Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 00:22

Welke stal Taverno, in Zoetermeer. Daar heb ik gewoond voordat ik hierheen verhuisde.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:40

Soxje,in 1 van de verdwenen pagina`s vroeg je waar ik stond met mijn paard.We hadden daar al eens over gepm`t.
Mijn vorige stal was op de Voorweg bij de Mol,nu sta ik al jaren op de Groene Meer in Stompwijk.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 20:45

Ja, ik kan me dat vaag herinneren. De Mol ken ik wel.

Ik baal als een stekker dat al die pagina's verdwenen zijn. Bokt is al een jaar klöte. Maar als je net een topic opstart en er dan 4 of 5 van de 6 pagina's pleite zijn is het helemaal flut

Misschien is het allemaal een beetje teveel voor Bart aan het worden en dan gaat ie nog met vakantie ook....loopt meteen de boel in de soep

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:51

Ik ben studente, woon op kamers en heb een eigen paard van bijna 15 maanden. Ik werk zo'n 15 uur per week bij de Postbank waar ik royaal geld verdien Daarnaast is er de IBG die mij sponsort en mijn ouders betalen mijn collegegeld. Van mijn pa krijg ik ook nog een kleine bijdrage per maand en van een bepaalde stichting ook nog wat. Ik kom makkelijk rond

De stalling van me paard is in de zomer spotgoedkoop (op de wei) en in de winter zo'n 130 euri. Een vriendin van me woont thuis, moet lenen en kan nauwelijks nieuwe kleren kopen.. Ook zij heeft een eigen paard maar dan van 9 jaar. Ik vind het nog steeds bijzonder dat ik het zo kan doen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:07

*meld zich ook aan*

Allereerst: bewondering voor iedereen die zo enthousiast voor zijn paard(en) gaat, ik herken het maar al te goed!
Een kleine twee jaar geleden kwam mijn droompaard in de verkoop wegens omstandigheden. Ik had het geluk toen net afgestudeert te zijn en een baan te hebben.
Ik moest en zou haar toen kopen, hoewel ik wist dat het geen vetpot zou worden. Het is achteraf de beste koop die ik ooit had kunnen doen gebleken!!!
Zo nu en dan is het echt afzien geblazen, een rijbewijs zit er bijvoorbeeld voorlopig niet in, maar dat kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Als ik aankom bij de wei en ik wordt begroet met een hinnik dan kan mijn dag niet meer stuk!!!
Mijn paard (Fanja) staat redelijk goedkoop (120 euro per maand) en al met al kan ik rondkomen.
Het komende jaar wordt nog iets harder afzien omdat er nu een veulentje naast loopt wat straks richting opfok gaat. Gelukkig kon ik wat meer gaan werken, daar betaal ik de kleine straks van.
Soms moet ook ik inderdaad even slikken als er een (onvoorziene) rekening op de deurmat valt, maar tot nu gaat het goed.
Wat er ook gebeurt: de paarden gaan niet meer weg!!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 01:07

*meldt zich*

Hier nog een alleenstaande bokker met eigen paard.
Ik werk 38 (lijkt soms wel 100) uur pw in de "snelle" horeca en woon op mezelf. Ik huur een klein goedkoop huisje, maar met alles wat erbij komt valt dat goedkope vies tegen helaas. Mijn paard staat op een fijne pensionstal die me 160 euro per maand kost. daar komen nog de kosten van de smid (ijzers), voedingssupplementen waar ze niet zonder kan en alle zomereczeemmiddeltjes bij. we hebben gemiddeld 1x in de maand priveles en verder niet. Rijbewijs heb ik niet en ook geen auto'tje. Het is de bedoeling dat ik binnenkort begin met autorijles, maar moet het nog zien. Wedstrijden rijden we niet, komt ooit nog wel eens. *droomt verder* Met kleding kopen, buiten de deur eten etc. moet ik heel erg uitkijken anders kom ik niet rond.
en als er een onverwachte rekening op de mat valt schrik ik even flink.
Verder niet veel te klagen, als ik op stal kom en m'n paardje zien is al het afzien de moeite waard.
en dan ben ik een ontzettende mazzelaar die 2 paarden er gratis bij mag rijden. neuh ik mag niet klagen dacht ik zo.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:19

Hier ook een alleenstaande met een paard.. en ik klaag wel
Ik heb het altijd zelf kunnen betalen maar nu ik in de WW molen zit is het toch erg behappen hoor. Ik heb een lening afgesloten en geld bij mijn ouders geleend anders kan ik gewoon niet rondkomen.. heb zelfs overwogen om met mijn 32 jaar terug te gaan naar mijn ouders

Ik hoop dat ik snel weer een full-time baan kan vinden.. dan kan ik gaan aflossen en dan over een tijd weer gaan sparen..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 20:29

TheSam, ik heb het ook jaren zo gedaan, bijlenen om rond te komen maar dat werkt dus voor geen meter. Je moet er gewoon allerlei bijbaantjes voor nemen om die leningen eigenlijk versneld af te lossen en je paard etc. zelf te kunnen betalen. Een vriendin die een Friese merrie heeft en in de bijstand zit zegt ook, in deze situatie geen paard meer. Oftewel, huidige paard houden en er alles voor doen maar als die komt te overlijden geen nieuwe. En zo denk ik ook. Ik beleef wel veel plezier aan de mijne, het is echt een maatje. Paarden zijn ook mijn enige hobby vanaf mijn 6e. Maar als Sox er niet meer is denk ik niet zo snel aan een nieuw paard in deze situatie.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:04

Als het nodig is kan ik lenen bij mijn familie,ik kan het dan aflossen wanneer ik wil.

Vorig jaar heb ik vanwege Taverno heel wat DA kosten gehad,toch een nieuw paard gekocht en mijn auto was van het voorjaar ook overleden en heb nu een nieuw oud autootje.

Paard staat dag en nacht in het land,dat scheelt weer kosten en heb een bijrijder die ook wat meebetaald.
Alles wat ik geleend heb is inmiddels ook afbetaald.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 19:23

Als de afrastering van Sox d'r nieuwe pension klaar zou zijn had ik haar al overgebracht ook al kost weidegang daar 100 euro/maand. De benzinekosten naar waar ze nu staat zijn ook hoog en het barst daar van de muggen en dazen. Van mijn verzorgster hoor ik niks meer, die is een paar weken 's-morgens gegaan om vertrouwd te raken met Sox en aan de hand te wandelen, te poetsen e.d. Ze zou gaan bijdragen aan de nieuwe stalling maar het is héél stil aan die kant. Na mijn peebees schreef ze nog dat ze Sox wilde blijven verzorgen en gaan bijrijden maar ik heb er een beetje hard hoofd in. Dus dan gaat Sox ook in de winter 24/7 in de wei, scheelt me 50€ per maand. Bij erg slecht weer is er een reservestal dus kan ze toch naar binnen.

Ik heb geen familie met geld, sowieso heel weinig familie meer. Ben nog wel een tijdje bezig met afbetalen, het kwartaalkrediet van de Postbank kon ik niet een dag positief krijgen (=eis van ze) dus nu komt dat er ook bij. Waar ik nog het meeste van baal is dat ik nog steeds geen boomloos zadel kan kopen. Maar als ik mijn auto kan verkopen voor een redelijk bedrag los ik daarmee een stuk van de Postbank af en krijg wat meer adem en kan gaan sparen voor een Brefoot o.i.d.
Nu zag ik gisteren al dat ze onderaan haar manenkam een witte plek krijgt en haar verliest en ik hoop toch echt dat het geen eczeem is, of schurft. Er schuurt daar niks dus wat dit nou weer is... Heb er maar weer sweet itch op gedaan en dat vond ze heerlijk.
Op DA-kosten zit ik nu hélemaal niet te wachten .

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:46

jacky2 schreef:
ja daar kan ik over meepraten,macho is ook een jaar geblesseerd geweest,en de kosten van de kliniek etc ect.
daar word je niet vrolijk van,en natuurlijk valt dat net niet onder je paardenverzekering !
kijk, ik heb alles over voor macho,bijna al mijn geld ging vorig jaar richting hem,maar op een gegeven moment werd ik er zelf depressief van.
ik ben nu ook dolblij dat het al weer een half jaar goed met hem gaat !!!!!!!!!!!!

Gelukkig gaat het alweer een beetje beter met m'n paard en nu maar hopen dat het echt goed blijft gaan anders gaat het met mij niet goed . Niet dat je weer net begonnen bent en als je alles een beetje op de op rails hebt staan het weer verkeerd gaat. Dat heb ik al een paar keer gehad. Je moet altijd weer van onderaan beginnen, pff.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 22:08

Ja appleoosa, dat is een bekend gegeven. De auto is bij mij een grote onkostenpost, in een half jaar ruim 800 euro, is echt niet meer op te brengen. En dan die dure benzine.... Ik roep ook niet meer zoals in het begin om de veearts. Met de rasp die nu eenmaal veel voorkomt bij tinkers raadde hij mijn zelf aangebrachte ide aan, wassen met groene biotex Ik ga wel weer eens een flesje hydrocortiderm halen. Als ik de DA laat komen is het al minimaal 25 euro voorrijdkosten. Als er kliniekkosten komen is het einde verhaal hoor, ik ben er niet voor verzekerd. Of het zou niks ingewikkelds moeten zijn.

Ik koop van alles om mijn paard gezond te houden, goed voer, wortels, appels, vliegensprays, vliegendekens, anti-jeuk, likstenen, ontwormspuiten, af en toe een vitaminespuit maar ze moet aub niet ziek worden....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:56

Ik meld me ook

Ben 23, werk 36 uur per week en heb 2 paarden in pension staan.

Het is zekers wel behappen en erg vaak keuzes maken. Maar ik ben voor mijn paarden gegaan, dus daar moet ik trouw aan blijven.

Weet wel dat als ik 1 van de 2 niet meer heb, noooooit meer een 2e hoef.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 07:29

De auto is inderdaad een grote kostenpost,die betaal ik van mijn vakantiegeld en ik heb het voordeel dat mijn broer automonteur is .

Quellian,knap hoor om 2 paarden in pension te hebben.Ik sta op een dure pensionstal,ik kan wel wat anders gaan zoeken maar ik heb het er erg naar mijn zin en wil daar niet weg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:14

Ik stond ook op een redelijk dure stal (235 per paard per maand) en had het er erg naar mijn zin. Wilde op zich wel wat anders zoeken (goedkoper), maar wilde daar gewoon echt niet weg.

Totdat de tent verkocht werd! Andere eigenaar en alle stalgenoten liepen weg. Voor mij een goede mogelijkheid om op zoek te gaan naar wat goedkopers

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 19:00

Poeh Quelllian, dat was een hoop geld, 470 euro voor 2 paarden. Je kunt dan haast niet op jezelf wonen lijkt me dus woon je nog thuis of met iemand samen?

We hadden het over auto's en dat ze duur zijn. Verdorie, ga ik vanmiddag naar het winkelcentrum, boodschappen gedaan, wil starten en hij doet hélemaal niks meer. Geen lampjes die gaan branden, geen geluid, doodse stilte. Klut dus. Op 10 minuten van dat wc zit mijn eigen garage die zowat rondkomt van mijn reparaties dus ben daar maar heen gelopen. Eigenaar pakte meteen startkabels en zijn bus en auto sloeg meteen aan met die kabels. Enfin, ik heb hem laten doormeten en de accu was overleden. Verdorie! Dus nieuwe accu erin en de rekening wordt zoals altijd opgestuurd. Ze weten daar ook dat ik het niet meteen kan ophoesten. De auto ga ik nu snel op MP zetten want dit is niet meer te doen. Ik moet alleen vóór verkoop Sox hierheen halen want ze staat nu bijna 9 km verderop in een wei wat onhandig is met zadel e.d.