liefst met wat spikes eraan
Als dat niet bestaat kunnen we dat ook vast wel uitvinden
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
en] overtuigend bewijs dat een bit gemaakt van 2 verschillende metalen daadwerkelijk stroomstootjes veroorzaakt in een paardenmond. Zal wel aan mijn beroep liggen....
Citaat:Sounds like a pretty deadly type of bit to have on such a young horse - it would possibly be quite painful. No wonder the poor girl is so 'mouthy'.
Having two different metals in the mouth can actually cause an electric type shock !!! Its not recommended to have bits like this.
Ik test de bitten altijd zelf die ik in de mond van mijn paard wil hangen. Is af en toe zeer verrassend. cornelie schreef:De geschiedenis van de elektriciteit.
Maar oke, dit is natuurlijk niet uitgevoerd met een bit in een paardenmond..... pff......
1821
Door een metalen strip(die opgebouwd is uit 2 verschillende metalen) te verhitten, ontdekt de Duitser Thomas Seebeck de thermo-elektriciteit. Op de scheiding van de 2 verschillende metalen ontstaat bij temperatuursveranderingen een potentiaalverschil. Dit induceert op zijn beurt weer een elektrische spanning.
maar zou heet zal het/ze niet worden!)

(dis een geintje ) Citaat:Ook geloof ik best dat als veel beginners een bit gekocht hebben en het werkt goed, dwz, ze hebben hun paard ineens goed in de hand, Myler wel de laatste is (dat geld voor elk bedrijf.merk) die zou zeggen: "Nee! Jullie moeten die niet gebruiken!".

KiWiKo schreef:Het beste is goede les waar je op je zit leert rijden
) crazycactus schreef:Nou behalve dat ik nu een vieze kopersmaak in mijn mond heb gebeurt er eigenlijk niets... heb er met mijn tong omheen gespeeld, de rolletjes laten draaien, veel speeksel aangemaakt, maar ik voel geen tinteling oid.... Gelukkig weet Tristan (van 2) nog niet wat ik allemaal aan het doen ben... Een ander verklaart me voor gek
@jeddah: vandaar de haakjes
crazycactus schreef:Ik ga nu naar de stal en pak mijn "martelwerktuig"......