onze pony's worden lastig gevallen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: onze pony's worden lastig gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:23

Kun jij ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:24

Hebben jullie geen schuur/garage die jullie kunnen ombouwen ofzo? Of iemand die je goed kent met een garage? In een garage zit vaak wel een raam dus ze krijgen frisse lucht. Ik denk dat als je een lekkere laag stro erin gooit dat de paarden geen last van de ondergrond zullen hebben. Je gooit ze 's ochtends voor school/werk naar buiten en 's avonds 7u ofzo naar binnen, daar is niks mis mee want dat doen heel veel mensen. Het is even vroeger opstaan maar wel voor het goede doel. En de auto, die kan wel naar buiten Tong uitsteken

Het is dat ik 200km bij je vandaan woon anders zou ik wel met een paar vriendinnen willen posten een paar nachtjes!

Sterkte

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:34

heeeeeel snel andere stalling!!!!
Al is het maar voor tijdelijk, alles beter dan dat je paardjes zo'n pijn hebben (toch.....?)

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:46

Ik weet precies hoe je je voelt. ik heb het met mijn ponies dus ook meegemaakt en die heb ik toen maar verplaats.
Ik heb een kinderboerderij en toen we vorig jaar open gingen, zijn we 2 maanden gepest met vernielingen en het opjagen van de dieren. We hadden helaas geen waardig budget om toen al camera´s te plaatsen en dat hebben we dus opgelost met lampen die aanspringen bij beweging en dat schrikt enorm af, zeker na het plaatsen van een bordje ´camerabewaking´ en die lampen die op camera´s lijken! Want we hebben sindsdien helemaal geen ellende meer en de dieren zijn een stuk rustiger in hun nieuwe verblijven!
Die lampen zijn overal te krijgen en kosten nog geen 20 euro als je de goedkoopste pakt! Ik heb ze zelf bij de GAMMA, maar elke doe-het-zelf- zaak heeft ze of kan ze voor je bestellen. Ook www.agradi.nl heeft ze regelmatig in het asortiment!
Veel suc6!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 20:59

Bedankt ga zeker nog een keer kijken voor die lampen.

Een tijdje ergems amders zetten heeft geen zin want er zit gewoon soms drie maanden tussen dan moet ik ze dus gewoon definitief verplaatsen.

jen_iisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:04

karoliena schreef:
Als ik mede schuldig ben dan gaan jullie toch lekker aangifte doen misschien nemen ze jullie wel serieus.

Ik ga mijn paarden niet casteren om die reden, de jongste kan nog niet eens gecastereerd worden.

Ze kunnen bij een kennis van mij op de manege staan maar dan staan ze dus 24 uur per dag in stal. Andere stallen accepteren geen hengsten.

Zoals ik al zei heb ik zeker meerdere tips gebruikt en uitgevoerd maar omdat ik het er met 2 niet eens ben, ben ik eens medeschuldig. Ach ja waarom ook niet toch?

Het gebeurt niet s nacht het gebeurt voor 9 uur. De buurman is dan gewoon thuis. Ziet en hoort nooit wat. Helaas zijn om die tijd de waakhonden al binnen.

Helaas staat er voor mij dus niet iemand dag en nacht klaar.

Ik ga mijn paarden niet verkopen dat vind ik echt een belachelijk voorstel.

Ik zei al dat dit al ruim een half jaar speelt denken jullie nou dat ik een half jaar op mijn luie kont zit of zo. Nee ik ben ook al ruim een half jaar bezig met bouwen en oplossingen verzinnen.

Die site ben ik al lang geweest staan ook al berichten op van mij.

Bedankt cinny1 voor je synische opmerking. Als ja als ik toch mijn paarden mishandel zorg ik er op zijn minst voor dat ze het niet koud hebben. Wel zo eerlijk toch.

Ik weet zeker dat ze niet gewond zijn geraakt door het spelen of de afrastering.

Posten! Ik wil je graag uitnodigen om te komen posten. Ik heb dat 2 weken volgehouden en toen was ik op. Misschien kan jij dat langer volhouden?

maar je moet dan niet berichten gaan afkraken .. die mensen proberen je te helpen hoor!

jen_iisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:12

karoliena schreef:
Dus ik moet ze daar weghalen en dan 24 uur epr dag op stal zetten.

Dat noem jij een goede oplossing?

Zoals ik al zei heb ik wel een aantal adviezen opgevolgd dus waar je dat vandaan hebt weet ik niet.

dat is beter dan ze te laten mishandelen ! en waarom laat je ze 24 uur op stal staan .. er zijn genoeg meisjes en jongens die wel met se willen gaan wandelen hoor !!

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:32

Wat heb je liever,
* ik zeg het misschien even botweg *
dat je paardjes worden opgesneden of dat ze op stal moeten staan?
Ik weet wel wat paardvriendelijker voor ze is......

En als je ze ergens wegzet kunnen s'middags toch buiten?
Die mishandelaars weten dan toch niet waar ze staan en s'nachts staan ze veilig op stal.

Ik vind het niet eerlijk tegen over je paarden dat je ze gewoon laat staan, zeker als je zegt dat ze al een half jaar mishandelt worden!
Had je toch eerder actie kunnen ondernemen?

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:35

Goh, waarom heb je de link naar je website over je paardjes uit je profiel gehaald ? Ik heb er van 't weekend nog op gekeken en kon niks zien op de foto's van die vermeende stukken die uit benen gesneden zouden zijn.
Nogmaals medebokkers, ik begin dit zo onderhand een broodje aap verhaal te vinden. Soort van aandachttrekkerij.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:57

Nou sorry hoor de link was voor een prijsvraag. De prijsvraag ging over welek premie mijn hengst zou krijgen op de hengstenkeuring en of hij goed word gekeurd. Aangezien ik zaterdag keuring heb gehad en hij goedgekeurd is heb ik dus mijn onderschrift veranderd. Je denkt toch neit dat ik foto's met open wonden op mijn site gaan zetten terwijl er ook veel jonge kinderen op mijn site komen?

Ik kraak niet de berichten af maar laat me zeker niet beschuldigen.

Geen actie ondernemen? Ik ben al een half jaar bezig om die idioten te betrappen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:15

karoliena schreef:
Bedankt ga zeker nog een keer kijken voor die lampen.

Is dit bij jou aktie ondernemen?
Ik had ze allang in huis gehad!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:17

Ach ja wij zijn al meerdere keren hier bij de bouwmarkten wezen kijken en elke keer hadden ze ze niet. En dat is heus niet de enigste actie.

Vind het echt niet normaal dat ik gewoon beschuldigd word terwijl ik al ruim een half jaar bezig ben met oplossingen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:23

Ik beschuldig je nergens van, maar als je al een half jaar bezig bent om een oplossing te bedenken dan wordt het toch echt tijd dat je wakker wordt en of je pony's verhuisd, of ze verkoopt aan iemand die wel snel een oplossing kan bedenken.
Dit is geen beschuldiging al zul je het wel weer zo opvatten, dit is om te voorkomen dat je pony's nogmaals gewond zullen raken.
Als je je dieren geen veiligheid kunt bieden moet je niet aan jezelf denken maar aan je dieren en ze verkopen aan iemand die ze dat wel kunt bieden.

Als je ze niet wilt verkopen zul je ze zo snel mogelijk, eigenlijk vandaag nog, veiligheid moeten bieden. Dat is wel het minste wat je als baas zijnde aan je dieren verplicht bent.

Edit: En ik had elke bouwmarkt in de verre omtrek afgebeld en ze desnoods gebeld. Ik vind dat je vrij goedkope uitvluchten gebruikt.
Sorry.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:30

Ik ben een half jaar al bezig met zoeken. Ik heb al weet ik hoeveel dingen gekocht en veranderd. heb ik ook al vaker gezegd maar mensen blijven hier steeds maar weer zeggen dat ik niets doe.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 20:33

Maar in die half jaar tijd zijn je pony's weer gewond geraakt.
Beter dan om ze tijdelijk te verhuizen todat je een afdoende oplossing hebt gevonden.
Die veiligheid moet je je pony's toch gunnen lijkt me!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 20:36

Nee ze zijn 1 keer gewond geraakt twee dagen achter elkaar. verder gebeuren er alleen rare dingen zoals het draad dat lo gemaakt word en weer anders vast gemaakt word.

Boelie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:34

Citaat:
cinny1 schreef:
Goh, waarom heb je de link naar je website over je paardjes uit je profiel gehaald ? Ik heb er van 't weekend nog op gekeken en kon niks zien op de foto's van die vermeende stukken die uit benen gesneden zouden zijn.
Nogmaals medebokkers, ik begin dit zo onderhand een broodje aap verhaal te vinden. Soort van aandachttrekkerij.

Wat jullie vinden is al niet meer terzake, er moeten echte oplossingen komen en geen dingen als de pony's verplaatsen, dit is voor haar niet te betalen en wie zegt dat het daar niet gebeurd. Zij kan prima haar pony's onderhouden als dit soort nare dingen niet gebeuren.

Als ze zegt dat ze dingen heeft geprobeerd, waarom gaan jullie haar dan afzeiken als ze dingen weerlegt die niet kunnen?

Het is zeker geen aandachttrekkerij maar gewoon een vraag of er uitvoerbare oplossingen zijn!!!!!

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:49

Wat wij vinden doet niet terzake.......... hmmm. Waarom stelt ze dan uberhaupt een vraag op dit forum? Als het er toch niet toe doet wat een ander ervan vindt. Beetje bekrompen gedachtengang.

Er zijn uitvoerbare oplossingen zat aangeboden, maar alles wordt afgekraakt, dan kun je niet verwachten dat we zo iemand nog serieus nemen.

Ik heb de foto's van Jimmy en Vincent uitgebreid bekeken en kon niks vinden wat ook maar op een litteken van die enorme snijwonden leek.
Dus nogmaals, een broodje aap verhaal en aandachtrekkerij.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 10:52

Nou sorry hoor maar ik vind het echt ziek als je zulke foto's op je eigen website gaat plaatsen waar ook een hoop jonge kinderen komen. Je zit me nu gewoon uit te lokken om hier een foto te plaatsen, dat doe ik gewoon niet. Meningen van andere doen er zeker wel toe ik ben dus alleen met twee dingen niet eens. Ja en als je het met twee dingen niet eens bent dan ben je het gelijk nergens mee eens volgens bokt.

En waarom zoou iemand dit in vredesnaam verzinnen.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:59

Je hoeft van mij hier geen foto te plaatsen. Jammer dat je het zo opvat. Maar goed, dat zegt meer over jou dan over mij.
Het gaat gewoon om de manier waarop je reageert op dingen die aangedragen worden. Je kan ook op een normale manier reageren en niet zo agressief. Dan vraag je er dus om dat wij uiteindelijk net zo op jou reageren.
Je kan mij niet wijsmaken dat er bij jou nergens een winkel is die die lampen verkoopt. Je zegt dat je er alles aan doet, maar het enige wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat je een paar keer naar die lampen bent wezen zoeken. Vindt ik niet echt alles.....
Maar goed het zijn jouw paarden, dus laat ze mishandelen en val ons er dan niet meer mee lastig.

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:03

Lang topic zeg! en he leverd niet eens wat op want ze luisterd toch niet en ik ik had me pony's er langgg weg gehaald. of idd goeie dure camera's neer gehange

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 11:04

Ik doe zo agressief omdat ik gewoon beschuldigd word waar ik dus kwaad over ben en neit eerlijk vind. Dus er word door bokt agressief tegen mij gedaan voordat ik agressief terug ga doen.

Jij blijft door zeuren over foto's. En zeggen dat ik het uit mijn duim zuig wie denkt hier dan raar.

Ik heb al zoveel gedaan en word er echt moe van dat ik nu mijn eigen beesten mishandel volgens bokt.

Het hek is verhoogd. Er is prikkeldraad aan de buitenkant gezet. Het stroomdraad is verhoogd. Er is een hele zware batterij in gezet. We hebben de bak en er omheen aangeharkt zodat we kunnen zien wanneer er iemand geweest is. Er hangt een camera sinds twee weken. We gaan er savonds zo vaak mogelijk heen. Buurtbewoners letten op. Mensen die langs komen letten op.

Sorry hoor maar ik word er echt moe van dat bokt blijft zeggen dat ik zelf mijn beesten mishandel alleen omdat ik het met twee tips niet eens ben.

Positiefo lezen hangt al een tijd een camera.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 11:05

Dat is echt een bokt probleem mensens chreeuwen van alles zonder het topic door te lezen en dan gaan ze dus dingen zeggen die niet kloppen

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:12

Hahahaha, nu heb je ineens al van alles gedaan. Vorige week had je er nog geen camera en nu hangt hij er al twee weken. Beetje daaps aan 't worden?
Jij begint weer over die foto's, mij kan t cht geen fluit schelen.

Correctie dame, ik zit (zoals veel anderen hier) al vanaf het begin van je topic mee te lezen en wordt zo onderhand echt niet goed van je.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 11:34

Ik zeg al de hele tijd dat ik van alles gedaan heb heb het alleen nog niet benoemd.

Ik word niet goed van de mensen die het in hun botte hoofd hebben dat iemand dit kan verzinnen en mij van alles beschuldigen.