Stappend passeren?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Stappend passeren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:10

Citaat:
Toch jammer dat ALLE ijslandruiters weer over 1 kam worden geschoren!
Nogmaals, ze zijn niet ALLEMAAL zo hoor! Als er een paar zijn die het verpesten voor de rest is meteen het hele ijslandervolk asosciaal?

Ik ken genoeg mensen met "gewone" paarden die mij asosciaal hard passeren...zowel op het strand als op de ruiterpaden.

Ik scheer ze heus niet allemaal over 1 kam. Want er zijn ook nette ruiters
Maar dat het een 'probleem ' is in de hele buurt bekend.

Dat ze jou nou asociaal gaan inhalen zal komen door je mederuiters die zich niet kunnen gedragen en dat is erg triest.

In de 3 jaar dat ik nu daar sta(dus bij jou op stal Haha! ) ben ik alleen nog maar asociaal ingehaald/gepasseerd door mensen met ijslanders. Het is een kleine groep die het verpest voor iedereen.
En dat omdat ze zogenaamd toestemming hadden om op het voetpad te rijden!.
Dat je met zware prut paden het voetpad opvlucht , prima.
Maar stap dan wel af(watik dus altijd doe) of ga minimaal stappen....ook als er geen volk loopt.

Misschien dat je het nog niet wist...maar ik zadel zelf ook graag een ijslander om te rijden. Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:22

Cowgirl schreef:
Dat ze jou nou asociaal gaan inhalen zal komen door je mederuiters die zich niet kunnen gedragen en dat is erg triest.

Ik vind dergelijke 'ja maar zij begonnen'-acties net zo triest en net zo asociaal. Het zijn voornamelijk overige nette ruiters die er de dupe van worden. De asocialen zullen er minder problemen mee hebben als anderen het ook doen (hoewel je dat nooit zeker weet) en er dus toch niets van leren.

Het mag gewoon niet, het is niet de bedoeling, en jamaarzij is net zomin een excuus als het koud hebben of vinden dat je best in kunt schatten wanneer anderen in de problemen komen.

Tommycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:48

Sjonniej, jij mag misschien denken (en dat misschien ook wel helemaal juist inschatten) dat die paarden rustig zijn en niets willen doen: voor de ruiters erop voelde dat niet zo. Ik vind dat je dat moet respecteren. Zelf maak ik ook regelmatig ruiters mee die eigenlijk te bang zijn om (buiten) te rijden en dan moet ik ook weleens zuchten van 'tsjongejonge, ga tennissen'. Met dit soort mensen zal ik dan ook niet samen gaan rijden, maar die paar keer dat je dan es moet stoppen/stappen voor ze: kleine moeite toch?

En zijn we niet allemaal wel eens 1 keer gespannen of zenuwachtig geweest terwijl dat niet nodig was? Het ergste wat er dan is, is als mensen zeggen: ah joh, stel je niet aan. Die vrouwen hebben misschien wel doodangsten uitgestaan.

En geloof me, ik spreek uit ervaring: er zijn paarden die karretjes heeeeeel erg eng vinden.

En ja, ik passeer ook andere paarden altijd in stap (of vraag of het dravend kan). En zo te lezen doet het grootste deel van Bokt dat, gelukkig!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:51

Citaat:
k vind dergelijke 'ja maar zij begonnen'-acties net zo triest en net zo asociaal.

Ja dat is het ook , ben ik helemaal met je eens.

Zo maak je het alleen maar erger en niemand schiet er wat mee op.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:55

Ik was eens met m'n vorige verzorgshet en de eigenaresse met haar paard naar Drenthe gegaan om te rijden.

Wij waren lekker rustig aan het stappen en er kwam een groepje ruiters aan gegegalopeerd, ze haalden ons ook in galop in, die shet bedacht zich niet en galopeerd er keihard achteraan. Ik kon hem niet meer houden en die meiden gingen lachend door, dus na een tijdje had ik hem weer terug in de draf (lees na het zoveelste bospaadje) maar ik kon de andere comninatie waar ik mee in Drenthe was niet terug vinden, nou daar rijd je dan in Drenthe zonder telefoon helemaal alleen in het bos. Heb ze na 3 kwatier wel terug gevonden, maar ik was flink geschrokken Ja

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:21

ik rij dan wel niet in hetzelfde bos als jullie, maar bij ons rijden ook dagelijks ijslanders rond en als ik vraag of ze iwllen gaan stappen, doen ze dat ook. als ze dat niet doen dan vraag ik het nog es en als ze je dan nog in draf of wat dan ook voorbij komen, heb je echt de poppen aan het dansen !! dat het nou is als die pony bang is ergens van en gauw weg wilt of hij is erg heet dan heb ik er nog wel begrip voor, maar omdat je zelf zo'n haast hebt of geen zin hebt om te gaan stappen ? Boos! koop dan een raceauto en geen paard !!! }> Haha! Sigaar en wat betreft die aanspanningen : er rijden bij ons op het strand een aantal keer per jaar allemaal van die aanspanningen rond, das een uitje van een menclub ofzo denk ik. gelukkig is mijn hafje er niet bang van omdat hij zelf een aantal jaar voor een tweespan heeft gestaan en dus wel weet wat het is. maar ik kan me voorstellen dat een paard die nog nooit een aanspanning heeft gezien, er wel flink van kan schrkken. het is natuurlijk gek... maarja, voor een paard die nog nooit een ruiter op een paard heeft gezien is dat ook weer vreemd.... al het onbekende is gewoon vreemd voor ieder paard. Knipoog

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:30

Tja ligt er aan, als mensen mij al in de gaten hebben en al in de
berm lopen draaf ik met een boogje om ze heen ..
maar hebben ze het na een aantal meters nog niet door dat ik
eraan kom dan stap ik even en rijd weer een boogje om hun heen.
maar meestal horen de mensen mij wel aankomen.

als ik in een zandpad rijd en een galopje maak en ik zie er mensen lopen
probeer ik sheronit tot zover rustig laten gelopperen en groet ik de mensen
even vriendelijk.. zo heb ik ook geen boze mensen achter me aan..