Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar wat ga je eraan doen?ruitje schreef:Sorane schreef:
De drafsport gaat niet om geld, dat is een geweldig vooroordeel.

. Als het om t geld gaat zitten er in de drafsport een hoop mensen die niet kunnen rekenen
![/quote] phannie schreef:ik heb een jaar of 13 geleden op een drafstal/trainingscentrum gewerkt, werd er kotsmisselijk hoe ze daar met paarden omgaan. er was 1 merrie waar ze de rug al stuk van hadden gereden door het vastzetten, de merrie wouden ze naar de slager brengen, ik heb ze gevraagd mij een kans te geven met haar, ik heb haar heel voorzichtig met veel geduld en tijd weer helemaal goed gekregen, heeft een tijd geduurd, ze ging de baan weer op en werdt 1e!!~ze hebben me nooit 1x bedankt hiervoor...
drafsport niet om geld? waar gaat het dan om? niet om liefde voor dieren of hobby, wordt eens wakker....
Citaat:
phannie schreef:
ik heb een jaar of 13 geleden op een drafstal/trainingscentrum gewerkt, werd er kotsmisselijk hoe ze daar met paarden omgaan. er was 1 merrie waar ze de rug al stuk van hadden gereden door het vastzetten, de merrie wouden ze naar de slager brengen, ik heb ze gevraagd mij een kans te geven met haar, ik heb haar heel voorzichtig met veel geduld en tijd weer helemaal goed gekregen, heeft een tijd geduurd, ze ging de baan weer op en werdt 1e!!~ze hebben me nooit 1x bedankt hiervoor...
drafsport niet om geld? waar gaat het dan om? niet om liefde voor dieren of hobby, wordt eens wakker....
Sorane schreef:Dan ben ik bang dat je toch maar heel erg boos moet gaan worden inderdaad. Ik ben inderdaad van mening dat jij niet (genoeg) om je paard geeft daar je hem niet de kans geeft te genieten van een zorgeloze jeugd.
Het spijt me, verder ben je vast een leuke meid maar op dit punt begrijp ik je echt niet.
. Kan gebeuren toch.
) . Ik vind een half uur voor de lange lijnen minder erg dan een uur poetsen/op de weg lopen/ enz, . 4 jaar op het land lopen zou ook niet eerlijk zijn voor het paard, omdat je er een topprestatie van vraagt en de pezen moeten toch opharden in die tijd. Als een paard 4 is en je moet hem dan gaan beleren en klaarmaken voor de koers kan hij misschien als 6/7 jarige koersen. Terwijl merries maar mogen koersen tot en met hun 12e. Zoals ikzelf al eerder zei: ik ben het totaal niet eens met het beleid van het stamboek. Zorg ervoor dat er zo laat mogelijk geld te verdienen is ipv als 2 jarige.Citaat:Ik kan jullie dus best begrijpen, alleen jullie doen niet zoveel moeite om mij te begrijpen, en dat is jammer.
. Ik vind sommige mensen die met slof ofzo rijden ook stom bezig, maar ik ga er altijd maar vanuit dat ze het beste willen voor hun paard, hoe moeilijk dat ook te combineren is met sport
ruitje schreef:Zoals ikzelf al eerder zei: ik ben het totaal niet eens met het beleid van het stamboek. Zorg ervoor dat er zo laat mogelijk geld te verdienen is ipv als 2 jarige.
Ik kan jullie dus best begrijpen, alleen jullie doen niet zoveel moeite om mij te begrijpen, en dat is jammer.
want door zo een trut niet weet hoe oud een paard moet zijn om ingereden moet worden ...

dierenbescherming bellen..? met 1,5 een paard inrijden nee dat kan niet hoor. Heb je wel echt alle feiten gechekt en weet je zeker dat ze er op rijden of heb je het alleen van horen en zeggen? En weet je zeker dat het paard 1,5 is?
nou ze neelden uit der nek ..want 1 maand later had iederdaad een paard het aan zijn rug !! haar ouwe pony dus 

Urielle schreef:een twee EN EEN HALF jarige wordt regelmatig al wat zadelmak gemaakt - met name jonge hengsten en toekomstige sportpaarden.
Zoals ik al eerder op ik-weet-niet-hoeveel-topics en waarschijnlijk ook op dit topic heb gezegd ga jij echt niet zomaar op een vierjarige hengst zitten die veel hengst is en waar nog niks mee is gedaan... gemakkelijker is dan als hij twee en een half is zadelmak maken, terug de wei op en na een klein jaar weer terug oppakken.
Zo gebeurt dat op vrijwel alle stallen en de paarden hebben daar ook echt niet onder te lijden. Een anderhalfjarige is waanzin, vind ik zelf. Maar goed, ik heb nog een vierjarige hengst staan waar nog niks mee is gedaan en die zeer veel hengst is en niks anders doet dan op zijn achterbenen staan en met zijn voorbenen klauwen, zelfs gewoon op stal, dusse... ga je gang zou ik zeggen. Ik kijk wel