Is jou paard te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is jou paard te koop?

Ja
33 (9%)
Nee, die gaat nooit weg
93 (27%)
Nee, tenzij ik hem/haar financieel niet meer kan onderhouden
81 (23%)
Nee, tenzij het voor hem/haar beter is (denk aan bijv tijdgebrek)
66 (19%)
Nee, tenzij ze een heel goed bod doen
50 (14%)
Nee, tenzij paard afgekeurd wordt
1 (0%)
Anders
16 (4%)

Totaal aantal stemmen: 340

Sjaan

Re: Is jou paard te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:01

Ja en Nee.

Mijn paarden zijn niet te koop, mits een heel goed bod.

Ik heb op dit moment Murphy alleen wel te koop, dit ivm het niet meer kunnen SGW rijden met hem.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:35

Ik zeg altijd dat Dagmar oud mag worden bij mij, en daar blijf ik ook bij. Als ik erg ziek wordt o.i.d geef ik Dag aan mn zusje.. Nee Dagmar blijft. In dit halfjaar heb ik al een paar keer iemand gehad die haar wil kopen voor zeker 2x het aankoopbedrag.. Maar daardoor laat ik me niet verleiden, want ik weet dat ik er ontzettend spijt van zou krijgen..

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:53

Mijn pony gaat niet meer weg, die blijft bij mij tot ze er zelf mee ophoud. Maar het lijkt mij dat als het financieel echt niet meer mogelijk is, je weinig keuze hebt. Toch zou ik niet snel opgeven, en er heel erg veel voor over hebben haar dan toch te kunnen houden. Denk dat ik dan wel een andere oplossing zou kunnen bedenken dan verkoop. Dat mensen niet realistisch denken als ze zeggen dat hun pony nooit meer weggaat? Nou, ik denk wel heel realistisch als ik zeg dat ik veel van mijn pony hou en dat ik haar niet meer kwijt wil. Het is mijn maatje. Ik heb een pony verloren en deze mis ik nog iedere dag. Voor dit gemis ga ik dus niet zelf kiezen. Nee, wat men ook zou bieden (ben vorig jaar een aantal keer gebelt of ze te koop stond), ik zeg nee, en dát weet ik heel zeker! Tuurlijk weet je niet wat de toekomst bied, maar zolang ik gezond ben en goed voor haar kan zorgen en het financieel haalbaar is, is er voor mij geen reden om zorgen te maken!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:04

Voor een goed bod is bij mij in principe alles te koop, behalve mijn lieve shetlander. Die heb ik al 12.5 jaar en die gaat nooit meer weg!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:07

alleen in bijozndere gevallen dat het financieel niet meer te redden is of ze niet de zorg krijgen die ze verdienen. Maar te koop zetten zonder deze omstandigheden...nee dat zie ik niet gebeuren Haha!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:15

Alleen als ik haar om een of andere reden niet meer de zorg zou kunnen geven die ze verdient. In alle andere gevallen: Nee!
Ze is nu bijna zesentwintig en mag hier lekker blijven.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:24

Ian is in principe niet te koop tenzij er opeens echt dingen gebeuren waarvoor het voor hem beter zou zijn.
Maar ik zal er echt alles aan doen hm te houden

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:49

nee, die van mij is niet te koop.
Ze is nu 18 jaar, sowieso zou ik er geen klap voor krijgen ben ik bang, maar ook ken ik haar van haver tot gort. Dus nee, ze mag blijven tot het bittere end!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:54

Ik zou mijn paarden niet zomaar verkopen, maar bij financiele problemen of bij een heel goed bod zouden ze wel weggaan.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:04

Alles is te koop voor een goeie prijs Haha!
Zoals ik er nu over denk gaat Mable niet weg ik denk niet dat iemand anders beter voor haar zal zijn dan ik en ze verdiend het aller allerbeste Lachen
Mocht ik ooit kinderen krijgen weet ik niet of het financieel allemaal nog te behappen is dan wordt het waarschijnlijk een heel ander verhaal.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:58

Op dit moment niet maar rond augustus worden ze verkocht Verdrietig omdat ik diergeneeskunde ga studeren in Gent maar het is wel beter voor ze want anders kan ik er alleen maar ik het weekend op rijden. En voor mijn pony's vind ik het leuker als ze bij iemand komen te staan die er ook mee op wedstrijd gaan en er ook veel prijzen mee gaan halen hoop ik, want wij zitten nu ook volop in de wedstrijdsport.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:33

Twister gaat ook niet weg.
Als je een miljoen meer op je bankrekening hebt staan maar je bent je beste maatje kwijt, ben je dan gelukkig?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:40

xtwisterx schreef:
Als je een miljoen meer op je bankrekening hebt staan maar je bent je beste maatje kwijt, ben je dan gelukkig?

Voor een miljoen koop je veel andere maatjes hoor

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:43

Marije1984 schreef:

Mensen en dieren waarvan je houdt zijn onvervangbaar.

Voor mij betekend Twister net zoveel als bijv. mijn ouders. Als mijn moeder overlijdt ga ik toch ook niet mn heil bij een andere volwassen vrouw zoeken? IMO is dat het zelfde, Twister is onvervangbaar, daar kunnen geen 20 leuke paarden tegenop.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:46

Laat ik 1 ding zeggen : UIt het oog, uit het hart.
Ik vindt het aardig naief om te zeggen dat je PAARD hetzelfde is als je MOEDER

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:58

Voor jou geld die uitspraak misschien Marije.
Misschien heb jij niet zo'n goede band met je paard als ik?

Waarom is het volgens jou naiëf dat ik mijn paard evenveel waard vind als mijn moeder? Dat geeft gewoon aan hoeveel zij voor mij betekend, dat heeft niks met naïvieteit te maken, ik vermoed dat je niet eens weet wat het woordt betekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:00

Marije1984 schreef:
xtwisterx schreef:

Kom het bieden voor Kawa, je zult hem niet hebben

En ja, veel andere maatjes voor hem, maar niet hem

je mag het ook voor Zanda bieden.. Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:29

To have and to hold from this day foreward, for better and for worse....mijn paarden gaan NOOIT weg.
Ik heb op alle paarden (zelfs die kleine smurf een paar weken geleden) al "bieders" gehad, voor mijn schim zelfs ooit tijdens een wedstrijd eens een heel hoog bod (8x de aanschafprijs)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:48

Amanda nooit. Mocht ik ooit heel diep gezakt zijn, dan zal Dewi eerder weggaan, hoewel Amanda beter verkoopbaar is, en Dewi een wat minder fijn verleden heeft gehad. Amanda blijft mijn nummer 1... is gewoon een feit.

Toch acht ik het niet waarschijnlijk dat ik ze eens door geldgebrek zou moeten verkopen. Ze staan nu bij mijn ouders op het erf (waar ik in de weekends en vakanties ook woon Knipoog Haha! ) We boeren nog best aardig, dus ik acht het de komende 20 jaren wel reëel dat ze in geval van nood oid terecht kunnen.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:15

Ja hoor, als er veel geld geboden worden gaat ie gewoon weg. Er zijn paarden genoeg in Nederland en waarom persé jou paard willen houden terwijl er tig anderen misschien wel net zo goed en braaf zijn.

Mijn buurmeisje heeft een keer behoorlijk veel geld kunnen krijgen voor haar paard, maar haar vader wou hem niet verkopen, want hij kon nóg meer opbrengen. 1 maand later stond ie met rugklachten op stal (weet niet precies hoe en wat) en ze heeft hem nu nog weer niet zo goed aan het lopen als toen...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:37

Ja, voor een goed bod, gaat hij weg.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:39

xtwisterx schreef:
Voor jou geld die uitspraak misschien Marije.
Misschien heb jij niet zo'n goede band met je paard als ik?

Het banketstaaf is...IK heb een goede band met mijn paard. HIJ niet met mij. Hij is gelukkig als hij maar goede verzorging en te eten krijgt. Of hij dat nu van Jantje, Pietje of Klaasje krijgt, dat interesseert hem niet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:13

XoNo schreef:
Het banketstaaf is...IK heb een goede band met mijn paard. HIJ niet met mij. Hij is gelukkig als hij maar goede verzorging en te eten krijgt. Of hij dat nu van Jantje, Pietje of Klaasje krijgt, dat interesseert hem niet.

Daar heb je wel gelijk in, maar dat neemt niet weg dat ik haar nooit om wat voor reden dan ook weg zou doen. Haha!
Egoïstisch of niet, ze hoort gewoon bij mij.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:24

Dat ik mn eigen ponytje kreeg, zeiden mn ouders dat ik moest stoppen met mn verzorgpony, na 3 dagen depri te zijn geweest heb ik mn VZpony niet afgestaan Knipoog (verzorg haar 5-5-05 2 jaar) En als ze ooit te koop komt te staan, zal ik de eerste zijn die interesse in haar heeft Knipoog

Ook mn eigen ponytje wil ik nooit weg doen, omdat ik hem te leuk vind Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:46

Zeg nooit nooit, Mocht het op 1 of andere manier niet meer gaan word hij verkocht. Als ik bijvoorbeeld blijf hangen in de dresuur en iemand wil hem uitgaan brengen met springen dan waarschijnlijk wel..Maar voorlopig blijft hij (ondanks alle tegenslagen) mooi waar die is. BIJ MIJ Haha!