Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shadowflower schreef:tja dan heb ik geen normen en waarden ... 1 zo een bietje kan geen kwaad ... en zou er een bord bij staan niet pakke ofzo zou ik het ook niet pakken .maar 1 op die duizende bieten ..
Dan konden we de boerderij opdoeken. Het stoort me behoorlijk dat er mensen zijn die vinden dat ie een paar kolven, zakken of wat dan ook toch niet mist. Hebben die mensen er een idee van hoeveel een boer verdient op zo'n lap land? Hoe WEINIG? En hoeveel er weg is als 5 mensen zo denken? Ik zag tevens de opmerking "niet bruikbaar; oogst die niet geschikt is voor verkoop ging bij ons naar de koeien. Dus ook verdwaalde maiskolven etc...
Die mensen die dat doen moeten het eens een jaartje als boer zijnde proberen te redden. 
Heb er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht wat voor gevolgen het zou kunnen hebben.
Pasamba schreef:Ja so what? Niemand kan mij gaan vertellen dat die nog nooit iets gestolen heeft.. of het nou wat maiskolven zijn of bloemetje uit iemand anders zijn tuin..
pasamba schreef:a so what? Niemand kan mij gaan vertellen dat die nog nooit iets gestolen heeft.. of het nou wat maiskolven zijn of bloemetje uit iemand anders zijn tuin..
Pasamba schreef:Er word toch in dit topic gevraagd wat je steelt voor je paard? nOuw ik zeg gewoon de waarheid.. En dit topic is gewoon bedoeld om je eigen mening te geven en niet om andere mensen af te zeiken!
oxer schreef:Ha ha ha ha stef wel een leuke reactie van die boer!!
De meeste boeren willen je ook best een paar maiskolven of een bietje geven als je het netjes komt vragen maar ze hebben een hekel aan mensen die het zichzelf gewoon toeeigenen en dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel hulst in de tuin en zo rond de kerst zijn er heel veel mensen die daar graag een stukje van willen hebben voor de kerststukjes nou van mij mogen ze hoor maar ik zou er wel moeite mee hebben als ik zo ineens mensen in mijn tuin zag staan om hulst te plukken zonder toestemming dus waarom zou dat bij een boer anders zijn.

Sylvia schreef:shadowflower schreef:tja dan heb ik geen normen en waarden ... 1 zo een bietje kan geen kwaad ... en zou er een bord bij staan niet pakke ofzo zou ik het ook niet pakken .maar 1 op die duizende bieten ..
Als elke ruiter die langs onze akker komt iets meeneemt...Dan konden we de boerderij opdoeken. Het stoort me behoorlijk dat er mensen zijn die vinden dat ie een paar kolven, zakken of wat dan ook toch niet mist. Hebben die mensen er een idee van hoeveel een boer verdient op zo'n lap land? Hoe WEINIG? En hoeveel er weg is als 5 mensen zo denken? Ik zag tevens de opmerking "niet bruikbaar; oogst die niet geschikt is voor verkoop ging bij ons naar de koeien. Dus ook verdwaalde maiskolven etc...
Als ik hier kijk, het kost gewoon niks. Voor een paar euro heb ik een zak wortelen van 25 kilo.
En ja, ik "steel" ook, met toestemming. Ik haalde van ons eigen land bieten en maïskolven (af en toe). Van de buurman plukte ik ook zo nu en dan een kolf; van hem mocht het ook. Sterker nog: als ik 'm tegen kwam dan liep ie het land op om me een kolf mee te geven voor de paarden. Maar zonder toestemming?Die mensen die dat doen moeten het eens een jaartje als boer zijnde proberen te redden.
Sjimmy schreef:Misschien knoop ik dit jaar wel bij voorbaat een bordje om de conifeer
"Ik ben in de winter groen en dat wil ik graag blijven ook, dus blijf van mijn jas af!"
Weet niet of het gaat helpen maar s natuurlijk het proberen waard.
Sjimmy schreef:Misschien knoop ik dit jaar wel bij voorbaat een bordje om de conifeer
"Ik ben in de winter groen en dat wil ik graag blijven ook, dus blijf van mijn jas af!"
oxer schreef:De meeste boeren willen je ook best een paar maiskolven of een bietje geven als je het netjes komt vragen maar ze hebben een hekel aan mensen die het zichzelf gewoon toeeigenen en dat kan ik me goed voorstellen.