voorpluk tijdens wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Re: voorpluk tijdens wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 23:32

Ik beschreef de regels over de staart op wedstrijd vanuit het proevenboekje, maar persoonlijk vind ik het heeel erg lelijk staan (opgeschoren staart). Als het allemaal officieel moet, dan maar de staart ingevlochten.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 07:58

Chocolaatje schreef:
Ik beschreef de regels over de staart op wedstrijd vanuit het proevenboekje, maar persoonlijk vind ik het heeel erg lelijk staan (opgeschoren staart). Als het allemaal officieel moet, dan maar de staart ingevlochten.

Yep dat heb ik ook hoor, opgeschoren vind ik persoonlijk, zeker bij mijn paard, niet mooi staan. Ik vlecht het altijd in, maar de laatste keer was ik het gewoon glad vergeten, nou aan punten maakt het niets uit dus Clown

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:29

Ik vlecht de voorpluk van mijn merrie juist niet in omdat ze te weinig haar heeft Tong uitsteken Maar drie haartje ongeveer Schijnheilig En als ik het invlecht krijg je zo een klein kneuzig dingetje, plus ik heb er nooit commentaar of minder punten voor gehad.. Lachen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:47

Ik vind zelf een ingevlochten voorpluk netter staan dan wanneer ie loshangt... maar i kben echt pietje precies hoor Tong uitsteken... bij sommige staat een losse voorpluk gewoon leuker, bijv. omdat ze een (te) dikke voorpluk hebben

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:44

melissa20 schreef:
het staat mischien wel pittiger maar ik ben bang dat ik er heel erg spijt van krijg als ik de manen trek. Heb hem nu al bijna 5 jaar met zulke manen. Vind het best mooi. alleen kan ik met wedstrijden dus geen knotjes. ( ik weet niet eens hoe je knotjes maakt want ik maak altijd een hengstenvlecht. Wel strakker dan deze). Misschien trek ze na de zomer want die manen zijn handige vliegenverjagers

gewoon een mooie strakke hengestenvlecht kan prima, ok hals komt mooier uit met knotjes, maar als jij die lange manen mooi vind en ze bij jouw paardje passen... lekker lang laten

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:08

Invlechten staat veel mooier en verzorgder... behalve als je pony of paard een hele grote voorpluk heeft vind ik het wel mooi om hem los te laten hangen Bloos

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:26

ik laat hem lekker los. Ik krijg echt een banketstaaf krentje als ik hm vlecht. beetje wapperen met de oren staat juist leuk speels....

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:43

ik vlecht de voorpluk van mijn paard ook nooit in... ik vind een knotje ook wel mooi maar mijn paard heeft zo'n enorme dikke bos tussen zijn oren hangen dat ik het bijna niet voor mekaar krijg om het te vlechten en vind het zo ook wel mooi....
zijn manen vlecht ik wel altijd...en hetzelfde geldt voor zijn staart, de ene keer vlecht ik die wel en de andere keer weer niet omdat hij zo'n dikke staart heeft is het ook ontzettend mooi om hem gewoon helemaal uit te pluizen.
wat de punten betreft: ik heb altijd een 8! of ik nou zijn staart uitpluis of vlecht.... of ik nou zijn voorluk invlecht of los laat hangen.... altijd een 8!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:59

ik heb zelf een knotje..
maar bij sommige staat los mooier..
dus tsjah..

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:14

ik had afgelopen zondag een wedstrijd en toen heb ik toch de voorpluk ingevlochten, hengstenvlecht en staart ingevlochten. Had ik een 8! Laatse paar keren steeds een 7. Dus die voorpluk ga ik in het vervolg invlechten.! Ik vind het een chique uitstraling geven. Ik heb mijn keus gemaakt. Bedankt! en trouwens die lange manen ga ik niet afknippen. Vind ik toch een beetje zonde.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:44

ik laat de voorpluk gewoon los.. staat best mooi

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:45

vlecht de voorpluk nooit in. maar jah dat is een kwestie van smaak. heb bijna altijd een 8 op de verzorging.
vriendin van mij had haar de manen van haar paard ingevlochten + oorpluk+ staart en had een 6 op de verzorging.

groetjes silvia

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:49

ik heb meestal een 7, voorpluk geclochten of niet, 1 keer een 6 gehad omdat ik zn staart niet opgeschoren/ingevlochten had, nouj jammer dan...
ik vlecht als ik daar tijd voor heb, en in een goede stemming ben, om mn gedult niet te verliezen met schudden.

tja iedereen moet doen wat die zelf mooi vind, en ook ik vind plukkies achter de oren best snoezig staan, vooral bij zo'n kleine pony met jong meidje wat zelf gevlochten heeft.