elk paard kan de Z lopen?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

Re: elk paard kan de Z lopen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:12

haha chagiej zijn is ook een vak neem ik aan..btw leuke veulens en gave foto's met die springende schimmel met neem ik aan jou erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:14

yep, overal met mij
Thanks

En idd, beetje lol erdoor lijkt me wel grappig

en ff serieus, passage zie je ze in de wei echt wel doen
wijken en appuyementen ook.
Niet zoals we in de proef willen, maar de bewegingen zijn er al wel.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:16

helemaal mee eens
en waarom kunnen ze grand prix oefeningen alleen in de bak ? ik heb een verzorgpony en die doet 't ook buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:17

Of juist buiten

Zoals de levade enzo

Alleen noemen we dat hier steigeren

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:17

weet je wat mij nou eens gaaf lijkt?
Als Anky een stuk of 8 paarden waarvan iedereen zegt dat ze geen talent hebben in handen krijgt en kijken hoe ver ze daarmee komt.
Als iemand kan bewijzen dat ieder paard Z kan lopen is zij het wel!
Zou eigelijk best een leuke test zijn he..
Of zou zoiets al een keer geprobeerd zijn?
Want zij heeft natuurlijk genoeg paarden onder haar kont die het talent al uitstralen, maar ben benieuwd hoe ver ze komt met een ander soort paard.
Zij moet daar toch ZEKER wel wat mee bereiken!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:18

een hele leuke foto snap me niet verkeerd maar je weet toch ook wel dat ze dat niet zo uit hun zelf doen daarom is het juist zo moeilijk en niet alleen een piaf maar ook wijken en galop om de pas enz enz

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:20

Ik ken een paard die zelfs de Gassage kan (galop op de plaats) He Billy

Daarom zei ik ook, misschen wel op zn ladidas maar ze doen het wel:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:21

Galop wissels doen ze ook in de wei
alleen in de dresuur vraag je het op comando en later bouw je dat comando uit.

Ook de passage doen ze echt in de wei.
En van die bewegingen maak je als ruiter gebruik en bouw je dat weer uit.

Owja, piaffe in galop ken ik ook.
Alleen noemde ze dat een nijdig paard die op de plaats stond te springen.
Jammer hoor dat het niet in de proef gevraagd word, Kawa kon het iig erg goed

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:22

ik ben het niet met de stelling eens maar goed ieder zijn mening

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:25

ik bedoel het eigenlijk net als spring paarden in het wild zal hij er nooit over heen gaan daarom is het juist zo moeilijk om zo ver te komen in de springsport omdat hij van nature geen springpaard is maar hij heeft het wel in zich

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:25

Dat is een beetje moeilijk te zeggen. In welke zin bedoel je het? Goed naar het Z te rijden zodat hij alle oefeningen goed onder de knie heeft, of er jaren over doen voor je dat voor mekaar hebt gekregen? Ik denk niet dat iedere pony of ieder paard het in zich heeft om al die oefeningen goed onder de knie te krijgen. Al bereik je met de meeste pony's toch aardig iets. Pony's of paarden die voortdurend in verzet komen krijgen niet veel punten van een jury, en dus duurt het ontzettend lang voor je daarmee iets kunt bereiken. Na vele lange jaren zul je er wel komen, maar dan heb je echt de winspunten bij elkaar moeten sprokkelen. Veel mensen kopen een pony die al Z gelopen heeft, omdat ze dan weten dat hij het wel in zich heeft, en dat ze niet over een jaar weer aan een nieuwe moeten beginnen. Zou het met zo'n pony niet lukken, terwijl hij net Z gelopen heeft, dan zijn ruiter en paard gewoon geen goede combinatie. Dit is mijn mening, maar iedereen heeft zijn eigen. Ik kan er niks van zeggen als iemand anders hier totaal verschillend over denkt, maar dit is hoe ik erover denk. Het is alleen niet aardig dat dat meisje haar eigen pony helemaal geweldig vind en dat erg in het openbaar laat merken. Natuurlijk mag ze haar eigen pony wel geweldig vinden, maar dat hoeft niet iedereen te weten. Met vriendelijke groet, Esmée Franken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:27

Toch zie je veulens voor de fun wel eens over een hindernisje spelen als ze in de bak staan.

En als ik mijn eigen paard kijk, die springt ook uit zichzelf.
Losgooiend in de bak, hoef ik de hindernis net helemaal als fuik te bouwen, hij springt zo wel.

Ik sta meer in de bak hoo, jongen te roepen als kom op erover

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:27

[color=#FF40FF]waarom doej e zo moeilijk(sorry) maar ik heb mijn pony wel 'via' t bos de piaffe en pirouette geleerd niet slecht voor een 15 jarig meisje he en nu det mijnmimesje het ook nog eens perfect in de bak !!..verderheb ik geen commentaar meer hihi..

dus sommige paarden zijn niet voorniets heethoofden in het bos (natuurlijke omgeving) haha:P

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:30

je hebt echt wel uitzonderingen maar je weet zelf ook wel dat hij het eerder omzelt dat doet paarden in het algemeen snap je ze doen dat niet snel zet 10 paarden in de bak met een hindernis weet zeker dat er 8 niet overheen gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:32

Zet 10 springpaarden in de bak, die lol hebben in het springen en 8 van de 10 gaan er wel over als ze aan het rennen zijn.

Echt, zonder flauw te doen, maar dat is echt zo

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:32

ik doe niet moeilijk wat is dat nu we zijn gewoon aan het praaten en dat is niet erg toch hoef niet ieders mening te delen dan was er ook geen bal meer aan haha

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:33

nou mijn nicht werkt op zangersheide ja de zangersheide ze heeft heel veel ervaring met springpaarden die er voor gefokt zijn en zegt precies hetzelfde als ik heb bij haar ook les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:38

Kan
toch heb ik bij de springstallen waar ik reed wat anders gezien als ze aan het rennen en spelen zijn in de bak.
Tuurlijk geen hindernis van 150, maar eentje van een meter een heleboel gaan er dan gewoon overheen omdat dat ding in de weg staat onder hun spel

en DE zangersheide, daar raak ik niet van onder de indruk hoor
Ik heb aanwijzigen gehad van DE Emile hendrix en paul Hendriks heeft de moeder van Kawa
Les gehad van DE Leon Thijssen enz

Dus nee, namen zeggen me niet zoveel

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:40

o ik bedoel het ook om indruk te maken ik wil alleen maar zeggen dat bij hun ook de ervaring anders is tuurlijk uit baldadigheid doen ze een hele hoop maar over het algemeen doen ze het zelde maar goed laten we het hierbij houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:42

Ow, sorry, zo vatte ik het op, sorry

ja uit baldadigheid is denk ik wel het goede woord.
Dus die natuurlijke beweging die ze daar maken bouw je dan weer verder uit.

verder een paard dat niet wil springen (en dan heb ik het gewoon over onder de man), word geen top paard.
Ze doen het graag of niet
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-05 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:43

Nee dat vind ik ook! Als ik met iemand een mening deel, dan is het opeens niet leuk meer!

Citaat:
nou mijn nicht werkt op zangersheide ja de zangersheide ze heeft heel veel ervaring met springpaarden die er voor gefokt zijn en zegt precies hetzelfde als ik heb bij haar ook les

Kent jou nicht onze Ton misschien dan! Ton heeft 2 jaar ook gewerkt en gereden op zangersheide!

ps van springen heb ik de ballen verstand!
Laatst bijgewerkt door fransheijs op 25-08-05 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:43

Ik denk dat je ieder paard de 'trukjes' van het Z kan leren, maar of ze de cappaciteit dan hebben om bovenaan mee te lopen is denk ik een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:45

dat denk ik dus ook Ludora

En jij kent Kawa
en ik zeg altijd zo, als dat huppeltrutje Z dresuur kan worden, kan elk paard het

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:51

hmm weet ik niet of ik hem ken maar simone denk ik wel zo heet ze namelijk en deel inderdaad de mening dat een paard er plezier in moet hebben anders doet hij het nooit
maar wel leuk onderwerp haha

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:58

Ik vind Kawa geen huppeltutje hoor...... Oke hij draaft niet al la Krack, maar wel goed en tactmatig, en die uitgestrekte draf is ook zeker niet slecht, plus zijn galop is heel sterk...

Maar weer ontopic, je kan ieder dier een schouderbinnenwaards leren, alleen niet ieder dier kan dit met dezelfde afdruk en swung en zelfhouding puur omdat het lijf van het dier dat niet kan, dan kan je er nog zo'n goede ruiter op zetten maar een 1ste plek in het Z is dan al gauw bekeken... Dan moet een paard in alles sterker zijn als een gemiddeld paard. (dat wil dus niet zeggen dat het paard de trukjes stapje bij beetje niet goed kan uitvoeren)