Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

powiepower

Re: Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:56

ik heb mn paardje nu al 4 jaar Haha!

wat het ras is: KWPN ( JulioMariner*Burggraaf*Saluut*Doruto)

hoe oud hij/zij toen was : 4 jaar (bijna 5)

in hoeverre beleerd: stap, draf, galop +wijken & schouderbinnenwaarts

kregen jullie er nog spullen bij: noppes

en we hebben het schandalig hoge bedrag van 6800 eurie betaald Bloos!

des tijds 15000 gulden

Maar daar moet ik wel bij zeggen dat het een superpaardje is Haha!
heeft een ontzettend goed karakter en is erg werklustig en slim. Hij is wel 2x goedgekeurd op de foto's maar laatst hebben we tog nog een OCD gevonden (waar hij overgens helemala geen last van heeft maar tog)

we zijn nu Z2 + 5 in 4 wedstrijden Haha!

I still love him every day

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:37

Voor Safira hebben we 1350 GULDEN betaald. Ik ben nu M2 met 7 winstpunten met haar. Ze heeft verder geen papier. Ze kende alleen de basis, nog geen oefeningen. Ik kreeg er een halster bij Knipoog . Ze was toen 5, bijna 6 jaar oud

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:44

Voor Neon Light, NAS stamboekmerrie, toen 1,5 jaar oud, Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark heb ik 800 euro betaald. Inclusief afleveren en een halstertje. Ze is de laatste nakomeling van Kantje's Ronaldo in Nederland voordat hij naar Frankrijk ging. Toen vond ik het nog vrij duur, nu is Kantje's Ronaldo terug in Nederland en is het dekgeld al 500 euro. Achteraf valt het dus mee. Haha!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:47

hele goede shetmerrieveulen (nu 4 jaar oud)

met goede afkomst, enz, toen 550 GULDEN geloof ik, aar weet ik niet zeker... nu zijn ze veel goedkoper, voor mijn veulentje (hengstje) kan ik misschien maar 150 EURO krijgen...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:47

Oke daar gaan we:

Mijn Hackney pony Brown's Charmaine was 9 jaar toen we haar kochten, M1 dressuur en L-springen, verkeersmak, maat 1.55m. Dus ideaal om mee te beginnen, ze heeft toen 6500 gulden gekost. Hier hadden we er ook hoofdstel, zadel, halster en dekens bij.

Het paard dat erop volgde was Myrdal, 3,5 jaar, net ingereden, echt dressuurtalent, hier hebben we 12.500 gulden voor betaald, we kregen er een halster mee die ik nooit heb gebruikt. Ik heb haar nog steeds.

En dit jaar volgde Andros, de zoon van Myrdal, hij heeft 1365 euro aan dekgeld gekost. Hij werd naakt geboren, dus niet eens een halstertje erbij Haha! . Hij kon ook nog niets Knipoog

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:19

mijn huidige paard heb ik voor 3500 euro gekocht.
hij was 5 jaar toen.
hij kon stap draf en galop.
hij is van 2 jonge meisjes geweest die er niet mee overweg konden hij was te sterk voor hun en nam steeds n loopje met hun.
heeft ie bij mij in het begin dus ook gedaan
dus feitelijk kon het paard helemaal niets.
ik heb er dus teveel geld voor betaald.
maar ik was helemaal verliefd op m dus ja Bloos
hij heeft n redelijk goed papier kroongraaf x ekstein maar ja daar heb je niets aan.
ik kreeg er alleen n halster bij verder niets.
mijn paard hiervoor heb ik voor 2500 euro gekocht.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:21

nou goed, bij mij is het eigenlijk ook geen geheim:

Afbeelding
Sharir, nprs, v.: S. Marnix1.50 m (is hij nu), was 1,5 jaar toen we hem kochten (1995), 1100 gulden (ongv. 500 euro dus), kon alleen aan het halster 'meelopen', inclusief: halster, touw, longeerlijn, castratie, zadeltje (alsof je toen al kon zien of dat zadel zou passen als hij ouder werd Clown )

Afbeelding
Max, kwpn, hinault x john u to berry, 1.76 m., was 9 toen we hem kochten (nu nog, was in april 2005 Knipoog), L dressuur, L springen, L sgw, heel braaf, 5000 euro, inclusief: gewoon halster, leren halster, touw, dekje, wollen deken, transportbeschermers.

ben met allebei nog steeds erg blij en ze zijn hun geld zeker waard (voor mij Knipoog)

ik heb ook nog een ander paard gehad 6 weken (ging terug wegens verborgen gebreken, geld terug gehad dus), dat was ook kwpn-er, argus x naturel, L2 dressuur, 7 jaar, 6000 euro, 1.74 m.

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:40

mijn paard werd een maand nadat we haar kochten 3 dus ze was nog niet zadelmak maar ze is egt een plaatje en super lief
ze koste 4500 er zat niks bij.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:10

Voor mijn 1e pony heb ik 500,- gulden betaald. Is nu zo'n 9 a 10 jaar geleden.
Een jaarling New-Forest merrie met vrij goede papieren.
Ik heb haar van de fokker gekocht waar ik toen ook werkte.

Mijn 2e pony heb ik voor 600,= gulden gekocht, 5 jaar geleden.
Een NRPS merrie met papieren. Was ook een jaarling dat ik haar kocht.
Ze heeft als 2 en 3 jarige een 1e premie behaald op de keuring. Op dr 2e is ze ook jeugdkampioen geworden van Noord-Holland en 6e op de Nationale keuring.

Bij beide heb ik er niets bij gekregen, omdat ik zelf al een halster had gekocht en voor de rest nog niks nodig had.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:33

Mijn shetlander hengstje heb ik gekocht voor 75,-

geen papieren, geen enting, niet ontworm, niet bekapt, dus lange hoeven en stond slecht op zijn benen, en had onderbeet. Was bang voor mensen, kenden niet en kreeg er niets bij.

nu heeft hij alles en is braaf Lachen

Rapelu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:47

Ik heb Aquila nu een half jaar. Mn ouders wilde niet veel voor dr betalen dus de verkopers zijn erg in de prijs gedaald!
Aquila is een Kwpn (met papieren), [en veulen in dr buik wat ik niet wist]
Ze was toen 6 jaar. Ze rijd B-dressuur en paar wedstrijden gereden.
Ik krijg veel spullen erbij; zadel, hoofdstel, halster+touw, winterdeken, zomerdeken, zweetdeken en nog meer.
De fokker wilde voor Aquila 4000,- hebben

Maar hebben voor Aquila 2000,- betaald!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:57

Weet je wat ik heb betaald ?? * Tromgeroffel*

HELEMAAK NIKS Knipoog....

De eigenaren van mijn pony gingen verhuizen naar Denemarken. De kinderen deden toch niks meer met de pony en omdat ze al wat ouder was, wilden ze haar de reis besparen. Mijn moeder kende die mensen en die mensen wisten dan ook dat ik paard reed.

Toen heb ik mijn ponytje gekregen. Mijn moeder wilde haar echter niet alleen houden, omdat dat misschien te veel voor mij zou zijn. Daarom heb ik haar met een vriendinnetje en dat gaat heel goed!!

Beppy is alleen wel een beetje klein, maar we kunnen er qua gewicht wel op. Ik heb ook nog 4 zusjes en die rijden er ook op. Dus het is allemaal geen probleem:)

Beppy is een welsh pony van nu 21 jaar oud. Ze heeft papieren en op de keuring heeft ze het altijd heel goed gedaan ( 1e premie ).

Ik ben egt heel blij dat wij Bep hebben gekregen, anders zou ik nooit een pony hebben gehad Clown