Blik op de weg, special over Ruiters..??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: Blik op de weg, special over Ruiters..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:17

geweldig zoals deze actie loopt. Echt super!
Mochten jullie op zoek zijn naar praktijkvoorbeelden van idioten op de weg ik heb er genoeg. gelukkig is mijn paard niet van het type ik sla op hol maar ze is wel erg heet. Ik ben inderdaad ook al eens op 30 cm afstand gepasseerd door een politieauto met de sirene aan. Gelukkig maakte Cookie er niets van maar toch.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:35

Mijn collega had pas op een rotonde een ambulance met zwaailicht en sirene achter de trailer hangen.
Op de rotonde was geen mogelijkheid tot passeren en een minder braaf paard had waarschijnlijk de hele trailer afgebroken.
Had de ambulance gelijk daar kunnen blijven.
Krijgen politie, brandweer en ambulance dat niet mee in hun opleiding?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:37

Goh wie heeft dat "paardenforum zet zich in voor verkeersveiligheid" toch bedacht. Schijnheilig Schijnheilig Haha, leuk dat je het gebruikt (las ook dat je zelfs gevraagd hebt!)! Ben helemaal een beetje trots. Lachen
Wat misschien ook nog wel een goed idee is om te laten zit met de aansprakelijkheid voor de verzekering. Volgens mij is het namelijk zo dat als iemand een paard doelbewust laat schrikken en dat paard veroorzaakt schade. Degene die het paard heeft laten schrikken aansprakelijk is (haha net goed) etc. Zodra mensen door krijgen dat ze het ook in hun eigen portemonee kunnen voelen denken ze misschien nog wel een keer na.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:57

Ik hoorde eens van iemand dat er in België een regel is dat je paarden met max. 40 km/h mag passeren, is dat echt zo?
Zoiets zouden ze moeten invoeren! Niet dat iedereen zich daaraan zou houden, maar als je van de regel afweet denk ik dat ze er eerder rekening mee houden.
Goede actie verder!!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 08:35

hebben we al antwoord gehad op de mailtjes?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:07

Hele poos geleden hebben wij ook zoiuets geprobeerd met helaf bokt zo ongeveer.. Helaas heeft het geen zin gehad en hebben we niks terug gehad van Blik Op De Weg...
Hoop dat jullie meer succes hebben..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:37

ik hoop dat dit allemaal gaat lukken Lachen
is er ook een organisatie van beroepsvervoerders o.i.d? zodat beroepschauffeurs al deze info ook krijgen?
De enkele keer dat mijn paard in een trailer vervoerd wordt ben ik de chauffeur die op een respectabele afstand van de trailer blijft in ieder geval erg dankbaar Lachen
En wat dachten jullie van clubs met wielrenners e.d.? Kan het erg waarderen als ze een meter of 15 achter me even een belletje geven dat ze eraan komen Knipoog
En de nieuwste generatie fietsers...de "ligfietsers", bij voorkeur in het geel zodat ze lijken op een leeuw die een lekker hapje wil nemen uit een paardenbil Lachen

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:25

ik heb dit terug gekregen:

Beste kijker,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas is het voor ons niet mogelijk om alle
berichten persoonlijk te beantwoorden, het team van 'Blik op de Weg' is
daarvoor te klein. Daarom dit automatisch gegenereerde antwoord.
Maar: alle reacties worden aandachtig gelezen, en tips en adviezen ter harte
genomen en bewaard; wellicht ziet u dat ooit nog eens terug in een
aflevering van 'Blik op de Weg'.

Werpt u nog eens een blik op www.blikopdeweg.nl !!

Met vriendelijke groet,
LEO DE HAAS TV PRODUKTIES B.V.

Team 'Blik op de Weg'

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 11:16

bovenstaand mailtje kreeg ik ook vrijwel direct terug. dat is standaard denk ik. Verder iedereen alvast bedankt voor jullie reactie, voor jullie meedenken en voor de ideeen. Ik hoop dat onze actie het gaat redden!
Morgen ga ik met mijn baas overleggen, hij is paardendierenarts van een kliniek, en actief recreatieruiter. heeft zelf ook al eens op een motorkap gelegen, dus ik verwacht dat hij deze actie best wil steunen!
Maandag komen BODW weer tot leven, dan krijgen we misschien wel antwoord..
Fransje23: je naam was gewoon perfect!
Bedankt voor alles!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:55

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:06

@ mayo_horses en engelangela
dat mailtje heb ik ook terug gekregen maar ik heb ook om een lezersbevestiging gevraagd en deze ook gekregen
dan zullen ze toch wel gezien hebben denk ik

groetjes

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:08

Ik ben ook helemaal voor hopelijk doen ze toch nog iets met dit topic....

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:17

hoi allemaal,
volg net pas het topic, maar vindt het een onwijs goed idee!
Er mag best meer rekening met ons gehouden worden in het verkeer, we zijn net zo goed weggebruikers! Ja
dus de bedoeling is een mail naar Blik op de weg te sturen?
hoop inderdaad dat dit gaat lukken..
misschien dat ze op een gegeven moment zo gek van alle mailtjes worden dat ze het wel aandacht moéten geven Pling

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:24

Wat een geod idee van jullie!!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:35

Goed plan! Er komen nu eenmaal steeds meer paarden in Nederland, dus steeds meer paarden op de weg. En daar moeten mensen toch mee leren omgaan, of ze het nu leuk vinden of niet. Paarden en ruiters zijn net zo goed verkeersdeelnemers als automobilisten en motorrijders, alleen met een wat andere 'gebruiksaanwijzing'. Ik vraag me wel af of het doorsturen van dit topic veel effect zal hebben. Het lijkt me meer impact hebben om in grote getalen een mail te sturen. Laat ze eens overleg plegen anders met de KNHS (of andersom), om te bespreken hoe ze op de actie kunnen inspringen.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:35

wat voor kop zetten jullie boven de brief/mail?
misschien is het voo BODW snel herkenbaar als we allemaal met dezelfde kop boven de brief/mail sturen?

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:40

sorry heb te snel gereageerd...
niet goed gelezen Bloos
begrijp dat je erboven zet: paardenforum zet zich in voor verkeersveiligheid..
Nog maals sorry en mijn mail gaat ook zo de deur uit!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:52

Ik heb de standaard mail van mayo_horses gemaild!

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:59

hoi hoi,
wat een reacties allemaal, en nu maar hopen dat het werkt.
ik heb gister toevallig een gesprek met een vrachtwagen cheuffeur hier over gehad en hij gaf ook eerlijk toe dat hij niet goed wist wat hij moest doen als er een paard langs de weg liep, en hij dacht zelfs dat ons onderwerp nog wel eens heel goed bekeken zou kunnen worden mocht het op de tv komen.
nou daar doe je het toch voor of niet?

groetjes en keep up the good work

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:12

Misschien kunnen we op druk bezochte forums van bijv. auto (merken en blablabla), motors fieters en op gewone forums een toppic openen met daar info op hoe met paarden om te gaan in het verkeer??
Als jullie dit ook nog een goed idee vinden wil ik het wel neer zetten op allemaal forums.!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:15

ik hoop echt dat er iets mee gedaan wordt, zou best banketstaaf zijn om het vanuit oogpunt van de vrachtwagen chauffeurs, de gewone automobulist te doen en dan niet vanuit het oogpunt van de ruiter, die je ook regelmatig tegen komt

zijn er geen andere programma's die zoites doen als blik op de weg , wat ook goed bekeken wordt? zoda we die kunnen benaderen?
als blik op de weg lucht krijgt dat wij er echt ons best doene n dat het echt een probleem is, en dat er meer mensen wat mee willen doen, mischien dat het voor hun dan aantrekkelijker is ofzo??
ik zit maar wat te brainstormen hoor

houden jullie ons verder op de hoogte??

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:16

het lijkt mij nu nog niet handig om andere forums erbij te betrekken , mischien als ze geen gehoor geven aan wat we nu hebben .
dan zouden we op allemaal forums een petitie kunnen laten tekenen ofzo , om te laten zien wie er allemaal achter staan : denk aan ruiters , familie van ruiters, dierenartsen, manege's enzovoorts !

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:18

Shetty schreef:
Misschien kunnen we op druk bezochte forums van bijv. auto (merken en blablabla), motors fieters en op gewone forums een toppic openen met daar info op hoe met paarden om te gaan in het verkeer??
Als jullie dit ook nog een goed idee vinden wil ik het wel neer zetten op allemaal forums.!

Op zich een leuk plan, maar ik vraag me af of je daar wat mee bereikt. Tien tegen één dat je dan een zeikerige discussie krijgt over paarden die niet op de weg horen, gigantische hopen paardenmest en overheerlijke paardenbiefstukken... Je zal vast ook wel wat serieuze reactie krijgen, maar ik vrees toch het ergste eigenlijk. Of ben ik nu heel erg negatief?

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:22

nee helemaal niet JoT , ik dnek dat er weinig zin in hebben om zich daarin te gaan mengen, ze hebben er amper baat bij en zullen er niet blij mee zijn als ze al 'zeikerds' worden gezien

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:54

Ik heb het topic even doorgelzen. Goede aktie, en nu hopen dat blik op de weg er iets mee doet.
Is het misschien ook een idee om het topic door te sturen naar 3VO? Zij maken immers allerlei verkeersveiligheid commercials dus misschien kunnen zij er ook een maken over dit probleem.