Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarolShadow schreef:Ik heb zelf maar even een account aangemaakt is wat handiger. Ik wil alleen maar even zeggen dat wij alles goed bedoelen. Jullie hebben het over proffesionals. Ik zei dat ik dat ook was. Maar wat is een proffesional. Ik heb aardig wat kennis van zaken. Heb al aardig wat gedragsgestoorde paarden/pony's onder handen gehad. Bij allemaal boekte ik goed resultaat. Soms krijg ik betaald soms niet.Maar ik was gewoon zo boos over sommige reacties. Okay we hadden de vraag misschien anders moeten formuleren. Onze fout,maar reageer dan ook wat normaler. we zijn allemaal paardenliefhebbers onder elkaar dat kan ook wat gemoedelijker met elkaar omgaan. Verder wil ik alleen nog even zeggen dat we weten wat we doen anders was het niet eens in ons opgekomen. En voor degene onder ons die het geloven; ik begrijp paarden meer dan alleen de standaarduitdrukkingen. En dat komt in zulke situaties meer dan beter goed van pas.
We weten waar we aan beginnen.
CarolShadow schreef:Net wat ik al zei wat is een prof ik wil niet beweren dat ik de beste ben, zei ik eerder ook al mah goed laat het hierbij anders word het eindeloos. Verder weet mijn vriendin zelf heel goed waar ze aan begint. Dat hoef ik haar niet te vertellen. Ze mag altijd een beroep op me doen, maar verder moet ze merendeels zelf alles oplossen en ze weet hoe moeilijk dat is. Dus daar twijfel ik niet aan. En ze zal niks aannemen als ze van te voren weet dat het haar niet gaat lukken. en ik vertrouw er volledig op dat ze een juiste keuze zal maken.
Amethyst schreef:Goh Alana, wat een wijze woorden op de late zaterdagavond
Riant schreef:Ik snap echt niet .. waarom het nu zo gaat over een mishandeld paard met een "kronkel in de kop".
Ja daar valt het meest over te discussieren hier dat vat ik wel. maar als je zoiets wil ... dan heb je toch ook veel eer en plezier van je werk als je een redelijk braaf dier maar stel vermagerd en in slechte conditie.
Die hele felle verreden gevaarlijke paarden zijn vaak zo hard in karakter en bijten wel van zich af (letterlijk) maar zijn veelal wél in goede conditie..
De "sukkeltjes" die blijven staan in een vies hoekkie. Als je nou eens zo begint. Ga eens rondbellen naar een DA die ook achter je staat en stel hem op de hoogte van je plannen en laat je inlichten ook op welke gezondheids aspecten je vooral moet letten.
Zo kan je bijvoorbeeld wel een bevangen paard kopen.. maar als er een gekantelt hoefbeen in zit, kan je direct een afspraak met de slager maken. Dat soort dingetjes.
Ik zou echt proberen een paard te kopen dat oo een goede kans heeft om weer op te knappen. Als je dat goed lukt kan je verder kijken en zo kom je aan ervaring kennis en kan je met de tijd een grotere uitdaging opzoeken.
Ik vind je plan echt heel nobel dat meen ik sereius. Maar wil nou alsjeblieft niet meteen een geflipt of gevaarlijk paard.
Begin met iets dat MAKKELIJK haalbaar is, dat is leuker voor jezelf, het paard en bokt!.
Mail anders een keer naar "Booke hospital for animals" over info dat is een hele goede instantie !
haboshof schreef:Off topic: Heb nog even op je profiel gekeken: Kimbalover
Je bent 17 , hebt 6 jaar paarden ervaring.( niets dus)
Honden corrigeer je niet met een antiblafband. Daar maak je een hond alleen maar nerveuzer van. Een antiblafband is dieronvriendelijk en voor mensen, die geen moeite willen steken in de opvoeding van een hond. Er zijn me nog meer negatieven dingen opgevallen, maar daar zal ik het niet over hebben.
Ga eerst eens wat leren , voordat je er ook maar over denkt om aan een moeilijk paard te beginnen.
"Gewone"paarden zijn al moeilijk genoeg.
Probeer of je bv. een stageplek kunt krijgen bij mensen die dagelijks met moeilijke paarden omgaan.