rare hengst. Wie weet raad???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

Re: rare hengst. Wie weet raad???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:18

Ik ken dit meisje en ze pas jong en droomt er natuurlijk van om een hengst in te rijden. De waarheid valt haar nu tegen en daar baalt ze van. Ching-Yi: iedereen bedoelt het echt goed, maar als je zo eigenwijs doet, dan kun je dit soort commentaar verwachten (en krijg je dus veel dezelfde reacties). Neem nou maar aan dat er gewoon geen andere tips zijn ook al zou je die zo graag willen zien. Er komt nou eenmaal niet te staan dat je zo veel ervaring hebt en dat je het dus goed zelf kan. En je kan er zat mee doen, maar uit jouw verhaal blijkt dat dit dier geen vertrouwen in jouw heeft en daar zou ik dan aan gaan werken.

Ga met hem wandelen door de bak, tussen emmers door of langs balkjes etc. Poets hem etc. Maar rij niet zelf want dat kun je gewoonweg niet en er zouden nare ongelukken gebeuren kunnen en dat is waar iedereen jouw voor waarschuwt, maar dat snap je gewoon niet of je wilt het niet snappen.

Is dit dan een bruikbare tip?

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:24

Ben het helemaal met je eens mannontjoe!

@ ChingYi: Je zou toch in Kelpen paarden gaan verzorgen (stond in je onderschrift), of is dit niet doorgegaan? Is het dan niet gewoon beter om daar je tijd en energie in te steken? Daar leer jij veel meer van en denk dat dat ook beter is voor Contengo.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:27

In kelpen???En je zou een paard krijgen?? En dan ook nog eens die van pattypaard en die in Wessem en eigen paard en manege??Je krijgt het wel druk Tong uitsteken

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:43

hoho...die van mij verzorgt ze dus EGT NIET! Ze gaat alleen soms met me mee. verder niks.
dat van kelpen is niet doorgegaan
en van de manege daar stopt ze na deze kaart geloof ik
maar ze verzorgt die pony's niet.
groetjes patty

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:45

Ik zie anders wel heel vaak foto's waar zij toch echt aan het rijden is???

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:47

ja...maar dan is ze met me mee

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:15

Ja dus? Dan is ze toch daar?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:22

ja maar het zijn niet haar verzorg of bijrijdpony's.
ze gaat dan gewoon met mij mee (hebben we afgesproken bijv.)
ik ga zo ook wel eens met haar mee.
of hoe bedoel je dat anders? Clown

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:23

Hoezo is dat in Kelpen niet doorgegaan als ik vragen mag? En op die manege reed ze toch ook pas, dit meende ik in ieder geval op te kunnen merken uit eerdere topics..

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:28

@pattypaard: als ik steeds mee ga om te rijden en te poetsen enzo dan zijn dat toch verzorgpony's???

@Nella: ze rijdt al vanaf haar 4e zegt ze Lijst

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:30

waarom niet: dat kan ze beter zelf vertellen als ze dat wil(leg ik anders denk ik helemaal verkeerd uit)
en ze rijd nu pas op die manege ja...maar ze wil gaan sparen voor een eigen vertelde ze me (ze moet de lessen zelf betalen als ze niet nog eens een kaart van haar ouders krijgt)

manonnetjoe: maar ze gaat ook niet steeds mee hoor. en een verzorgpony hebben dat moeten de eigenaren dan ook zeggen en goed vinden enz. en dat is dus niet. ze mag er bijv. ook niet alleen heen alleen als ik erbij ben
ze gaat gewoon soms mee en verder niks Tong uitsteken

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:51

Ja ja , maakt ook helemaal niet uit! Hopenlijk snap jij wel dat ze dit nog lang niet kan en dat ze dus beter kan luisteren naar deze tips, die dus echt wel bruikbaar zijn!!!! Haha!

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:52

Ow jah hoor, op welke manege kun je vanaf je 4e terecht. En sowiezo ben je dan veels te klein om ook maar uberhaupt iets op te pakken en te leren van het rijden. Je kunt dan nog niet eens schrijven en rekenen, laat staan het verschil tussen links en rechts en dus ook paardrijden.

Maar als ze dan o zo geweldig rijdt als ik haar moet geloven waarom neemt men haar dan niet aan als bijrijdster?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:54

Kennelijk kan dat toch, lees dit topic maar eens door op 1 of 2e pagina. Mij leek het ook sterk en als ik mij goed herinner is ching yi ook ''iets'' later begonnen Knipoog

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:58

Lijkt mij inderdaad ook dat ze een klein telfoutje heeft gemaakt.

@ pattypaard: Maareh weet jij dan toevallig waarom dat van die nieuwe bijrijdpaarden niet doorging? Bleek ze toch iets te jong en onervaren te zijn of klikte het gewoon niet?

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:03

okey mensen volgens mij loopt het een beetjuh uit de hand maar dat is niet mijn probleem maar sorry. um eigenlijk wat is nouw het probleem als je met je paard free stale gaat doen dat kan toch geen probleem zijn of wat is er mis mee.

Groetjes marcella

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:06

ik vind ook niet dat ze contengo kan inrijden. dat kan ze gewoon niet(ik ook niet) de tips die hier gegeven zijn vind ik bruikbaar zat. ik zou er wel iets mee kunnen doen.
zo geweldig rijd ze niet vind ik Bloos
ching yi heeft tegen mij gezegt dat ze 9 jaar rijd en dat ze eerst ong. 1 jaar met iemand erbij heeft gestapt en kleine stukjes gedraaft
ik vind wat jij zei trouwens ook wel een goede tip. om met hem te gaan wandelen. maar dan zal ze hem eerst rustig moeten kunnen poetsen denk ik. ze kan hem denk ik ook niet houden(lukt met marcus niet met uit de stal halen zei ze dus denk ik niet dat dat bij contengo wel lukt, hem kunnen houden bedoel ik dan)
ze was eerst wel bezig met hem te poetsen. ik heb dat ook eens geprobeert. maar toen ik bij zijn achterhand kwam voelde ik hem gewoon trillen en ben toen ook maar gestopt. je kon gewoon zien dat hij bang was toen dus of er iets met hem is gebeurt dat hij zo bang is Verward Bloos
maar ik vind dus dat ze er gewoon niet aan moet beginnen omdat ze dat ook niet kan. ik vind het een beter idee dat emile dat doet dan(waar contengo nu staat) of dat hij profecioneel(weet niet hoe je dat schrijft Clown ) ingereden word.

nella: het waren grote paarden en ze is ook te klein daarvoor. en er was geloof ik nog iemand gekomen en die hebben ze geloof ik gekozen....weet niet zeker of het zo was maar dit is wat ik er nog van weet en begrepen heb (anders moet ching-yi me maar even verbeteren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:13

ChingYi schreef:
ach man doe eens allemaal normaal en r*t es op a.u.b en ik wil niet dat er niks met de hengst gedaan wordt, want anders kan hij weer zo erg worden Boos! en wrom zouden ze me niet bevallen ik zeg dat ik dat gedoe al 1.000.000.000 gehoord heb, mee niet dusopr*tte met dat gezeik en nou wil ik er GVD niks meer van hore man, eerst ook nog eens andere paarden erbij betyrekken heg, wat er niet eens wat mee te maken heeft en je ook nog eens met mijn zaken bemoeien over een eigen paard
en zo is het genoeg, ik heb genoeg van jullie gezeik. IK WIL EEN SLOTJE EROP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!
zo Haha! dat lucht op Vingers aflikken

Gossiepietjes heeft jou mams je nooit manieren geleerd ofzo...

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 19:35

nee Boos! dat heeft ze niet nee. En idd ging et niet door in Kelpen en wat heeft dat ermee te maken(tadam weer een onnozel onderwerp) En wat is er mis mee om met je 4e te beginnen heh Verward (maarjah jullie onnozele snappen dat toch niet) en jullie weten er allemaal niks vanaf(behalve patty dan) dus jullie moeten niet allemaal onzin gaan uitkwaken wat niet waar is: zoal owww en ze droomde ervan om op een hengst te rijden Verward Verward is dat dan waar??? nee dus. Punt 1 heb ik al eens op een hengst gereden punt 2 merries en ruinen zijn evengoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:37

ChingYi schreef:
nee Boos! dat heeft ze niet nee. En idd ging et niet door in Kelpen en wat heeft dat ermee te maken(tadam weer een onnozel onderwerp) En wat is er mis mee om met je 4e te beginnen heh Verward (maarjah jullie onnozele snappen dat toch niet) en jullie weten er allemaal niks vanaf(behalve patty dan) dus jullie moeten niet allemaal onzin gaan uitkwaken wat niet waar is: zoal owww en ze droomde ervan om op een hengst te rijden Verward Verward is dat dan waar??? nee dus. Punt 1 heb ik al eens op een hengst gereden punt 2 merries en ruinen zijn evengoed

neuh dat merk ik, dat ze dat niet heeft gedaan.... wat een toon sla jij aan tegen mensen die een heel stukje ouder zijn dan jij. Zoiets had ik niet geflikt op mn 13e......

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:45

Citaat:
Punt 1 heb ik al eens op een hengst gereden punt 2 merries en ruinen zijn evengoed

Wat maakt dat nou uit??? Je bent een penny die denkt heel wat te weten, maar je weet helemaal niks anders zou je zo niet reageren. Ik probeer je te helpen met goedbedoelde adviezen en anderen ook en dan doe je zo brutaal!! Das niet fatsoenlijk!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:46

En je bent zelf onnozel, 13 jarige puber! Ga paardjes tekenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:48

Kind kind kind........ De mensen aan wie jij raad vraagt noem je onnozel?
En maar geen adviezen aannemen.... waarom vraag je eigenlijk nog raad, je weet het zefl toch zo goed?

Oja, je hoeft me niet te pb-en hoor Knipoog

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:54

Wil niet flauw doen, maar waarom is iedereen behalve jou onnozel. Weet niet of je de exacte betekenis weet van onnozel maar zal hem je even geven:
'onnozel= onervaren en dus gemakkelijk te bedriegen => naief, groen'

Ik kan verkeerd zitten, maar het lijkt mij niet dat dit slaat op de vele mensen (velen met jarenlange ervaring en ook nog eens vele jaartjes ouder dan jou) die je goedbedoeld advies hebben gegeven.

Correct me if I am wrong

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:55

nella schreef:
Wil niet flauw doen, maar waarom is iedereen behalve jou onnozel. Weet niet of je de exacte betekenis weet van onnozel maar zal hem je even geven:
'onnozel= onervaren en dus gemakkelijk te bedriegen => naief, groen'

Ik kan verkeerd zitten, maar het lijkt mij niet dat dit slaat op de vele mensen (velen met jarenlange ervaring en ook nog eens vele jaartjes ouder dan jou) die je goedbedoeld advies hebben gegeven.

Correct me if I am wrong

Kijk maar uit, zo krijg je ook nog een Pb Rolleyes