ik voel me bedonderd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: ik voel me bedonderd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:05

ik geef beide partijen gelijk, en beide maken ze fouten.

allereerst had dat meisje beter moeten nadenken voor ze de koop sloot en haar paard wilde wegdoen. Natuurlijk, als paarden eigenaar snap ik wat ze doormaakt en waarom ze het paard terugtrekt uit de verkoop, maar 1 dag voor het paard zou worden opgehaald is natuurlijk al laat, maar goed, dat daargelaten. Wat mij erg stoort, is dat dat meisje duidelijk moeite doet om alle contacten te verbreken en te "verdwijnen", dan is er duidelijk iets niet 100% eerlijk gegaan. ook doet ze nu dus aan contract breuk, want e-mails staan gelijk als een rechtsgeldig koopbindend contract.

Ik geef jou deels groot gelijk dat je alsnog dat paard wil hebben, jij hebt hem immers gekocht. wel vind ook ik het een beetje dom om al van tevoren zadels te gaan kopen. dan maar 1 week niet rijden maar wel zekerheid dat je een paard hebt waar het opkan. Op papier heb je 100% gelijk, en als jij denkt dat je ook zonder die zadels perse dit beestje wilde hebben, dan moet je er voor gaan, en gewoon een rechtzaak aanspannen. Dit is niet oneerlijk, dat meisje had beter moeten nadenken voor ze de koop sloot. ook zet ik mijn twijfels bij de terug trekking, want ze kon het niet betalen, en had een zere rug. (wat moet ze er nu ineens mee wat ze eerst niet kon?)
Maar als je het alleen doet omdat je die zadels hebt gekocht, dan zou ik alleen proberen de onvoorziene kosten en benzine kosten op haar te verhalen. Want dat meisje is wel gek op haar paard. Maar ja, dit is een gevoelskwestie, doe gewoon wat jij denkt dat het beste is!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 08:53

vikki schreef:
Ik moet zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat jij nog lekker kan slapen als je dit idd door zet. Misschien heeft de verkopende partij wel besloten om toch alles te geven om haar paard te kunnen houden omdat ze het emotioneel toch niet op kon brengen om afstand van haar paard (waar ze ongetwijfeld van houdt) te doen. Ik vind het heel harteloos dat je zo duidelijk bereid bent hier werk van te maken, ik kan niet snappen dat iemand zo kil kan zijn als er levende wezens en mensen met gevoel bij betrokken zijn. Misschien niet erg leuk om te horen, maar ik kan het niet anders zien. Er zijn wel meer leuke paarden te koop en als je verder zoekt kan je er ongetwijfeld een vinden voor een leuke prijs. Trouwens...om maar even iets geks te zeggen; stel dat je zoektoch nog 6 maanden zou duren... tel 6 maanden stalgeld, hoefsmid, wormenkuren etc. bij elkaar op en je kan wellicht een leuk bedrag bij je budget optellen. Even voor alle duidelijk, no offense naar jouw persoonlijk... maar ik wou toch even kwijt dat ik dit een hardvochtige beslissing vind. Verder echt alle respect voor jou, maar dus zeker niet voor jouw beslissing in deze situatie. Ik kan wat dat betreft alleen maar hopen dat dat nergens toe zal leiden en dat jij mettertijd een ander leuk paard vindt dat wel voor jou bestemd is.

ik hoop ook echt met je mee. en zoek ook echt wel verder..

maar sorry dat ik het moet zeggen, maar jij hebt echt geen idee hoe ik hier mee zit!
jij hebt dat meisje niet in het echt gebeld, gesproken. en gemailt.
ik weet zeker als je alles wist dat je dan ook wel veel dingen in twijfel zou trekken.
ik wil nu gewoon uitgaan van het slechte in de mens... dat ik haar daarin niet vertrouw is heus niet voor niets hoor!
is dat niet het geval.. dan kan ik een eventuele rechtzaak altijd nog uitstellen.
maar er zijn gewoon bepaalde dingen die echt niet kloppen...
als een vriendin van mij belt en ze niet wil zeggen of het paard weg is of niet.. dat vind ik raar..
en zo zijn er nog 100 andere dingetjes.
ik vind dat je mij hard veroordeelt. ik ben harteloos?, kil? hardvochtig? je kent me niet. dat blijkt wel uit die benamingen die je voor mij neerzet. ik vind dat echt heeel erg dat je dat tegen mij zegt, want dat klopt echt niet!
ook kan ik niet 6 maanden wachten op een eventueel ander paard. ik moet namelijk nog heel veel lessen en nog meer leren!
... ook weet je niet hoe mijn (financiele) situatie is. en wat een paard mij per maand gaat kosten, en wat ik per maand kan sparen.....

sorry hoor, maar dit klinkt mij echt zeer unfaire in de oren...
niet dat ik geen fouten heb gemaakt (met de zadels) maar dat heb ik al in bovenstaande berichten geplaatst dat ik dat net zo lief wil vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:14

Misschien zou je dan eerst eens met haar persoonlijk moeten gaan praten, alvorens je haar voor het gerecht sleept. Dat laatste betwijfel ik, denk meer dat het grootspraak is om je verhaal sterker te maken.

We kennen nl niet de andere kant van het verhaal, dat ene zinnetje wat alles weer anders zou kunnen maken, als dat ooit door haar gezegd is, weten we dat niet.

Ik zou het anders vinden als je haar opzocht en met haar een open, eerlijk en in eerste instantie een vriendelijk gesprek aangaat. Dan kun je haar ook vertellen hoe je je voelt. Dan weet je de ware toedracht waarom de verkoop niet is doorgegaan. Misschien verkocht aan een stalmaatje, ook daar heb ik weer begrip voor.

Als je dan ziet dat je bedonderd bent zoals jij dat nu voelt, kun je altijd nog op je strepen gaan staan.

Even voor die andere bokker: misschien spring ik idd in de sloot, de vergelijking is nl zo passend Gaaaap

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:29

tinaaz schreef:
vikki schreef:
Ik moet zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat jij nog lekker kan slapen als je dit idd door zet. Misschien heeft de verkopende partij wel besloten om toch alles te geven om haar paard te kunnen houden omdat ze het emotioneel toch niet op kon brengen om afstand van haar paard (waar ze ongetwijfeld van houdt) te doen. Ik vind het heel harteloos dat je zo duidelijk bereid bent hier werk van te maken, ik kan niet snappen dat iemand zo kil kan zijn als er levende wezens en mensen met gevoel bij betrokken zijn. Misschien niet erg leuk om te horen, maar ik kan het niet anders zien. Er zijn wel meer leuke paarden te koop en als je verder zoekt kan je er ongetwijfeld een vinden voor een leuke prijs. Trouwens...om maar even iets geks te zeggen; stel dat je zoektoch nog 6 maanden zou duren... tel 6 maanden stalgeld, hoefsmid, wormenkuren etc. bij elkaar op en je kan wellicht een leuk bedrag bij je budget optellen. Even voor alle duidelijk, no offense naar jouw persoonlijk... maar ik wou toch even kwijt dat ik dit een hardvochtige beslissing vind. Verder echt alle respect voor jou, maar dus zeker niet voor jouw beslissing in deze situatie. Ik kan wat dat betreft alleen maar hopen dat dat nergens toe zal leiden en dat jij mettertijd een ander leuk paard vindt dat wel voor jou bestemd is.

ik hoop ook echt met je mee. en zoek ook echt wel verder..

maar sorry dat ik het moet zeggen, maar jij hebt echt geen idee hoe ik hier mee zit!
jij hebt dat meisje niet in het echt gebeld, gesproken. en gemailt.
ik weet zeker als je alles wist dat je dan ook wel veel dingen in twijfel zou trekken.
ik wil nu gewoon uitgaan van het slechte in de mens... dat ik haar daarin niet vertrouw is heus niet voor niets hoor!
is dat niet het geval.. dan kan ik een eventuele rechtzaak altijd nog uitstellen.
maar er zijn gewoon bepaalde dingen die echt niet kloppen...
als een vriendin van mij belt en ze niet wil zeggen of het paard weg is of niet.. dat vind ik raar..
en zo zijn er nog 100 andere dingetjes.
ik vind dat je mij hard veroordeelt. ik ben harteloos?, kil? hardvochtig? je kent me niet. dat blijkt wel uit die benamingen die je voor mij neerzet. ik vind dat echt heeel erg dat je dat tegen mij zegt, want dat klopt echt niet!
ook kan ik niet 6 maanden wachten op een eventueel ander paard. ik moet namelijk nog heel veel lessen en nog meer leren!
... ook weet je niet hoe mijn (financiele) situatie is. en wat een paard mij per maand gaat kosten, en wat ik per maand kan sparen.....

sorry hoor, maar dit klinkt mij echt zeer unfaire in de oren...
niet dat ik geen fouten heb gemaakt (met de zadels) maar dat heb ik al in bovenstaande berichten geplaatst dat ik dat net zo lief wil vergeten

Tinaaz, als ik de indruk heb gewekt dat ik jou per definitie kil en hardvochtig vind dan bied ik bij deze mijn excuses aan want zo heb ik het zeker niet bedoeld, ik ken jou immers helemaal niet als persoon. Overigens wil ik wel even kwijt dat ik jouw reactie nu ook niet helemaal fair vind want ik heb je een pb gestuurd met tekst en uitleg omdat ik zelf ook wel vond dat mijn bericht een beetje hard overkwam, ik kon mijn bericht door het nieuwe bokt alleen helaas niet meer aanpassen. Iig, even voor alle duidelijkheid nog een reactie... ik vind jou niet zo zeer kil en hardvochtig over komen, maar jouw beslissing wel... iig komt deze zo op mij over. Overigens vind ik het persoonlijk ook niet helemaal eerlijk en netjes dat wij in deze alleen jouw kant van het verhaal horen zonder dat de eigenaresse van het paard zichzelf en haar beslissing kan verdedigen... ze wordt nu door meerdere mensen min of meer als 'boosdoener' afgeschilderd terwijl wij helemaal niet weten wat de motivatie achter haar beslissing is. Hoe rot het ook voor jou is dat dit paard nu (nog?) niet in jouw bezit is gekomen, wij weten niet hoe zij zich voelt en waarom zij heeft besloten haar paard terug te trekken uit de verkoop... misschien heeft ze daar een hele gegronde reden voor en misschien ook niet... Maar zolang zij de kans niet krijgt om voor zichzelf op te komen vind ik dat wij toch ook wel mogen proberen om ons in haar schoenen te plaatsen... en tsja, dat kwam in mijn geval een beetje hard over tov jou. Nogmaals mijn excuses... mijn mening verandert niet, ik hoop alleen wel dat je nu snapt dat ik niet wil zeggen dat jij kil en hardvochtig bent (dat ben je vast niet want ik geloof absoluut dat je wel met de hele situatie in je maag zit) maar dat dus wel was hoe jouw beslissing om er werk van te maken op mij over kwam en komt. Maar goed, dat is iets waar jij achter moet staan en ik gelukkig niet. Omdat je er echter een topic van hebt gemaakt op een openbaar forum heb ik wel mijn eerlijke mening gegeven -waarvan ik toen ik hem las zelf ook wel vond dat het wat hard overkwam, maar de edit knop was dus helaas zoek- omdat de eigenaresse van het paard dat niet kan doen. Ik denk dus dat het niet perse slecht is als mensen de boel ook vanuit haar eventuele perspectief proberen te bekijken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:20

Ik heb de discussie hier met grote verbazing zitten lezen.
Oke, dat TS de zadels kocht is misschien niet handig, maar zover we hier kunnen lezen heeft ze verder weinig fout gegaan!

Ik snap niet dat iedereen het andere meisje in bescherming neemt met emotionele argumenten, echt niet. Als er zo'n tijd overheen gaat, en dan een dag voor de daadwerkelijke overdracht wordt ineens de verkoop om onduidelijke redenen afgelast? Heel simpel, dan had ze eerst eens wat beter moeten nadenken. Een paard zet je niet zomaar te koop. Zo wel, dan laat je nog niet zomaar iemand daadwerkelijk komen toch? Er zijn een heleboel stappen geweest die dit meisje genomen heeft, wat maakt dat ik het zaakje inderdaad niet vertrouw. Ik zou het zeker doorzetten, juist omdat dit soort praktijken helaas veel te veel voorkomen.

Wat heeft TS te verliezen?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:50

wendytjeG schreef:
Ik heb de discussie hier met grote verbazing zitten lezen.
Oke, dat TS de zadels kocht is misschien niet handig, maar zover we hier kunnen lezen heeft ze verder weinig fout gegaan!

Ik snap niet dat iedereen het andere meisje in bescherming neemt met emotionele argumenten, echt niet. Als er zo'n tijd overheen gaat, en dan een dag voor de daadwerkelijke overdracht wordt ineens de verkoop om onduidelijke redenen afgelast? Heel simpel, dan had ze eerst eens wat beter moeten nadenken. Een paard zet je niet zomaar te koop. Zo wel, dan laat je nog niet zomaar iemand daadwerkelijk komen toch? Er zijn een heleboel stappen geweest die dit meisje genomen heeft, wat maakt dat ik het zaakje inderdaad niet vertrouw. Ik zou het zeker doorzetten, juist omdat dit soort praktijken helaas veel te veel voorkomen.

Wat heeft TS te verliezen?

Ik was al bang dat ik bijna de enige was die het met TS eens was, maar gelukkig zijn er nog meer mensen die hechten aan eerlijkheid en het nakomen van afspraken.
Het lijkt wel alsof het normaal is een ander te bedonderen, maar zo ben ik toch echt niet opgevoed.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:11

Ik moet zeggen dat ik het ook eens ben met de TC. Uiteraard horen we hier nu slechts 1 kant van het verhaal. Graag zou ik de andere kant ook nog eens horen, maar ik heb mijn conclusies wel al getrokken.
Als jij besluit je paard te verkopen, hoort dat iets te zijn waar je lang over nagedacht hebt. Net zo lang als het besluit om een paard te kopen. Ik kan me niet voorstellen dat de rugproblemen ineens over zijn. Financieel kan ze een bijrijdster hebben ingeschakeld eventueel. Maar wat ik dus nog steeds niet snap is dat ze haar eigen zadel al verkocht had. Lijkt mij dat je dan niet meer kunt rijden...
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en wat de TC nog onderneemt.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:04

viola schreef:
Het lijkt wel alsof het normaal is een ander te bedonderen, maar zo ben ik toch echt niet opgevoed.

Dit lijkt me zogal zwart/wit. Ik ga er niet vanuit dat de TS bedonderd wordt. Ik vind dat ze eerst maar eens goed moet uitzoeken of ze daadwerkelijk bedonderd wordt voordat ze met haar gedachten al in de rechtzaal zit. Als de verkoper toch liever haar paard zelf houdt, vind ik het hard om de verkoper te dwingen het paard af te staan. Als ze echter wel bedonderd wordt, geef ik haar wel gelijk maar of ze er iets mee bereikt? Daar twijfel ik aan.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:33

Denk je eens in hoe het andersom zal zijn (maar natuurlijk denk jij wel goed over de verkoop van je paard na, maar stel je eens even voor).....

Je hebt rugklachten en kan jouw paardje financieel niet meer onderhouden, zet een advertentie, reageren wat mensen op, je denkt een goede nieuwe eigenaar gevonden te hebben, komt er op het laatste moment iemand met een aanbod waardoor het voor jou mogelijk is/wordt je paard te kunnen houden, zou jij die kans dan niet grijpen?

(ga er vanuit dat je niet bedrogen wordt.... Blijkt dit wel zo te zijn, geef ik je helemaal gelijk, hoewel een rechtzaak, IMO, wel erg ver gaat.)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:40

heb niet alles gelezen maar je denkt er volgens mij wel goed over na als je je paard te koop zet.

als je dan, na de koop, probeert terug te krabbelen vind ik dat niet kunnen.

het is emotioneel niet hetzelfde als bv een auto verkopen maar toch....
als ik iets koop en het kan niet meteen "geleverd" worden verwacht je wel dat je het op de afgesproken datum in bezit krijgt.

Ik betaal dan ook pas bij aflevering.

Andersom zou ze het ook niet leuk gevonden hebben. denk je een paard te verkopen, alles rond, haakt koper af.

paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:43

Hier dan een reactie van de eigenaresse van het paard.

Want ik vind het heel erg jammer hoe het nu gaat en dat het allemaal 1 groot misverstand is!!

Maandag 21 Februari is inderdaad Tina bij mij geweest om het paard uit te proberen.
En dat ging best goed.
Ze wilde graag het paard en ze vertelde me dat ze me snel een bod uit wilde brengen.
Dat heeft ze ook gedaan en daar was ik het niet mee eens.

Naar wat heen te hebben gemailt vertelde ik haar dat ze het paard voor .......euro mocht kopen als ze dat wilde.
Maar dat het paard voor 1 Maart weg moest zijn.

Die middag heeft ze me nog gebeld ...........dat als het aan haar lag de koop door zou gaan.
Ik heb nog tegen haar gezegt dat ik er nog niet 100% uit was wat ik nu precies wilde wel of niet verkopen en wel of niet aan haar.

Ze zei tegen mij dat ik er nog maar eens rustig over na moest denken wat ik nu precies wilde.
Ik heb haar nog gezegt dat ik die avond een beslissing zou maken.

Die avond wilde ik haar mailen dat ik liever toch het paard wilde houden en dat de verkoop aan haar niet door zou gaan.
Maar haar mail box was vol.
Dus heb ik haar een SMS je gestuurd dat ik haar een mail wilde sturen maar dat haar mail box vol zat.

Ik heb laat op de avond een bericht van haar gekregen met een ander mail adres.
Hier heb ik de volgende ochtend meteen een mailtje naar toe gestuurd en gezegt dat ik het niet aan kon om het paard te verkopen.
En dat ik alles op alles wilde zetten om het paard te behouden.

Ik had nog telefonisch aan gegeven dat ik even na wilde denken of de verkoop plaats zou vinden of niet en dat was oke!!

Terwijl ze op die dag 2 zadels heeft gekocht zonder te weten of de koop 100% door zou gaan.
En ook wist ze niet of het zadel zou passen.
En tegen mij heeft ze gezegt dat ze een ander zadel had gekocht maar dat de merken bijna hetzelfde waren.

Ze wist dat ik over de koop na wou denken!!

Vind het dus een eigen risico om zadels te gaan kopen terwijl de officiële koop nog niet rond was!!

Ze had me aangegeven als de koop wel door zou gaan ze het paard die zaterdag wilde ophalen.

Ik vind het erg jammer dat ze me nu op deze manier behandelen.

Het doet me erg veel vedriet!!!

En natuurlijk begrijp ik haar ook wel en dat het vervelend is.
Maar ik vind dat ze impulsief heeft gehandeld en dat ze op mijn telefoontje/mailtje had moeten wachten.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:58

Waarom zet je ign je paard te koop als je niet weet of je het emotioneel aan kan en of je niet zeker weet of je het weg wil doen!
Dat heb jij gewoon verkeerd gedaan, denk er dan eerst over na voordat je een paard te koop zet!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:59

Maak je niet druk...

Beide partijen zullen van deze "stunt" leren, maar ik denk wel dat we hier met beide partijen rekening moeten houden met bepaalde gevoelens...

Op mij komt het over dat de huidige eigenaresse van het paard zich bedacht heeft over de verkoop van haar paard!
L*llig, maar tis niet anders...
Zij denkt de volgende keer wel twee keer na..!!

Voor de koper van het paard is het natuurlijk kl*te, maar waar ben je mee bezig zeg!! Ik snap dat je je bedonderd voelt, maar ik haal ook uit je posts dat je dit paard wilde kopen omdat het voor een goede prijs was... Nou dan zou ik mijn paard ook niet aan jou willen verkopen!

Begrijp me niet verkeerd, we willen allemaal een paard voor zo min mogelijk geld, maar om hierom nou juridische stappen te ondernemen of er zelfs over na te denken...???

GET A GRIP!!!!

Weet je wel niet hoeveel paarden er zijn???
Kom nou toch op zeg, je kunt je toch wel indenken dat dit paard om emotionele redenen niet weg gaat??!!!
Jij hebt absoluut nog geen band met dit paard...
Je wilt enkel goedkoper uit zijn...

De voorbarigheid om zadels aan te schaffen ligt hier totaal buiten...
Dat heeft hier niets mee te maken!
Of wil je haar ook de baal stro doorberekenen die je al in de stal hebt gegooid... Kom op zeg, toon dat je hart op de juiste plaats zit, zeg dat het een niet herhaalbare actie is en zoek een andere knol Knipoog !

Oh en stalleke, ik denk dat met haar nog honderden eigenaren hun paard te koop zetten zonder daadwerkelijk te weten waar ze aan beginnen! Als je een dergelijke situatie nog nooit hebt meegemaakt kun daar ook niet over oordelen...
Je kunt het makkelijk zeggen, maar....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:13

Ik snap al dat gemail en gesms niet hoor, jullie kunnen toch ook gewoon met elkraar bellen?? Of heb ik dat mou mis???
Ik kan best begrijpen dat je een paard wilt houdem omdat je er een emotionele band mee hebt, maar misschien in ht gevolg even eerder nadenken voor dat je het te koop zet. Maar ik kan je reactie wel begrijpen.

bigtimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:14

Nadenken }> is soms heel moeilijk. Ik heb het zelf één keer gehad . Paard was verkocht afspraak bij de dierenarts was gereged. Paard zou woensdag gekeurd worden. Mensen zijn drie keer geweest om te rijden enz. Bellen ze dinsdag op dat het niet door kon gaan ,omdat ze een nachtmerrie over het paard had gehad. Dus dierenarts afgebeld . En weer een nieuwe advertentie gezet. Nou geloof mij ik was ook boos Boos! Boos! . Maar wat schiet het allemaal op. Je kan beter gewoon doorgaan en de eer aan jezelf houden Bloos ( heb ik wel gedaan)

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:16

Kaja schreef:
Maak je niet druk...

Beide partijen zullen van deze "stunt" leren, maar ik denk wel dat we hier met beide partijen rekening moeten houden met bepaalde gevoelens...

Op mij komt het over dat de huidige eigenaresse van het paard zich bedacht heeft over de verkoop van haar paard!
L*llig, maar tis niet anders...
Zij denkt de volgende keer wel twee keer na..!!

Voor de koper van het paard is het natuurlijk kl*te, maar waar ben je mee bezig zeg!! Ik snap dat je je bedonderd voelt, maar ik haal ook uit je posts dat je dit paard wilde kopen omdat het voor een goede prijs was... Nou dan zou ik mijn paard ook niet aan jou willen verkopen!

Begrijp me niet verkeerd, we willen allemaal een paard voor zo min mogelijk geld, maar om hierom nou juridische stappen te ondernemen of er zelfs over na te denken...???

GET A GRIP!!!!

Weet je wel niet hoeveel paarden er zijn???
Kom nou toch op zeg, je kunt je toch wel indenken dat dit paard om emotionele redenen niet weg gaat??!!!
Jij hebt absoluut nog geen band met dit paard...
Je wilt enkel goedkoper uit zijn...

De voorbarigheid om zadels aan te schaffen ligt hier totaal buiten...
Dat heeft hier niets mee te maken!
Of wil je haar ook de baal stro doorberekenen die je al in de stal hebt gegooid... Kom op zeg, toon dat je hart op de juiste plaats zit, zeg dat het een niet herhaalbare actie is en zoek een andere knol Knipoog !

Oh en stalleke, ik denk dat met haar nog honderden eigenaren hun paard te koop zetten zonder daadwerkelijk te weten waar ze aan beginnen! Als je een dergelijke situatie nog nooit hebt meegemaakt kun daar ook niet over oordelen...
Je kunt het makkelijk zeggen, maar....

Maar.. wat?!
Ik denk dat je wel 2x nadenkt als je je paard te koop zet.
Mensen komen kijken vinden het paard leuk en dan haakt de eigenaaresse ineens af, lekker is dat rijd je 4 uur voor niets, als je weet dat een paard niet weg gaat doordat ze ineens toch niet wil dan GA je niet eens kijken en zover daarvoor rijden.
Ik vind het van de eigenaresse eigen schuld dikke bult, dan moet je nadenken als je je paard ineens te koop zet door bepaalde omstandigheden, en als je al wat al wil proberen om t paard te houden, dat had je je toch ook wel kunnen bedenken voordat je het te koop zette. Zo krijgen mensen valse hoop, en ik begrijp Tina nu alste goed!

paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:18

Even wat het zadel betreft...............mijn stal genootje die het zadel wilde kopen begreep me en heeft gezegt hou het zadel lekker zelf.

Het zadel wat ik dus in eerste instantie verkocht had heb ik gewoon kunnen houden.

Het is voor mij verschrikkelijk moeilijk maar ben er pas achter gekomen nadat ik besefte dat ik haar echt kwijt zou zijn.
En dat kan ik Emotioneel echt niet aan.

Ik heb inderdaad hulp gekregen financieel ook omdat ze zagen hoe verschrikkelijk moeilijk ik het er mee had.

Het paard is ondertussen naar een andere stalling verhuisd omdat deze beter betaalbaar was en ik kon er afspraken maken wat betreft de kosten.

En wat mijn rug betreft..............wel last van maar dat was niet de reden waarom ik haar eventueel zou willen verkopen.

Ben erg blij dat ik haar nog heb .............maar ook erg veel vedriet want het was helemaal niet de bedoeling om tina vedriet te doen.
Maar ik wil me zelf ook geen vedriet aan doen en daarom wil ik het paard houden.

Daar zit heel veel liefde en tijd achter en ze is mijn maatje.

Tina was al in Vriezenveen vanwege een begrafenis en omdat ze in de buurt was wilde ze komen kijken.
En dat kon.

Maar achteraf had ik enorm veel spijt.
Laatst bijgewerkt door paardensport op 02-03-05 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:19

Poeh! Wat een verhaal zeg!
Ik ben blij dat de andere kant nu ook verteld wordt, verder hoop ik dat jullie er als 2 volwassen uit kunnen komen.

Er zijn paarden zat en er gaat bij koop en verkoop van wat dan ook, vaak zat iets mis. Jammer dat het hier het geval is, maar het is niet anders.

En hou het onder elkaar ipv alles op internet uit te vechten. Ga samen rond de tafel zitten voor een goed gesprek. Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:33

Dit hadden jullie samen kunnen bespreken. Tinaaz dan aan jouw of je er begrip voor op kunt brengen dat er mensen zijn die zoveel met hun paardje ophebben, dat de wereld bijna instort als ze hem niet kunnen houden. Blijkt er dan ineens een oplossing te komen, dat ze die met beide handen aangrijpen.

Ga lekker naar Deurne,wellicht kun je een paard leasen voor Deurne, maar zeker weten dat er genoeg knollen te koop zijn die daar ook voor voldoen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:36

paardensport schreef:
Even wat het zadel betreft...............mijn stal genootje die het zadel wilde kopen begreep me en heeft gezegt hou het zadel lekker zelf.

Het zadel wat ik dus in eerste instantie verkocht had heb ik gewoon kunnen houden.

Het is voor mij verschrikkelijk moeilijk maar ben er pas achter gekomen nadat ik besefte dat ik haar echt kwijt zou zijn.
En dat kan ik Emotioneel echt niet aan.

Ik heb inderdaad hulp gekregen financieel ook omdat ze zagen hoe verschrikkelijk moeilijk ik het er mee had.

Het paard is ondertussen naar een andere stalling verhuisd omdat deze beter betaalbaar was en ik kon er afspraken maken wat betreft de kosten.

En wat mijn rug betreft..............wel last van maar dat was niet de reden waarom ik haar eventueel zou willen verkopen.

Ben erg blij dat ik haar nog heb .............maar ook erg veel vedriet want het was helemaal niet de bedoeling om tina vedriet te doen.
Maar ik wil me zelf ook geen vedriet aan doen en daarom wil ik het paard houden.

Daar zit heel veel liefde en tijd achter en ze is mijn maatje.

Tina was al in Vriezenveen vanwege een begrafenis en omdat ze in de buurt was wilde ze komen kijken.
En dat kon.

Maar achteraf had ik enorm veel spijt.

OK dan! Niets mis mee hoor! Ik begrijp je maar al te goed...
Je hebt je excuses aangeboden en daarmee klaar...

Wat een onzin zeg...

Er is een overschot aan paarden, mensen waar zijn we mee bezig...

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:15

Paardensport ik begrijp je helemaal! Tinaaz, tuurlijk is dit onwijs klote voor jou, maar je hebt (gelukkig) nog geen band met het paard en er staan genoeg andere goede en lieve dieren te koop!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:23

Hetja schreef:
Paardensport ik begrijp je helemaal! Tinaaz, tuurlijk is dit onwijs stinkmodder voor jou, maar je hebt (gelukkig) nog geen band met het paard en er staan genoeg andere goede en lieve dieren te koop!

Hahahhaaa... ik lig echt iedere keer in een deuk als ik stinkmodder lees.. Haha! Haha! Haha! Haha!

(*kuch*) Sigaar Beetje off topic sorry..

corretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:36

Het is wel duidelijk dat dit een hele rottige situatie is voor beide partijen. Natuurlijk je had die zadels niet moeten kopen dat is nu wel duidelijk, de tegenpartij beweerd dat zij niet kon mailen omdat de mailbox volzat sorry hoor maar bij zoiets persoonlijks bel je toch even dat is nu ook wel duidelijk! Beide partijen hebben fouten gemaakt, probeer het nou gewoon samen op te lossen en doe dit prive voor hetzelfde geld worden jullie nog dikke vriendinnen ook.

Life is to short...................... Haha!

in ieder geval allebei veel sucses en ik hoop dat jullie er samen op een volwassen manier uit kunnen komen.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 14:58

ik heb nooit een belletje gehad dat ze het niet zeker weet.
waarom heeft ze het dan wel bevestigd eerder en later op de mail?
ze heeft me alleen verteld dat ik haar overviel en dat ze het moest verwerken.,..
in de mail die ze daarna stuurde bevestide ze de verkoop...
en dat had ze dan gewoon niet moeten doen...
want dat is dan gewoon befestigd..
als ik niet naar die begravenis was geweest was ik ook naar haar toe gekomen... dat was toeval dat het er niet vreselijk ver vanaf lag..
je moet mensen niet op komen laten draven als je het niet zeker weet...
en waarom gaat ze al haar gegevens wissen op internet?

paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:25

Natuurlijk had ik achteraf gezien even moeten bellen en niet mailen.
Maar ik had moeite om te bellen omdat ik een "slechtere" mede deling had.

Ik voelde me erg rottig en wist me eigenlijk niet goed raad hoe ik het moest zeggen.
Daarom heb ik een mailtje gestuurd.

Ik weet .........ik ben 25 jaar..........maar sommige mensen hebben moeite met bellen en al helemaal als de mededeling niet erg leuk is.

Ik voel me natuurlijik erg rottig.

Aan de ene kant ben ik blij........kan me niet beter voelen want er is een oplossing gevonden en kan mijn paard behouden.
Mijn alles.......mijn maatje.........en waar ik voor leef.

Maar ook erg rottig omdat ik weet dat Tina vedriet heeft.

Ik kan niet eens echt genieten van het feit dat mijn paard kan blijven.

Want nu willen ze mij gerechterlijk vervolgen...........daar word je natuurlijk ook niet vrolijker van.

Ik wist echt niet dat het zo zou gaan lopen.

Maar ik had en heb echt niets kwaads in de bedoeling.

Ik hoop dat je mij ook begrijpt.
Een auto doe je makkelijker weg dan een paard.........een leven .........waar je een band mee hebt opgebouwd en waar je echte liefde voor hebt.

Het is en was echt niet mijn bedoeling.