Vriend (partner) mee naar je paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:35

Ik ben zo blij dat ik een vriendje heb die door mij paarden ook leuk begint te vinden.. Haha!
Mijn pony's staan aan huis en kan dus altijd langs gaan wanneer ik wil. Hij helpt me altijd heel lief, in en om de stal en we maken soms een buitenritje met z'n tweeen.. Lovers Natuurlijk laat ik hem dan op het zadel zitten en ik zit achterop.. Cool En hij heeft ook wel is alleen gereden en gesprongen (vraag niet hoe maar goed Tong uitsteken ) En kusjes geven aan ze begint die nu ook al te doen. Echt leuk Lovers

klomp

Re: Vriend (partner) mee naar je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:59

sammetje schreef:
Ik probeer ook wel om interesse te hebben in zijn hobby's. Al heeft hij die niet echt. Hij houdt erg van computeren bijvoorbeeld. Daarnaast heeft mijn vriend geen rijbewijs en ik wel. Dus ik haal of breng hem regelmatig ergens naar toe. Mijn vriend werkt heel veel en om die reden doe ik dus eigenlijk het hele huishouden, de boodschappen het eten koken etc. Drijf nu misschien wel een beetje van mijn onderwerp af. Maar ik bedoel hiermee te zeggen dat ik wel heel erg mijn best doe en dat ik daar dan toch wel iets voor terug mag verwachten. Dus gewoon ja antwoorden als ik eens vraag of hij eens meegaat, dan wil ik niet altijd nee en een hoop gemopper en gescheld horen.

so kan jij gedachten lezen ofzo??

het is net of ik dit heb geschreven dus ik deel je probleem!!
ik heb mijn paard al 3 jaar maar mijn vriend is 1 keer meegeweest door toeval (hij kwam net uit zijn werk met een collega die paarden dus wel leuk vind en mijn paard graag wilde zien). ik vraag vaak of hij een keertje meewil maar altijd is er een excuus. jammer want ik toon altijd interesse in zijn hobby: de computer en muziek. ik ook heb net als jij het probleem dat ik wel luister naar zijn dingen en als ik wat vertel over mijn paard krijg ik nog geneens een antwoord of laat staan oogcontact!!

ik heb me erbij neergelegd en ga meestal met een buitenrit langs huis...dan moet hij wel...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:14

Doei! @ sammetje!

Ik vind dat / verwacht van een relatie dat er idd een vorm van wederzijdse interesse is voor elkaar, en daarmee dus ook voor elkaars werk, hobby's en andere bezigheden. Iemand bestaat uit veel meer dan alleen het innerlijk en uiterlijk waar je op valt.
Ik interesseer me ook voor het werk van mijn vriend (automonteur), vraag hem telkens als ik hem zie hoe zijn dag was, hoe de formule 1 race op tv was, of het gezellig was met stappen enz enz...
Dan verwacht ik ook een vraag terug als "hoe was het op je afstudeerstage vandaag?" of "Hoe gaat het met Lio en de kleine?" of weet ik veel wat.... Gewoon interesse tonen en dan val ik heus niet over het feit dat hij niet ziet dat ik naar de kapper ben geweest of nieuwe schoenen heb!

Als hij geen interesse toont in mijn bezigheden, dan voelt het bij mij of het hem gewoon ene *beeep* interesseert wat ik uitvreet als ik niet bij hem ben. Ik zie hem maar 3x in de week een avond, dus de andere dagen zitten behoorlijk volgepland. Het is toch een kleine moeite om de vraag terug te spelen als ik net gevraagd heb hoe zijn dag was....

Denk dat ik zijn oren ook maar eens ga uitmesten Vork

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:16

@klomp : wij zitten ook ontzettend op 1 lijn!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:21

IngLio schreef:
@klomp : wij zitten ook ontzettend op 1 lijn!

jij ook sterkte met je hardleerse manlief....

het rare is dat ik wel een nieuw zadel van hem krijg en nieuwe leren rijlaarzen...das zijn manier van interesse tonen...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:22

Mijn vriend vind paarden helemaal niks. In het begin heeft ie weleens ontzettende kinderachtige opmerkingen gemaakt en dat vond ik wel jammer. Ik heb zelf naar mijn mening altijd interesse gehad in zijn hobby's en sport en er nooit negatief over geweest.
Hij is wel een paar keer meegeweest met me en dat soort dingen hoeven niet vaak, maar vind het er wel bij horen in een relatie.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:26

@klomp : hmmm nou dat soort cadeau's kan ik wel uit mijn hoofd zetten. Daar kan ik beter mijn ma lief voor aankijken.
Vriendjelief zal ook nooit iets leuks uit zichzelf voor me meenemen hoor.
Zoals laatst (donderdag) zei hij "Ik heb een kadootje voor je"
ik: "oooh wat dan?" *al helemaal verrast*
hij: "je horloge die je dinsdagavond bij mij had laten liggen"
*domper*

@Georgette : kinderachtige opmerkingen als in "hmm lekker paardenvlees".... Dat zijn de standaard grappen tijdens een diner bij zijn ouders. Zo flauw!

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:29

Goh, wat heb ik het dan getroffen Lachen

Mijn (ondertussen) echtgenoot had nog nooit paardgereden. Maar toen
wij wat hadden wilde hij het wel proberen. De tweede keer dat hij er
op zat zei hij: En nu ga ik er niet eerder vanaf voordat ik kan lichtrijden...
Dus zo gezegd zo gedaan, braaf aan de longe en ik maar roepen 'sta zit - sta zit'
Ondertussen was hij na 3,5 jaar zover dat hij met z'n eigen paard (!)
in het M1 starte.
Helaas zijn allebei onze paarden er niet meer (dood), maar hij rijd nog
regelmatig met een vriendin van mijn door het bos, beter gezegd crossen.
En hij mist de paarden en het rijden vreselijk.
Ik rijd nu bij een fokker, maar daar rij ik op een 4 jarige en verder zijn
ze ook
een beetje te klein voor hem.
Jammer hoor, want we gingen altijd samen rijden, naar de stal, op wedstrijd....
Wie weet komt die tijd wel weer terug.

Ook heb ik een vriendje gehad waarmee ik samenwoonde en die vroeg
op een gegeven moment 'Wanneer ga je je paard verkopen?'
Een paar weken later was ik vertrokken daar. Wat nou paard verkopen.
Ik heb hem dus afgeschaft! Hij was altijd aan het wielrennen en aan het
mountainbiken, en ik maar braaf overal langs het parcours staan om hem te eten te geven etc.
Als ik wedstrijd had, moest ik alleen! Gelukkig ging dat met dat paard en
was er altijd hulp (tsja het gezellige Brabant he).
Dus, toen nam ik mij voor dat de 'volgende' paarden op z'n minst leuk
moest vinden. ANders is het niet te doen, je steekt er zoveel tijd en geld
in dat je wel een partner moet hebben die daar achter staat, anders is
het steeds een onderwerp van ruzie....

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:32

Ik denk dat ik er persoonlijk meteen al heel erg op af zou knappen, als ik een vriend heb, die absoluut geen intresse toont in mijn paarden.
Het is mijn hobby/ werk, en echt een groot deel van mijn leven.
Als ik een vriend zou hebben die mijn paardenhobby continu afkraakt of weinig of geen intresse zou tonen, zou het heel gauw over zijn.

Ik hoef echt niet per sé een paardenman, maar intresse tonen is wel belangrijk. Andersom ook.
Ik vind het echt een zegen dat mijn vriend, die nooit wat met paarden had, nu met mij, helemaal weg is van ze, en ook wilt rijden etc.

Ik heb geloof ik ook nog nooit een vriend gehad die er echt niets van moest weten.
Tsja, mijn paarden krijg je erbij. Vork

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:40

Ik bof; mijn vriend rijdt een keer in de week op Givar. Hij heeft dus alle begrip voor modderschoenen, en paarden'stank' in huis. Haha!
Maar eerlijk is eerlijk: het is wel makkelijk al je partner of de zelfde hobby deelt, of er zoveel begrip voor op kan brengen dat hij met regelmaat komt kijken.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:18

Toen Donya nog mijn verzorgpaardje was is Ries wel 3 keer geweest (en dan wel te zeggen in 3 jaar tijd) tot ik met mijn knie kwan te zitten. Toen ging hij trouw elke dag mee.

Nu ze van mij is, en ik 's avonds wel eens uitgeteld op de bank lig na mn werk spoort hij mij aan van, Joh we moeten nog naar Don. Haha!

Hij rijdt zelf ook wel eens (geef ik soort van les aan hem) en hij rijdt 1x per week mee in de manege lessen.

Het is de bedoeling dat als hij wat beter kan rijden er een tweede paard bij komt voor ons. Of dat we Donya dan verkopen en een grotere ervoor terugkopen.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook trouw altijd bij zijn basketbal wedstrijden ben wezen kijken. En zelfs als hij zit te vissen ga ik wel eens kijken. Knipoog Meestal te paard > gelijk leuk buitenritje. Of het moet heeeeeeel mooi weer zijn.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:19

jaha mijn vriend gaat vaak mee Haha! Haha!

Hij is tevens mijn groom en mental coach als we op concours gaan.. Oh en mijn voorlezer. Ook stapt ie mijn paard regelmatig uit.. vindt ie leuk Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:04

Mijn vriend is geen 'paardenman' maar gaat regelmatig mee naar mijn paardje. Soms om even snel gedag te zeggen, en soms om wat te wandelen of de dagelijkse dingentjes te doen. Niet als ik er erg lang ben bijv als ik ga rijden.
Ik vind dat ie het altijd leuk doet, lekker tutten (lees: boksen Haha!) met het paardje, stal opstrooien, soms wil die nog wel eens poetsen en als Rhea goed ingereden is, is hij ook nog wel bereid om er eens op te gaan 'rijden'. Leuk toch?

Maar... in zijn jonge jaren heeft hij wel op paardrijden gezeten, dus er zal vast wel wat 'paarden-liefhebber' gevoel van over zijn gebleven Knipoog

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:44

ik ga nou 2 jaar met mijn vriend(zolang heb ik mijn paard ook), en hij is (jaja) 1 x geweest.was paar week terug.hij bracht mij naar huis en dan kom je langs de manege ik zo: ik moet echt langs de manege, hij moet zijn deken afhebben.mopper mopper mopper.waren we daar, wou hij in de auto blijven zitten, ik niks ervan, je bent er nu dus je komt ook maar mooi mee.hij doodsbang, bleef op 3 meter afstand staan, wat is ie groot(wel 1.60). hij is echt bang voor alles wat op 4 benen loopt. maar hij is er niet mee opgegroeid, nooit huisdieren ofzo gehad. ik heb er vrede mee, zolang hij maar niet verwacht dat ik mijn paard aan de kant zet voor hem, doet hij gelukkig ook niet. maar ja, moet wel vaak verplicht voetbal kijken(op tv, terwijl we samen film zouden kijken).ook sta ik vaak naast het veld als hij moet voetballen(mag niet, maar doe het lekker toch), vind ik normaal, interrese tonen in elkaars hobby.ook ga ik vaak mee op zondag voetbal kijken. ik hou helemaal niet van voetbal(helemaal niet op tv) maar sta er wel. voor hem!!!!kan ook op bed blijven liggen.maar ja, hij toont wel interrese in mijn paard, maar luisterd toch niet naar het antwoord.maar wil hem ook niet dwingen dingen te doen wat hij niet leuk vindt(en waar hij bang voor is). maar ga toch proberen hem wat vaker mee te nemen, alleen om hem te laten zien dat paarden echt niet zo eng zijn als hij denkt.maar aan de andere kant, met mijn kat is het niet gelukt, dus of het met een enorm groot(ahum) paard lukt........... wordt vervolgd

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:41

Mijn vriend heeft totaal geen interesse voor t paard. Na bijna 3 jaar relatie is ie 1 x meegeweest; hij vond m eng! Gestoord (zie lief, klein arabiertje bij 30 graden zomerhitte, puffend op zn weitje Tong uitsteken )
Gelukkig tolereerd hij mijn paardenhobby en veel mee weg zijn wel; genoeg mannen die dat al moeilijk vinden of jaloers lijken te worden op t paardenbeest Tong uitsteken .

Mij is beloofd dat mn vriend binnenkort n x komt kijken naar t rijden van Sheldon en mij, ikke ben benieuwd wanneer binnenkort is Cool

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:02

Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn vriend elke dag mee gaat, het is tenslotte mijn hobby.

Mijn vriend gaat wel eens mee. Als ik een stuk naar buiten ga of als we even bix ofzo gaan brengen op de boerderij gaat hij wel even mee. Ik hoef niet te verwachten dat hij me gaat helpen met uitmesten. Hij zegt dat altijd dat zijn broek vies wordt. Clown

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:30

Mijn vriend vindt het allemaal prima, maar heeft zelf geen feeling met paarden (eigenlijk is ie er gewoon bang voor). Hij gaat wel eens mee, maar blijft dan op een heilige afstand van Nikki. Als er klusjes moeten gebeuren, iets repareren ofzo, doet hij het wel altijd en hij toont ook altijd interesse, maar hij vindt er weinig aan om uren lang op stal rond te hangen. En dat hoeft ook niet van mij. Ik zeg altijd wel tegen hem dat het ook zijn paard is, want hij moet er ook krom voor liggen Clown . Maar echt vaak meegaan, nee dat niet.

Ik moet er ook niet aan denken om altijd met hem mee te gaan naar zijn hobby (TT en Formule 1). Maar we laten elkaar wel in elkaars waarde, en ik denk dat dat belangrijker is dan verplicht meegaan terwijl je er eigenlijk niets aan vindt. Bij ons werkt het prima zo!

Wat ie trouwens wel spannend vindt is het feit dat ik nu elke week fanatiek aan het springen ben. Dan wil die stiekem toch wel graag komen kijken. Dressuur zegt hem ook niet zoveel eigenlijk.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:21

Mijn vriend heeft een probleem: HOOIKOORTS.......
Verschrikkelijk. Vooral in de zomer, dan wil hij wel mee want het is hartstikke gezellig bij ons op stal. Er zijn veel dieren en daar is hij gek op. Maar hij wordt er zo ziek van, dat hij toch vaak thuis blijft. In de winter hoeft hij van mij niet mee. Dan is het erg koud want we hebben alleen een buitenbak. En dan is het ook niet leuk om te kijken. Ik stel dan wel eens voor om wat te gaan doen, zodat hij het weer warm krijgt, maar er valt niks te doen (uitmesten is een slecht idee, stof van het stro is hij ook allergisch voor) Paardrijden doet hij niet, hij vind het zielig voor het paard, omdat hij niet goed kan rijden (vroeger als kind wel gereden op de manege). Hij heeft 1x op mijn paard gezeten, toen we net verkering hadden, toen hij afstapte ging mijn paard naar hem steigeren. Hij verklaarde dat met: zie je wel, ze vond het niet leuk. Daarna nooit meer een poging gewaagd.
Hij probeert wel altijd naar mijn wedstrijden te komen kijken. Daar ben ik blij om. Hij weet hoeveel het voor mij betekent. Dat ik elke dag een paar uur kwijt ben aan mijn hobby stoort hem niet. Zelf is hij ook een zeer fanatieke sporter (vechtsport/krachtsport) en traint elke dag, nog langer dan ik. Bovendien interesseer ik me ook in zijn hobby's!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:23

ohja, maar als hij dan meegaat, dan loopt ie aan een stuk te knuffelen met mijn paard. Hij is heel leuk met dieren.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:29

Mijn vriend had vroeger ook niets met paarden, tot dat ik hem meenam naar de wei waar al onze manege veulens in staan.
Het is op zich al een super mooie wei, de paarden en kinders stonden heerlijk te grazen, langs de wei ligt een fietspad en mensen stopte om ze te voeren, hier kwamen ze niet op af.
Toen ik er een paar bij naam riep kwam de hele meute in volle galop op me af, ze zagen een bekende, super gaaf om te zien, een hij was eigenlijk gelijk verkocht. Hij had eigenlijk niet verwacht dat ze zouden reageren, heerlijk die kleintjes zo te zien rennen.
Nog geen maand later hebben we op een andere manege een proef lesje genomen omdat hij bij ons geen flater wilde slaan?
Hij reed zo weg, kon al gelijk lichtrijden, wat ik heel erg knap vind, volgens mij heb ik als kind zijnde er zeker een half jaar overgedaan eer dat ik het door had.
De 2e keer dat hij ging rijden, was op mijn paard buiten, kon hem gelijk inleveren in volle galop ging hij de polder door.
Hij vond het supergaaf, hij heeft ook best aardig wat lesjes gevolgt en vind eigenlijk niets te gek, hoe gekker hoe beter.
Jonge paarden inrijden is iets waar hij voor weg gelegt is, hij blijft eingelijk overal wel op zitten.
Een paar jaar geleden zijn we heerlijk samen op vakantie geweest in de Pyreneen, 1 week lang gereden door de bergen.

Had het echt erg gevonden als hij paarden niets zou vinden.
De laatste tijd rijd hij weer wat regelmatiger op mijn paard, maar wie weet zullen we er ooit 1 bij nemen

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:40

Ik denk dat ik ook behoor tot de paardeneigenaars die gelukkig zijn met hun vriendje . Bart gaat regelmatig mee naar mijn paardjes. maar ik heb toen twee jaar geleden wel lang genoeg gewacht alvorens ik mijn beestjes aan hem voorstelde. Hij was er direct dol op en kreeg zelfs even zin zelf ook een paard te kopen.
Gelukkig was dat maar een bevlieging want hij kon van vroeger al een beetje rijden, maar heeft het niveau van een beginner. Zijn werk is eigenlijk zijn hobby(iets met electriciteit) en dan zou hij nooit genoeg tijd hebben om voor een paard te zorgen.

Ondertussen gaat hij zeker wekelijks mee, zorgt er voor dat ik hooi, stro en mengeling op de stalling heb, rijdt met mijn van en gaat dus vaak mee op wedstrijd. Echt rijden doet hij nu niet meer, af en toe gaan we samen wel eens buitenwandelen met mijn beessies. En....last but not least..........vorige zomer kreeg ik met mijn verjaardag een shet cadeau. Dus..............een vriendje uit duizenden!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha! OK dan!

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:41

Jura schreef:
Voor mij zijn de paarden een groot deel van mijn leven, dus een vriend die het vreselijk vindt, dat werkt voor mij echt niet. Mijn vriend vindt de paarden gelukkig wel leuk, en hij gaat ook bijna elke dag mee, behalve als hij geen zin heeft of wat anders te doen heeft. Ik rij de paarden overdag dus als hij 's avonds na zijn werk nog even mee gaat, hoeft hij niet lang te wachten ofzo, dan zijn we redelijk snel weer weg. Gelukkig is hij ook heel handig met de paarden, zelfs met de 2jarige doet hij alles. We zijn haar samen aan het leren trailerladen, wat heel goed gaat, echt teamwork!

ja en daarnaast vind ze het ook niet erg als ik geen zin heb. Bovendien slinger ik met regelmaat 1 van de paarden. bespaard een hoop tijd!

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:46

mijn vriend gaat dagelijks mee naar de paarden en vind het gelukkig ook leuk ... hij wil af en toe ook best even proberen een stukje te rijden en vind het beide lieve dieren.

ben ik aan het rijden roept hij altijd dat ie zich wel even gaat vermaken, me andere paardje even vol met lekkers stoppen, poetsen of de stallen even doen, maar ook samen een stukje met de paarden wandelen of staan poetse en doen is best gezellig.

ik ben blij dat hij kan inzien waarom ik het leuk vind en dat hij mee gaat.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:19

Mijn vriendje wil altijd graag mee naar mijn paarden. Hij is helemaal weg van mijn jaarling en heeft bedacht dat hij daar op gaat rijden als ze 3 is. Hij kan echter nog helemaal niet rijden, dus binnenkort gaat hij op les. Over een paar jaartjes kunnen we dan samen bosritten maken, geweldig lijkt me dat!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:48

Dumpen die ongeinteresseerde mannen!