Wie hebben jullie als hoefsmid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 13:13

haha das toevallig, een zwarte vw transporter (t4)

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:33

Cees groenewegen.

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:40

Christiaan Wietses

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:46

ik had altijd maikel arkes maar ja die zit nu in sint maarten.
ben dus nog opzoek naar een goede, als iemand een goede weet hier in de buurt laat maar weten!

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:12

claudia23 schreef:
Jacco van doorn omgeving hengelo enschede

hebben we ook gehad. Maar we zijn nu naar Duitsland verhuisd en dat vondt hij te ver. Is maar een half uur maar ja. Waren we trouwens erg tevreden over. Nu hebben we Frank Boerhof. Ook erg goed,

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:31

estherL schreef:
Onze hoefsmid heet grillo
Hij komt uit italie

Komt Lino echt uit italie? >;)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:32

Henk de Bruin uit Terschuur...

[Edit:]

Ptries schreef:
Henk de Bruin
zelfde dus haha

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:46

Bitch schreef:
Eerst Johannes van Riessen, die woont nu in Tiel ( wie o wie heeft hem in die omgeving??)

Pablo is donderdag voor het eerst door hem gedaan, ben echt zeer tevreden over het resultaat! Pablo staat overigens in Limmen, Joey (zo noemt iedereen hem?? ) komt al jaren bij ons op stal. De hoefsmid die ik hiervoor had was Gert-Jan van Oosten, alleen is die nu naar Duitsland verhuist dus werd een beetje ver rijden voor 5 ponies

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:18

beautylover schreef:
ik ben erg blij met m'n hoefsmid hoor
hij maakt altijd grapjes en noemt mijn pony elke keer anders..de ene keer is het karel en de andere keer is het jongentje

ik lig echt altijd in een deuk bij die vent

Ik heb (al 10 jaar!) FRANK EMAUS als hoefsmid!
Hele fijne, leuke hoefsmid! Ben er super tevreden over!

Maar hij weet wel de naam van mijn paardje Vind ik toch knap, hij komt bij zoveeeeel paarden, ook op grote stallen en dan vraagt hij toch iedere keer als we daar zijn:"Hoe is het nu met Lekuri?"

De vorige keer heeft hij haar ook speciaal beslagen (met leren zool), omdat ze een peesblessure heeft! Toch fijn een hoefsmid die meedenkt!

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:13

Ik had Anton Borsje toen mijn paard nog op ijzers stond. Voor dit "geintje" moest ze altijd verdoofd worden door de VA omdat ze niet te hanteren was. Sinds een jaar ben ik gestopt met ijzers en dat verdoven omdat ik dat zo erg vond. Maar geen enkele smid wilde dit paard bekappen/beslaan Nu heb ik Ric Segers uit Dordrecht en hij kan gelukkig goed met mijn paard door de bocht Mijn paard heb ik nu op schoenen staan als ik ga buiten rijden.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:15

onley schreef:
ik heb maar 1 vrouwelijke gezien 2 pagina's terug
ik heb ook een vrouwelijke Larissa hunjet een top wijf die haar werk super doet en ook zo snel mogelijk komt als er iets is ze is heel geduldig met mijn 3 jarige ruin en altijd op tijd

Larissa doet een paar paarden bij vrienden die echt ontzettend blij zijn met haar
Ikzelf heb Hub Laeven; komt bij vrijwel ieder paard in ons dorp.
Fijne man hoor, beetje mee 'ouwhoeren' altijd
Genoeg geduld, maar niet teveel want mijn paard maakt er vaak ook n potje van en dan heeft dat 'kameraadje' meteen door dat hij zich moet gedragen

Vrijdag is hij nog geweest; Gimli springt altijd op 3 benen verder bij de linkervoorhoef en de smid zat dr bijna onder; toen was t van 'potverd.. vieze flikker' en daarna was t weer zn kameraadje

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:34

chipieke schreef:
Eerst Maarten van de Vijver uit Melsele. Ellendige hoefsmid Heeft mijn paard haar voorhoeven wel bekapt, haar achterste niet, en heeft nog de volle pot gevraagd ook! Ook had ik gevragen om vanvoor hoefijzers erop te zetten, heeft ie niet gedaan! Dan heb ik hem terug laten komen om de hele behandeling opnieuw te doen (vorige was dan gratis) en ferm tegen zijn zin heeft ie er hoefijzers opgezet! Hij beweerde dat hij met Amore veel geduld heeft gehad, maar hij is er ocharme een paar minuten mee bezig geweest 'omdat het de moeite niet waard was. Die knol zal haar 'poten' nooit opheffen'. Schoot bij mij in het verkeerde keelgat

Nu heb ik André De Vlieger. Enorm goede man! Iets duurder, maar heeft veel respect voor paarden en krijgt een probleempaard zo mak Zalige vent!

Ik heb Maarten van de Vijver ook gehad. Tot een klein jaar terug. Hij heeft me zelfs eens een hele middag laten wachten en toen ik hem belde, zei hij dat hij het niet meer redde en dat hij een week (7 hele dagen!!) later kwam. Terwijl de hoeven echt dringend nodig waren. Dat is lekker hoor. Sta je met een paard dat zich een hele middag op loopt te fokken, omdat hij in zijn eentje op stal staat. En meestal kwam hij te laat. Een uurtje of 2.
Ten ik nog op de manege stond was dat nooit zo'n ramp, dan haalt hij hem gewoon uit de stal. Maar waar ik nu sta, regel je dat allemaal zelf
Heeft trouwens ook een keer een flink bloedbad veroorzaakt.
Nee, die Maarten hoeft wat mij betreft niet meer langs te komen.

Nu heb ik Rob Braspenning. Super kerel. Komt altijd netjes op tijd. 's Morgens, wanneer de paarden nog niet op de wei staan. Hij doet 7 van de 8 paarden die op stal staan. Heeft geeneens hulp nodig bij mijn jaarling. Kan ie ook goed mee omgaan.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:38

Jaren geleden in Bleiswijk had ik Bas Visser, prima vakman.
Sinds twee jaar zonder ijzers, zelf bekapt.

Nu voor een lange trail - veel over 't harde - kunststof beslag onder laten zetten door Alexander Meijer uit Alphen ad Rijn.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:44

Sander van de berg

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:06

nikkigioa schreef:
Ed Voorham (al dan niet met zijn collega Willem), heeft echt verstand van zaken en levert keurig werk! Neemt er echt de tijd voor. Moet van heine ver komen maar ik hoef NOOIT langer dan 3 dagen te wachten. Nog een pluspunt: een hoefsmid die zijn telefoon opneemt of tenminste zijn voicemail afluistert en terug belt! Wil soms nog wel eens problemen geven bij andere smeden.. Nee, voor mij geen andere smid meer!!

ja edje
hij komt bij mij al meer als 10 jaar!
en wimpie die is gek
altijd gekke praat

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:30

Wij hadden jaren geleden Willem veldkamp (goeie!). Maar vanwege drukte bij hem en aardig eindje uit de buurt zitten) heb ik het later zelf gedaan(opleiding gehad). Toen dit te zwaar werd zijn we overgegaan naar Jan Grootenhuis die het perfect doet, ook in de omgang met het paard!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:11

Klaas ten wolde

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:27

Jan-Douwe Weijer.....!

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:42

jerry schellingerhout een supersmid

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:51

bart portegies is mijn hoefsmid , ben zeer tevreden over hem . hij behandelt mijn jaarling echt super , want toen ik hem kreeg was hij nog nooit bekapt en hij heeft hem heel rustig zonder hem te slaan , schreeuwen en zonder hulpmiddelen bekapt en het gaat steeds beter .

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:38

kimdepim schreef:
Klaas ten wolde

Hier ook! Al jaren... heb eerst een andere gehad, daar was ik niet tevreden over... nu al sinds.. nou 5 jaar denk ik klaas..

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:40

VeraM schreef:
Christiaan Wietses

Grappig, Peter Wietses, zijn vader, was mijn hoefsmid. Christiaan heeft Myrdal ook wel eens gedaan en dan stond zijn vader ernaast commentaar te geven .
Maar allebei goede hoefsmeden, was ik heel tevreden over. Nu ben ik verhuisd van Groningen naar Noord-Holland en nu heb ik, na lang zoeken Leslie Ket. Het is een man, geen vrouw. Ben ik ook erg tevreden over.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:51

Jos Saris

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 08:16

Dealer schreef:
Nu voor een lange trail - veel over 't harde - kunststof beslag onder laten zetten door Alexander Meijer uit Alphen ad Rijn.

Afbeelding

Ja, ik ben ook bij Alex. En hij doet niet alleen kustof, ook gewoon ijzers en blootvoets. Mijn endurance paard is door blessure even uit de running en staat dus weer zonder ijzers. Murphy heeft voor "gewone" ijzers en Angelo (onde haflinger) heeft het kunststof beslag!!

Het kunststof bevalt erg goed dus wie weet dat ik Lady volgend jaar rondom erop zet.

Met Murphy wil ik (proberen) voorzichtig te gaan crossen (SGW dus, ikzelf ben niet zo'n held dus ik hou even een slag om de arm) dus hij blijft dan op gewone ijzers i.v.m. de stiften.

Dat vind ik zo prettig dat ie alles doet en het dus ook per paard bekijkt, maar ook wat je met je paard doet en het daaraan aanpast.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:03

Ik heb Jimmy Hesseling, pas kort maar het is wel een goede en rustige smid. Had ik wel nodig bij mijn angsthaas.