Mijn hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Mijn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:51

Nou sorry hoor de meeste hengsten zullen vroeg of laat heus wel een keer omhoog komen al is het alleen maar om te proberen of je daar van onder de indruk bent en of ze zo de baas kunnen worden. Als jij er dus verder neits mee doet heeft hij dus ook geen reden en zal hij het waarschijnlijk over een tijdje doen. Let op ik zeg meestal je hebt er altijd hengsten tussen zitten die neit eens weten dat ze kunnen bijten slaan enz.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:52

karoliena schreef:
Nou sorry hoor de meeste hengsten zullen vroeg of laat heus wel een keer omhoog komen al is het alleen maar om te proberen of je daar van onder de indruk bent en of ze zo de baas kunnen worden. Als jij er dus verder neits mee doet heeft hij dus ook geen reden en zal hij het waarschijnlijk over een tijdje doen. Let op ik zeg meestal je hebt er altijd hengsten tussen zitten die neit eens weten dat ze kunnen bijten slaan enz.

die van mij heeft idd 1 keer een poging gedaan.. maar heeft toen zo'n rotschop van mij gekregen dat hij het nu echt nooit meer in zijn hoofd haalt..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:53

Bij mij hetzelfde verhaal maar er zijn ook nog steeds mensen die dat zien als dierenmishandeling en niet op die manier met hun paard willen omgaan. Als mijn hengst probeerd te schoppen schop ik terug, enz.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:55

ondanks dat mijn hengst verder superbraaf is wordt hij wel dit jaar gecastereerd.. ik heb niks aan een hengst en wil er ook niks mee dus zie het nut er ook niet van in om hem langer hengst te laten en hem zo op te sluiten..

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:01

Pff dit schiet écht niks op he......

IK WIL GEEN OPFOK

duidelijk ??

Slapen .............. Slapen

Dromen Dromen

Slapen

ik ga slapen, kinder bed tijd he!

Boelie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:14

Als je het nodig vindt om een hengst te castreren, waarom neem je dan geen merrie. Ik weet dat het niet hetzelfde is maar castreren is nog steeds niet 100% veilig. Waar je het ook laat doen, je blijft heel veel kans houden op infecties enzo.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:36

Ik lees dit topic nu al een tijdje en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook maar reageer omdat het zo gigantisch de verkeerde kant op gaan.

Sommige hengsten zijn inderdaad heel braaf en soms is het helemaal niet echt nodig om ze te castreren. Het is pas als je op een drukke pensionstal staat, of nog een merrie erbij hebt, of erachter komt dat hengsten niet zo heel makkelijk 's zomers het land op kunnen dat het soms makkelijker is als zo een brave hengst gewoon een brave ruin was.

Persoonlijk zou ik me zorgen maken als een relatief klein hengstveulen (Dartmoor) nu al zo erg over me heen zou walsen (bijna letterlijk, als ik het goed begrijp). Als het dier van mij was geweest zou ik hem heel flink aanpakken en in mijn achterhoofd houden dat "Als hij niet lief is voor mij, ben ik ook niet lief voor hem" en dat is heel subtiel uitgedrukt. Maar goed, dat mag je hier op bokt niet zeggen want dan is het ineens zielig.

De jaarling hengst waar ik nu mee loop is echt een beste. Erg veel praatjes en absoluut niet onder de indruk van allerlei dingen. En dan ook nog groot en beresterk. Gelukkig is er geen enkele reden waarom we dit paard hengst zouden willen halen, dus hopelijk wordt deze na zijn castratie voor hij de opfok ingaat wat meer handelbaar, alhoewel ik denk dat het karakter een erg grote factor is (tsja, Gribaldi x Pion...). Tot die tijd blijft het aanpakken.

Het wordt gelukkig nu wel iets beter, maer het is nog bijna iedere dag een strijd met hem en ik kan hem geen seconde vertrouwen. Het is nl. absoluut geen braaf veulentje, het is een paard die een erg stricte hand nodig heeft, anders wordt het gewoon een 600 kilo wegende 1.75 hoge moord machine.

Overigens vind ik dit wel heel erg kort door de bocht:

Als je het nodig vindt om een hengst te castreren, waarom neem je dan geen merrie. Ik weet dat het niet hetzelfde is maar castreren is nog steeds niet 100% veilig. Waar je het ook laat doen, je blijft heel veel kans houden op infecties enzo

Mijn ex-hengsten hebben inderdaad problemen gehad met infecties en dergelijke, maar er is wel een heel groot verschil tussen een gecastreerde hengst en een merrie. Ik heb persoonlijk 10 keer liever een ruin dan een merrie OF een hengst. Ik ben helemaal niet het type persoon voor dat hormoniale gedoe van beiden... Nee hoor, geef mij maar mijn goedmoedige aanhankelijk ruintje, dan behoud ik de hormoniale buien wel aan mezelf voor.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:07

Aangezien de ts het niet eens is met alle adviezen die er gegeven worden lijkt het me zinloos dit topic open te houden.