wie heeft er al een deken op zijn paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsuuuh

Re: wie heeft er al een deken op zijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:30

Ik h ebook al een deken op mijn paardje liggen wat hij staat buiten en als het snachts koud is en waait enzoo is het niet lekker om daar te staan en anders word zijn vacht ook weer heel dik en moet hij geschoren worden wat wij alletwee niet leuk vinden dus vandaar

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:33

owjaah bij ons op stal staan der al de hele zomer een aantal paarden met een deken op! Zelfs toen het 30 graden was! dat vind ik zelf ook wel een ebeetje overdreven hoor!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:41

Sommige hebben ook zomerdekens voor de kleur of vliegen om.Dat zie je wel weer..ieder zijn ding.

Nou in mijn box is het echt niet rond de 25.Maar ja die van mij staat ook nu onder een zomerdeken.Omdat ik niet wil scheren en omdat het simpel weg een drama is anders.En met haar teddy vacht is zijzelf ook niet blij omdat ze gewoon niet droogt.Dan maar zorgen dat ik niet hoef te scheren..

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:47

een deken in de wei voor de regen en de wind...omdat het zielig is....jeetje mineetje

denk je nu echt dat paarden het erg vinden om in de regen en wind te staan..........ze staan daar liever dan in de stal hoor!!!!

we koppelen alles terug naar onszelf WIJ vinden het niet lekker in de regen of in de wind maar een paard draait zich om en zal het miss niet prettig vinden maar erg vind ie het niet hoor althans ik heb die van mij nog nooit horen klagen hahahaha

maar dit zal een eindeloze discussie blijven iedereen moet doen met zn paard wat tie wilt !!!!

ik heb wel alle dekens behalve een zomerdeken, een regendeken wil ik nog wel eens gebruiken in de winter als ze weer op stal staan en ik de stallen ga mesten en ze dan in de paddock wil zetten als ik daarna nog wil rijden moet ik echt een regendeken omdoen anders kan ik het vergeten meneer houd graag van rollen nl

toen het -15 was die ene nacht heb ik ook een deken omgegooid maar eigenlijk was het onzin, weet je hoe warm het in de stal is echt een heeeerlijk temperatuurtje gewoon ook al is het een buitenstal

het ligt denk ik ook erg aan het paard zelf, mijn paard heeft een super conditie en zweet eigenlijk nooit zo veel alleen onder het zadel, beetje droog wrijven en het is oke en ik ben een recreatieruiter dus heftige trainingen krijgt tie niet bij mij.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:07

Die deken is niet zozeer omdat het zielig is, maar voor ons eigen gemak.
Omdat we prestaties van het paard verlangen.
Omdat je niet op een nat en modderig paard kunt gaan zitten dat de hele dag in de regen heeft gestaan en dan wissels gaan oefenen.
Omdat sommige paarden door een afwijking geen wintervacht meer aanmaken (een fokmerrie van ons, na haar ziekte blijft ze voor altijd in haar zomervacht, voor iedereen een raadsel).
Omdat die merrie verwerpt als ze het dagenlang veel te koud heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 07:30

Destinietje schreef:
Stitch (en bijna alle andere paarden op stal) staat alweer onder dek. En jullie verklaren me maar een eind voor gek, maar ik heb een hekel aan scheren, en daarbij valt mijn paard niet te scheren zonder hem compleet plat te spuiten. Ik wil dus op alle mogeljike manieren een wintervacht of wat er ook maar op LIJKT voorkomen, en hij moet strak in het pak blijven. En ik geloof niet dat het nog mooi weer gaat worden, dus Stitch staat al sinds de "kou" er is onder een gevoerde bucas rain. Overigens heb ik zelf sinds die tijd ook mijn winterjas weer aan, haha. We zijn allebij vreeéselijke kou kleums!

Als Times in Stitch zijn stal stond had ik idd ook al een deken op gedaan. Zeker omdat de grote deur daar vaak openstaat. Paar keer koud en ze schieten in het haar!!!
Alleen vandaag en morgen zal ie het behoorlijk warm hebben

Times heeft het geluk in een geisoleerd stallencomplex te staan. Hier zakt het zelfs in de winter niet onder de 10 graden. Timeless heeft momenteel nog geen deken op, maar over een week of 5 gaat de eerste deken er toch echt weer op. Wil geen winterhaartje op mijn paard

Heb vorig jaar veel complimentjes gehad dat ze er zo mooi uitzag, en hoe ik haar zo netjes geschoren had

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 07:46

Whaa Von dat klinkt ideaal! Denk dat ik toch zeker snel een keer kom kijken!
Ik heb nog geen deken op, maar denk dat wel binnenkort te gaan doen. Kore staat ook in een halfopen stal, en af en toe kan het daar flink tochten, al is de frisse lucht en het uitzicht wel iets wat ik op prijs stel in een stal, liever als dat bedompte.
Ik heb Kore ook alle jaren moeten scheren, maar wil het dit jaar nog een keer proberen te voorkomen dmv dekens. Al vind ik een geschoren paard ook wel wat hebben, en is het wel erg handig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:44

Times heeft heel de winter een zomervachtje gehad

Bedompt is het bij ons op stal niet. Deuren staan vaak open, maar toch krijgt de temperatuur niet de kans heel laag te worden. Daar komt bij dat er een open verbinding is met de rijhal. Boven de stallen langs zeg maar. Zijn 2 hallen aan elkaar met de lange zijde zeg maar, met een nok van goed 6 meter. Doordat er in de rijhal gereden wordt houd het de stallen ook mooi op temp.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:03

Nee nog niet, en ik wil er ook nog een tijd mee wachten.
Ik ben niet zo van de dekens maar een winterdeken hebben ze wel. Die gaat er dan ook op als het echt koud word.