Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vikki schreef:Ik moet zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat jij nog lekker kan slapen als je dit idd door zet. Misschien heeft de verkopende partij wel besloten om toch alles te geven om haar paard te kunnen houden omdat ze het emotioneel toch niet op kon brengen om afstand van haar paard (waar ze ongetwijfeld van houdt) te doen. Ik vind het heel harteloos dat je zo duidelijk bereid bent hier werk van te maken, ik kan niet snappen dat iemand zo kil kan zijn als er levende wezens en mensen met gevoel bij betrokken zijn. Misschien niet erg leuk om te horen, maar ik kan het niet anders zien. Er zijn wel meer leuke paarden te koop en als je verder zoekt kan je er ongetwijfeld een vinden voor een leuke prijs. Trouwens...om maar even iets geks te zeggen; stel dat je zoektoch nog 6 maanden zou duren... tel 6 maanden stalgeld, hoefsmid, wormenkuren etc. bij elkaar op en je kan wellicht een leuk bedrag bij je budget optellen. Even voor alle duidelijk, no offense naar jouw persoonlijk... maar ik wou toch even kwijt dat ik dit een hardvochtige beslissing vind. Verder echt alle respect voor jou, maar dus zeker niet voor jouw beslissing in deze situatie. Ik kan wat dat betreft alleen maar hopen dat dat nergens toe zal leiden en dat jij mettertijd een ander leuk paard vindt dat wel voor jou bestemd is.
tinaaz schreef:vikki schreef:Ik moet zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat jij nog lekker kan slapen als je dit idd door zet. Misschien heeft de verkopende partij wel besloten om toch alles te geven om haar paard te kunnen houden omdat ze het emotioneel toch niet op kon brengen om afstand van haar paard (waar ze ongetwijfeld van houdt) te doen. Ik vind het heel harteloos dat je zo duidelijk bereid bent hier werk van te maken, ik kan niet snappen dat iemand zo kil kan zijn als er levende wezens en mensen met gevoel bij betrokken zijn. Misschien niet erg leuk om te horen, maar ik kan het niet anders zien. Er zijn wel meer leuke paarden te koop en als je verder zoekt kan je er ongetwijfeld een vinden voor een leuke prijs. Trouwens...om maar even iets geks te zeggen; stel dat je zoektoch nog 6 maanden zou duren... tel 6 maanden stalgeld, hoefsmid, wormenkuren etc. bij elkaar op en je kan wellicht een leuk bedrag bij je budget optellen. Even voor alle duidelijk, no offense naar jouw persoonlijk... maar ik wou toch even kwijt dat ik dit een hardvochtige beslissing vind. Verder echt alle respect voor jou, maar dus zeker niet voor jouw beslissing in deze situatie. Ik kan wat dat betreft alleen maar hopen dat dat nergens toe zal leiden en dat jij mettertijd een ander leuk paard vindt dat wel voor jou bestemd is.
ik hoop ook echt met je mee. en zoek ook echt wel verder..
maar sorry dat ik het moet zeggen, maar jij hebt echt geen idee hoe ik hier mee zit!
jij hebt dat meisje niet in het echt gebeld, gesproken. en gemailt.
ik weet zeker als je alles wist dat je dan ook wel veel dingen in twijfel zou trekken.
ik wil nu gewoon uitgaan van het slechte in de mens... dat ik haar daarin niet vertrouw is heus niet voor niets hoor!
is dat niet het geval.. dan kan ik een eventuele rechtzaak altijd nog uitstellen.
maar er zijn gewoon bepaalde dingen die echt niet kloppen...
als een vriendin van mij belt en ze niet wil zeggen of het paard weg is of niet.. dat vind ik raar..
en zo zijn er nog 100 andere dingetjes.
ik vind dat je mij hard veroordeelt. ik ben harteloos?, kil? hardvochtig? je kent me niet. dat blijkt wel uit die benamingen die je voor mij neerzet. ik vind dat echt heeel erg dat je dat tegen mij zegt, want dat klopt echt niet!
ook kan ik niet 6 maanden wachten op een eventueel ander paard. ik moet namelijk nog heel veel lessen en nog meer leren!
... ook weet je niet hoe mijn (financiele) situatie is. en wat een paard mij per maand gaat kosten, en wat ik per maand kan sparen.....
sorry hoor, maar dit klinkt mij echt zeer unfaire in de oren...
niet dat ik geen fouten heb gemaakt (met de zadels) maar dat heb ik al in bovenstaande berichten geplaatst dat ik dat net zo lief wil vergeten
wendytjeG schreef:Ik heb de discussie hier met grote verbazing zitten lezen.
Oke, dat TS de zadels kocht is misschien niet handig, maar zover we hier kunnen lezen heeft ze verder weinig fout gegaan!
Ik snap niet dat iedereen het andere meisje in bescherming neemt met emotionele argumenten, echt niet. Als er zo'n tijd overheen gaat, en dan een dag voor de daadwerkelijke overdracht wordt ineens de verkoop om onduidelijke redenen afgelast? Heel simpel, dan had ze eerst eens wat beter moeten nadenken. Een paard zet je niet zomaar te koop. Zo wel, dan laat je nog niet zomaar iemand daadwerkelijk komen toch? Er zijn een heleboel stappen geweest die dit meisje genomen heeft, wat maakt dat ik het zaakje inderdaad niet vertrouw. Ik zou het zeker doorzetten, juist omdat dit soort praktijken helaas veel te veel voorkomen.
Wat heeft TS te verliezen?

viola schreef:Het lijkt wel alsof het normaal is een ander te bedonderen, maar zo ben ik toch echt niet opgevoed.

!
. Maar wat schiet het allemaal op. Je kan beter gewoon doorgaan en de eer aan jezelf houden
( heb ik wel gedaan) 
Kaja schreef:Maak je niet druk...
Beide partijen zullen van deze "stunt" leren, maar ik denk wel dat we hier met beide partijen rekening moeten houden met bepaalde gevoelens...
Op mij komt het over dat de huidige eigenaresse van het paard zich bedacht heeft over de verkoop van haar paard!
L*llig, maar tis niet anders...
Zij denkt de volgende keer wel twee keer na..!!
Voor de koper van het paard is het natuurlijk kl*te, maar waar ben je mee bezig zeg!! Ik snap dat je je bedonderd voelt, maar ik haal ook uit je posts dat je dit paard wilde kopen omdat het voor een goede prijs was... Nou dan zou ik mijn paard ook niet aan jou willen verkopen!
Begrijp me niet verkeerd, we willen allemaal een paard voor zo min mogelijk geld, maar om hierom nou juridische stappen te ondernemen of er zelfs over na te denken...???
GET A GRIP!!!!
Weet je wel niet hoeveel paarden er zijn???
Kom nou toch op zeg, je kunt je toch wel indenken dat dit paard om emotionele redenen niet weg gaat??!!!
Jij hebt absoluut nog geen band met dit paard...
Je wilt enkel goedkoper uit zijn...
De voorbarigheid om zadels aan te schaffen ligt hier totaal buiten...
Dat heeft hier niets mee te maken!
Of wil je haar ook de baal stro doorberekenen die je al in de stal hebt gegooid... Kom op zeg, toon dat je hart op de juiste plaats zit, zeg dat het een niet herhaalbare actie is en zoek een andere knol!
Oh en stalleke, ik denk dat met haar nog honderden eigenaren hun paard te koop zetten zonder daadwerkelijk te weten waar ze aan beginnen! Als je een dergelijke situatie nog nooit hebt meegemaakt kun daar ook niet over oordelen...
Je kunt het makkelijk zeggen, maar....
paardensport schreef:Even wat het zadel betreft...............mijn stal genootje die het zadel wilde kopen begreep me en heeft gezegt hou het zadel lekker zelf.
Het zadel wat ik dus in eerste instantie verkocht had heb ik gewoon kunnen houden.
Het is voor mij verschrikkelijk moeilijk maar ben er pas achter gekomen nadat ik besefte dat ik haar echt kwijt zou zijn.
En dat kan ik Emotioneel echt niet aan.
Ik heb inderdaad hulp gekregen financieel ook omdat ze zagen hoe verschrikkelijk moeilijk ik het er mee had.
Het paard is ondertussen naar een andere stalling verhuisd omdat deze beter betaalbaar was en ik kon er afspraken maken wat betreft de kosten.
En wat mijn rug betreft..............wel last van maar dat was niet de reden waarom ik haar eventueel zou willen verkopen.
Ben erg blij dat ik haar nog heb .............maar ook erg veel vedriet want het was helemaal niet de bedoeling om tina vedriet te doen.
Maar ik wil me zelf ook geen vedriet aan doen en daarom wil ik het paard houden.
Daar zit heel veel liefde en tijd achter en ze is mijn maatje.
Tina was al in Vriezenveen vanwege een begrafenis en omdat ze in de buurt was wilde ze komen kijken.
En dat kon.
Maar achteraf had ik enorm veel spijt.

Hetja schreef:Paardensport ik begrijp je helemaal! Tinaaz, tuurlijk is dit onwijs stinkmodder voor jou, maar je hebt (gelukkig) nog geen band met het paard en er staan genoeg andere goede en lieve dieren te koop!
Beetje off topic sorry..