Wat vinden jullie van cross-country?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Wat vinden jullie van cross-country?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:44

Lielle schreef:
FreiaLover schreef:
En ik snap wel van jullie dat jullie dat geweldig vinden, en jullie paarden misschien ook wel....maar jullie springen met je paard niet over auto`s heen of wel dan?
Btw: Dat paarden hun oren naar voren hebben wil niet meteen zeggen dat ze het leuk vinden...

Kom je eens kijken op een cross? Ik start 2 oktober Ysselsteyn (N Limburg), 16 oktober Princenhage, 23 oktober Barchem en 7 november Bathmen. Kun je zelf komen beoordelen hoe mijn paarden het vinden.

Wsl compleet off-topic. Bathmen is toch 22 en 23 oktober en Barchem 4, 5 en 6 november

quandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:50

ik ga vandaag even niet mee doen in de discussie.
maar had even een andere vraag.ik vind cross erg leuk op te zien(niet als ze vallen natuurlijk)maar zo vaak zie je het niet op tv, en wil het graag een x live zien.maar ikwoon helemaal in het hoge noorden.worden hier ook wel een crossen gereden?want heb niet de (financiele)middelen om naar braband ofzo te komen)

ook beetje oftopic

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 15:02

over twee weken, Nijeberkoop

quandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:18

hum nog steeds niet echt in de buurt maar al wel dichterbij.niet een x in groningen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:58

Roden, meestal ergens in April

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:16

GvdT schreef:
Lielle schreef:

Kom je eens kijken op een cross? Ik start 2 oktober Ysselsteyn (N Limburg), 16 oktober Princenhage, 23 oktober Barchem en 7 november Bathmen. Kun je zelf komen beoordelen hoe mijn paarden het vinden.

Wsl compleet off-topic. Bathmen is toch 22 en 23 oktober en Barchem 4, 5 en 6 november

Klopt Dat doe ik al het hele seizoen verkeerd

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:22

ik vind dat cross ook onwijs gaaf!
als ik geld zou hebben voor de spullen en mensen waar ik mee zou kunnen rijden,had ik zo alle oefencrosjes afgegaan .

ik zou het dan ook graag in het echt willen mee maken, maar helaas is alles veel te ver weg.
nog een crosser die in omgeving rotterdam woont ?

quandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:38

gomir schreef:

hem dat duurt nog zolang.is er ook ergens een site waar op staat wanneer en waar er wordt gecrosst?van het hele land?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:50

quandor schreef:
gomir schreef:

hem dat duurt nog zolang.is er ook ergens een site waar op staat wanneer en waar er wordt gecrosst?van het hele land?

Ja, www.sgw-eventing.nl en dan onder het kopje "kalender".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:03

Hoi!!!
Ik heb zelf nog nooit gecrosst, maar ik vind het er erg spectaculair uitzien!!!!! Natuurlijk vind ik het ook heel zielig als je zo op tv ziet hoe hard die paarden soms vallen, maar het is al eerder gezegd... die beelden pikken ze er wel uit om te laten zien op tv... Ik ben het er ook helemaal mee eens dat je in de dressuur en springen ook lelijke blessures op kunt lopen. Crossen is voor mij niks, ik ben een bangerik maar zolang die paarden altijd maar goed gekeurd worden voor de wedstrijd wens ik iedereen veel plezier in deze sport. Toch vind ik het er altijd wel een beetje gevaarlijk uitzien.

quandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:26

hoi,heb net de site bekeken, maar er staat niet op hoe laat het begint!hoe gaat het in zijn werl?eerst dressuur dan cross dan springen?wil eigenlijk alleen de cross zien, want de rest ken wel.

alvast bedankt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:34

quandor schreef:
hoi,heb net de site bekeken, maar er staat niet op hoe laat het begint!hoe gaat het in zijn werl?eerst dressuur dan cross dan springen?wil eigenlijk alleen de cross zien, want de rest ken wel.

alvast bedankt

Hoe bedoel je hoe laat het begint? Meestal beginnen de dressuurproeven van een SGW rond 8 uur of half 9 en hoe laat de eerste van start gaat in de cross hangt er een beetje vanaf hoe de organisatie alles heeft ingedeeld.
Starttijden van wedstrijden hier in NL kun je vinden als de startlijsten van de betreffende wedstrijd online staan (bv op www.startlijsten.nl, klikken op "lijsten" en dan de discipline "SGW" aanklikken, dan op "zoeken" klikken en je krijgt alle startlijsten van de komende wedstrijden te zien.

Je rijdt eerst een dressuurproef, dan het springparcours en als laatste de cross.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:17

Ik ben het met Lielle eens. Maar ik zal zeker eerst oefencrossen rijden. Mijn vriendin rijd veel Crossen en haar paard is er helemaal gek van. De hindernissen zijn mischien wel vast maar niet heel gevaarlijk. Dresuur is even erg als Cross. Dresuur is heel onnatuurlijk voor een paard. Een pirowette is mischien nog erger als een sprong. Met dresuur heb je ook vele belsures. Met springen ook. Ik vind het dus onzin dat Cross gevaarlijker is als dresuur of Springen.