Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:en ik begon met bovenstaande op 11 !! jarige leeftijd
Dus er werd echt niks betaald door thuis, ook geen les op een manege
dan komt er ook nog bij of het financieel haalbaar is binnen een gezin om dergelijke dingen te betalen.
runningkawa schreef:31 ben ik een paar maandjes terug geworden, dus scheelt niet zo veel
En mijn moeder had dat geld niet.
Mijn vader was helaas te vroeg overleden
Tessebes schreef:Ik weet niet of ik dat zou zijn als ik er (fors) voor zou moeten betalen. De eigenaar staat dan in dienst van mij, ik betaal om op z'n paard te mogen rijden, dan heeft ie maar te zorgen dat alles in orde is.
Tessebes schreef:nog een paar maandjes wachten en dan is mijn eigen Xara groot en sterk en kan ik het bijrijden hopelijk voor altijd achter me laten.
Moet je eerlijk zeggen, eigen paardje gaat boven alles hoor
denk dat ik het zelf ook heel moeilijk zou vinden om over te stappen naar een bijrijd paard als je al zo lang een eigen paard gewend bent...runningkawa schreef:Ik mocht ook alles doen
en de eigenaar was blij dat hij minder werk had

runningkawa schreef:En hier in de buurt was het heel onlogisch
Daar werd gezegt dat je al betaalde in natura

runningkawa schreef:yep heel luxe
(al ben ik dan weer zo'n eigenwijze dat me dat niks lijkt)

runningkawa schreef:Ik vond dat idd ook altijd leuk om te doen.
Hoort erbij vind ik.
En vaak leerzaam, want merk nu met een eigen paard aan huis, dat het allemaal van zelf gaat

Dit omdat ik die lessen een onderdeel van zijn "basisopvoeding" vind en dus voor mijn rekening. runningkawa schreef:En tessebes, jij gaat echt genieten
't Zal niet altijd even gemakkelijk zijn, maar bijrijden vind ik ook alles behalve ongecompliceerd. Ik heb toch altijd het idee dat ik meer dan mijn best moet doen voor een paard van een ander. 
runningkawa schreef:Ik heb het juist altijd meer verantwoording gevonden dan mijn eigen paard
Veel banger dat er wat gebeurt met het paard en de spullen van een ander, dan mijn eigen zooi
7 dagen per week komen, het paard meenemen op vakantie, wedstrijden rijden, lessen rijden etc. Dat doe ik dus ook allemaal. Ik betaal zelf mijn spullen zoals hoofdstel ed. Maar dat zijn luxe producten. de eigenaar heeft het allemaal zelf thuis liggen, maar ik had nog veel spullen over van mijn oude pony en mijn oog wil ook wat
Hoefsmid, entingen, veeartskosten ed zijn allemaal voor de eigenaar. Hij heeft ze aan huis staan met nog zo'n 13 paarden. En als ik wil, mag ik ze allemaal wel gaan rijden, tegen dezelfde voorwaarden 
Het bedrag stelt niets voor, maar het gaat mij om het idee en voor dat geld kan ik weer een keer starten op wedstrijd
Tessebes schreef:TabeR: Heb jij gevraagd om die manege? Als je op een super de luxe manege staat, maar je kunt het je eigenlijk niet veroorloven, waar ben je dan mee bezig. Ik ben ook een keertje bij zo'n grietje wezen kijken hoor. "Ja, ik zoek een bijrijder, want ik kan het gewoon niet meer betalen". Tja... je kunt ook naar een andere stal gaan waar je 100 euro per maand minder betaald.