Het is 30 graden wat ga jij doen met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: Het is 30 graden wat ga jij doen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:35

Niets.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:50

Niets. Mijn paard is nu hoogdrachtig, dus die heeft het al zwaar genoeg!

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:57

Niets , eens een goeie koude douche nemen met mij er wss bij Tong uitsteken

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:06

Hmm...Het is gewoon helemaal niet zo gezond voor paard (ook niet voor de ruiter trouwens) om in de hete zon te rijden !
Ik wacht tot 8u of 9u om te gaan rijden.Maar niet rustig aan ofzo,hij kan goed tegen hitte.De warmte is niet zozeer het probleem,maar die brandende zon is gevaarlijk,dus tegen 8 of 9 brandt die niet meer zo erg,laat mijn pony (en ik Tong uitsteken) maar stevig werken !

Maar daarna spons ik hem af,stap hem droog en laat hem even rollen.Een borstel erover en terug in zijn weitje ! Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:11

Gisteren lekker in de paddock gezet en afgesponsd. Vandaag ga ik denk ik vanavond zo rond 20:30u rijden.

Als het rustig is op het strand dan kunnen we wel even wat pootje baden Lachen (en anders wordt het helaas bak).

Stefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:16

's morgens om 6uur rijden. Knipoog
dan om een uurtje of 9 naar buiten tot 1 uur.
Daarna gaan ze terug op stal want daar is het dan koeler als buiten. (ventilatie in de stallen)
's avonds gaan ze nog even op de wei.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:30

parouscha schreef:
Ik vind het zo raar als mensen gaan rijden met 30 graden.
Sorry hoor, dan vind ik je niet goed snik.
Ga zelf maar eens een uur intensief met dit warme weer bezig.

Nee lekker in het land laten staan, savonds maar eens rijden of sochtend.
Lekker verkoeling geven door een koude douche dat is lekker voor ze.

Ik dacht al dat ik gek was aan het worden dat er weinig mensen zijn die er ook zo als jou over denken Knipoog . Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar als ik met dit weer zou willen gaan rijden dan zou ik om 5 uur op staan om om 6 uur s'morgens te gaan rijden. Vanavond om half 10 is het zelfs nog te warm. hier in limburg zou het pas om middernacht wat afkoelen tot 23 graden (zo ongeveer). Ik vind het gewoon te zielig voor de paarden. ik ga ze wel lekker poetsen en geef ze lekker wat te eten en spons ze een beetje met water af. Het enige wat ik nog erger vind dan het warme weer zijn de dazen (paardenvliegen) Die komen met zwermen op de paardjes af en vliegenspray helpt maar een klein beetje.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:41

Ik ga in elk geval niet rijden met dit weer, ze staat lekker op de wei te genieten en loopt regelmatig haar inloopstal in omdat het daar veel koeler is. Ik spoel d'r ook lekker af. Als het weer afgekoeld is, ga ik pas weer rijden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:47

Mijn paarden hebben vandaag vrij. Paard heeft weinig schaduw in de wei dus die staat eerst een tijdje in de stal, dan zet ik haar buiten. en ga nog een keer terug als het echt warm is spuit ik haar meestal wel een paar keer per dag af(is een zwart paard). pony's hebben genoeg schaduw.

Normaal rijd ik wel gewoon met warm weer. Liefst smorgens of savonds.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:49

gisten heb ik toch niet gereden, maar dat lag niet aan het weer ik heb examens en was niet op tijd klaar.

Maar vanavond ga ik zowiezo rijden, als het nog warm is of niet. Mijn paard moet wegens een spierprobleem zo regelmatig mogelijk bereden worden dus ik kan niet zomaar even een weekje stoppen en dan weer beginnen en dan weer stoppen..

Ze staan trouwens nu samen in dezelfde stal naar buiten te koekeloeren Haha!(ze hebben een inloopstal) het is daar ook wel vrij benauwd maar volgens mij zitten ze liever in een sauna dan gebruikt te worden als dazenschietschijf( Misselijk )

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:54

lekker een dagje laten staan. De pony heeft gister een aantal uur gelopen vanwege ruiterbewijs examens met 2 verschillende personen en moest dus rijproef aflegge, springen 60 cm en een buitenrit van 3 kwartier en dat 2x dus die hefet wel even genoeg voor zijn kiezen gehad. Lekker afsponzen en wat aandacht geven en ik hou het voor gezien.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:13

die van mij heeft al 3 daagjes vrij...ik heb ook geen zin om te wrken met dit weer dus waarom mijn paard wel...nee hoor!! ik geef hem een aantal keer per dag een lekkere douche en flink wat appels en huppa lekker het land op!! als het weer iets koeler is gaan we weer werken..haha

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:41

Vanavond ga ik lekker rijden, kort maar wel even werken.
Daarna ga ie ff lekker onder de douche.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:45

nouw ik ging gisteravond laat nog een uurtje stappen.
hij zweette peentjes toen ik terug was. dus ik laat hem voortaan wel gewoon lekker in de bak los en daarna afspuiten.

AnneBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:49

Ik heb gister om half elf ff gelongeerd.. Toen was het wel lekker.. Ze zweette nog wel aardig.. Maar de temperatuur was aangenaam..

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:49

Gisteren was het te warm en heb alleen lekker afgespoeld en de manen en staart gewassen. Als het een beetje wil rij ik of 's ochtens heel vroeg of 's avonds heel laat. Het is overdag te warm om te rijden vind ik. Afgelopen zaterdagmiddag is er nog iemand onderuitgaan in de buitenbak, bevangen door de hitte, ambulance erbij. Mij zou je in deze hitte niet in draf of galop moeten zetten, dan zou ik niet zo aardig reageren.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:17

Eigenlijk ook niets. Proberen om s'avonds te rijden maar dat lukt me niet altijd. Ik vind het met dit weer ook te warm voor de paarden, in het land staan ze gewoon al te zweten, laat staan als we gaan rijden..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:36

Wij hebben een binnenbank die op het moment nog open is en dat is nu fijn, het waait door en je hebt schaduw. Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:42

Helemaal niets, ze staan 24/7 op de wei. Ga vanavond even afspuiten. Nou is het te warm.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:49

Nienke is vanmorgen vroeg heel even gelongeerd. En heeft daarna een koude douche gehad en lekker gerold. Ze staat lekker binnen, omdat het gewoon veelste warm is in de wei (geen schuilstal en geen schaduw). Ik heb ook vanmiddag nog ruim een half uur met haar aan de hand in de schaduw gegraasd. En daarna mocht ze weer lekker op stal met d'r hooi en alle deurtjes tegen elkaar open! Lekker dagje dacht ik zo...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:02

Ik heb vanmorgen vroeg even rustig gereden. Het grootste gedeelte van de bak lag in de schaduw, dus het viel daar best mee. ik heb natuurlijk wel heel rustig aan gedaan, en daarna lekker afgespoten!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:05

ik moet vanavond gaan mennen, maar dat heb ik afgezegt,ik kan slecht tegen de warmte en macho mijn tinker al helemaal met zijn zwart huidje ! dus gewoon een minivakantie van 2 dagen, gisteren heb ik hem tussen 1 en 3 uit de wei gehaald en lekker even op stal bezig met hem geweest, daarna mocht hij weer op de wei !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:09

Gister heb ik samen met een meisje Tess en Spike ff een half uurtje buiten gereden. Daarna gewassen en afgespoeld onder de koude douche, vonden ze heerlijk!!! Verder eigenlijk niets, ze staan nu lekker in de schaduw in de paddock.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:19

ik doe helemaal niets met dit weer!

ze staan in de wei en soms krijgen ze een douchebeurt..water wordt ververst .

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:46

Gisterochtend heb ik gereden om 10.00 's morgens, dat was goed te doen. Daarna heb ik haar lekker afgespoten/ gesponst en in de wei gezet. Op het heetst van de dag staat ze altijd lekker in de schaduw van een kastanjeboom. Vanavond ga ik om een uur of 20.00 uur lekker naar buiten. Beetje stappen, misschien een drafje. De stal waar ze staat is langs de Amstel en de Waver dus als we daar langsrijden heb je zo'n heerlijk verkoelend briesje!