Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daantjuhhh schreef:hehe.. dat heb ik ook ooit gehad!
daantjuhhh schreef:Volgens mij is het al laat voor jou of niet?
!!¡¡!! Ineke2 schreef:daantjuhhh schreef:Volgens mij is het al laat voor jou of niet?
Hoezo![]()
Nou ehm tja...ben nog maar B ruiter, nog niet eens want ik start niet. Wil wel heel graag, maar ik zit met het probleem vervoer
AMMieJLoveR schreef:KiWiKo schreef:elk paard kan z worden, elk paard
daar ben ik het niet mee eens
een paard/ pony moet echt wel een bepaald soort talent hebben om in het Z te komen.
De draver van mijn zus mag blij zijn als ze in de l2 komt
whaha
haha

essy87 schreef:Het is zeker waar dat een paard een bepaald soort aanleg moet hebben voor de hogere dressuursport. Een correct gebouwd paard zonder gebreken en een werkwillige instelling heeft natuurlijk een streepje voor. Niet meer dan logisch.
Ik vind niet dat men kan zeggen dat elk paard Z kan worden, want dat kan gewoon niet. Paarden die voor een geheel ander doeleinde gefokt zijn of gewoon hun bouw of instelling niet mee hebben zullen met de beste ruiter nog geen Z worden.
Een Z paard moet hoe dan ook naar de Z gereden worden.
Ook al is een pony nog zo mooi, overal zitten gaten in de weg. Iedere Z combinatie komt op het pad naar de Z problemen tegen waar ze samen uitkomen. Niet alleen de ruiter, niet alleen het paard, maar samen. Je hebt nog nooit een paard in het weiland voor de lol Z oefeningen zien doen, dit moet door iemand met talent en gevoel voor de dressuursport eruit gereden worden.
Het mooiste paard wordt alleen nog maar mooier met een goede ruiter op zn rug.
Als mensen naar aanleiding van het zien van een proef met een super mooi paard zeggen dat het vooral van het paard komt, moeten die mensen zich eens indenken hoeveel tijd een ruiter in de training en voorbereiding stopt om een combinatie te maken die werkt en door het vuur gaat voor elkaar.
Ja, ik heb een mooie topper onder mijn kont gehad, maar vanaf dat ze drie was is er niemand anders op haar rug gestapt om al die kunstjes te leren, dan ik. En die pony ging voor mij door het vuur.
Dat maakt de uitstraling, vertrouwen van de combinatie, dat maakt het totaalplaatje zo mooi, dat maakt de pony mooi.
Mijn pony is inmiddels verkocht aan een meisje dat ong. 6 jaar ervaring had. Ook een beetje met de intentie van; we kopen een Z pony en dan een beetje lessen en dan gaat het wel. Ze startten optimistisch aan de wedstrijden toen ze haar 4 maanden hadden, maarja de topper die een paar maanden daarvoor 230 punten in de Z liep, haalde nu maar amper 145 punten in de B.
Dit kan allemaal groeien en samen wordt de combi sterk, maar dit heeft wel tijd nodig, en talent van beide kanten. De pony heeft het, dat weten ze, en nu het meisje nog. Zo niet, wordt deze combinatie geen Z.
Als je een Z-geklasseerd persoon op een vreemd paard zet, zo van als jij het allemaal zo goed weet doe het dan maar even met die van mij..
Hou maar op, zo werkt het niet. Je moet eerst aftasten hoe de knopjes werken en hoe ruiter en paard op elkaar reageren. Het kan gebeuren dat het niet klikt, het zij zo. Een goede combi heeft tijd nodig.
Iemand die niet kan rijden valt ergens onderweg naar de Z door de mand. Dat kan in de L zijn of in de M, maar heb je geen talent dan kom je er niet, hoe mooi en perfect je paard ook is.
Dit is dus absoluut niet arrogant of uit de hoogte bedoeld, maar mijn visie op deze discussie. Niemand aangevallen...
Ineke2 schreef:daantjuhhh schreef:Volgens mij is het al laat voor jou of niet?
Hoezo![]()
Nou ehm tja...ben nog maar B ruiter, nog niet eens want ik start niet. Wil wel heel graag, maar ik zit met het probleem vervoer
AMMieJLoveR schreef:trailer huren
Ten eerste is hij een btje lui en om hem te laten swingen moet je alles uit de kast halen. Ten tweede kan hij zich erg sterk maken en gaan hangen in je hand. Om hem dus mooi opgericht en licht te krijgen ben je ook al een tijdje bezig. Verder zit hij erg moeilijk, vooral als hij echt gaat sjouwen
Ineke2 schreef:AMMieJLoveR schreef:trailer huren
Wahaha dat is wel makkelijk gezegd. Daar ligt het probleem ook niet...
Ik heb geen chauffeur
anydale schreef:Mijn paard heeft hiervoor M2 gelopen, alle oefeningetjes kent hij dus wel. Maar dan..Ten eerste is hij een btje lui en om hem te laten swingen moet je alles uit de kast halen. Ten tweede kan hij zich erg sterk maken en gaan hangen in je hand. Om hem dus mooi opgericht en licht te krijgen ben je ook al een tijdje bezig. Verder zit hij erg moeilijk, vooral als hij echt gaat sjouwen
![]()
Maar om hem echt super te laten lopen moet ik veel moeite doen en heel hard trainen.
AMMieJLoveR schreef:ja ...... hmm.... chauffeur huren