SANEX schreef:angelke schreef:Waarom er meer menongelukken in de krant staan? Omdat er veel meer gemend wordt dan gefietst met een paard. Of mennen is toch een officiële sport met officiële wedstrijden enzo.Een kar is ook veel stabieler, zet je een fiets zonder poot neer, valt hij om. Doe je dat met een kar, blijft die gewoon staan. Dus daar hoef je dan je aandacht al niet bij te houden.
Ik dacht ook altijd (ben een leek op mengebied) dat er op de meeste karren een rem(met je voet dus) stond? Dan heb je dus nog steeds twee handen vrij (voor zover die dan nog helpen).
Bij mennen zit je ook op de kar, en dan moet je paard al wel héél raar doen wil je met kar en al onder je paard liggen.
Als je plots je voet op de rem drukt wanneer een paard er met de kar vandoor vliegt krijg je juist ongelukken, het is geen auto die dan meteen stilstaat. De kar blokkeert terwijl het paard nog doorlopen wil, je krijgt dan dat het paard nog meer schrikt omdat het een oplawaai krijgt, de wielen opzij slaan enz.
4wielige karren gaan nog wel, maar ik doel eigenlijk op de 2wielertjes, als het daar raar mee gaat stuiteren die zo om.
Je hoeft maar even met een wiel een paaltje,stoep of boom te schampen en daar ga je
Ik had altijd een 2wieler voor m'n Shet. We hebben er al de stomste dingen mee gedaan. En er is nog nooit wat gebeurd. Ik ben achter een boom blijven hangen. In volle galop door een kronkelig pad in het bos. Het is ook vaak genoeg gebeurd dat 1 wiel achter een boomstronk bleef hangen. En nog veel meer van dat soort dingen. (En het was idd niet allemaal even verstandig..
) Maar er is nog nooit wat gebeurd. Het wagentje was heel licht en sterk. Ik ben er nog nooit mee omgevallen. En het is ook nog nooit bijna omgevallen ofzo..
.

. bovendien ben je verplicht continu streng tegen je paard te zijn als het naast je loopt omdat je zo afhankelijk bent vanwege groot valgevaar. En mijn pony was ook weer een stukje energie kwijt. ook over de harde weg wat weer goed is voor je pezen
Het lijkt mij in ieder geval wel heel leuk om te doen.
.
aar wil ik alleen mee zeggen, er kan altijd iets gebeuren met paarden om je heen, of zeg ik nu iets heel raars? Een paard blijft nou eenmaal een vluchtdier, wil je zeker veilig zijn dan moet je gewoon niks met paarden te maken hebben, er kan altijd iets gebeuren
(en ik vond het goed voor zn dikke buik...
)