Spijt van verkoop, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re: Spijt van verkoop, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:58

Mexx2 schreef:
tja,ga nu ff niet op info van derden af!
mischien valt ze best mee!
hou een open visie,bespreek het,en anders zo snel mogelijk afspenen en weg,dan kun je verder,en vergeet je hem het makkelijkst!

Dat vind ik ook. Mijn ervaring is dat derden heel wat gel*l rond kunnen strooien. Ik snap wel dat je bevooroordeeld bent, dat je dat veulen graag wil houden, maar ga he tniet gooien op 'het niet goed zijn'. Is trouwens ook geen legale reden om het veulen niet te leveren. Of je moet echt kunnen aantonen dat die mensen zich schuldig maken aan diermishandeling.

Vergeet ook niet dat hun manier van fokken jou wel niet aan kunnen staan, het is nog altijd HUN manier. Ofwel, het gaat jou verder niet aan.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:00

Neonlight schreef:
Haar manier van omgaan met paarden weet ik niet, maar dit hoorde ik van iemand die erg met mij op 1 lijn zit in omgaan met paarden. Ik wil het ook niet weten, als de verkoop door gaat zal hij daar toch naar toe moeten.
En hun manier van fokken is om paarden van 1.60 te kruisen met pony's van 1.20. Dit vind ik geen fokken maar vermeerderen. Ze kijken niet naar de combinatie, maar meer van welke hengst heb ik toevallig bij de hand om op mijn merrie te zetten.

Dan nog is dat jouw zaak niet. Al zetten ze een ezel bij een paard. Zij hebben dat veulen gekocht, jij hebt dat handgeld aangenomen dus je zal moeten leveren.

Ik vind het heel gevaarlijk om te zeggen dat omgang met paarden je niet aanstaat. Iets is ook niet altijd mijn manier, maar ik heb het wel te respecteren. OF... ik moet op voorhand (dus voor aanname van geld) zeggen, nee, ik verkoop het veulen niet aan u.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:01

whoopylover schreef:
Je zou het nu ook kunnen gooien op het feit dat zij geen contact met jou opgenomen heeft (wat ze dus WEL zou doen)
Nu kun jij zeggen dat de koop niet doorgaat (ofzo)

Nee hoor. Er staat nergens dat verplicht is contact op te nemen. Al belt de mevrouw 1 minuut voor aflevering (bij wijze van spreken dan) dan maakt dat niet uit. Het is geen gegronde reden om een verkoop af te blazen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:03

Neonlight schreef:
Tja, er was in de vluchtigheid gezegd dat ze graag wilde dat ie op 5 maanden afgespeend werd en hij was nog maar 4 maanden. Sowieso zal hij dus nog een maand blijven, ik had gezegd dat dat goed was. Vandaar dat ze dus niet meteen bellen.

Ik weet niet wat de reden ervan is maar ik neem aan dat ze graag het veulen nog een maandje bij de moeder gunt. Als dat zo is, dan getuigt mij dat juist van een goede omgang. Meesten willen zo'n dier al met drie maanden eraf hebben.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:05

cissy schreef:
Waarom zou de verkopende partij geen spijt mogen hebben en de koop ongedaan maken?
In de wet is toch een afkoelingsperiode van 7 dagen geregeld voor de koper waarom zou de verkoper dat niet hebben? In dit geval praat je niet over een wasmachine maar over een levend dier, ik kan me voorstellen dat daar andere regeltjes voor gelden?
Anders zou het toch betekenen dat een verkoper geen enkele rechten meer heeft op het moment dat ie ja zegt en dat de koper wel mag afzeggen bij een impuls aankoop? dit was een impuls verkoop.... Ze had dan wel handgeld aangepakt en in het boekje het veulen te koop gezet dus dat is dan geen impuls geweest maar de verkoop aan juist deze mensen wel? Je mag toch als verkoper ook wel bepalen aan wie je verkoopt? (ik heb ook wel eens achteraf een verkoop afgezegd van mn kittens omdat ik de mensen niet vertrouwde, ze kunnen hoog en laag springen maar ik ga dan het kitten echt niet brengen!)

tis maar een gedachtenkronkel maar misschien weet iemand de regeltjes uit de wet?

TS, Ik ga mee met het advies om de mensen te bellen en het hele geval uit te leggen. Succes met deze moeilijke taak en beslissing, ik zal voor je duimen!

De afkoelingsperiode geldt voor de kopende partij. Niet voor de verkopende partij.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:08

Ik denk dat je het maar eens om moet draaien

Hoe zou jij het vinden als jij een veulen gekocht heb, het veulen van je dromen... misschien laat je nog wel andere " ook leuke" veulens staan en je koopt dit veulen, dan komt de eigenaar er ineens mee dat hij het veulen niet meer verkoopt hoe zou jij dat vinden? Andere veulens zijn er ook niet meer blijf je met niks over.

Dit had je je moeten bedenken voor je de koop afsprak.

Ik zelf heb ook bij mensen geweigert mijn paard te verkopen maar dat was al voor ze hem gekocht hadden bij 1 zelfs al voor ze geweest was.

Het enige wat je kunt doen is het voorleggen, zeggen dat je er spijt van hebt en of je het niet kan terug draaien, willen ze dat niet moet jij gewoon het veulen leveren, hard maar waar

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:10

Nou mijn monoloog is in ieder geval klaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:40

Faas schreef:
Nou mijn monoloog is in ieder geval klaar.

Jeetje, ik zat te kijken naar je berichtenaantal (totaal) en ik snapte het

@ TS: ik vind dat je snel moet bellen, de paardenwereld is klein en wil je dat ze er viavia achterkomt dan??

Ik zou als ik jou was snél bellen!!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:45

Stuur haar anders een mailtje en leg uit dat je nog geen kans hebt gezien om te bellen. Vind schrijven zelf altijd makkelijker dan dat enge bellen. Misschien niet zo heel netjes maar je kunt dan altijd als nog bellen wanneer je wel tijd vrij hebt kunnen maken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:49

Cayenne schreef:
Heb het hele verhaal ook gelezen, tja niet slim is het wel, maar dat wist je al

Maar dat meer mensen uit die omgeving het te weten komen, ja daar had je op kunnen wachten, vind zelf ook dat je het veel en veel te lang op zijn beloop laat. Als ik jou was had ik al lang in de pauze mijn mobiel mee naar buiten genomen en ergens rustig gaan zitten bellen, je maakt het echt alleen maar moeilijker voor jezelf

dus komop meid, want je kansen nemen op deze manier echt af hoor.

idd,je wacht er idd veelste lang mee. en het maakt niet uit wie of wat,maar het gebeurt waarschijnlijk toch wel,hoe langer jij wacht hoe groter de kans dat ze het eerder van anderen hoort dan van de persoon in kwestie.
en als dat eenmaal gebeurd is,is de kans dat je je veulen kunt behouden een stuk kleiner.
in jou plaats had ik echt niet zo afgewacht en proberen meteen te bellen. situatie uitleggen en het beste ervan hopen. nu weten het er al meer dan je denkt hoor,en dus ook deste eerder dat die mevrouw het weet.zonder dat je met haar erover gesproken hebt
zoals hier al eerder werd gezegt: het paardenwereldje is ontzettend klein...
ik wens je veel succes

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:15

En maaike heb je ze inmiddels al te pakken gehad?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:26

Ik ga me verder niet in deze discussie mengen maar heb wel een tipje voor de toekomst.
Als ik een paard verkoop waar ik aan gehecht ben en waarvan ik zeker wil dat hij een goed tehuis krijgt dan sta ik erop om hem te brengen en geef ik bij verkoop aan dat ik hem alleen achter laat als ik er een goed gevoel bij heb.

Ik heb nog nooit terug hoeven krabbelen maar het geeft me wel de ruimte om dat te doen mocht het nodig zijn.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:28

Weet je al wat of heb je nog steeds geen "tijd"gehad om te bellen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:24

cornelie schreef:
Ik vraag mij af of de koper ook daadwerkelijk een rechtszaak aan zou spannen.

WEl bij de rechtsbijstand informeren wat de kansen zijn.

Hoe zou jij het vinden als je een paard gekocht hebt en je hebt al handgeld betaald en opeens zegt de verkoper gaat niet door? Het paard stond als 'te koop' te boek, dus een opwelling was het niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:34

Oi Maaike,

Lastige situatie, mij lijkt het me zeker verstandig dat je snel belt, want er lezen hier zoveel mensen. Kan best zijn dat die vrouw het nu al wel weet, misschien niet eens door iemand die zich al in dit topic gemeld heeft, maar het wereldje is zo klein.

Wens je veel geluk.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:32

germie schreef:
cornelie schreef:

Hoe zou jij het vinden als je een paard gekocht hebt en je hebt al handgeld betaald en opeens zegt de verkoper gaat niet door? Het paard stond als 'te koop' te boek, dus een opwelling was het niet.

En die kansen zijn in de paardenwereld niet eens zo klein.

Op mijn vorige stal had iemand een paard gekocht. Weken later liep ie kreupel. WEet niet precies wat er aan de hand was maar ze moesten kunnen aantonen dat het bij de vorige eigenaar bekend was. Nou ja, dat doe je dus niet zomaar. Waren ook geen foto's ofzo. Uiteindelijk is het paard toch teruggegaan en hebben ze het geld teruggekregen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:33

Maar hoe staat het er nu mee? Want ik moet je toch eerlijk bekennen dat ik wel vind dat het allemaal lang duurt voor je belt. Op je werk kun je misschien niet bellen maar tegenwoordig heb je ook de mobiele telefoon, dan loop je toch even naar buiten? Geen baas die mij tegenhoudt hoor als het zo belangrijk is.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:46

Ben ook erg benieuwd..

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:00

ja ik zal nu maar wel gaan bellen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:01

Citaat:
cornelie schreef:

Ik zou het absoluut niet leuk vinden maar ik vind het voor mijzelf geen reden om er een enorme rompslomp van te gaan maken om dat paard in mijn bezit te krijgen.

Dan maar even een week flink de balen in hebben en daarna weer vrolijk verder zoeken.

Ben benieuwd hoe het verder afloopt.
Het is een wel een heel mooi dier.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:02

Ik heb nog nooit zoveel smoezen gezien om NIET meteen te moeten bellen. als je het veulen terug wil kun je best met een mobiele telefoon weglopen en bellen dat kan gewoon. Ook ik werk op een grote zaal desnoods ga ik op het toilet zitten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:08

Merilyn schreef:
Ik heb nog nooit zoveel smoezen gezien om NIET meteen te moeten bellen. als je het veulen terug wil kun je best met een mobiele telefoon weglopen en bellen dat kan gewoon. Ook ik werk op een grote zaal desnoods ga ik op het toilet zitten.

Hier sluit ik me bij aan. En waar je ook werkt....je hebt pauzes en dan ben je vrij om even naar buiten te gaan. Ook op wedstrijden en keuringen kun je best even de tijd nemen om te bellen. Volgens mij hoop je er een beetje op dat anderen dit voor je oplossen. Toe ga nu bellen of nog beter ga er naar toe. En desnoods sta je voor 'n gesloten deur !!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:16

hey maaike!!

Hoe ging je wedstrijd?

Heb je inmiddels al kunnen bellen?
Moet je wel zo snel mogelijk doen hoor....

Enne je zegt dan wle dat je geen rechtsbijstandverzekering hebt, heb ik ook niet trouwens. Toen het vorig jaar echte rkeer nodig was ben ik naar de rechtswinkel gegaan. Die kunnen je gratis van advies voorzien. Mocht je willen dat ze het iets verder uitzoeken dan kost het je geloof ik 13.50 en dan kunnen ze 3 ur aan je zaak besteden.
Als je meer wil weten hoe het zit qua wetten etc is dat dus misschien een optie.

kimmiej17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:28

Is het niet een klein beetje ver gezocht om het daar al over te hebben??
Zal eerst maar is gaan bellen want er is al weer een dag voorbij en gaat allemaal alleen maar meer tijd kosten.
Bel gewoon zo snel mogelijk en dan zie je wel verder lijkt mij.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:29

Katja schreef:
Ik ga me verder niet in deze discussie mengen maar heb wel een tipje voor de toekomst.
Als ik een paard verkoop waar ik aan gehecht ben en waarvan ik zeker wil dat hij een goed tehuis krijgt dan sta ik erop om hem te brengen en geef ik bij verkoop aan dat ik hem alleen achter laat als ik er een goed gevoel bij heb.

Ik heb nog nooit terug hoeven krabbelen maar het geeft me wel de ruimte om dat te doen mocht het nodig zijn.

Zo hebben wij Corenzo ook gekocht. Ze hebben hem gebracht bij ons laten keuren maar.....als de verkoper het niet aan zou staan ging hij goeggekeurd weer mee terug. Gelukkig mocht hij blijven.