deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gilberke

Re: deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:02

wie zegt dat ze un stal wil gaan runnen ?
en ik heb tog 10x liever iemand die zun bek open durft te treken als iemand die stilletjes agter je rug om van alles gaan zitten banketstaaf

Linda88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:04

haha ik ook helemaal mee eens!!

ik ga trouns ok naar deurne dindag:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:11

of ze nu een stal gaat runnen of les gaat geven of voor iemand stront gaat scheppen - met mensen heb je altijd te maken en het paardenwereldje is klein dus t is een en al politiek. En je kunt eerlijk tegen mensen zijn op een tactvolle manier ook.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:47

Ja net zoals jullie dus

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:50

Ach weet je wat me opvalt dat veel mensen het van 'horen zeggen' hebben en het zelf niet ervaart hebben!

Ik heb ook bijna alleen maar positieve dingen erover gehoord! Ok natuurlijk ook wel een negatieve, maar je hebt op iedere school wel mindere leerlingen en niet alleen op deurne!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:51

Je haalt me de woorden uit de mond Chantal

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:08

wie is 'jullie' Sandra? Stalleke, ik ben nog nooit op Deurne wezen kijken, zit echter al lang in de paarden (hobby en bij tijden ook professioneel) en zie wat er vanaf komt - daar ben ik niet van onder de indruk.
Ik ben echter niet van plan om te gaan discussieren over Deurne - ik las alleen de reactie van dat meisje en die vond ik gewoon grof. Mag ik dan toch ook op reageren?
Of jullie Deurne gaan doen moet je lekker zelf weten - ben blij dat ik het niet heb gedaan en ik hoop dat het voor jullie wel de goede keuze is.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:10

Ja de andere in het topic hier Sommige maken het hier ook niet al te aardig op, en dat is niet alleen Michelle(Princess)

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:12

En oke, ieder zijn eigen mening.. Iedereen ervaart het anders.. De een wilt super graag naar Deurne en de ander niet! Maar sommige trekken hier zo'n stomme conclusies, daar erger ik me gewoon aan.. Want slaat werkelijk nergens op, of vind jij van wel?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:14

Ja dat is waar ik me zo aan stoor! oke er komen betere en minder goeie leerlingen van af, maar dat wil niet bij voorbaad al zeggend at alle leerlingen die van deurne afkomen slecht rijden!
Veel mensen trekken hier veelste snel een conclusie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:20

sommige opleidingen staan gewoon beter aangeschreven dan andere, dat is ook met de gewone MBO, HBO en WO-opleidingen zo natuurlijk
Ik vind niet dat IEDEREEN die van Deurne afkomt slecht rijdt, kan ik ook niet zeggen want ik heb ze niet allemaal gezien. Ik vind wel dat de gemiddelde Deurne-ruiter ver onder de maat rijdt EN op stal van te weinig dingen iets af lijkt te weten van wat ik verwacht van iemand met een diploma (of een opleiding, als je stagiairen krijgt) in de paarden. Dat is gewoon mijn mening, waar niemand zich verder iets van aan hoeft te trekken
* waaaaarom discussier ik nu toch.... ?!!! *

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:27

Het is gewoon; je word aangenomen als je de BASISzit onder controle hebt! Moet je dan ala Anky rijden?! Sommige mensen zaten nou eenmaal niet met 3 jaar in t zadel en meteen n goed paard onder de kont.. Helaas!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:28

je zegt net zelf dat je dat niet hebt gezien Mijn god jij bent best wel dom.

En waarom discusseer je... uhh geen idee omdat je graag het laatste woord wil hebben nou dat gebeurt dus niet

Waarom reageer je

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:29

Je hebt natuurlijk mensen die een nette zit hebben, en die al heel goed kunnen rijden! Maar ook mensen die gewoon de basiszit onder controle hebben.. Tja verschil moet er zijn!

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:26

Princess schreef:
misschien stond dat paard er wel voordat ik er zat maar dan nog, ik zit er al 4jaar en jullie hebben er alleen een paard gestald, dus wie weet er nu meer over de situatie daar?
en trouwens dan heb je een paard en dan dump je m zomaar maar even ergens, in dit geval deurne terwijl je totaal niet weet wie er mee gaat rijden enz. nou sorry hoor dan vraag je er wel om
agressief nee zo komt het misschien over maar dat ben ik niet, waar ik niet tegen kan is dat mensen die er nauwelijks of niet zijn geweest en die via via alles horen mij gaan vertellen hoe het daar an toe gaat...
kom eerst maar es een paar maandjes kijken hoe het er daar aan toe gaat voordat je je conclusies trekt, jullie geven school de schuld dat het paard mager is, maar jij dumpt wel je paard daar even...en je hebt er verder niet meer naar omgekeken wat ik tenminste begrijp uit jullie verhaal. Dus wie is er hier nou fout?
Heb je zelf wel eens een paar dagen gekeken hoe er daar gevoerd word?

Het gaat er toch nu om over nu, het ging toch over een ervaring in het verleden...Het zal vast nu wel allemaal anders zijn...en terecht dus blijbaar..Dat bedoel ik dus met agressief, misschien moet je je niet te veel aangevallen voelen mensen bedoelen het misschien niet altijd zo als jij denkt...

Het lijkt me ook geen zinnige discussie trouwens om hier in dit topic te voeren, de TS heeft er toch niet om gevraagd? Ik denk dat iedereen vrij is in zijn mening over deurne enz meningen zullen altijd blijven verschillen en de toon waarop het er in dit topic aan toe gaat is niet al te vriendelijk..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 00:19

Urielle schreef:
sommige opleidingen staan gewoon beter aangeschreven dan andere, dat is ook met de gewone MBO, HBO en WO-opleidingen zo natuurlijk
Ik vind niet dat IEDEREEN die van Deurne afkomt slecht rijdt, kan ik ook niet zeggen want ik heb ze niet allemaal gezien. Ik vind wel dat de gemiddelde Deurne-ruiter ver onder de maat rijdt EN op stal van te weinig dingen iets af lijkt te weten van wat ik verwacht van iemand met een diploma (of een opleiding, als je stagiairen krijgt) in de paarden. Dat is gewoon mijn mening, waar niemand zich verder iets van aan hoeft te trekken
* waaaaarom discussier ik nu toch.... ?!!! *

helemaal mee eens, we hebben hier op stal ook al wat van die dames van Deurne voorbij zien komen, allemaal een groot smoelwerk maar verstand van zaken, ho maar. Zat er maar eentje bij met potentie en opvoeding, de rest was echt brandhout. We hadden hier recreatief rijdende verzorgmeisjes die meer klaarspeelden en nuttiger waren dan die blaaskaken van Deurne. Zullen vast niet allemaal zo zijn en ook veel goede tussen zitten, maar het toontje van Princess bevestigd mijn beeld van Deurne maar weer eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 07:09

Princess schreef:

[***]@over die beoordeling vanwege dat twents accent, het zal wel iets onverstaanbaar zijn als ze een lager cijfer krijgt want dat is wel belangrijk dat je goed verstaanbaar bent! Ik kreeg ook een x een opmerking dat ik me woorden niet goed afmaakte(dus geven inplaats van geve, haha ach ja ze proberen ons zo goed mogelijk op te leiden op die manier)

Nah, ze is prima verstaanbaar, heeft nauwelijks een accent. Maar ze schenen het er gewoon niet zo op Twentse accenten in het zuidelijke Brabant te hebben gehad eerder...

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 08:54

@Sandra15 ik bedoel dus ook helemaal niet dat alle paarden perfect zijn maar in de kwpn wereld wortd een stuk meer naar perfectie gefokt. Ik heb zelf een tijdje bij Fokkerij Nijhof meegelopen en weet dit dus zeker.
Kijk dat er naar perfectie wordt gefokt oke ieder zijn eigen soort ras toch?

Ik bedoel het Hard werken dus op een andere manier! Je hebt namelijk Hard werken doormiddel van een opleiding maar je hebt ook hard werken doormiddel van onderaan beginnen en jezelf naar boven werken hierbij heb je het over het algemeen echt wel wat moeilijker. Ik ken iemand die als stalhulp is begonnen en inmiddels zich zelf tot Pro heeft gewerkt en ik heb gewoon heel veel respect voor deze mensen.

Ik had het overigens ook over de western opleiding.. daar mag je een lekkere quater onder je kont schuiven. Wij hebben op stal dus ook wat deurne dames gehad en van de 4 was er eentje cht goed en betrouwbaar. we hebben er een gehad die zo even een aantal prive paarden ging rijden op haar eigen manier waardoor we een paard door de zeik hadden... Ik bedoel maar en ik heb al van meer mensen gehoord dta het eigenlijk zonder van de school reputatie is dat ze western en bij gingen doen. Voor engels zullen ze best goed zijn alleen jammer dat er niet meer goede vandaan komen die echt komen om te leren en niet omdat dit moet van papie en mamie want daar heb ik er inmidels ook al wat van gezien.Kijk dat jullie die opleiding gaan doen moeten jullie zelf weten en tuurlijk die stages vallen niet mee maar ik ken maar weining opleidingen waarvan stages wel meevallen. Verder bedoelde ik het `perfecte` paardje want ik ken toevalllig iemand die de basis wel onder controlde had en wirens droom het was om met paard naar deurne te gaan. Ze had echt zoon perfect wereldje en werkte er hard voor. Nu is ze inmiddels 27 en kan ze niet meer aan het werk komen omdat ze gebroken ribben heft gehad. En je hebt gewoon weg geen CAO in dat werk en daardoor ben ik er toen van afgestapt. IK zou paardenhouderij in barneveld gaan doen maar heb me bedacht omdat ik later zowiezo een paard wil kopen en onderhouden. Maargoed ik heb geen zin meer in deze discussie dus ik stop er mee.

Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:10

hahahaha, wat een hoop kortzichtige mensen toch hier. Als iemand een mening geeft, dan respecteer je dat. Als iemand een ervaring verteld en een andere oud-leerling bevestigd dat, dan klopt dat blijkbaar ook. Deurne bestaat al lang, al voor dat Michelle begon. Dus vind ik het raar dat zij precies weet hoe het jaren (lees ook echt jaren en niet slecht 2 of 4 jaar voor jou) geleden is geweest. En om dan nog eens te gaan speculeren over waarom het paard van inib naar Deurne is gegaan......whahahahaha. Je moet toch eens breder leren denken en je niet meteen aangevallen te voelen. Je hebt of een positieve ervaring of een negatieve ervaring (of geen, dat kan natuurlijk ook) en that's it en zo zal het ook blijven. Let it be...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:19

laukjefreak :
het is nu eenmaal vrij latsig betrouwbare mensen te vinden in het paarden wereldje, hoeveel mensen komen al bedrogen uit met een bijrijdster. dus die mensen die het opgeven of vinden dat ze er door op een gat te gaan zitten ook wel komen zal je ook tegen komen.

en waaorm zou een deurne student neit onderaan beginnen ?
die begint bijna nog lager op stages dn jij doet als werkennemer.
gok dat die stagaires vaak behoorlijk hard er aan zullen meoten trekken op stages.
als je zegt dat ze uit de hoogte doen en e dr niks aan hebt kan je net zo goed zeggen dat alle marokanen jatten dat slaat toch ook nergens op! tuurlijk er zijn er vast een paar.
maar dat is pas kortzichtig denken!

melis : je zegt nu wel dat alleen princess dit doet. maar volgens mij doen die mensen heir die de negatieve dingen zitten vertellen (en tuurlijk die ervaringen moeten er ook zijn) het nog veel erger. het zou nu nog steeds neit goed zijn etc.
ik zou ook flink pissig worden!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:50

Tuurlijk begint een deurne student onderaan maar dankzij die school krijg je wel stages waar je leerzaame momenten aan kan overhouden. Iemand die onderaan moet beginnen dus zonder een school! Zonder een famielie/vriend met paarden oid die hebben het tog wel degelijk moeilijker. Want zoveel werk wordt er nu ook weer niet aangeboden en in het wereldje gaat het vaak ook op mond op mond reclame.. En als jij er dan met eigenlijk geen ervaring tussen komt vind ik dat gewoon uitermate knap! Ik heb zelf een tijdje op zondag en doordeweeks op een stal gewerkt dus incl paardenrijden longeren stallen uitmesten paarden voor laten lopen enz.. en weet dus wel zo langzamerhand hoe het er aan toe gaat. Ik weet dus ook dat het geen bana is met vaste werktijden want als je zondag avond van stal wil gaan en ee van de paardjes krijgt koliek kan je moeilijk weglopen. Ik heb trouwens nooit gezegd dat ze uit de hoogte doen! Je hebt er wle bijzitten maar deze komen ook heus niet alleen van deurne. Die heb je overal wel zitten en dat zullen zeker nooit de beteren worden omdat je in het wereldje zowel met mensen om moet kunnen gaan op sociaal gebied als met dieren.. en dat is voor die mensen wel een probleem!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:14

Ja maar goed niet iedereen heeft ouders die paardrijden of een vriend, waardoor je die naam kan opbouwen..(tenminste ik niet, en ik denk een hoop andere ook niet) dus dan is het ook hard werken! Maar goed, ik heb geen zin om hier over door te blijven gaan.. Iedereen blijft zijn eigen mening houden en het loopt onderhand een beetje uit.. de TS vroeg om ervaringen en die zijn er nu genoemd..

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:24

Precies dat bedoel ik dus! en voor die mensen heb ik veel respect! En dan is deurne natuurlijk wel een goede manier om op te klimmen!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:17

Urielle schreef:

Moet jij met die toon straks een stal gaan runnen???? Je pensionklanten zullen ook wel eens commentaar hebben hoor

wat heeft dit er nou weer mee te maken?

Citaat:
Overigens staat Deurne bij de stallen waar ik heb gewerkt ook slecht aangeschreven - liever iemand die ORUN heeft gedaan

apart is dat ik hoor juist dat ze ook graag mensen van deurne willen...
...en mensen die niet van deurne afkomen horen altijd hetgeen wat jij zegt
beetje vreemd wel he

tjonge tjonge sommige van jullie kunnen ook niet lezen ook, ik voel me echt niet aangevallen en ben ook niet agressief ik ben gewoon mee de discussie aan het voeren, en het blijft een feit dat het altijd harder over komt als je het zo typt dan dat je het gewoon zegt, dus niet alles zo hard opvatten zeg!

Jullie kunnen mogen denken wat je wilt over deurne maar voor je je mening uit, kom eerst ff een paar weken kijke hoe het er aan toe gaat. want wat ik zo jammer vind, iedereen hoort het altijd via via via via via......
Er zitten ook mindere studenten tussen ja, maar er zitten ook zeker goede! Ongeveer alle grote stallen zijn stagebedrijven van deurne, en heb er nog niet een slecht over deurne gehoort!(ja over sommige stagaires, tuurlijk heb je er lamzakken tussen zitten, maar dat is op elke school) Ik ken der ook al zat die naar bekende stallen en ruiters zijn gegaan om te werken, tuurlijk ben je er nog lang niet als je van deurne afkomt maar je hebt wel een goede opstap en er zijn veel bedrijven die verder willen investeren in afgestudeerde van deurne!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 15:00

ik vind deze discussie eigenlijk een beetje nutteloos over de haflingers en fjorden.. waarom dicuseeren (????) als het gewoon een regel is. Niemand die daar iets aan kan doen toch. En ik Ga zoiezo naar deurne over 3 jaar (jaja dan pas:P). Ik weet het nog niet helemaal zeker omdat me moeder nog niet weet of ze er het geld voor heeft... daarom vroeg ik om de prijs:P maar ik ben ook nog nooit op deurne wezen kijken maar ik wil het wel zeker gaan doen! het lijkt me een super leuke school maar is het ook voor de mensen die niet over duizende euro's beschikken en niet alles van pikeur of anky hebben?