praten met paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:03

Jooske schreef:
Wat een verhaal Tiessie!
Wat erg voor je, heel veel sterkte.
Maar jij hebt iemand met jouw paard laten praten omdat je eraan twijfelde of je paard nog wel wilde leven toch? Ik snap wel dat je dingen te horen kunt krijgen die je liever niet wilt horen, maar ik krijg van mijn paard de indruk dat ze gelukkig is dus ik denk niet dat ik zulk soort dingen te horen krijg.

Ja maar dat was bij hem ook hoor!
Ik zou rekenen op alles...

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:22

Ydnic schreef:
evitatinkle schreef:
ja maar Ydnic ik heb maanden geleden al een aanvraag gedaan en nog steeds niets gehoord.

Heb je daarover een bericht gestuurd, die gestolen tinkers gaan voor.
Je ligt nu bovenop de stapel, maar ik ben nu komende 3 weken met vakantie.
Dus: nog even geduld, of naar een ander gaan
Ik doe het gratis, dus dan moet je geduld hebben en blij zijn DAT ik het voor je wil doen... Vind het jammer dat je me nu in mijn rug steekt.

Ik heb Arabel toen voor je gedaan, daar was je heel blij mee.
Daarna kreeg ik een verzoek van je voor een ander paard, en toen kwamen de tinkers. Die hebben prioriteit. Dus alles is opgeschoven.
Dat ik mezelf moet verdedigen hier zeg...

Rustig, ze wil gewoon weten waarom ze nog niet aan de beurt is denk ik ze 'steekt' dan toch niet meteen in je rug? Misschien is ze gewoon wat ongeduldig en benieuwd.

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:08

Ik kom ook even dit topic binnenvallen.
Wat mij opvalt is dat iedereen blindelings aanneemt dat diegene die met een paard praat, het altijd bij het juiste eind heeft. Als er bijvoorbeeld wordt gezegd dat een paard drachtig is en dat blijkt niet zo te zijn, ligt dat aan het paard dat heeft gelogen. Terwijl dat volgens mij net zo goed een misser van de 'prater' kan zijn.
Het is trouwens niet zo dat ik hier in niet geloof, ik vind alleen dat je best een gezonde dosis scepsis mag hebben. Ik geloof ook dat er hele goede paragnosten zijn, maar er zijn nog veel meer slechte paragnosten of neppers. En daarnaast, ook een goede paragnost kan er misschien wel eens naast zitten.

(N.B. dit is dus absoluut geen aanval op shadowflower of anderen die met paarden praten, laat dat duidelijk zijn)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:19

hallo,
mijn vriendin zei dat ze wist dat iemand onze verzorgpaard heeft gepraat..(sorry voor de moeilijke zin)
nu vond ikd at eerst onzin,
maar achteraf bekeken vond ik dit alleen zo omdat ik het TOTAAL NIET SNAP
ik zei al tegen haar
'hoe kan je een vraag stellen aan een paard'?
stel je voor dat hij datn 'zegt"
'nu even niet, ben al in gesprek"? haha
sorry
maar HOE DOE JE DIT??
hoe weet je wat ze zegggen??? enzo
alstublieft laat mij geloven in dit, vind het wel facinerend

want als ik tegen mijn paard zeg, doe je je best vandaag (bv op wedstrijd)
dan ziet hij of doet hij nix anders aan gedrag,
of hij blijft rustig eten of hij draait zich gewoon zoals hij anders doet?
aub leg uit!!!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:51

Het praten met paarden en andere dieren doe je door een vraag 'denkbeeldig' naar het dier te sturen. Hetgeen wat je dan als antwoord terug hoort komt van het dier.Dit hoeven niet altijd 'zinnen' te zijn maar kunnen ook beelden, geuren, kleuren en soms zelfs smaken zijn. De antwoorden van de dieren worden bij mij vertaald in woorden. Op die manier kan je hele verslagen schrijven van gesprekken met dieren.
Ik heb eens 1 hond gesproken en die was na een halove a4 klaar met het beantwoorden van de eerste vraag Dat is stevig doorschrijven dan hoor

Ik heb nog noiet meegemaakt dat een dier zegt, sorry ik ben al in gesprek Maar wel 'het komt nu niet goed uit' of 'ik ben druk bezig'.
En een enkele keer komt het voor dat een dier niet wil praten. Dan probeer ik het op een ander tijdstip wanneer het dier misschien wel wil.

Dat je niet direct iets merkt aan je paard als je iets tegen hem zegt, zegt niets.
Ik kan een heel gesprek voeren met Chinouc zonder dat zij laat merken dat we in gesprek zijn. Bij mijn hond zie ik het wel, zij kijkt me dan af en toe aandachtig aan. Een kennis van me heeft een hond en die laat vie haar uiterlijk zien wat haar antwoord is. Als er gevraagd werd hoe hij zich voelde ging ze kwispelen en springen. Werd er iets gevraagd over iets wat hij niet leuk vond keek hij heel zielig.

Helaas zijn communicaters ook maar mensen en maken wij ook fouten. Vaak zijn dat fouten doordat we iets verkeerd begrepen of iets verkeerd interperteren.Maar daarom is feedback van de eigenaar ook zo ontzettend belangrijk.

Als je van puzzelen houd is communiceren met dieren iets voor jou
Soms kan ik er echt mijn hoofd over breken als ik een antwoord niet direct snap. Vaak zijn dieren dan heel behulpzaam doordat ze het beter uitwillen leggen op een andere manier.

Of je goed of slecht bent in het communiceren ligt ook voor een deel aan jezelf. Hoe meer je oefent hoe beter je wordt. Het gaat dan vanzelf sprekender.

Het gebeurt wel vaker dat we de eigenaar van een dier minder leuke antwoorden moeten doorgeven. Dat is ook gewoon echt heel moeilijk Maar ik zeg ook altijd alles eerlijk hoewel het dan wel heel spannend is om de reactie van de eigenaar terug te krijgen.
Ik heb wel een paar keer moeten vertellen dat een dier niet meer wilde leven en het opgaf. Dat is hard voor de eigenaar maar vaak weet de eigenaar het al of vermoed hij het.
Het is altijd vervelend om slecht nieuws te brengen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:03

wow ja rustig maar! Ik reageerde naar aanleiding van jouw bericht dat je zoveel aanvragen per pb had. Ik ben alleen maar een beetje benieuwd omdat het paard zo veranderd is sinds dat ik het heb aangevraagd en sinds de foto is gemaakt. Ik wilde je ablsouut niet in de rug steken, waarom zou ik??? En omdat ik weet dat je het zo druk hebt, en je me verteld hebt dat die tinkers voor gaan, vraag ik me alleen af hoe lang het duurt. Hoef je je helemaal niet aangevallen door te voelen. Ik ben heel tevreden over het verhaal van Arabel dus zou je ook niet in je rug willen steken. Je hoeft je helemaal niet te verdedigen, waar verdedig je jezelf dan voor? Dat je het druk hebt? Maakt toch niet uit?! Ik ben alleen maar ongeduldig en benieuwd. Geniet lekker van je vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:23

Ik krijg een beetje DPB visioenen met dit topic. Lange wachtlijsten van boze mensen die nooit geholpen werden, massa's tientjes die gestort werden....

Ineens wel veel mensen met gaves hier hoor, en als je een beetje verstand van paarden hebt, is het makkelijk verteld zo hoor, een sjaggie paard is ineens boos en gefrusteerd? Of een paard gaat niet van het erf, en dan wordt er doodleuk gezegd, omdat ik het gewoon niet doe. Sorry hoor maar makkelijk verdient, beetje kritisch nadenken mag wel.

Maar ja het is een leuke tijdsverdrijf en het brengt ook nog wat op.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:42

Ja nou dat idee krijg ik ook. No offence, maar een dier door middel van zijn houding jou laten merken wat ie bedoeld, gaat er op de een of andere manier bij mij niet in. Mijn idee gaat dan meer uit naar een vorm van antropomorfisme, waardoor het bijna onmogelijk is?

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:53

Je bent vrij om te geloven wat jij wilt.
Het gebeurt ook gewoon niet vaak dat een dier laat zijn door zijn lichaamshouding wat hij wilt. Maar het komt voor. Ieder dier reageerd er anders op. De meeste gaan door met waar ze mee bezig zijn maar er zijn er ook die er gewoon echt letterlijk voor gaan zitten (honden dus dan he )

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:01

hoe kan ik aan een paard zijn of haar lichaamshouding zien hoe het dier zich voelt als ik het per foto doe waar afentoe alleen een hoofd op staat .. ook krijg ik rare dingen door zoals *goed uitstappen * ik dacht nou uitstappen is uitstappen ... blijkt dat het paard atrose heeft .... nou dat soort dingen haal ik eruit en de baas weet vaak wat ik er mee bedoel na ja het paard er mee bedoelt

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:44

evitatinkle schreef:
wow ja rustig maar! Ik reageerde naar aanleiding van jouw bericht dat je zoveel aanvragen per pb had. Ik ben alleen maar een beetje benieuwd omdat het paard zo veranderd is sinds dat ik het heb aangevraagd en sinds de foto is gemaakt. Ik wilde je ablsouut niet in de rug steken, waarom zou ik??? En omdat ik weet dat je het zo druk hebt, en je me verteld hebt dat die tinkers voor gaan, vraag ik me alleen af hoe lang het duurt. Hoef je je helemaal niet aangevallen door te voelen. Ik ben heel tevreden over het verhaal van Arabel dus zou je ook niet in je rug willen steken. Je hoeft je helemaal niet te verdedigen, waar verdedig je jezelf dan voor? Dat je het druk hebt? Maakt toch niet uit?! Ik ben alleen maar ongeduldig en benieuwd. Geniet lekker van je vakantie!

Ik heb je een pb gestuurd, en bij deze nogmaals: Sorry voor mijn reactie.
Ik word op dit moment aan alle kanten bestookt met de vraag 'of ik hun paard of pony even wil 'doen ', en dan wordt daarnaast al snel vergeten dat ik ook nog een eigen leven, bedrijf, relatie, huishouden, honden en paarden heb die ook aandacht moeten hebben.
En aangezien een gesprek vrij intensief is, en best wat tijd kost....
Mijn reactie was inderdaad een beetje overtrokken.

Ik ga nu SNEL met vakantie, en ben daarna weer lief tegen IEDEREEN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:48

Dat het paard "praat" daar heb ik dus moeite mee. Sinds wanneer denken dieren zelfstandig?

Om nog een voorbeeld te geven. Ik hoop van ganser harte dat die 2 tinkers snel gevonden worden, het verdriet erom is al bijna niet te dragen, maar als ze konden praten, vertelden ze wel waar ze waren, vertel ze maar wat ze moeten zien om jouw te vertellen. Nee, sorry hoor, gaat mij te ver.

Ik denk dat ik maar dierenpraters in ga schakelen, dan kan hij/zij mijn paard vertellen/uitleggen hoe hij zijn dressuuroefeninkjes moet doen,scheelt mij een hoop werk.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:50

@ russel
Sorry hoor maar ik heb respect voor ierdereen die er niet in gelooft, maar heb voor die mensen die er wel in geloven dan ook respect..
Jij kraamt een beetje onzin uit vind ik zo heel eerlijk gezegd..

Probeer het zelf maar eens dan weet je in ieder geval tenminste waar je over praat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:56

Wie er hier onzin uitkraamt, zal je zelf wel achter komen. Ik kan het ook hoor, maar dan moet je me wel geloven, nee wat werd er gezegd, "dan moet je er wel achter staan en die 10 euro betalen". Nou dat bedoel ik dus, de gamma.

Ik hou er ook over op, dit heeft niks met respect te maken, mensen worden nou eenmaal graag bedot, zeker op dit niveau. Jouw feestje hoor, maar ik vind dit dus echt volksverlakkerij.

Zoals ik al eerder zei, dit gaat de kant uit van de Pennybitch.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:00

Dus russel paranomale mensen vindt je dus niet goed begrijp ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:06

Dat zeg ik niet, maar de "paranormalen" reizen als paddestoelen uit de grond. Lees nou eens kritisch de verhalen, zie je toch ook wel dat het kolder is wat gezegd wordt.

So obvious allemaal, verbaas me eerst maar eens. Hier moet ik alleen om lachen, maar ik zal jullie pennytopic niet verpesten.

Veel plezier, mijn laatste berichtje

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:10

Ik vindt dit juist een sirieuse topic

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:12

russel schreef:
Sinds wanneer denken dieren zelfstandig?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:44

russel schreef:
Ineens wel veel mensen met gaves hier hoor, en als je een beetje verstand van paarden hebt, is het makkelijk verteld zo hoor, een sjaggie paard is ineens boos en gefrusteerd? Of een paard gaat niet van het erf, en dan wordt er doodleuk gezegd, omdat ik het gewoon niet doe. Sorry hoor maar makkelijk verdient, beetje kritisch nadenken mag wel.

euuhhmm, als iemand mij een foto geeft en niks over het paard zegt dan heeft dat niets met verstand van paarden te maken

Weet je wat het leuke is Russel....iedereen kan het! Dus het is niks zweverig, paranormaals of wat voor kreten je er ook aan geeft.
Zelfs jij kan het.

Misschien een idee om eens te beginnen met de foto van je avatar.....

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:47

idd maar je moet er voor open staan en paranormale gaves zijn hierbij als extra gewoon handig ..

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:05

ow als iedereen het kan...zou iemand mij dan een spoedcursus via pm kunnen geven?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:11

haha als iemand dat al zou willen doen dan ook graag mij

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 06:31

Zoals ik al eerder heb vermeldt:

Ik heb 1 geweldige tip voor jullie:

Het boek:

Communiceren met dieren in zeven stappen

Van Carol Gurney

Een echte aanrader...
Het leest leuk (leerzaam met voorbeelden) en door de oefeningen die erin staat leer je écht communiceren...
Maar je moet er natuurlijk wel voor open staan en niet gelijk denken bij het eerste hoofdstuk: het zal wel...
En het is natuurlijk ook niet bedoeld voor jezelf om "te testen of het waar is of niet". In het boek beschrijven ze dat ook: "het gaat vanuit het hart".

Ik vind het zelf (tot nu toe) erg goed, ben ongeveer op de helft!
Echt het proberen waard!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 07:57

ok en waar vind ik dat boek dan wel?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:41

in de bieb denk ik