Waar kun je mishandelde/verwaarloosde paarden kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Waar kun je mishandelde/verwaarloosde paarden kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:22

Alle tips zijn natuurlijk welkom, aan kritiek hebben we niks. En mijn veiligheid gaat voor alles. okay soms gebeurd er weleens iets onverwachts maar dat is niet ernstig ,toch blijf je uitkijken het is en blijft een dier

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:28

CarolShadow schreef:
Ik heb zelf maar even een account aangemaakt is wat handiger. Ik wil alleen maar even zeggen dat wij alles goed bedoelen. Jullie hebben het over proffesionals. Ik zei dat ik dat ook was. Maar wat is een proffesional. Ik heb aardig wat kennis van zaken. Heb al aardig wat gedragsgestoorde paarden/pony's onder handen gehad. Bij allemaal boekte ik goed resultaat. Soms krijg ik betaald soms niet.Maar ik was gewoon zo boos over sommige reacties. Okay we hadden de vraag misschien anders moeten formuleren. Onze fout,maar reageer dan ook wat normaler. we zijn allemaal paardenliefhebbers onder elkaar dat kan ook wat gemoedelijker met elkaar omgaan. Verder wil ik alleen nog even zeggen dat we weten wat we doen anders was het niet eens in ons opgekomen. En voor degene onder ons die het geloven; ik begrijp paarden meer dan alleen de standaarduitdrukkingen. En dat komt in zulke situaties meer dan beter goed van pas.

We weten waar we aan beginnen.

Ik denk dat jij de eerste prof bent die zichzelf prof noemd!

Maar goed verder vind ik deze reactie al wel een stuk volwassener.
En verder vind ik dat het helemaal geen kwaad kan als de topic starter zelf ook wat onderzoek doet naar waar ze aan begint.
En daarbij als jij een prof was zou je het dit meisje afraden omdat je weet dat het niet makkelijk is.
Je zou haar aanraden om voor een minder complex paard te gaan! Bijv een paard wat verwaarloost is maar nog wel enig vertrouwen heeft in de mens. (*om inieder geval hier mee te beginnen)
Je zou haar juist moeten stimuleren om hier heeeeel goed over na te denken.
EN DAARBIJ AAN KRITIEK HEBBEN WE NIKS???
Van kritiek kun je leren, kun je gaan nadenken of je alles goed doet.
Het is toch nooit verkeerd om te evalueren wat beter kan!
Kritiek is goed bedoeld en niet persoonlijk.
Je moet inderdaad zelf weten wat je met kritiek doet maar denk er in ieder geval over na.
Iedereen maakt wel eens fouten. en der zijn wel eens mensen met nuttige tips.
Hou juist je oren en ogen open voor kritiek.
Daar kun je veel van leren geloof me.
maar ja goed wie ben ik...
Geen prof.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:35

Net wat ik al zei wat is een prof ik wil niet beweren dat ik de beste ben, zei ik eerder ook al mah goed laat het hierbij anders word het eindeloos. Verder weet mijn vriendin zelf heel goed waar ze aan begint. Dat hoef ik haar niet te vertellen. Ze mag altijd een beroep op me doen, maar verder moet ze merendeels zelf alles oplossen en ze weet hoe moeilijk dat is. Dus daar twijfel ik niet aan. En ze zal niks aannemen als ze van te voren weet dat het haar niet gaat lukken. en ik vertrouw er volledig op dat ze een juiste keuze zal maken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:41

Maar waarom advieseer je haar niet om een eerst mer een minder complex paard te beginnen?
Een verwaarloosd beestje wat nog niet geheel het vertrouwen kwijt is?

fiirefly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:57

Denk echt heel goed na..Ik heb ook zo pony vroeger gekocht.en eigelijk heel veel problemen mee gehad..
Kijk even in me profiel staat een heel groot verhaal..
Maar succes met je beslissing.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:03

CarolShadow schreef:
Net wat ik al zei wat is een prof ik wil niet beweren dat ik de beste ben, zei ik eerder ook al mah goed laat het hierbij anders word het eindeloos. Verder weet mijn vriendin zelf heel goed waar ze aan begint. Dat hoef ik haar niet te vertellen. Ze mag altijd een beroep op me doen, maar verder moet ze merendeels zelf alles oplossen en ze weet hoe moeilijk dat is. Dus daar twijfel ik niet aan. En ze zal niks aannemen als ze van te voren weet dat het haar niet gaat lukken. en ik vertrouw er volledig op dat ze een juiste keuze zal maken.

ze weet niet waar ze aan begint en jij evenmin, anders had ze geen topic hoeven te openen en wist zij en vooral jij waar die paarden staan cq vandaan komen, ewrgo wisten ze jou wel te vinden.

Als ze de hulp van iemand in moet roepen is ze gewoonweg te laat en dan ook veeeeeeeel te laat, eerst de antwoorden en dan pas stelt het paard de vragen..
eerst oplossingen en dan pas problemen...
paarden is als schaken, je kent en weet de zetten, en dan iedere zet..
je weet wat het paard doet voordat het paard beweegt.....

mensen die te koop lopen met hun kunnen overschaten hun weten en hun kennis zal armoedig blijven.....

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:08

Goh Alana, wat een wijze woorden op de late zaterdagavond

@CarolShadow: je klinkt nu i.i.g. wel een stuk volwassener, al vind ik je nog steeds niet overkomen als een prof Daantjuh en Alana hebben daar de uitleg wel over gegeven.

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:17

jongens geef het op..... deze meiden zullen door schade en schande wijs moeten worden, hun willen een verwaarloosd en getraumatiseerd paard ? prima vooral doen, we spreken je over een aantal maanden wel weer als je uit het ziekenhuis komt of erger,
ooit nagekeken hoeveel dodelijke ongelukken er in de paardensport/houderij voorkomen?
vergeet niet dat wij in de ogen van een paard maar een mugje zijn,
ik zou jullie aan willen raden om dit niet allemaal als kritiek te zien, maar er eens serieus over na te denken,
overleg het eens met je ouders, als ze wijs zijn en ervaring met paarden hebben zullen ze het je afraden,
vaak gaat het om je eigen genoegdoening en zie je al snel de gevaren niet meer.............
neem lekker een paardje dat alleen verwaarloost is en knap die op,
jij blij, paard blij, geen ongelukken.....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:23

Amethyst schreef:
Goh Alana, wat een wijze woorden op de late zaterdagavond

hoe later de zaterdagavond hoe wijzer de gasten.... of zoiets

@Lellemel: Mischien dat men/we of ze door dit soort berichten mischien niet TS kunnen overtuigen om eens een nachtje langer erover te slapen of verder te kijken..maar heel mischien iemand anders die met hetzelfde idee loopt wel...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:26

Ik snap echt niet .. waarom het nu zo gaat over een mishandeld paard met een "kronkel in de kop".

Ja daar valt het meest over te discussieren hier dat vat ik wel. maar als je zoiets wil ... dan heb je toch ook veel eer en plezier van je werk als je een redelijk braaf dier maar stel vermagerd en in slechte conditie.

Die hele felle verreden gevaarlijke paarden zijn vaak zo hard in karakter en bijten wel van zich af (letterlijk) maar zijn veelal wél in goede conditie..

De "sukkeltjes" die blijven staan in een vies hoekkie. Als je nou eens zo begint. Ga eens rondbellen naar een DA die ook achter je staat en stel hem op de hoogte van je plannen en laat je inlichten ook op welke gezondheids aspecten je vooral moet letten.

Zo kan je bijvoorbeeld wel een bevangen paard kopen.. maar als er een gekantelt hoefbeen in zit, kan je direct een afspraak met de slager maken. Dat soort dingetjes.

Ik zou echt proberen een paard te kopen dat oo een goede kans heeft om weer op te knappen. Als je dat goed lukt kan je verder kijken en zo kom je aan ervaring kennis en kan je met de tijd een grotere uitdaging opzoeken.

Ik vind je plan echt heel nobel dat meen ik sereius. Maar wil nou alsjeblieft niet meteen een geflipt of gevaarlijk paard.

Begin met iets dat MAKKELIJK haalbaar is, dat is leuker voor jezelf, het paard en bokt!.

Mail anders een keer naar "Booke hospital for animals" over info dat is een hele goede instantie !

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:28

ja inderdaad, laten we dat hopen, dat er nog iemand is die hier iets van opsteekt , jammer dat TS niet wijzer is, om van haar profesionele vriendin nog maar niet eens te spreken.....
maarja........
en euh riant wijzelijk gesproken

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:40

Ik ga eigelijk wel met de rest een beetje mee. Waarom wil je zoveel veel risico oplopen met je zelf meid. kijk ik kan best begrijpen dat je paardjes wilt rede ofzo, maar dat kan niet altijd. Je wilt nu aan iets beginnen waar je heel veel spijt van gaat krijgen. Zo'n paard kan je leven kosten, en ik denk toch niet dat je daar op zit te wachten. En misschien kan je wel hel goed met paarden overweg, maar neem geen overhaaste beslissingen. Denk goed na voor je hier aan begint, denk aan de risico's. Denk er aan dat als dit fout loopt dat het ook het leven van de pony kan koste. En dan heb je hem nog geen steek verder geholpen. Maar goed ik bedoel dit niet kwaad, maar wil alleen zeggen: DENK ER GOED OVER NA!
Verder veel suc6 met je keuze. En ik hoop diep van binnen dat je er van af ziet. Als je toch doorzet, suc6

Groetjes...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:40

orchideetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:43

Riant schreef:
Ik snap echt niet .. waarom het nu zo gaat over een mishandeld paard met een "kronkel in de kop".

Ja daar valt het meest over te discussieren hier dat vat ik wel. maar als je zoiets wil ... dan heb je toch ook veel eer en plezier van je werk als je een redelijk braaf dier maar stel vermagerd en in slechte conditie.

Die hele felle verreden gevaarlijke paarden zijn vaak zo hard in karakter en bijten wel van zich af (letterlijk) maar zijn veelal wél in goede conditie..

De "sukkeltjes" die blijven staan in een vies hoekkie. Als je nou eens zo begint. Ga eens rondbellen naar een DA die ook achter je staat en stel hem op de hoogte van je plannen en laat je inlichten ook op welke gezondheids aspecten je vooral moet letten.

Zo kan je bijvoorbeeld wel een bevangen paard kopen.. maar als er een gekantelt hoefbeen in zit, kan je direct een afspraak met de slager maken. Dat soort dingetjes.

Ik zou echt proberen een paard te kopen dat oo een goede kans heeft om weer op te knappen. Als je dat goed lukt kan je verder kijken en zo kom je aan ervaring kennis en kan je met de tijd een grotere uitdaging opzoeken.

Ik vind je plan echt heel nobel dat meen ik sereius. Maar wil nou alsjeblieft niet meteen een geflipt of gevaarlijk paard.

Begin met iets dat MAKKELIJK haalbaar is, dat is leuker voor jezelf, het paard en bokt!.

Mail anders een keer naar "Booke hospital for animals" over info dat is een hele goede instantie !

Dit bedoelde ik ook uit teleggen Groetjesss...

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:40

Off topic: Heb nog even op je profiel gekeken: Kimbalover
Je bent 17 , hebt 6 jaar paarden ervaring.( niets dus)
Honden corrigeer je niet met een antiblafband. Daar maak je een hond alleen maar nerveuzer van. Een antiblafband is dieronvriendelijk en voor mensen, die geen moeite willen steken in de opvoeding van een hond. Er zijn me nog meer negatieven dingen opgevallen, maar daar zal ik het niet over hebben.
Ga eerst eens wat leren , voordat je er ook maar over denkt om aan een moeilijk paard te beginnen.
"Gewone"paarden zijn al moeilijk genoeg.
Probeer of je bv. een stageplek kunt krijgen bij mensen die dagelijks met moeilijke paarden omgaan.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:04

haboshof schreef:
Off topic: Heb nog even op je profiel gekeken: Kimbalover
Je bent 17 , hebt 6 jaar paarden ervaring.( niets dus)
Honden corrigeer je niet met een antiblafband. Daar maak je een hond alleen maar nerveuzer van. Een antiblafband is dieronvriendelijk en voor mensen, die geen moeite willen steken in de opvoeding van een hond. Er zijn me nog meer negatieven dingen opgevallen, maar daar zal ik het niet over hebben.
Ga eerst eens wat leren , voordat je er ook maar over denkt om aan een moeilijk paard te beginnen.
"Gewone"paarden zijn al moeilijk genoeg.
Probeer of je bv. een stageplek kunt krijgen bij mensen die dagelijks met moeilijke paarden omgaan.

Ik wil jou even heel duidelijk maken dat wij er thuis alles aan doen aan de opvoeding van onze honden! Wij hebben een gedragsdeskundige er bij gehad voor het blaffen en daar hebben we ook de puppycursus van gehad. Niets hielp en was dus de enige uitweg die band. Die krijgt ze alleen om als ze begint met blaffen en niet meer ophoud. Ze krijgt dan iets een stroomstootje (laagste stand) ze voelt geen tik maar is geen fijn gevoel en dan houd ze op. Als ze even stil is gaat die ook zo weer af. En ik zou graag willen weten wat voor negetieve dingen je in mn profiel zag.

fiirefly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:00

Dus als een paard veel hinnikt wil je ook zo band hebben voor een paard?!?
Agh laat toch lekker een hond blaffen,als jij scheld doen we hem toch ook niet ok jou net?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:35

Laten we nou geen appels met peren gaan vergelijken en dat hondje erbuiten laten en de TS niet persoonlijk gan afvallen.

Er zijn ook genoeg mensen die paard na paard in de kreukels rijden en als ze geen 2 WP per proef rijden vinden dat het aan het paard ligt dus het idee van de TS is helemaal niet gek.

Maar ik heb nu 23 jaar ervaring met paarden, ben ook twee ongelukken en wat gebroken ribben en een gebroken knie verder dus ik weet hoe makkelijk het fout kan gaan.

Maar of je nou 3 6 10 of 20 jaar ervaring met paarden hebt je kan je nek altijd breken. Alleen met 20 jaar ervaring kan je situaties gewoon beter inschattendan met 6 jaar ervaring.

Iedereen moet het leren we zijn allemaal ooit begonnen met ons cappie en ons zweepje op de manege we hebben allemaal ook fouten gemaakt.

Ik wil de TS en de vriendin vragen waarom het een paard met een karakterprobleem moet zijn? Is dat stoerder ofzo ?? Er zijn zat lieve paarden die ook dringend hulp nodig hebben.

Ik ben zeker geen prof maar ik doe wel paarden zadelmak maken voor mensen (betaald ook nog) en af en toe een corrigeren. Maar hoe sneu ook de echte geflipte mishandelde paarden laat ik ook aan de mensen over die daar beter mee om kunnen gaan dan ik. Dé echte profs dus en niet de "hobby-profs".

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:49

Een paard en een hond kan je niet vergelijken.. Kan een hond je hoofd eraf schoppen? nee, een paard kan dat wel..En geloof me, als ze in paniek zijn letten ze echt op niks meer en wordt de situatie echt gevaarlijk! ik heb ook wel is in de box van Madness gestaan en dat hij mij klem had gezet en ik geen kant meer uit kon.. De enigste manier om die box uit te komen, was de wand naar voren schuiven en via een andere box weer de stal uit te komen. En op zo´n moment ben je echt je leven niet zeker hoor!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:46

Weten jullie het verschil wel tussen een verwaarloosd of mishandeld paard? Nee want een paard verwaarlozen is immers ook mishandelen. En we beginnen heus niet gelijk bij een zware. Zoals eerder we beginnen niet aan iets waarvan we weten dat het niet lukt.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:56

maar een paard dat verwaarloosd is, reageert anders dan een paard dat afgerost is. of zeg ik nou iets heel vreemds? lijkt mij eerlijk gezged van niet. een verwaarloosd paard heeft vooral een lichamelijk probleem, en is misschien wel een beetje de weg kwijt, maar een zwaar mishandeld paard is van binnen zwaar verwond. lichamelijke wonden, daar is iets aan te doen, maar geestelijke wonden, die hebben heeeeel wat meer tijd nodig. die littekens zullen ook nooit meer weggaan, het paard zal het nooit vergeten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 15:18

CarolShadow, een mishandeld paard is niet hetzelfde als een verwaarloosd paard. Een paard dat te weinig eten, drinken en verzorging heeft gekregen hoeft niet perse ook hardhandig zijn aangepakt en ook mishandeld te zijn, en een mishandeld paard hoeft er niet perse verwaarloosd uit te zien.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 15:38

Een paard met te weinig eten etc word ook mishandeld.Als je verder in dit soort zaken gaat. (politie etc) krijg je te horen dat ook dit mishandeling is. Daarnaast is er ook een andere mishandeling zoals slaan etc. Maar goed. Dit is mijn laatste reactie hierbij sluit ik deze eindeloze discussie. Mensen tot ziens!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 15:41

Je kan het mishandeling noemen, maar ik noem het liever verwaarlozing. Mishandeling klinkt zo zwaar..

Ik snap niet waarom je niet meer wilt reageren, wij geven jou hier advies, daar vraag je tenslotte om en dan kan je een discussie krijgen, we zijn allemaal mensen met andere ideeen, dan had je misschien niet een topic moeten laten openen, had je ook dit probleem niet gehad.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:54

Kimbalover: ik denk dat je je niet moet vergissen. Een klein beetje fatsoen is ook een 17 jarige niet vreemd of wel. Ik ga niet met modder gooien. Wat ik heb geconstateerd uit jouw profiel is de waarheid.
Je hebt het tegen een volwassen iemand met in dit geval aardig wat meer ervaring. In plaats van daar iets uit te leren, ga je er tegen in.
Dat is heel dom. Ik wees je op de mogelijkheid om ervaring elders op te doen, omdat uit jouw profiel blijkt dat je niet veel ervaring hebt.
Dat is een goede raad. Verder niets.
Blijkbaar heb je niet de moeite genomen om op mijn profiel te kijken , anders had je geweten dat uiteindelijk het soort paarden waar jullie het over hebben ( en ook honden en vergis je niet , ook die kunnen levensgevaarlijk zijn!) bij ons terechtkomen.
Wij kunnen dan proberen om dat soort dieren een dierwaardig bestaan te geven, maar helaas ook ons lukt het soms niet en dan blijft er geen andere mogelijkheid dan euthanasie.