DUUR paard per definitie een GOED paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: DUUR paard per definitie een GOED paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:18

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Een hoop geld is voor iedereen anders. Ik vindt 4000 al een hoop. Maar een ander juist weer 8000 een hoop.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:24

Marije1984 schreef:
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Een hoop geld is voor iedereen anders. Ik vindt 4000 al een hoop. Maar een ander juist weer 8000 een hoop.

Daarom vroeg ik ook om een concrete bedragen te noemen, anders blijft zo'n topic wel erg vaag.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:26

En de draver die wij voor 800 te koop hadden staan vond men ook een hoop ( kreeg tieners via de mail die hem wel wilden kopen maar dan moest de mountainbike nog even verkocht worden..... ) ..... Het budget wat je hebt bepaald ook naar wat voor topper je gaat zoeken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:29

viewtopic.php?f=53&t=454886&p=9779411#9779411

Paard staat voor 800 te koop... aardige prijs. Al weet ik zeker dat wanneer je de advertentie veranderd van draver naar NRPS pony je zo meer kan vragen ( je doet het niet, maar wat zegt een papier nou?! )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:53

Marije1984 schreef:

Dat is sowieso waar, daarom is op een gegeven moment ook in het topic de vraag gesteld wat jij ongeveer denkt uit te geven aan een goed paard als je niet op de kosten hoeft te letten en dus alles kunt kopen wat je wilt. Dus mensen... droom maar weg

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:06

wegdromen??? bij 10.000 euro voor een paard voor mij schrik ik echt weer wakker hoor.
Al had ik het geld, geloof niet dat ik snel meer uit zou geven. Heb nu van de 3.500 gulden ook iedere dag veel plezier. Zal van een duurder paard echt niet 6 keer zo veel plezier hebben neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:10

Ik ben nu in een goedkopere prijsklasse wat voorzichtig rond aan het kijken.
Voor een paard vanaf de 168, liefst stuk groter
en dan al zadelmak.
Ook nog in de buurt, want helemaal naar Friesland, daar heb ik geen zin in.

Nou die zijn toch dun bezaait in een leuk typje met fijn karakter. Ja kleintjes, van 160/62 die wel, maar wat groters, zonder een berg gebreken. Nope, ik zie ze niet.

En dan zoek ik toch echt geen topper, maar een paardje dat ik weer wat te hobbelen heb.

Dus zou ik meeer uitgeven, denk ik toch dat ik eerder wat kan vinden.

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:22

ik denk als ik mog wegdromen tog wel een heel eind richting de hogereprijs klasse zou komen , maar ik moet zeggen dat de bij normale/lagere prijsklasse soms ook wel leuke tussen zitten
de prijsen in de paarden wereld zijn ook soms zo verschillend eigenlijk kan je de niks van op aan.Dus het ligt de ook wel aan van wie je het paard koopt de 1 moet de zijn brood mee verdienen en de ander wil een goed te huis..

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:28

eigelijk wijken we steeds meer af van wat de vraag was :

''DUUR paard per definitie een GOED paard?'' eigelijk heeft iedereen een andere mening eigelijk moet je het maar net treffen elk paard heeft de ambities wel alleen moeten ze er wel uitkomen.. sommige hebben de ouders mee en andere de ruiter

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:32

samengevat even mijn mening: ik denk niet dat alle dure paarden per definitie goed zijn, maar ik denk wel dat je als je op zoek gaat naar een goed paard (wat voor mij dus betekent een paard waarmee je verder kunt raken dan de basissport) dat je in de hogere prijsklasse moet gaan kijken.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:35

Uitzondering bevestig ik altijd de regel (dat was hier ook al aangehaald)

Maar meestal weet de verkopende partij wel wat hij op stal heeft.
En geef toe, als ik meer kan vangen, zou ik het ook niet laten

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:37

LDRD schreef:
Marije1984 schreef:

Daarom vroeg ik ook om een concrete bedragen te noemen, anders blijft zo'n topic wel erg vaag.

Dat zal dus moeilijk gaan omdat dat voor iedereen anders is.
Maar goed. Voor mij geld eigenlijk vanaf 8000 euro vindt ik duur.
Nu vindt ik 7000 al een behoorlijke prijs hoor. Ik had te slotte maar 4000 te besteden toe ik mijn paardje kocht.

Dan praat ik over een jong onbeleerd paard. Misschien net zadelmak

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:42

Missouri schreef:
Sjuimpje schreef:
Een goed paard is vaak duur,
maar een duur paard is lang niet altijd goed

Over Poëtin trouwens, die is weer te koop...

jah idd,sjuim een zeer goede opmerking

en poetin weer te koop? geloof het niet,ze hadden alleen problemen met de bank
want ze heeft nog steeds de ambitie om met poetin op de Olympische spelen te rijden.

want wat willen ze ervoor gaan vragen dan?3.000.000 euro??

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:44

ShannaY schreef:
Tulandro schreef:

Geen typfoutje maar een grammaticaal foutje, 'daar' slaat op Bonfire en niet op die pony. Maar bonfire is voor 20000 gulden gekocht, niet voor 1500 euro, zo goedkoop is dat niet.

Nee, ze heeft ook een ander paard voor Bonfire, waar ze mee heeft gereden op de Olympische spelen in 1988.

Prisco

Vader: Onbekend
Moeder: Onbekend
Kleur: Donkerbruin
Hoogte: 1.62m
Geslacht: Ruin
Niveau: Grand Prix

Nederlands Kampioen en deelnemer aan de Olympische Spelen van Seoul in 1988.
Anky’s eerste paard.

Anky: “ Mijn eerste liefde”.

Afbeelding

Edit : Ik moet even oppassen met wat ik zeg, ik dacht dat ze met dit paard ook Grand Prix gereden had, maar blijkt dus de Olympische spelen te zijn.

als je op de olympische spelen rijdt,rijdt je Grand prix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:45

Poeting te koop

ff kijken wat er in mijn knip zit *schud nu kleingeld om *
6.53 euro
Is wel genoeg toch?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:49

runningkawa schreef:
Poeting te koop

ff kijken wat er in mijn knip zit *schud nu kleingeld om *
6.53 euro
Is wel genoeg toch?

hahaha....
denk het wel jah...

maar ik betwijfel of poetin echt te koop is...aangezien ze alleen maar problemen met de bank hadden dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:12

meiske16 schreef:
als je op de olympische spelen rijdt,rijdt je Grand prix
3

Moet je nagaan hoeveel ik me in het dagelijks leven bezig hou, met dit soort dingen.. zeg maar helemaal niet. Ik ga niet verder dan wat ik zelf weet en meegemaakt hebt

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:26

Urielle schreef:
Een topper - dat weet je toch niet van te voren Bij mij onder het zadel wordt een topper helaas al geen topper meer. Zoals ik eerder al zei denk ik aan rond de 8000 Euro voor een groen paard wat in principe meer kan dan alleen het Z halen.

Dan mag mijn paard is gauw een Topper worde
haha

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:39

Poëtin is echt weer te koop...

Als ik het geld HAD, dan zou ik het ervoor neerleggen (afhankelijk van hoe 'stuk' ze is). Achter mekaar... wat een fijne knol is dat.

En als ik het geld HAD, dan zou ik een paard kopen wat mijn juf rijdt (morgen te bezichtigen op de Brabantse in het Z1), Fauchon. Een 6jarige Florestan merrie. En dan zou het me niet uitmaken wat ze ervoor zouden vragen, want ik heb toch geld genoeg (hypothetisch)

Maar wat zouden mensen dan voor bijvoorbeeld een Terlia geven? Als die verkocht zou worden gaat ze zeker in de 6 cijfers (afhankelijk van hoe stuk ze is ).

Dat soort toppers, als ik veel geld HAD, zou ik het er voor over hebben.

Maar ik moet niet zeuren, ik heb een 6jarige die passage aanbiedt. Als jong dier gekocht toen de beestjes naar binnen moesten voor niet gek veel geld (maar volgens Boktnormen hogere prijsklasse), heel wat mee afgezien, ze is niet zo makkelijk.
Maar op keuringen doet ze het goed, op wedstrijden doet ze het (tegenwoordig wel) goed, en pakt de wat moeilijkere dingen goed op.

Superknol dus

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:26

@LDRD potentiele topper schijnt minimaal 25000 te moeten kosten, toevallig net zo'n discussie achter de rug met iemand die ik wel expert vind. Punt is dat wanneer het echt een topper blijkt te zijn -op 3 of 4 jarige leeftijd is dat voor een expert toch wel redelijk in te schatten, dan zijn ze voor dat bedrag niet te kopen. Ik vind dat toch wel mega bedragen overigens.

Ik heb ivm aankoop van een paard wat marktonderzoek achter de rug en alle redelijk leuke paarden (iig zadelmak) waren boven de 8000,--. Voor dat bedrag zaten er ook nog paarden bij met een leuke afstamming maar met een karakterfoutje. Ga je kijken bij de betere handelsstallen dan begint het volgens mij pas bij 15.000. Ik ben uiteindelijk gevallen voor een paard ruim onder de 4000,00 maar dat was er dan wel een met een addertje onder het gras. Het viel me wel op overigens dat vooral de 3 en 4 jarigen duur zijn, de oudere paarden zijn vaak al door de mand gevallen en gaan voor heel wat minder weg.
Laatst bijgewerkt door astridh op 19-08-05 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:28

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:40

3 jarige paarden = een ilusie, een toekomstdroom, dat verkoopt beter dan een paard waar al van alles mee geprobeerd is denk ik?

quote van mijn vader: een nieuw boek is meer waard dan een uitgelezen boek.....

Ik ken trouwens de zoon van mevrouw van der zwan, zal hem eens bellen, vraag me af of hij ook ondergedoken zit

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:23

Tulandro schreef:

Geen typfoutje maar een grammaticaal foutje, 'daar' slaat op Bonfire en niet op die pony. Maar bonfire is voor 20000 gulden gekocht, niet voor 1500 euro, zo goedkoop is dat niet.

Hij was 2500 gulden Dat vertelde ze toen in een intervieuw bij dat progamma op ned 2 of 3 ofzo geloof ik, met die masterclass!
[/quote]

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:26

Persoonlijk zou ik meer geld overhebben voor een goed! opgeleid paard dan een jong dier wat zich nog moet bewijzen. gelukkig voor de handelaren houdt ik het zelf maar bij het opleiden omdat ik dat veel leuker vindt en ik dan zeker weet dat het goed gebeurd.
Er zijn natuurlijk ook mensen die liever een iets doorgereden paardje omdat ze het zelf opleiden van een jong dier niet zien zitten.
Dat zijn dan de mensen waar ik het weer van moet hebben als ik weer toe ben aan een nieuwe uitdaging.
Geld verdien in de paarden kan eigenlijk niet. tenzij jezelf veel geld hebt een super accomodatie en dat zijn er maar heel weinig.
Waarom menig mens denkt dat ze ''goud'' op stal hebben weet ik niet. Het lijkt een beetje op een nieuwe rage.
Een 3 jarige voor 15.000 euro vindt ik een hoop geld. Ik ken mensen die dat geld makkelijk hebben en nemen met minder gewoon geen genoegen. Die komen bij me, wij zoeken een paard voor 15.000 euro. En dan mag ik gaan zoeken omdat ze er zelf er geen bal verstand hebben maar dochter lief moet alleen het beste van het beste en ja dat is duur in hun ogen.
Er loopt potentie genoeg rondt op dit moment ook in de lagere prijsklasses. Het is maar net wat je zoekt en hoeveel tijd je erin wil steken