Citaat:Toch jammer dat ALLE ijslandruiters weer over 1 kam worden geschoren!
Nogmaals, ze zijn niet ALLEMAAL zo hoor! Als er een paar zijn die het verpesten voor de rest is meteen het hele ijslandervolk asosciaal?
Ik ken genoeg mensen met "gewone" paarden die mij asosciaal hard passeren...zowel op het strand als op de ruiterpaden.
Ik scheer ze heus niet allemaal over 1 kam. Want er zijn ook nette ruiters
Maar dat het een 'probleem ' is in de hele buurt bekend.
Dat ze jou nou asociaal gaan inhalen zal komen door je mederuiters die zich niet kunnen gedragen en dat is erg triest.
In de 3 jaar dat ik nu daar sta(dus bij jou op stal
) ben ik alleen nog maar asociaal ingehaald/gepasseerd door mensen met ijslanders. Het is een kleine groep die het verpest voor iedereen.En dat omdat ze zogenaamd toestemming hadden om op het voetpad te rijden!.
Dat je met zware prut paden het voetpad opvlucht , prima.
Maar stap dan wel af(watik dus altijd doe) of ga minimaal stappen....ook als er geen volk loopt.
Misschien dat je het nog niet wist...maar ik zadel zelf ook graag een ijslander om te rijden.

koop dan een raceauto en geen paard !!! }>
en wat betreft die aanspanningen : er rijden bij ons op het strand een aantal keer per jaar allemaal van die aanspanningen rond, das een uitje van een menclub ofzo denk ik. gelukkig is mijn hafje er niet bang van omdat hij zelf een aantal jaar voor een tweespan heeft gestaan en dus wel weet wat het is. maar ik kan me voorstellen dat een paard die nog nooit een aanspanning heeft gezien, er wel flink van kan schrkken. het is natuurlijk gek... maarja, voor een paard die nog nooit een ruiter op een paard heeft gezien is dat ook weer vreemd.... al het onbekende is gewoon vreemd voor ieder paard.