wat "stelen" jullie voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

Re: wat "stelen" jullie voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:46

hahaha ik eigenlijk niks leuke vraag hoor

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:25

shadowflower schreef:
tja dan heb ik geen normen en waarden ... 1 zo een bietje kan geen kwaad ... en zou er een bord bij staan niet pakke ofzo zou ik het ook niet pakken .maar 1 op die duizende bieten ..

Als elke ruiter die langs onze akker komt iets meeneemt... Dan konden we de boerderij opdoeken. Het stoort me behoorlijk dat er mensen zijn die vinden dat ie een paar kolven, zakken of wat dan ook toch niet mist. Hebben die mensen er een idee van hoeveel een boer verdient op zo'n lap land? Hoe WEINIG? En hoeveel er weg is als 5 mensen zo denken? Ik zag tevens de opmerking "niet bruikbaar; oogst die niet geschikt is voor verkoop ging bij ons naar de koeien. Dus ook verdwaalde maiskolven etc...

Als ik hier kijk, het kost gewoon niks. Voor een paar euro heb ik een zak wortelen van 25 kilo.

En ja, ik "steel" ook, met toestemming. Ik haalde van ons eigen land bieten en maïskolven (af en toe). Van de buurman plukte ik ook zo nu en dan een kolf; van hem mocht het ook. Sterker nog: als ik 'm tegen kwam dan liep ie het land op om me een kolf mee te geven voor de paarden. Maar zonder toestemming? Die mensen die dat doen moeten het eens een jaartje als boer zijnde proberen te redden.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:26

Hmm, toch een flinke discussie. Ik moet toegeven dat ook ik steel... Heb er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht wat voor gevolgen het zou kunnen hebben.
Tijdens het bietenseizoen, als alle bieten geoogst zijn en op een grote hoop langs de weg liggen, neem ik wel eens een biet mee voor mijn pony. Ik moet wel zeggen, het is 'maar' 1 biet. En dat op een heel jaar. Dom excuus, want als iedereen 'maar' 1 biet meeneemt... Met die ene biet doe ik dan een paar weken en dan heeft mijn pony weer genoeg gehad voor een heel jaar.

Ik weet het, ik ben schuldig.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:26

Pasamba schreef:
Ja so what? Niemand kan mij gaan vertellen dat die nog nooit iets gestolen heeft.. of het nou wat maiskolven zijn of bloemetje uit iemand anders zijn tuin..

Gelukkig kan ik heel goed voor mezelf spreken en ik kan je met de hand op m'n hart vertellen dat ik nog nooit wat gestolen heb.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:30

Appels uit mijn eigen fruitschaal die ik eigelijk voor mijn vriendje koop...

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:27

Er word toch in dit topic gevraagd wat je steelt voor je paard? nOuw ik zeg gewoon de waarheid.. En dit topic is gewoon bedoeld om je eigen mening te geven en niet om andere mensen af te zeiken!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:17

Het valt me op dat een aantal mensen het blijkbaar heel normaal vindt om iets van het land mee te nemen omdat één zo'n biet/maïskofje/etc. niet zoveel uitmaakt omdat er toch genoeg ligt.

Bij de HEMA liggen een heleboel lippenstiften. Kan ik daar dan ook gewoon één van meenemen? Er liggen toch genoeg, dan maakt dat ene lippenstiftje toch niets uit???

Mijn mening is duidelijk lijkt mij..............

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:22

pasamba schreef:
a so what? Niemand kan mij gaan vertellen dat die nog nooit iets gestolen heeft.. of het nou wat maiskolven zijn of bloemetje uit iemand anders zijn tuin..

Dan kan ik je zeker wel vertellen: "Ik heb nog nooit iets van het land van een boer of uit iemands tuin gestolen" Ik heb gewoon nog nooit iets gestolen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal...

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:53

@itske:
haha jah ik weet dat ze aan een boom groeien, foutje, haha

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 07:41

Pasamba schreef:
Er word toch in dit topic gevraagd wat je steelt voor je paard? nOuw ik zeg gewoon de waarheid.. En dit topic is gewoon bedoeld om je eigen mening te geven en niet om andere mensen af te zeiken!

Wij zeggen ook alleen maar hoe we er over denken en ik heb volgens mij nog geen reacties gelezen waarin iemand afgezeken wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:54

Ik was een keer met Honey aan het mennen, toen we langs een grote bult net geoogste bieten kwamen. Ik had ineens niks meer te vertellen en Hon stond met wagen en al tussen de bieten lekker te smullen.
Komt de boer aanlopen: Je moet dat beestje ook voeren he! en hij legt er zo een paar achterin de wagen

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:16

Ha ha ha ha stef wel een leuke reactie van die boer!!

De meeste boeren willen je ook best een paar maiskolven of een bietje geven als je het netjes komt vragen maar ze hebben een hekel aan mensen die het zichzelf gewoon toeeigenen en dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel hulst in de tuin en zo rond de kerst zijn er heel veel mensen die daar graag een stukje van willen hebben voor de kerststukjes nou van mij mogen ze hoor maar ik zou er wel moeite mee hebben als ik zo ineens mensen in mijn tuin zag staan om hulst te plukken zonder toestemming dus waarom zou dat bij een boer anders zijn.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:19

oxer schreef:
Ha ha ha ha stef wel een leuke reactie van die boer!!

De meeste boeren willen je ook best een paar maiskolven of een bietje geven als je het netjes komt vragen maar ze hebben een hekel aan mensen die het zichzelf gewoon toeeigenen en dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel hulst in de tuin en zo rond de kerst zijn er heel veel mensen die daar graag een stukje van willen hebben voor de kerststukjes nou van mij mogen ze hoor maar ik zou er wel moeite mee hebben als ik zo ineens mensen in mijn tuin zag staan om hulst te plukken zonder toestemming dus waarom zou dat bij een boer anders zijn.

Nou je het zegt. Wij hebben hier een heel langzaam groeiende conifeer, die had met kerst opeens een hele kale bruine plek aan de kant van de straat. Ik was daar toch zo boos over! Vraag het dan gewoon!!
Ik had er bijna een bordje aan gehangen "Fijn dat je het even vraagt als je wat 'groen' uit mijn tuin "leent" "

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:20

Eigenlijk helemaal niks. Ik koop alles wat ik aan mijn merrie wil geven gewoon in de winkel.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:31

Balen zeg Sjimmy gelukkig staat onze hulst niet helemaal aan de weg. Rond kerst laat ik hem meestal vakkundig snoeien en dan komen mijn moeder , de buren, mijn schoonzus enz enz enz hulst halen voor de kerststukjes want als je iedereen gewoon een schaar geeft en z'n gang laat gaan knippen ze je hele heg naar de mallemoeren.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:36

Misschien knoop ik dit jaar wel bij voorbaat een bordje om de conifeer

"Ik ben in de winter groen en dat wil ik graag blijven ook, dus blijf van mijn jas af!"

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:43

Sylvia schreef:
shadowflower schreef:
tja dan heb ik geen normen en waarden ... 1 zo een bietje kan geen kwaad ... en zou er een bord bij staan niet pakke ofzo zou ik het ook niet pakken .maar 1 op die duizende bieten ..

Als elke ruiter die langs onze akker komt iets meeneemt... Dan konden we de boerderij opdoeken. Het stoort me behoorlijk dat er mensen zijn die vinden dat ie een paar kolven, zakken of wat dan ook toch niet mist. Hebben die mensen er een idee van hoeveel een boer verdient op zo'n lap land? Hoe WEINIG? En hoeveel er weg is als 5 mensen zo denken? Ik zag tevens de opmerking "niet bruikbaar; oogst die niet geschikt is voor verkoop ging bij ons naar de koeien. Dus ook verdwaalde maiskolven etc...

Als ik hier kijk, het kost gewoon niks. Voor een paar euro heb ik een zak wortelen van 25 kilo.

En ja, ik "steel" ook, met toestemming. Ik haalde van ons eigen land bieten en maïskolven (af en toe). Van de buurman plukte ik ook zo nu en dan een kolf; van hem mocht het ook. Sterker nog: als ik 'm tegen kwam dan liep ie het land op om me een kolf mee te geven voor de paarden. Maar zonder toestemming? Die mensen die dat doen moeten het eens een jaartje als boer zijnde proberen te redden.

Ben ik het helemaal mee eens! Super mooi gezegd.
En nee zelf steel ik ook niet alleen als bij ons de mais is geoogst en dan raap ik de verdwaalde maiskolven op die zijn blijven liggen en dat is dan nog van ons eigen ook! Als je zonodig mais wil hebben poot het dan in je eigen groentetuin maar jat het niet van anderen

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:14

Sjimmy schreef:

"Ik ben in de winter groen en dat wil ik graag blijven ook, dus blijf van mijn jas af!"

Moet je doen ze zullen raar staan te kijken als ze met hun plastic zakje aan komen lopen. Weet niet of het gaat helpen maar s natuurlijk het proberen waard.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:28

Wat Paulatjuh zegt is niet eens zo verkeerd hoor, mais groeit prima in een moestuin

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:30

ik koop ook gewoon eten hoowr..
beetje banketstaaf anders.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:31

haha beetje l*llig anders wilde ik schrijven

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:47

Sjimmy schreef:

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:11

oxer schreef:
De meeste boeren willen je ook best een paar maiskolven of een bietje geven als je het netjes komt vragen maar ze hebben een hekel aan mensen die het zichzelf gewoon toeeigenen en dat kan ik me goed voorstellen.

Juist. Er zal vrijwel niemand zijn die er een probleem van maakt, maar wat is er zo erg aan om even te vragen of het mag?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:53

Ik steel niet, en zou dat ook nooit doen, hoe zou jij het vinden als ze dat bij jou doen ??

Als ik mijn pony iets wil geven maakt niet uit wat, koop ik het wel.