stoppen of doorgaan (stage)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Re: stoppen of doorgaan (stage)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:38

Renegade, ik ben het helemaal met je eens! ik ken de mensen ook, en het zijn superaardige mensen en wat ik hier allemaal over ze lees kan ik niet plaatsen! ik kwam er pas achter over welke stal het gaat toen ik plaatsnamen zag.... Ze zijn hardstikke hard bezig om hun bedrijf goed lopend te houden, en ja bij ons (op een pensionstal met 3 paarden) gaan ze op het moment ook neit naar buiten omdat het land gewoon ook te slecht is, je hebt zo een peesblessure!!
Ik zou zeggen als die mensen in jouw ogen toch niet beter kunnen worden ga er dan alsjeblieft weg, je hebt niet alleen jezelf er mee maar ook een heleboel andere mensen en zoek iets waar ze jouw "geweldige" inbreng wel waarderen!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:23

het is heel erg vervelend, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je gelukkig zult worden in het paardenwereldje. Ik deel jouw opvattingen verder ook hoor, paarden horen in mijn ogen paard te zijn en lekker buiten te lopen, maar de realiteit is dat het gros van de paardenmensen en zeker mensen die er proffesioneel mee bezig zijn het op de oude 'normal' manier zullen doen. Daar kun je van vinden wat je wilt, maar dat is gewoon de realiteit. Ik zou me gewoon eens rustig orienteren wat je wilt en wat je daarvoor qua opleiding nodig hebt, maar via de reguliere paardenhouderij zal je denk ik niet gelukkig worden (dit is de voornaamste reden dat ik niet voor een paardenopleiding heb gekozen maar het als hobby hou..). Het is vaak ondankbaar werk, zeker als je net begint, je moet kansen weten aan te grijpen en ook wel geluk hebben, en in het wereldje passen- en paardenmensen zijn over het algemeen toch een apart volkje. Het lijkt me voor jou ook niet leuk werken als je steeds geconfronteerd wordt met dingen die tegen je eigen principes indruisen (hoewel je ook best dingen kunt leren op zo'n stal als je je er voor open stelt), maar dat is wel wat je kunt verwachten als je de reguliere paardenwereld in wilt. Ik vind het trouwens onzin dat je meteen Penny genoemt wordt omdat je er andere ideeen voor het houden van paarden op na houdt, maar je had wel kunnen verwachten dat je stageplek daar niet echt op zat te wachten. Ik wens je in ieder geval veel succes verder!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:55

Ik heb het topic ook even gelezen, mijn vraag is dus aan degene die een paard op die stal heeft: Hoe verklaren jullie het dan dat Lailapri op een jong paard moest gaan ziten in een stal van 3 bij 3?

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:39

dat gebeurt wel vaker het paard kan dan eigenlijk nergens heen maar ze vergeet erbij te zeggen dat degene die dr hielp erbij stond om het paard vast te houden en als ze het niet vertrouwden zouden ze het ook zeker niet doen!
en als ze ervaring heeft met mak maken ( zoals ze heeft gezegt) mag ze dus ook meteen helpen met inrijden anders doen ze dat echt niet .

ennu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:02

Van een klant van de bedoelde stal:

"Mevrouw Schipper, uit Heerhugowaard" (van je eigen site gehaald) oftewel Lailapri:

Je hebt t lef niet eens gehad om eerlijk te zijn (je eigen woorden).

Wie ben jij om je zo af te geven en vervolgens na 1 dag zo'n onwerkelijke (NOGMAALS, (patroon??)) beschrijving te geven over een profesioneel bedrijf waar alle paarden - stuk voor stuk - prioriteit nr. 1 en de klanten prioriteit nr. 2 zijn.

Ik zou bijna aan je vragen wat school (die zullen niet vrolijk van je worden) verder met je hebt afgesproken, alleen de kans dat je daar een eerlijk antwoord op geeft is na al het voorgaande minimaal.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:35

tssssssssssssss soms zit het mee soms zit het tegen...ben wel benieuwd wie nu die ENNU is.. Tong uitsteken

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:36

dat vraag ik me nu ook af want het is een stalgenootje

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:55

wow Oorlogje voeren over internet over een meisje die het niet kan vinden op een stal...WOW

En dan natuurlijk al die positieve mensen die de stal de hemel in prijzen, helemaal geweldig!

Gelijk wordt er beweerd dat ze het niet gaat redden in de paarden wereld want ja als je fjorden hebt weet je niet hoe je met paarden om moet gaan.........aghhh arm meisje...

En dan die ENNU..ik denk dat die eens eerlijk moet zijn om te vertellen wie je bent en wat je hier komt doen.

You go Girls!!!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:02

Cowgirl schreef:
En dan die ENNU..ik denk dat die eens eerlijk moet zijn om te vertellen wie je bent en wat je hier komt doen.

Hoezo?? Sinds wanneer moeten we ons gaan verantwoorden wanneer we op Bokt een reactie geven in een topic?

Laat het toch allemaal zeg, waar hebben we het over?
Alsof de buurman omgaat met zijn hond zoals jij omgaat met je hond. Kom op, volgens mij is Lailapri allang weer bezig met andere dingen.

Laten wij dat ook eens doen!

doerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:37

zeer vermoeiend Slapen dit allemaal.
en ook ik sta op deze stal (en nee geen geslijm) ik sta hier al 7 jaar en ik en mijn paard hebben het nog nooit zo naar ons zin gehad. dit zijn echte paardenmensen zoals een paardenmens hoort te zijn. elk paard word afzonderlijk bekeken hoe hij of zij zich voelt of het nou een van de eigen paarden is of een pensionpaard het maakt allemaal niet uit.
en over dat voeren ik denk dat deze mensen heel goed weten wat elk paard nodig heeft en wat het voer inhoud kwa eiwitten,energie ed.
geen paard bij ons op stal kijkt chagerijnig of is uit z`n hum wat ik overigens heel belangrijk vind.het rijden van een jong paard in een "3x3"box is juist heel vertrouwd voor zo`n dier z`n box is iets waar hij dagelijks in staat en waar hij vertrouwen in heeft geen vreemde geluiden of omgeving en dat is voor een heleboel jonge paarden die willen vluchten een goede oplossing en als het paard het vervolgens niet meer raar vind om iemand op de rug te hebben is hij klaar om naar buiten te gaan de bak in, en zal je zien dat zo`n diertje zich veel meer op z`n gemak voelt.

ik vind het jammer dat de stagaire het opgeeft en zo alles op het internet gooit ik kan alleen 1 advies meegeven.
doe niet zo in de echte wereld want ook een baas van de supermarkt zal het raar vinden als hij je iets uitlegt om wat te doen steeds tegengeproken te worden. jij bent er om iets van hun te leren dat heet nou stage lopen.

onlylony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:56

oke opeens bebeuren er allemaal dingen die me een beetje voorbij zijn gegaan.
opeen gaat onze staigere weg,zonder iets over het niet naar haar zin hebben gehad te zeggen,maar ja ik ben niet zo veel thuis geweest,dus ik kan iets gemist hebben.vervelend maar dat kan gebeuren.
vervolgens krijg ik paar dagen later een stappel briefen in mijn handen gekregen over iets wat op internet staat.
ik heb ales met verbazing gelezen.
ik wist dat iedereen anders met zijn of haar paard omgaat,en mij maakt ook echt niet uit wat voor paard je heb als je samen maar gelukkig ben met wat je doet toch daar gaat het alemaal om.daarvoor heb je een paard
ik vind jammmer dat bepaalde dingen verdraait zijn,maar ik ga daar ook niet verder op in,omdat je dan eindeloos daar over door kan praten,en je houdt toch andre gedachtes erover.
wel vind ik het jammer dat iemand zo negatief kan zijn over iets,wat je na 1dag stage heb meegemaakt,het was pure pech dat de longeerlijn brak,en wij hebbn er 1 ding ook van geleerd,dat je ze eerst toch wer voor moet laten rijden de staige lopers,maar ja als iemand zegt dat ze eigen stal heb en paaden beleerd ga ik e wel beetje van uit dat dat dan ook zo is.
het groene paard,was al een paar keer eerder bereden en toen erg braaf.
ik moet eerlijk toegev dat ik op zich tevreden was over .... haar werk en was voor mij verasing dat ze weg ging.
mischien een tip voor al deze lezers van de verhalen;geef op tijd aan als jij ergens anders over denkt,dat kan een hoop gezeur en elende besparen.
en mischien gezocht worden na een soort van oplossing,maar verwacht niet in een lopend bedrijf met 60 paarden dat je dingen als stage loper kan veranderen.

DUS WAT IK WIL ZEGGEN MENSEN STOP MET DEZE OORLOG OP INTERNET,ZONDE VAN ALLE TIJD.
IERDEREEN GAAT ANDERS MET ZIJN PAARD OM EN DAS MAAR GOED OOK,MAAR PROBEER WEL ELKAAR TE BEGRIJPEN.EN JE BEN HEUS NIET MINDER OF JE NOU FJORD SCHETLANDER OF TINKER,FRIES ARABIER OF VOLBLOED ,KWPNER OF WEET IK VEEL WAT HEB,MAAR GENIET ERVAN.

EN MEER WIL IK ER NIET OVER ZEGEN,WANT GELULT WORDT ER AL GENOEG.
IERDERN VEEL SUCCES EN JIJ OOK....(STAGAIRE)EN IK HOOP DAT WEL GAAT LUKKEN MET JE EIGEN STALLETJE.

MET VRIENDELIJKE GROET DE BERIJDSTER VAN DE WEDSTRIJDPAARDEN

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:15

Volgens mij kan hier wel een slotje op.

Lijkt zo onderhand op oude koeien uit de sloot halen, de TS is nergens meer te bekennen.

Move on!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:15

Ik had gistermorgen al een TEM gestuurd Dimple Ja Het ging imo ook een beetje de verkeerde kant op.
Ze gingen er naar kijken, maar vonden een slotje blijkbaar nog niet nodig

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:36

jeetje zeg dat het zo uit de hand kan lopen. Ik snap de stal eigenaar wel heel erg goed. Ik denk dat ik ook zo had gereageerd als het over mijn stal zou gaan. Maar die ennu is wel heel sneu bezig. Aanmelden op bokt om iemand af te zeiken, ga lekker over de telefoon beginnen zeg tssss.
goe duidelijk is dus dat het niet klikt e op het bedrijf en misschien heeft de ts te vroeg opgegeven. Maar ik blijf van mening dat een paard op stal inrijden niet juist is. Hier beschouwen wij de stal als de veilige haven. Daar laat je een paard met rust, er moet toch iig 1 plek zijn waar het paard veilig is? Zijn stal, en daar wordt niet in gereden. Maar ieder zo zijn eigen manier.
Wel even goed om over na te denken voor je iets op internet zet, iedereen leest mee, ook de mensen waarvan je dat liever niet hebt! En bedoelt of onbedoelt er worden altijd mesen gekwetst als je iets negatief over een stal op internet zet. Ik denk niet dat dat de bedoeling was van de ts, maar het is toch gebeurd. Een slotje lijkt me de beste oplossing voordat mensen als ennu nog even na willen schoppen....

onlylony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:10

he sherwood ik wil niks zeggen hoor maar als je het stukje even goed leest wat ik heb geschreven zeik ik juist niemand af,en wat de pensionklanten doen moeten ze zelf weten wat die schrijven,daar heb ik niks mee te maken.
nu zeg ik er echt nix meer over,wat en onzin allemaal,echt vervelent dat zo moet lopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:32

Dit topic wankelde gisteren al op het randje van een slotje en aangezien het nu alleen maar erger wordt gaat dat slot er dan nu op.