Ik ben 1.78m lang..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Charret

Re: Ik ben 1.78m lang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 14:39

Ik koop me paardje met als doel. Lekker rijden! Relaxt buitenritten, misschien endurence [maar dat is echt niet zeker] lekker in de bak proberen steeds iets verder te komen. En het moet een knuffeldier zijn.

Ik ben niet wedstrijdgericht. Ik word veeeeeel te zenuwachtig! Echt een kriem. Ik heb het wel gedaan, maar alleen onderlinge. Zelfs toen was ik een zooitje. Ik reed het een van de beste paarden van stal bij wijze van en zelfs toen bakte ik er niks van.. Hoewel, ik werd derde.... van de drie :p

1,88m..dat is echt ontzettend lang. Voor een vrouw helemaal! Je boft maar! Ja..of niet..
Ik heb nog niet zo lang geleden op een Fries gereden van 1.63m dit stond goed. Geen probleem. Eigenlijk groot zat want ik kwam er niet op

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:44

hey,

ik ben zelf ruim 1,84 dus nog wat langer dan jij;)
het hangt heel erg van het ras af en t type paard waar je naar kijkt, ik rijd ook wel is op en ijslander en mijn vorige verzorg paard was wel groot maar smal, nu rijd ik een gelderse die is klein maar kan alles aan,
het hangt er ook van af hoe sterk hij gebouwd is maar ik zal je niet zo'n zorgen maken dat komt echt wel goed;)

mijn grootste paard is 1,86 hoog groter dan ik dus;)

succes

liefs

madieke

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:59

ik ben ook al zolang... 1.76 en.. 65 kilo.. Dat is echt oliebol. maa.r ik rijdt nog wel op een new forest van 1.52...!!! lijk ik wat groot voor maar. zie mijn topic's het valt nog wel mee.. ik ga gewoon door totdat ik vind dat ik zelf echt te groot ben!! maakt niet uit wat anderen zeggen! als wij 2 gewoon lol hebben

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:23

Ik ben 1.79m en 80 kg, en mijn tinker is (vorig jaar gemeten als 3 jarige) 1.51m nu misschien 1.53m?, foto:

Afbeelding

Ik had wel mijn beugels een gaatje korter dan normaal op deze foto, maar het plaatje kan toch? Ik rijd ook alleen recreatief.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:14

soo ik zou echt aan d ehand van deze foto niet zeggen dat jij bijna 180 bent Angeliekje! mooie combi!

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:02

Ik ben 1.78.
Rijd op mijn fjord, die is ruim 1.45 en niet zo breed.
Verder rijd ik op een tinker, net zo groot als de fjord maar veel breder en dat is wel makkelijker zo zonder benen die er onder bungelen. Zit wat prettiger vind ik zelf.
Maar voor het plaatje maakt het mij niet uit.
Probeer eens op verschillende paarden te rijden en kijk dan wat je het best bevalt?

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:21

M3isSi3j schreef:
soo ik zou echt aan d ehand van deze foto niet zeggen dat jij bijna 180 bent Angeliekje! mooie combi!

Dank je wel , maar zonder zadel bungelen mijn benen wel ietsje verder

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 17:22

Angeliekje, wat een prachtige Tinker heb je! Ik vind het zooo gaaf wanneer een Tinker 3 kleuren heeft! Maar zoals al was gezegd, je ziet absoluut niet dat je zo lang bent.

Gaaf. Ik zat hiet best wel mee, maar ik zie dat ik me er inderdaad niet zo druk om hoef te maken.

Wel leuk om te zien wat de combinaties allemaal zijn waar mensen op rijden. Je ziet echt het verschil, paarden mensen v.s pony mensen!

Super!

Ik ga trouwens 11 dec. naar een Tinkerboerderij in Uden om de Tinker mee te maken en dus te kijken of het wat voor me is. Ik ben super benieuwd! Is iemand er al eens geweest?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:28

Charret schreef:

Angeliekje, wat een prachtige Tinker heb je! Ik vind het zooo gaaf wanneer een Tinker 3 kleuren heeft! Maar zoals al was gezegd, je ziet absoluut niet dat je zo lang bent.

Gaaf. Ik zat hiet best wel mee, maar ik zie dat ik me er inderdaad niet zo druk om hoef te maken.

Wel leuk om te zien wat de combinaties allemaal zijn waar mensen op rijden. Je ziet echt het verschil, paarden mensen v.s pony mensen!

Super!

Ik ga trouwens 11 dec. naar een Tinkerboerderij in Uden om de Tinker mee te maken en dus te kijken of het wat voor me is. Ik ben super benieuwd! Is iemand er al eens geweest?

Dank je wel , en Peeri op bokt heeft me geholpen met het inrijden van mijn merrie, en zij is langer dan mij en was ook verbaasd dat het nog best wel meeviel qua lengte.

Succes in Uden (ben er zelf nog nooit geweest), en ik hoop dat je een goede indruk krijgt van de tinker, echt super leuke paardjes zijn het

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:01

Tjah ik ben 1.82 (nog vrij jong ook, maar groei als het goed is niet meer). Ik vind het zelf niet meer kunnen op een klein paardje, ik rijd nu friezen en dat vind ik mooi! Dus misschien moet je voor zoiets kijken!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 21:03

Ben jij nog maar 14 Mariet?! Dat had ik je echt noooooit gegeven. Prachtige paarden heb je daar tussen zitten. Maar Friesen zijn voor mij geen optie denk ik..

Je Tinker ziet er ontzettend mak uit, Angeliekje. Lief! Je vriend staat er ook niet verkeerd op, hij is nog wat langer denk ik..?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:20

Citaat:

Je Tinker ziet er ontzettend mak uit, Angeliekje. Lief! Je vriend staat er ook niet verkeerd op, hij is nog wat langer denk ik..?

Mijn tinker is helaas niet altijd zo ontzettend mak en lief hoor , maar ze is nog maar vier en heeft nog wel eens buien

En mijn vriend is 1.88m, en past er ook nog wel goed op.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:32

Effe een fotootje voor je opgezocht. Van mijn Mamouschka (moeder dus ) op mijn ponypaard van 156,5. Mijn moeder is 1.78. Van mijzelf heb ik geen foto's op Mandorra maar mijn benen komen er wel ietsje onderuit. Ik ben 1.74 maar heb vrij lange benen in verhouding...

Afbeelding

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:02

Charret schreef:
Ben jij nog maar 14 Mariet?! Dat had ik je echt noooooit gegeven. Prachtige paarden heb je daar tussen zitten. Maar Friesen zijn voor mij geen optie denk ik..

Hahah ja ik ben inderdaad nog maar 14 (over 3 weken niet meer ), je bent niet de enige trouwens die dat niet had verwacht

Wat voor soort paard zou je zelf graag willen dan?

Maybe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:12

Ik ben 1.84 en erg lange benen, heb een paard van 1.68., het klikte zo goed, en ik vind het niet storend dat mijn voet iets onder zijn buik uitkomt dus heb ik hem gewoon gekocht.

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:00

ik ben 1.83 en heb een breede haflinger ze kan me prima houden en we rijden lekker recreatief

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:03

ik ben zelf 1.73 en mijn paard is 1.70 en mijn pony is 1.54 op de pony vind ik het er neit meer uitzien, die benen die er ver onderuit steken.

op mijn paard staat het qua lengte veel mooier. dus als ik jou was zou ik toch voor een paard ergens boven de 1.65 gaan...

en wat betreft lage takken, gewoon bukken

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 09:15

Rytir, je Mamouschka [schrijf ik dat zo goed? :p] staat er inderdaad goed op. Wat van ras is jou paard/pony eigenlijk? Ziet er goed uit!

Ik heb me weer druk gemaakt om niets zie ik wel :p

Meningen blijven toch verdeeld hoewel de meeste mensen het niet erg vinden.

Mariet, ik ga in december Tinker rijden, want die spreken me enorm aan. Nu nog kijken of ik met ze klik qua mijn stijl van rijden en bewegen.. Uhm :p

Angeliekje dat je Tinker nog maar 4 is, en dat je er toch zoveel mee kunt doen vinnik toch super om te zien. Ze zijn zo koel in het hoofd. Lekker is dat.

Ik kijk veel rond op internet en bladen noem maar op, maar toch zie ik veel pony's die echt te klein zijn. Of paarden die of te duur zijn of meer een sportpaard. Haha, zijn er zoveel fanatiekelingen qua wedstrijdrijden?!

Dioxide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:44

Ik ben 1.87 en weeg ook vrij veel (:D), mijn voorkeur gaat uit naar een paard boven de 1.70! Het is net wat je zelf fijn vind, het plaatje doet er dan niet toe vind ik..

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:14

Als ik jou was zou ik een naar een lekkere forse haflinger opzoek gaan ! Je heb namelijk ook vrij grote haflingers (rond de 1.50) maar aangezien ze heel erg sterk zijn kunnen ze makkelijk 2 volwassenen dragen ( moeten ze natuurlijk niet allebei 100 kg wegen want dan gaat het mis;)) Probeer is hier en daar te zoeken aals een haflinger je wat lijkt. en mijn voorkeur gaat uit naar een vader zoals Aram van het Maathuis dat is een vrij grote haflinger ( en tevens de vader van mijn haf:P;)) mijn haf is nu 5 en al bijna 1.50:D nou verder veel plezier en succes naar het zoeken van een geschikt paard. En bij een haflinger kan je ze gerust een week stil zetten en dan is er nog niks aan de hand.

groetjes,

Niessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:08

Hoihoi... Ik rij zelf heel vaak op de fjord van een vriendin van me. Fjord is 1.45 en ik ben zelf 1.80m. Mensen staan vaak te kijken dat het helemaal niet zo'n rare combinatie is. (als je een foto wilt zien stuur je maar een Pm )
Ik heb zelf een ruin van 1.68m maar heb deze verkocht en ga 'over' naar een kleiner type paard.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:31

ik snap eigenlijk niet dat iedereen een pony aanraad, kan iemand mij dat uitleggen. Niks verkeerd bedoelt hoor, maar als iemand boven de 1.70m is zou ik altijd voor een paard gaan. Stel nou dat je op een dag dikker wordt en je zou te zwaar worden voor je pony, dan moet ie weg. En dat gebeurd toch eerder bij een pony dan bij een paard
Daarbij rijd het toch als lange ruiter ook veel lekkerder op een paard??? Ik ben zelf erg klein, maar zelfs ik vind het al veel fijner rijden op een paard.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:16

Sommigen rassen die hier worden genoemd zijn paarden ongeacht de schofthoogte;)

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 17:15

Barcelano: Welke rassen?! Ik ben nieuwsgierig!

Sherwood: Ik snap het ook niet direct waarom mensen het fijner vinden. Misschien omdat ze het zo hebben geleerd en dat het fijnst vinden? Dikker worden heb je zelf natuurlijk snel genoeg in de gaten. Ben nu dik zat..Yuk. Ga er dan ook aan werken, maar ik weet goed wat me toppunt is. Bijna iedereen wel neem ik aan. Op een gegeven moment is de maat vol.

Niessie: Ik zou best via de PB een foto van jou op de Fjord willen zien!

Valiant: bedankt voor de tip! Heb je misschien een foto van je Haflinger? Of z'n vader? Je kunt me mailen of een PB sturen als je wilt.

Dioxide: ik vind het vinden van een paard boven de 1.70m nog niet meevallen! Kijk ik verkeerd?!

Amulet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:29

sherwood schreef:
ik snap eigenlijk niet dat iedereen een pony aanraad, kan iemand mij dat uitleggen. Niks verkeerd bedoelt hoor, maar als iemand boven de 1.70m is zou ik altijd voor een paard gaan. Stel nou dat je op een dag dikker wordt en je zou te zwaar worden voor je pony, dan moet ie weg. En dat gebeurd toch eerder bij een pony dan bij een paard
Daarbij rijd het toch als lange ruiter ook veel lekkerder op een paard??? Ik ben zelf erg klein, maar zelfs ik vind het al veel fijner rijden op een paard.

Nou aanraden......ik deel mijn eigen ervaring Ik ben ooit met een halinger begonnen en dat bevalt mij echt prima. Ben niet anders gewend en zoals ik eerder al zei; 'gewone' paarden spreken mij niet zo aan, dus zal ik die -uit mezelf- niet zo snel aanschaffen.