Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lorelei schreef:............en heb je de smid al gebeld om te vragen om uitleg?

Koekiesgek schreef:Even voor de mensen die zeggen dat ze een achterijzer op de voorhoef hebben zitten... dit komt van de pagina van www.hoofcare.nl
De trend of modegril die nu bezig is met deze soorten hoefbeslagen vooral het hoefbeslag met dubbel lippen op de voorvoeten kun ondanks de mooie verhalen meer schade berokkenen dan je denkt en
wij u erop moeten wijzen dat wij met onze 32 jarige ervaring u moeten
waarschuwen: laat dit uw paard niet aandoen!
Jammer dat wij moeten constateren dat hoefsmeden die dit beslag aanleggen geen kennis hebben van de anatomie en de werking van de voeten en dat deze lieden verhalen vertellen zijn die belangrijker zijn dan de problemen die zich zeker voor gaan doen.
--------------
Verder kan je op deze pagina eisen voor een goed beslag zien hoe het hoefmechanisme werkt en waarom ijzers er ruimer onder worden gelegd
Mijn paard heeft ook dubbele lippen bij de voorijzers, en dat gaat super. Ze heeft platvoeten, en met gewone normale 1-lipsijzers klappen haar wanden te veel naar buiten, waardoor ze nog platter op de voeten gaat staan! Peachy schreef:de boevenste is trouwens een voorijzer en de onderste een achterijzer

roxje21 schreef:Ik heb niet zoveel verstand van hoe het er precies allemaal hoort uit te zien, maar dit slaat nergens op!! Het lijkt veels te groot joh vanachter!
Ik zou echt een andere smid nemen...
orisse had dat eerst ook, nu heeft ze n andere smit, en nu kan ze opeens wel gewone ijzers voor hebben.. dus ik zou me niet druk maken om het fijt van achterijzers voor, ik zou me eerder druk maken om hoe die ijzers eronder zitten... Pascha schreef:Niet alle paarden zijn hetzelfde...Mijn paard heeft ook dubbele lippen bij de voorijzers, en dat gaat super. Ze heeft platvoeten, en met gewone normale 1-lipsijzers klappen haar wanden te veel naar buiten, waardoor ze nog platter op de voeten gaat staan!
Diana_14 schreef:Ik wou ook even weten hoe jullie dit ijzer eronder vinden zitten?
Ik weet dat en verzameltopic niet mag, maar om hier een tweede topic voor te openen vind ik ook zoiets
Is het van dezelfde pony dan of ben ik dan blond?