problemen met mijn veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyan01

Re: problemen met mijn veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:26

xSuusx schreef:
dat weet ik Knipoog
maar selina der karakter was altijd wel kl*te.sinds we der hebben Haha!
ze heeft maartje zelf ooit nog eens aan de hand met rijden door de bak gesleurt Clown

Ow das het minst erge dan zeker Tong uitsteken
Ze heeft ook mensen getrapt en gebeten... jou meerdere malen van zich afgebokt en gesteigerd... laat staan het verhaal over aanvallen tijdens het longeren....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:27

Beetje rustig houden, anders krijgen we straks een slotje als er iemand gaat melden. En wil de fotos nu wel zien Haha!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:41

haha ja idd selina is een beest!haha aanvallen bokken raak trappen bijten
ga maar door..probeerde iedereen van zich vandaan te krijgen.

maar goed de foto

op der nieuwe stal..
buitenrijden
Afbeelding

vorige zomer toen ze der veulen had.
dus poos toen samen niet gereden
Afbeelding

springen in het najaar.doet ze nu helemaal niet meer vanwege een val der eigen fout.weet dus hoe het komt Knipoog
Afbeelding

winter dit jaar.
Afbeelding

veder geen rijfoto's zal even zaterag iemand meenemen.

op der oude stal was ik 12 ofzo
Afbeelding

oude stal
Afbeelding

oude verzorger erop
Afbeelding

doet ze nog dagelijks
op der oude stal teugels hange los daar volgens mij weet niej meet wat er gebeurde
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oke ze heeft ook liev ekanten
Afbeelding

de fotos opo der oude stal was ik jaar of 11 tot 13

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:49

Afbeelding

Wat zit daar dan net boven haar hoofd voor jou lichaam voor lijn?! Daarbij komt dat als jou paard werkelijk zo'n gevaarlijke is, je haar op elke foto zonder cap rijdt, met een scherp bit!! Als je dan in haar mond gaat hangen, vind ik het niet gek dat ze protesteert.

Hoe oud ben je nu dan?

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:54

ben 15 bijna 16.
scherp bit?het is een normale bustrens.
die heeft ze altijd al gehad.ik hang niet in haar mond dat lijkt zo omdat ze stiegert op de foto
die streek is een veeg.
wat in me hand heb ik een zweep teugels hangen los.
ik rij al jaren zonder cap!
heb nog nooit met cap gereden op haar van begin al niet.
Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:58

xSuusx schreef:
ben 15 bijna 16.
scherp bit?het is een normale bustrens.
die heeft ze altijd al gehad.ik hang niet in haar mond dat lijkt zo omdat ze stiegert op de foto
die streek is een veeg.
wat in me hand heb ik een zweep teugels hangen los.
Knipoog

Ook goed, dat ze jou nog niet hebben gescout voor het Raboteam...sjonge, krijg jou echt niet aan je kop gepraat dat je onhandig bezig bent of wel?!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:01

okey ik ben geen anky..
wil ik niet zijn ook Haha!
hm nee laten we die maar niet komen he,
oke ik ben soms fout bezig maar we zijn mensen.en nee ik ben geen prof en rij ook niet zoals anky.
ik zal der zo een weekje bij je op stal zetten kan je der zelf mee maken.. Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:03

xSuusx schreef:
ben 15 bijna 16.

Knipoog

hum dan hoeven we je toch niet te vertellen dat dat niet zo slim is toch?

in de bak doe ik op mijn eigen paardje wel eens geen cap op Bloos uit laksheid , ja ik schaam mij diep , maar buiten wel !ook op een vreemd paard of op een "dood"braaf paard !het zijn en blijven vluchtdieren
maar ik rij nog maar 29 jr Haha! en kan het nog niet zo goed Knipoog t zal daarom wel zijn dat jij der geen nodig hebt jij zit zo stevig jij kan niet vallen ook niet met paard en al ,...........

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:05

xSuusx schreef:
okey ik ben geen anky..
oke ik ben soms fout bezig maar we zijn mensen.en nee ik ben geen prof en rij ook niet zoals anky.
ik zal der zo een weekje bij je op stal zetten kan je der zelf mee maken.. Knipoog

Daar gaat het niet eens om! Niemand hoeft Anky te zijn in mijn ogen, als ze maar reeel kunnen nadenken EN handelen. Fouten zijn menselijk, maar fouten erkennen en toegeven kunnen er maar weinig. Maar kom der maar brengen hoor. Misschien is het weleens goed om iemand erop te laten rijden met een frisse kijk en het niet als het "kwaadaardigë" paard ziet, zoals bij jullie op stal. Maar vooral zo blijven denken, maar dat van die cap snap ik gewoon niet. Kan duidelijk merken alleen daaraan al dat je paardje veel minder erg is als jou woorden, want dan was je er ooit weleens achter gekomen wat voor gevolgen het heeft, en zeker buiten!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:07

ja ik weet dat het dom is.maar ik rij nooit op der met cap eigelijk weet ik niet eens waarom.
om vreemde pony's rij ik wel met cap heel gek.

buiten doet ze echt niks kan je een klein kind op zetten wat net kan rijden en dan rijd ze ermee weg.
ik zeg niet dat ze altijd zo levensgevaarlijk is.
maar heeft gewoon van die erge kuren en vandaar dat ze ook waarschijndelijk weg gaat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:12

xSuusx schreef:
ow je mag komen hoor;)hellaas heb ik geen trailer.Het is nog een stunt dat ik der al 3,5 jaar heb Haha!
bokken steigeren springen doet ze niet meer been anlegen is bokken noet willen voorwaarts lopen en een tikje geven is steigeren.springen nu alles ontwijken.
moet ik nog even veder gaan Haha!

Niet altijd...wat is dit dan voor overtrokken reactie! Je spreekt je eigen gewoon hartstikke tegen!! Volgens mij is die pony best braaf maar vind jij van niet? Wat zoek ej dan in een pony? Ik vind het een hele mooie pony in stand maar heb echt het idee dat je gewoon hartstikke verwend bent en gewoon geen idee hebt met wat je eigenlijk onder je reet hebt... en als je meerdere paarden rijdt, dan moet dit toch een eitje zijn zoals jij het zegt. Maar zoals de quote zegt, banketstaaf je alles wat los en vast zit aan elkaar...

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:16

verwent ben ik niet want ik werk zelf voor der Knipoog
ik weet best wat voor pony ik rij.
ik ken der door en door.mar ik word der nou gewoon eens zat.
dat geklier elke dag.
maar goed.
ze gaat toch ooit de handel in..ik heb eigelijk ook geen zin meer om hier over te praten.
ik weet wat ik met der aan het doen ben en rijde veel volwassenen op der en die zeggen het zelfde.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:19

xSuusx schreef:
verwent ben ik niet want ik werk zelf voor der Knipoog
ik weet best wat voor pony ik rij.
ik ken der door en door.mar ik word der nou gewoon eens zat.
dat geklier elke dag.
maar goed.
ze gaat toch ooit de handel in..ik heb eigelijk ook geen zin meer om hier over te praten.
ik weet wat ik met der aan het doen ben en rijde veel volwassenen op der en die zeggen het zelfde.

Nou geef je geen reactie...heb ik je nou op een snaar geraakt waar je geen antwoord op hebt?! Net zeg je ook dat je de enige bent die op haar kan rijden..!!! Blijkt dus weer dat je de waarheid niet vertelt...en nu toch weer elke dag?! Net zeg je ook dat het af en toe streken zijn. Elke dag is in mijn ogen toch regelmatig. Maar pb maar als je haar wil verkopen, ben nog op zoek naar een pony/paard

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:22

nee hoor je heb me niet op me snaar geraakt.
ik ben de enige en de enige die o haar durft te rijden en die ze nog vatsoendelijk toelaat.
en ja ze doet het regelmatig.bijna elke dag.gister dan niet.maar het is dan wel heel wat.
ik zal je onthouden.voorlopig les ik nog en gaat het aardig de goede kant op als ze der dagen heb.

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 14:59

hoihoi, ik heb inderdaat gister tegen shona (2de eigenaar)gezegt dat ik er me stop, en femke mag van mij best nog komen en de rede dat ik femke gevraagt is omdat hij aan elk paard schijt heeft, of het nou een shet is of eenpaard van 170 en beukt er zo door heen. de andere eigenaar komt iid erg weinig, maar dat komt dat ze het druk heeft met werk en school, maar goed ikkwam zo wat iedere dag, voor hem zodat hij er goed bij stond en vond het ook helemaal niet erg om te doen. maar ik kan er niet meer tegen, en ja ik geef iedereen gelijk die zeggen dat ik te jong ben voor een veulen, ik weet het , ik had er ook nooit aan moeten beginnen. maar dat is achteraf gezegt. en nu hij er eenmaal is wilde ik het er het beste van maken, maar goed dat lukt gewoon niet zo lkkr, en ik weet zeker dat femke het wel voor elkaar krijg naar haar al hij echt op een tijd duur gaan luisteren. maar naar mij niet dat is het punt. het veulen heeft schijt aan mij aan allepaarden hoe vel die nou ook zijn. dus wat is dan nog de enigeste optie

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:11

Geloof mij, als je hem in een groot koppel met volwassen paarden zet krijgt hij vanzelf de hint wel. Knipoog In het begin laat een groot paard best even over zich lopen, tot hij er genoeg van heeft. Dan wordt zo'n kleintje best even rondgestuiterd. Effectiever dan je zelf ooit kan.

Veel succes nog!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:32

xSuusx schreef:
hihih ja Clown dat gekke beest komt gewoon moeders lief even op me afgaloperen bokkend!en ik maar renne door het land Haha! Clown

oke achteraf gelachen hahaha.

Misschien ben ik erg naief, maar ik begrijp niet wat er hier te lachen valt; dit is gewoon een linke situatie en getuigd van 0-rspect van de pony voor jou!
superpony schreef:
... Het is geen schande om naar meer ervaren mensen te luisteren en nog vele jaren te leren...

Helemaal mee eens! Het is echter wel een schande als je adviezen van mensen die het wel weten, niet aan wilt nemen en daardoor zo´n beestje naar de klöte helpt Boos! !

Ik kocht 2 jaar geleden een drachtige merrie. Ik had nog nooit een merrie gehad, laat staan een veulen!
Ik had in die tijd een stal samen met een vriendin, die ook geen verstand had van drachtige merries + veulens.
Om die reden, heb ik toen besloten om mijn merrie op een stal, een paar kilometer verderop te zetten, waar ze wel verstand van geboortes en veulens opvoeden hadden! Ben iedere dag nog blij dat ik die beslissing heb genomen; heb een nu bijna 2-jarige merrie, die super braaf en makkelijk in de omgang is!
Ik heb daar op stal geleerd, wat een konsekwente omgang met veulens betekend en ook hoe belangrijk het is, dat leeftijdsgenootjes samen op de paddock/wei staan. De drie meiden staan nu samen met een volwassen ruin, die het hun wel duidelijk maakt als ze te ver gaan Knipoog .
Volgende week komt er nog een jaarling-merrietje bij; die staat nu nog samen met de 3 jaarling-hengstjes, maar ze zal binnenkort voor het eerst wel hengstig worden Clown .
Dan hebben we dus nog de 3 hengstjes ... Op de stal waar mijn veulen is geboren, hadden we ook hengst-veulens en hielp ik wel eens mee die van de stal naar de wei te brengen. De eerste keer dat er daar eentje naast me begon te steigeren, schrok ik me dood en had het liefst losgelaten Clown . Gelukkig liep de staleigenaresse naast me en die greep direkt in. Naderhand legde ze me uit, hoe ik in zuke situaties het beste kan reageren.
Ik heb er dat jaar veel geleerd en vind het nu ook geen probleem om met de puberterende Knipoog jonge heerschappen te lopen.
Ik heb ogen voor, achter en opzij ontwikkeld en dat is vaak wel nodig ook; het gebeurd bijv. weleens dat er eentje bedenkt dat ´ie me wel even in een arm of schouder kan bijten. Ik zorg er dan voor dat mijn elleboog net even iets eerder omhoog schiet, dan dat hij kan bijten Haha! . Doet absoluut geen pijn (meestal worden ze niet eens geraakt!), maar werkt geweldig Ja !
Ze hebben iig respekt voor me, zonder dat ik er ooit eentje heb moeten meppen of een trap heb moeten verkopen.

Om je laatste vraag te beantwoorden: verkopen dat hengstje en zorgen dat ´ie in capabele handen komt, die opfok als een goede opvoeding voor de rest van z´n leven zien!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 24-03-05 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:34

xSuusx schreef:
okey ik ben geen anky..

Suus, geloof me................ Dat soort paarden zijn voor RK, Hermendeux en mij makkies Haha! Haha! Haha!.............
Echt daar draaien wij ons hand niet voor om

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:11

gijsenkim schreef:
xSuusx schreef:
okey ik ben geen anky..

Suus, geloof me................ Dat soort paarden zijn voor RK, Hermendeux en mij makkies Haha! Haha! Haha!.............
Echt daar draaien wij ons hand niet voor om

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:30

echt, dit topic hangt aan elkaar van de mensen die een ponytje zien als een gebruiksvoorwerp, wat maar leuk te doen heeft als jij dat wilt, en als je hem niet leuk meer vindt doe je hem toch gewoon weg?

In dit geval vindt ik het goed dat je hem weg doet, maar bezint eer ge begint!
als je een gebruiksvoorwerp wilt dat alles doet wat je zegt een geen eigen willetje heeft, koop dan een staafmixer!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:39

Haha! Staafmixer kan in verkeerde handen ook heel gevaarlijk zijn Clown

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:40

hihihihihihihi Clown

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:51

T@nj@ schreef:
:D Staafmixer kan in verkeerde handen ook heel gevaarlijk zijn Clown

Als je hem op verkeerde plekken gebruikt wel ja... Clown . Nee ik raad voor dit soort gebruiksvoorwerken toch van die stress-balletjes aan... Knipoog

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:39

gijsenkim

ik ken de pony van suus ook en ze niet zo lief als jullie denken dat ze is !
je kan wel merken dat jullie hoogmoedig zijn Boos!

maarja ik laat dit verder allmaal aan xsuusx over

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:45

t@nj@ schreef:
Citaat:
Staafmixer kan in verkeerde handen ook heel gevaarlijk zijn

Whoops, niet eens aan gedacht!
straks gaat ze proberen of het geen hulpmiddel is bij het aanleren van goed gedrag bij een veulen! Bloos Clown