Toch is het uitkijken een echte mangeruiter op een paard te zetten dat aan de hulpen is.
1x een meisje (nou ja vrouw) dat beweerde M of Z bij de ponys te zijn geweest.
Die kreeg een rodeo op een paard dat anders nooit bokte en lag er af en wilde niet meer.
wij hadden daar van geleerd, dus de volgende die kwam, was 15, reed all moeilijke paarden op de manege enz.
Ouders beaamde dat.
paard waar ze op kwam te zitten had ik zelf zadelmak gemaakt en een grotere droogkloot kon je niet vinden.
was wel fijn aan het been, ik sprong hem toen L, na vlug het B uit te zijn gegaan omdat hij fijn liep. Dus niet veel onbekende knopjes.
Maar door het vorige ongelukje, namen we haar aan de longeerlijn, nou je had het commentaar niet willen horen, want ze was zo goed.
oke stap ging goed, ze wilde aandraven, gaf niet eens grof been, maar toch teveel, paard spurte in draf, waarop zij aan de teugels ging hangen en klemmen met de benen, nog meer hulp om harder te gaan

wat waren wij blij met de longeerlijn

Toen kregen we naar de oren dat het paard niet zadelmak was
Maar toen ik hem daarna reed, dropen ze af, want ze snapte niet dat er zoveel verschil zat tussen en sportpaard en manege paard.
Dus pas op wat je op je paard zet.
En dit s niet gemeen bedoeld, maar zoiets is gewoon heel normaal.
een manege paard heeft nu eenmaal zo veel mensen op zijn rug, dat ze niet meer echt aan het been zijn en de ruiters gewend zijn te veel kuit te geven.