Hermesdeux schreef:Gelukkig heb ik met mijn paard nooit meegemaakt dat hij slaat of alleen de dreiging ertoe heeft. Maar reken maar dat mijn paard dan een paar giga harde schoppen krijgt. Ik moet dat gelazer niet hebben. Ik heb een haflinger beleerd die aan de longeerlijn gericht op je afkwam en je op elk mogelijke manier wilde raken, nou reken maar dat die de zweep en mijn voeten heeft gevoeld, wat een akelige rotzak. Nu gaat het al stukken beter, we hoeven alleen maar te stampen op de grond en ze reageert al weer goed. Daarbij komt dat als mijn paard gewoon aan het stinkmodder is of gevaarlijk gedrag vertoont hij gerust een schop meekrijgt. Wat maak ik hem met mijn gewicht tegenover zijn 500 kilo? Hij gaat er heus niet dood aan. En het is gewoon 1x en dan klaar, maar als een paard slaat of dreigend gedrag vertoont, dan heeft die aan mij echt de verkeerde...
*Ik ga nu vast menig bokker over me heenkrijgen, maar maak het maar eens mee dat er 500 kg op je afstormt met doel je te pakken...mij niet gezien hoor, dan met alle mogelijke manieren erop af!
Kan ik het helemaal in vinden hoor!