb even opgezocht in oude mails wat ik voor gegevens van je heb :

29 mei nog een enthousiaste reactie , eind juni informeerde je naar een extra tweede dekje omdat de Fjord zo'n viespeuk is in de wei (?) en begin augustus stuurde je een foto in voor de fotowedstrijd , verder geen enkele opmerking over het zadel.

Daarna zie ik geen mailtjes meer van je. Of het moet daarna via een ander mailadres zijn verstuurd , dat ik het daarom niet herken ?

Ik hoor wel eens WAT dingen die niet goed gaan , maar dat is gelukkig maar heel erg weinig en kan dan eigenlijk bijna altijd opgelost worden als men dat echt wil. Bvb. door een Physiopad te gaan gebruiken. Of dubbele inlages. Of een ander voorboogje....enz.

Canis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:36

@pmarena Zoals ik al zei, voor die drukplekken was ik heel blij met mijn BF.

Na de drukplekken heb ik echt een mail geschreven, maar geen reactie van je gehad. De mail was een replay dus een verkeerd adres lijkt me sterk. Daarnaast heeft iemand uit mijn voorbeeld ook een mail verzonden en geen reactie gehad. En ja het is heel toevallig als dit net de negatieve mailtjes zijn die niet over komen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:46

Ik begrijp je hoor en wederhoor wel, maar dit wordt wel erg persoonlijk en het zou jammer zijn als het topic gesloten wordt daardoor. Dan schiet je met je onderzoek ook niets mee op.
Lijkt me dus handiger om dit met Pmarena direkt af te handelen.

Canis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 21:30

@Sugarmiss
Klopt maar eigenlijk is er nu niet zoveel meer met Pmearena af te handelen, het leed dat e-mail heet is al geschied, mijn zadel is al verkocht en ik wil nog steeds weten hoe die drukplekken ontstaan.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:35

Ik denk niet dat je echt een concreet antwoord op je vraag krijgt. Behalve dan dat het gewoon niet bij je paard paste.

babettefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:18

kvind et wel raar dat et pas na een tijdje ni goed meer was, normaal merk je dat toch van in et begin??:s of stel ik nu een enorm achterlijke vraag??